• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mogelijk duizenden boetes trajectcontrole A4 ongeldig

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 augustus 2013 om 10:16 – 13 Reacties

*Snif*


Arme overheid; ze loopt al wat accijnscentjes mis, omdat wij weigeren vaker onze tank vol te gooien, en nu schijnt er ook wat gratis trajectcontrole-geld in het afvoerputje te verdwijnen. Het gaat over de A4 bij Hoofddorp richting Den Haag.

Mocht u tussen maart en september 2012 op de A4 bij Hoofddorp richting Den Haag volautomatisch op de bon zijn geslingerd, spits dan even de oren. Een automobilist vocht met succes zijn boete aan, nadat hij onregelmatigheden met de ijkrapporten ontdekte.

De Telegraaf dook er bovenop, gelijk een junk op een fix, want zo’n mooie kans om met grote chocoladeletters ‘het epische falen van de graaiende overheid’ aan de kaak te stellen krijg je niet vaa…oh, wacht.

Elk jaar dient het Nederlands Normalisatie Instituut (NNI) de trajectcontrolesystemen te controleren, en in maart 2012 was dit weer zover. Hierbij werd geconstateerd dat een van de camera’s niet werkte, waarop deze werd gerepareerd. Echter: de politierichtlijnen dicteren dat het systeem dan in zijn geheel moet worden geijkt. Kennelijk gebeurde dit niet, waardoor de deur voor protest open staat.

Wie weet zit er dus een kleine somer-meevaller in, mocht u hier zelf in deze periode op de bon zijn geslingerd. Dat het trajectcontrolesysteem (honderdduizenden boetes per kwartaal) nog niet waterdicht is, wisten we natuurlijk al, en dit soort foutjes onderstreept deze lezing alleen maar.

Ook interessant!

  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]
  • Zo blaas je ongestraft mokerhard door de trajectcontrole heen
  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, trajectcontrole

Vorig bericht: « Man koopt F12berlinetta om LaFerrari te kunnen kopen
Volgend bericht: Video: doe een onboard-rondje Bilster Berg met Wouter »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    3 augustus 2013 om 10:18

    Ach, de Nederlanders die vinden dat er nog niet genoeg camera’s hangen en zogenaamd niks te verbergen hebben, betalen deze bekeuringen met alle liefde.

    Login om te reageren
  2. aschja zegt

    3 augustus 2013 om 10:30

    Daarnaast zullen ze er waarschijnlijk toch schijt aan hebben, want de administratiekosten betalen we ook nog steeds, ondanks verschillende verloren rechtzaken.

    Login om te reageren
  3. kaya zegt

    3 augustus 2013 om 10:44

    Jammer dat het niet van dit jaar is..

    Login om te reageren
  4. lemans96 zegt

    3 augustus 2013 om 11:00

    ‘het epische falen van de graaiende overheid’

    Tot nu toe falen ze nou juist daar niet in, in dat massagraaien. Deze man mag dan een zaak gewonnen hebben en anderen mogen daar via jurisprudentie voordeel van kunnen maken, het werkelijke grote binnengraaien gaat net zo hard door. Honderden miljarden worden er uit de werkende burgers gezogen op een schaal zoals tot nu toe nog niet gezien is in de geschiedenis van dit land.

    Login om te reageren
  5. The360box zegt

    3 augustus 2013 om 11:28

    Deze boetes zijn toch al lang en breed betaald? Krijg je dan het bedrag incl administratiekosten terug?

    Login om te reageren
  6. toeter11 zegt

    3 augustus 2013 om 11:35

    Ik snap het niet: in de jaren dat ik over de A2 en A4 rijd heb ik nog nooit een boete gehad, gewoon lekker aan de snelheid houden. Niks mis mee, krijg je ook geen boete

    Login om te reageren
    • eindbaasje zegt

      3 augustus 2013 om 11:47

      @toeter11: inderdaad. het heeft zo;n geen zin meer. in de randstad waar ik woon met alle mooie trajectcontroles staat de cruise control met 6 kmh boven de vmax erop en alles daarbuiten gaat het gas erop met flitsmeister on the side.

      Login om te reageren
  7. mr89 zegt

    3 augustus 2013 om 12:07

    Worden de boetebedragen dan automatisch teruggestort?

    Login om te reageren
    • loekie125 zegt

      4 augustus 2013 om 00:51

      @mr89: Natuurlijk….niet. Je zult eerst aan moeten tonen dat je toen een bekeuring hebt gehad. Dat gaan ze vast niet doen voor jou. Kan me niet voorstellen dat iemand die dingen bewaard (ik niet iig) dus diegene zal dan wel pech hebben gok ik. Dacht ook dat je geen bezwaar meer kon aantekenen nadat je betaald had.

      Login om te reageren
  8. midasracer zegt

    3 augustus 2013 om 12:44

    De boodschap is dus ALTIJD de gegevens van de bekeuring op te vragen. Zeker bij de trajectcontroles. En voor de rest bij twijfel 100 max rijden totdat je een snelheidsbord tegenkomt. Overigens ben ik er ook wel eens ingestonken omdat je op een bepaalde route overdag 100 mocht, maar ’s avonds maar 80 (A10 bij Amsterdam).

    Login om te reageren
  9. jolig zegt

    3 augustus 2013 om 13:21

    Moest wel even lachen om de sneer naar de Telegraaf in een stukje dat vol staat met links naar artikelen op AB met gelijke inhoud.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      3 augustus 2013 om 13:35

      Boter op mijn hoofd? Moi? :)

      Login om te reageren
  10. NesQ zegt

    4 augustus 2013 om 19:20

    “Elk jaar dient het Nederlands Normalisatie Instituut (NNI) de trajectcontrolesystemen te controleren” Uuuhhh Nederlands Meet Instituut (NMI) bedoel je….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North