• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moet Ford een Mustang met power-diesel maken?

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 december 2013 om 10:49 – 30 Reacties

Afbeelding Moet Ford een Mustang met power-diesel maken?Afbeelding Moet Ford een Mustang met power-diesel maken?Afbeelding Moet Ford een Mustang met power-diesel maken?Afbeelding Moet Ford een Mustang met power-diesel maken?Afbeelding Moet Ford een Mustang met power-diesel maken?

Ford Mustang GT
Vorige week was Mustang-week, met launch events op vier verschillende continenten. Per 2015 schittert de strakke coupé ook op onze markt, met 2.3 Ecoboost of 5.0 V8. Maar wordt het, nu Ford met de Mustang explicieter over de eigen grenzen kijkt, niet eens tijd voor alternatieve aandrijvingen en brandstofsoorten?

Aan de zijlijn van de Go Further-evenementen werden vanzelfsprekend diverse interviews afgenomen, waaronder eentje met Bob Fascetti, de powertrain-baas. Hierin geeft hij aan dat Ford niets uitsluit, dus ook een hybride- of diesel-Mustang niet.

De Mustang is en blijft een liefhebbersauto, enorme volumes zullen er niet van weggezet worden, daar heeft Ford de Focus voor. Echter, een leuke motorisering doet veel voor je imago, en Europa is verknocht aan diesel. Niet zonder succes zien we de Duitse merken ook de ene opgevoerde diesel na de andere hun fabrieken uit pompen, waarom zou daar niet een koppelsterke Mustang-zelfontbrander naast passen?

We legden bovenstaande voor aan Ford Nederland, doch zij kunnen ons niet meer vertellen dan dat het op de korte termijn onwaarschijnlijk is, en verder nog niet bekend is of er plannen zijn op dieselgebied. Persoonlijk lijkt een hybride Mustang me waarschijnlijker dan een diesel-Mustang, omdat eerstgenoemde op papier lekker schoon en zuinig te maken is, en bovendien beter wereldwijd toepasbaar. Als je veel koppel wilt, dan neem je de V8 maar.

In het gesprek informeerden we direct naar een mogelijke power-diesel-lijn in de lagere segmenten, a la GTD van Volkswagen, maar hierover heeft de Nederlandse importeur nog geen geluiden opgevangen. Marktspecifiek zijn wel eens extra potente diesels gemaakt, in het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld, maar of een Ford Focus STD ook op de Engelse markt scoort? Misschien met een kleine naamswijziging…

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, Ford, Hybride, mustang

Vorig bericht: « Gezondheidsrisico’s fijnstof groter dan gedacht
Volgend bericht: Video: rondje Dubai Autodrome vanuit je luie stoel »

Lees Interacties

Reacties

  1. johanhummer9 zegt

    9 december 2013 om 10:59

    Ja een lekkere grote stenkere stinkdiesel zonder roetfilter en egr aub

    Login om te reageren
  2. StijnB zegt

    9 december 2013 om 11:02

    Prop er een diesel in en noem het Mustank…

    Login om te reageren
  3. roberto zegt

    9 december 2013 om 11:03

    Een Mustang met een M550D motor zie ik wel zitten!

    Login om te reageren
  4. nickelb zegt

    9 december 2013 om 11:05

    De 3..0 V6 diesel van jaguar/landrover/psa? Die zit ook al dik over de 300pk. Of met die technieken van de 3.0 V6 een 4.0 V8 met een dikke 450+ pk en 800nm. Klinkt nu al goed.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 december 2013 om 12:43

      Och waarom niet? Ik zal het waarschijnlijk toch nooit kopen.

      Login om te reageren
  5. bofkont zegt

    9 december 2013 om 11:23

    Diesels zijn kwa koppel/vermogen aardig superieur dat moet ik ze nageven, maar kwa beleving halen ze het niet bij het heerlijke gebrul van een benzine motor, dus nee niet doen!

    Login om te reageren
  6. snorrie11 zegt

    9 december 2013 om 11:32

    Nee, alsjeblieft niet. Sommige soorten auto’s moeten zich niet aanpassen: Musclecars en Super/hypercars. Die moeten snel, lawaaiig en vies zijn.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      9 december 2013 om 12:22

      @snorrie11:

      “Die moeten snel, lawaaiig en vies zijn”

      Oftewel diesel…

      Login om te reageren
  7. nasty zegt

    9 december 2013 om 11:43

    Nu ze toch bezig zijn met viercilinders vlam er ook maar ineens een dieselmodel tegenaan. Goed voor de verkoopcijfers zal het wel zijn.

    Login om te reageren
    • numpty zegt

      9 december 2013 om 11:57

      @nasty: Helemaal mee eens. Maar ja, als het dan tóch moet; dan maar óf de Diesel uit de M550d (zoals roberto hierboven al aangeeft) óf één van de grote VAG diesels (V8TDI of V10TDI ) Heb ik niet zo’n moeite mee.

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        9 december 2013 om 20:33

        @numpty: de v12 tdi uit de Q7 met 500pk. Lijkt me wel te doen.

        Login om te reageren
  8. pier zegt

    9 december 2013 om 11:44

    Doe maar met 14% bijtelling, maakt iig de leasemarkt wat leuker. In NL kan je toch niet hard dus dan maar een mooie auto ipv een lelijk mueslihok.

    Login om te reageren
  9. Laue zegt

    9 december 2013 om 11:55

    Ik houd van stampende diesels. Zo jammer dat die R8 V12 TDI er nooit gekomen is. stampende PK’s en bergen koppel. yeah!

    Login om te reageren
  10. baasbas zegt

    9 december 2013 om 11:57

    Diesel?!?!?! Wil je me dood hebben? Dat zijn ware fijnstofkanonnen. Vijand van de mensheid

    Login om te reageren
  11. TDI-goeroe zegt

    9 december 2013 om 12:10

    TDI-powerrrrrrrrrr :)))

    Login om te reageren
  12. azenomei zegt

    9 december 2013 om 12:13

    Graag een diesel. Misschien zelfs een 2.0 ofzo. Dan kan ik hem ook nog betalen.

    Login om te reageren
  13. nickelb zegt

    9 december 2013 om 12:13

    Waarom worden er andere merken bijgehaald. Vag, bmw. Ford heeft zelf ook goede techniek aan boord. En zo.n overpriced bmw blok gaan ze er echt niet inhangen.

    Login om te reageren
  14. 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

    9 december 2013 om 12:24

    Haha Focus STD.
    Een dikke v8 diesel ben ik niet vies van hoor.

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    9 december 2013 om 13:02

    Waarom niet een dikke diesel uit de Super Duty reeks?

    Login om te reageren
    • pier zegt

      9 december 2013 om 13:15

      @toyotafortuner: omdat ie dan al bij lage snelheden onderstuur krijgt door dat zware blok in de neus ;)

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        9 december 2013 om 13:19

        @pier: touche, maar misschien doet ie dan ook een bandenrokende 1000nm+ aan koppel. Ik bedoel een M50D blok doet al 380pk om 740nm.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          9 december 2013 om 14:03

          @toyotafortuner: Pick Up diesels hebben doorgaans geen enorme rev-band (1200-3000rpm). Dus past niet echt bij een sportwagen. Denk dat een van de LaRo diesels beter past. Dikke V6 diesel met 275-300 pk is meer dan genoeg. Zeker omdat het in geen geval de topmotorisering wordt, mocht het ooit zover komen (wat ik betwijfel).

          Login om te reageren
          • rubend zegt

            9 december 2013 om 20:07

            @E34M5Touring: Jaguar Land Rover is nu toch al een tijdje niet meer van Ford?

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              9 december 2013 om 20:12

              @rubend: Nee, maar de PSA diesel die ze gebruiken is wel geïntroduceerd in de tijd dat het nog Ford was. De aandrijflijn is ze niet vreemd. Vandaar mijn beredenering. Bovendien klinkt dat blok best lekker en is heel smeuïg.

              Login om te reageren
  16. Hupke zegt

    9 december 2013 om 13:21

    Als het maar verkoopt, om imago hoeft ford bij een mustang toch niet te denken. Dankzij die eerste generatie krijgen ze dat imago toch niet kapot gemaakt.

    Login om te reageren
  17. schellekens006 zegt

    9 december 2013 om 14:03

    Alleen een succes met een hele dikke 2.0 liter diesel met 280pk of zo. Een v6 of v8 gaat toch veel te duur worden.

    Login om te reageren
  18. sjamp zegt

    9 december 2013 om 14:19

    STD!!! Brandend rubber!

    Login om te reageren
  19. bozewolf zegt

    9 december 2013 om 18:44

    Mustang V8 diesel?

    Waarom niet? Superbruut. Of het martktechnisch uit kan, da’s een andere kwestie. Diesel wordt wel steeds populairder in de States volgens mij, maar dan met name in trucks. Op zich wel logisch, grote dieselknoeperts leveren koppel tot aan Tokio en als onze Amerikaanse vrienden ergens een automotieve fascinatie mee hebben dan is het toch wel met ’torque’.

    Login om te reageren
  20. saxoke zegt

    9 december 2013 om 20:34

    Ford Mustang 1.8TDCi

    Klinkt van geen meter.
    De V8 diesel van range rover daarintegen is al wa beter…

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    10 december 2013 om 13:03

    Tuurlijk. Niets mis met diesel…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North