• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Volkswagen Passat GTE ga je in 2015 veel terugzien

Auteur: JordyS, gepost 3 oktober 2014 om 21:16 – 32 Reacties

Volkswagen Passat GTE Variant


De Volkswagen Passat GTE zou zomaar eens de nummer één onder Nederlandse leaserijders kunnen worden. Hij heeft namelijk niet alleen een aantrekkelijke bijtelling, maar rijdt ook nog eens lekker door.

De Passat GTE komt precies op tijd voor de Nederlandse leaserijder. Je kunt ‘m namelijk nog in 2015 bestellen en dus profiteren van 7% bijtelling. Dat betekent niet dat de plugin-hybride qua prestaties hoeft in te leveren, want de Passat GTE en GTE Variant krijgen een gecombineerd vermogen van 215 pk. Daarnaast kun je woon-werk verkeer volledig elektrisch afleggen, mits je minder dan 50 kilometer hoeft af te leggen.

Je herkent de Passat GTE zowel als sedan en als station meteen aan de blauwe biezen in de grill, LED-verlichting en subtiel aangepaste bumpers. De blauwe accenten zien we ook terug in het interieur, waar VW de kleur gebruikt voor de GTE-badges, stiksels en de sfeerverlichting.

Ook interessant!

  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan
  • Passat Limited Edition
    Passat Limited Edition is een van de 1.973 laatste ooit

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, gte, parijs-2014, passat, passat-gte, variant, Volkswagen

Vorig bericht: « Audi S7 Sportback live pics: 450 pk voor 121.500 euro
Volgend bericht: Moeten alle Citroëns eruit gaan zien als de DS Divine? »

Lees Interacties

Reacties

  1. axietaxie zegt

    3 oktober 2014 om 21:19

    Lijkt net een V60 PHEV

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      3 oktober 2014 om 21:42

      @axietaxie: dat is ook een stationwagon inderdaad, voor de rest zie ik 0,0 overeenkomsten

      Login om te reageren
  2. Robert zegt

    3 oktober 2014 om 21:22

    Jammer dat -ie niet in zilvergrijs of antraciet wordt getoond. Het realisme is weer ver te zoeken bij de Volkswagen-stand

    Login om te reageren
  3. tupperware zegt

    3 oktober 2014 om 21:24

    ..rijdt ook nog eens lekker door, zolang de weg een beetje recht is wel, zodra het een beetje bochtig wordt echter..

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      3 oktober 2014 om 22:09

      @tupperware: niet helemaal mee eens. Heb zelf veel in het vorige model gereden. Het is geen bmw touring inderdaad ,maar voldoet prima. Als je geen dingen doet die een normaal mens alleen op een circuit zou doen, kan je nog wel redelijk lol hebben. Wat zou jij nemen in ong zelfde prijscat?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 oktober 2014 om 08:50

        @fmgarcia: nou ja, er liggen 2 motoren voor in en een dikke accu achterin, heel sportief zal het niet rijden. Nu is het ook helemaal niet de bedoeling dat een Passat sportief rijdt (voor sportief heeft VAG immers Porsche) maar het zou kunnen dat al dat gewicht je een keer tegenkomt op een mooie ronde snelwegafrit.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          4 oktober 2014 om 09:45

          @mashell: ik geef je helemaal gelijk, maar vag kennende zal dat echt wel snor zitten. 30% harder dan de adviessnelheid moet te doen zijn zonder grote gevolgen. Dat is voor mij in zo’n mooie bocht voldoende. Voor de rest trek ik me dan wel af op de fiscale voordelen.

          Login om te reageren
      • tupperware zegt

        4 oktober 2014 om 09:27

        @fmgarcia:
        In die prijscategorie?
        Gewoon een nieuwe versie van wet ik nu rij, een Elise clubsport lijkt mij wel fijn.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          4 oktober 2014 om 09:39

          @tupperware: ja er is geen b2b test voor nodig om te zien dat een lotus wat sneller de hoek om gaat, gaaf btw..

          Login om te reageren
    • kor1 zegt

      3 oktober 2014 om 22:10

      @tupperware: er zit gewoon een stuur in hoor, dus geen enkel probleem..

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        4 oktober 2014 om 09:28

        @kor1:
        Fijn, jammer dat het stuur niet doet wat ik zou willen dat hij moet doen..

        Login om te reageren
    • Arno's zegt

      4 oktober 2014 om 09:57

      @tupperware: Daar koop je ook geen 7% bijtelling auto voor. Die koop je om goedkoop van A naar B te rijden

      Login om te reageren
  4. alfablog zegt

    3 oktober 2014 om 21:29

    Bedrijven kijken naar de kosten per kilometer. Als het verbruik te hoog is, worden de regels voor autokeuze aangepast. Ken bedrijven die eerst enthousiast een laadpaal neergezet hebben maar door extreme kosten nu de electrische/phev auto’s als de Ampera in de ban hebben gedaan. Het bedrijfsleven reageert sneller dan de overheid. Hoop voor de Passat die hij nog gekozen kan worden.

    Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    3 oktober 2014 om 21:30

    Ik vind hem nu al saai… Hadden ze er echt niet iets meer van kunnen maken? Haal ik liever een R36 van een paar jaar oud. Met het geld dat ik bespaar koop ik benzine en betaal ik wegenbelasting.

    Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      3 oktober 2014 om 21:53

      @gtwillem: daar is alleen mijn werkgever her niet mee eens, ik ga dus gewoon voor de GTE Variant ;)

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        3 oktober 2014 om 22:10

        @jrsmoke: Als je een auto van de zaak krijgt inderdaad. Maar geen leaseauto kan resulteren in een hoger salaris, wellicht ;-)

        Login om te reageren
  6. hplh zegt

    3 oktober 2014 om 21:39

    Wat gaat dat kosten?

    Login om te reageren
    • Rossi zegt

      3 oktober 2014 om 22:14

      @hplh: ik gok zo rond de €45k. Mooie bak hoor!

      Login om te reageren
      • brisan zegt

        3 oktober 2014 om 22:44

        @rossi: 45k? de golf gte is al 37k! Reken maar op 50k voor de variant…… navigatie 3500….

        Login om te reageren
        • mrs250 zegt

          4 oktober 2014 om 07:51

          @brisan: dat zou niet verkeerd zijn. Stuk vriendelijker dan de V60 in dat geval. We gaan het zien!

          Login om te reageren
          • brisan zegt

            4 oktober 2014 om 11:31

            @mrs250: ik “reken” nu al op die lagere bijtelling…… nu heb ik een passat, mocht de volgende passat toch te duur worden, dan maar naar die golf gte….

            Login om te reageren
            • mrs250 zegt

              4 oktober 2014 om 11:52

              @brisan: in mijn geval ook, omlaag vanaf €450p/m netto gaat het altijd wel. Ben alleen benieuwd naar het leasebedrag. Tussen de Volvo en de Golf zit op dat vlak ook geen wereld van verschil…

              Login om te reageren
  7. jrsmoke zegt

    3 oktober 2014 om 21:51

    De grote vraag is natuurlijk:

    Duikt @Wouter er nog even in van achteren?

    Login om te reageren
  8. camber24 zegt

    3 oktober 2014 om 22:29

    Ik snap het niet. Van de week werd er nog in een filmpje gevraagd naar de station van de Passat GTE. Toen kwam er een vage uitleg met de term ‘jein’. En nu staat ie er? Vaag verhaal…

    Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      3 oktober 2014 om 22:43

      @camber24: Dat ging om de Golf GTE Variant ;)

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        4 oktober 2014 om 00:15

        @jrsmoke: Ik dacht beiden (Golf en Passat), maar okee, heb me vergist denk ik

        Login om te reageren
    • brisan zegt

      3 oktober 2014 om 22:46

      @camber24: golf variant gte….. maar die komt er niet, anders wordt er geen passat meer verkocht….

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        3 oktober 2014 om 23:11

        @brisan: Ik denk dat ie er wel komt. Alleen niet in Nederland om precies die reden. Pon zorgt wel goed voor zichzelf ;-)

        Login om te reageren
        • brisan zegt

          4 oktober 2014 om 11:21

          @gtwillem: precies….anders hadden we allang de keuze gehad in skoda octavia gte, seat leon gte…… zullen heus wel komen, alleen eerst ff € voor pon.

          Login om te reageren
          • jrsmoke zegt

            4 oktober 2014 om 13:02

            @brisan: die komen allemaal te laat. Met de Passat GTE zal het al kantje boord worden, in 2016 is her bijtellingsgeneuzel hoogstwaarschijnlijk afgelopen.

            Buiten dat krijgt Pon maar een gelimiteerd aantal productieplaatsen, dus het wordt afwachten.

            Login om te reageren
  9. parker zegt

    4 oktober 2014 om 11:06

    Schande blabla ze laden nooit op blabla alleen op de tankpas rijden zeurzeur roverheid huilhuil afgunstafgunst

    Login om te reageren
  10. gerjanm zegt

    5 oktober 2014 om 16:23

    Saai kleurtje. Ik hoop dat ie ook in blauw metallic komt. Dan vallen die blauwe lijnen tenminste ook niet meer zo op.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North