Moeten alle Citroëns eruit gaan zien als de DS Divine?

Auteur: , 24 Reacties

Je kunt veel van Citroën zeggen, maar ze namen ook dit jaar een opvallende concept mee naar Parijs. Is de DS Divine de toekomst van het merk?

Citroën DS Divine

Ja en nee. Natuurlijk zal Citroën (of DS onder het eigen label) bepaalde probeersels meenemen in het ontwerp van de toekomstige auto’s, maar een rechtstreekse kopie verwachten we niet op het asfalt te gaan zien. Toch zou het zomaar kunnen dat je in je nieuwe Citroën zomaar van interieurstijl kan wisselen.

De DS Divine beschikt namelijk over Hypertypage, een functie die jouw auto binnen een kwartier een compleet nieuwe look geeft. De Franse concept is helaas niet op alle onderdelen revolutionair. Onder de motorkap vinden we namelijk een vertrouwd blok: de 1.6-liter turbo, goed voor 270 pk.



24 reacties

Ik zou daar geen bezwaar tegen hebben.
De DS Divine verdient wat mij betreft zijn plaats in het straatbeeld.
Ik vind heel veel van de citroen concepts altijd erg vet, het is jammer dat de uiteindelijke modellen altijd zo afwijken van de concept. Logisch ook, want je hebt met regelgeving te maken, en voor iedere auto de helft van de accenten uit aluminium laten frezen is ook niet heel gunstig voor de prijs. Maargoed, deze mogen ze 1 op 1 in productie nemen.
Waanzinnige velgen!
Die lamellen bij de achterkant doen mij denken aan de Manta’s/Scirocco’s van weleer. Gave concept, zitten nog wat rauwe randjes aan, maar de basis (proporties en dergelijke) is erg geslaagd. Laat maar komen!
Dus soort van audi’s?? Nou snoek,bx,cx liefhebber: lul dit weer even recht! *mompel, logo, gezichtsvermogen*….
@gearhead: doet mij meer aan een Brera denken van opzij. En laten we maar niet over Audi beginnen, daar is alles gejat! Slogan is niet door Audi bedacht, de motoren die ook in het zoveelste Golfje van de buurman ligt, hun interieurs worden door PSA gemaakt en zo kan ik wel even doorgaan…..
De discussie over de vertaling van concept naar productiemodel is al net zo oud als concepts zelf.
Velgen en neus vind ik zeer geslaagd.
Wat mij betreft komtie zo op de markt! Inclusief die leipe deuren. Alleen jammer dat het niet zal gebeuren
Die achterkant is gejat van de AMG GT lijkt ’t wel!
Ja
Ja. Omdat daarom.
Sowieso. Het enige wat Citroën heeft als unique selling point is die avant-garde eigenzinnige stijl. Beter zorgen ze ervoor dat ze dat imago maximaal exploiteren of ik ben bang dat ze ten onder zullen gaan in een golf van Duitse/japanse/koreaanse en misschien zelfs wel Amerikaanse auto’s.
Dit concept doet me wel denken aan die van een aantal jaren terug, wat toen probeerde de lijnen van de oude 2cv terug te laten komen. Weet iemand nog hoe dat conceptje heette?
@jagxjl: REVOLTe uit 2009?

*Digioot dat ik ben krijg ik nog steeds geen foto’s gepost..
@sydney:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/Citroen_Revolte_Concept.jpg
Alsjeblieft, dan doet deze Digibeet het wel even voor je..
Zeker weten!
Ik denk niet dat ze in Ingolstadt geassocieerd willen worden met Franse rommel… Inspiratiebron voor de grille is duidelijk.

*daar gaan we*
@michielh:
Pssst, laten ze nou net hun interieurtjes bij PSA inkopen..
Dus het enige waar Audi altijd om geroemd wordt is dus die “Franse rommel”..
Apart dat PSA dan nog steeds mindere interieurs maakt…. Ze maken ze zelf maar gebruiken ze niet?!? Ah Franse logica?
@gearhead: Jij hebt blijkbaar al jaren niet meer in een Franse auto gezeten, interieurkwaliteit doet echt niet meer onder voor die van Audi/VW…
@gearhead: de interieurs van de Franse auto’s zijn beter. Ik stond laatst in een Seat Leon te kijken , 150.000km op de teller, en het interieur was compleet versleten. Oh ja, dit is van VAG dan is het anders, dan mag het….heeft een Frans of Italiaans merk dit dan is het rommel. Get a life, slechte auto’s bestaan niet meer. Duitse degelijkheid bestaat ook niet meer in de goedkopere Duitse auto’s.
Om deze concept mooi te vinden moet ik mij laten transformeren tot Chinees.
Wat een mooie lijnen ff het kwijl wegvegen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).