• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kassa! Trajectcontroles spekken staatskas enorm

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 mei 2013 om 14:52 – 48 Reacties

Buck dich


Of u nog even wat verder wilt bukken graag. In de eerste vier maanden van 2013 zijn bijna een miljoen meer verkeersboetes uitgeschreven dan het jaar ervoor. Grote aanjager: de trajectcontroles. Lalalala, geld!

Best een verschilletje: 3.757.525 verkeersboetes (2013) tegenover 2.884.915 stuks (2012). Van dit aantal was bijna 3,1 miljoen een prent voor te hard rijden.

De trajectcontroles zorgden voor 812.731 bonnen, vorig jaar waren dat er nog 268.447. Nog een heel stuk meer dan de aanvankelijke verdubbeling dus. We lijken een nieuwe kip met de gouden eieren te hebben gevonden.

We weten niet of in deze cijfers de zomertijdfaal al verdisconteerd is, maar wat we wel weten is dat u als automobilist uw uiterste best doet om het begrotingstekort te dichten. Steek er nog een paar saffen bij op en we zijn zo uit de crisis!

Ter informatie: de nieuwste permanente trajectcontroles staan op de A2, A4, en A58 (38.463 bekeuringen).

Ook interessant!

  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]
  • Zo blaas je ongestraft mokerhard door de trajectcontrole heen
  • Trajectcontroles hebben het er dit jaar weer druk mee
    Trajectcontroles hebben het er dit jaar weer druk mee

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, snelweg, trajectcontrole, Verkeer

Vorig bericht: « Nieuwe MRB-regels treffen 70% Nederlandse oldtimers
Volgend bericht: Saab 9-3 cabrio – occasion video »

Lees Interacties

Reacties

  1. roberto zegt

    30 mei 2013 om 14:54

    @sir_smokalot: Ik hoef jou privefoto’s niet als hoofdfoto te zien hoor ;-)

    Login om te reageren
  2. jweelden zegt

    30 mei 2013 om 14:56

    Top dat plaatje!!

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      30 mei 2013 om 15:09

      @jweelden: haha.. hij is ondertussen veranderd zo te zien.. laat ik het er op houden dat ik hier liever naar kijk ;)

      Login om te reageren
      • jweelden zegt

        30 mei 2013 om 15:12

        @roberto: jazeker deze is top en niet vies!

        Login om te reageren
        • coosbmw zegt

          30 mei 2013 om 18:45

          @jweelden: Nu wil ik weten welk plaatje eerst was.

          Login om te reageren
          • lamborgfan zegt

            30 mei 2013 om 23:09

            @coosbmw: Een vieze kerel die voorover gebukt stond.. Gemiddelde autoblogger zeg maar..

            Login om te reageren
            • roberto zegt

              31 mei 2013 om 08:43

              @lamborgfan: Vergeet daarbij niet de lederen kleding die hij volgens mij aan had, prikkeldraad-tatoeage om zijn bovenarm, en een blik in zijn ogen van “pak mij, pak mij”…

              Login om te reageren
  3. jweelden zegt

    30 mei 2013 om 14:57

    Ook wel erg vies.

    Login om te reageren
  4. Brokkenpiloot zegt

    30 mei 2013 om 15:02

    Tot nu toe geen inhoudelijk reacties hier, het fotootje trekt meer aandacht.
    Zo erg vinden we het dus blijkbaar allemaal niet.

    Login om te reageren
  5. Dev zegt

    30 mei 2013 om 15:02

    Vertel mij wat. Pas nog gesnapt op de A2 om 4 uur ’s nachts. Staat wel een bord richting/van Amsterdam dat 100 km/h op de vijfbaans alleen tussen 6u en 19u geldt, dus dan zou om 4u de wettelijk geldende snelheid van 130km/h gelden. Ik conservatief 125 km/h rijden, jawel hoor de week erop een bon. Blijkbaar gold dat net niet voor dat stuk. 121km/h na correctie, 21 km/h overschrijding: €176,-.
    Het was verdomme om 4 uur ‘snachts op een lege vijfbaansweg -.-.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      30 mei 2013 om 15:08

      @Dev: punt is, dat jij logisch kunt denken….maar ons gehele ambtenarencircus NIET ! Kortom, als ‘jij gaat denken’, dan overkomt je dit dus. Denk daarom vooral maar niet…en wees slaaf van de gehoorzaamheid aan de 1 miljard regeltjes en verordeningen…/zucht

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        30 mei 2013 om 17:08

        @Megakix: “Men” had 812.731 keer bezwaar moeten aantekenen. Ik weet het: bij trajectcontrole krijg je waarschijnlijk 0 op je rekest. 812.731 x een bezwaarschrift in behandeling nemen verstoort de ambtelijke molen behoorlijk. En misschien komen ze tot in keer en maken ze het duidelijker.

        Login om te reageren
    • paulaner zegt

      30 mei 2013 om 15:16

      @Dev: Zuur geld. Volstrekt belachelijk dat deze regels gelden tussen 22.00 en 5.00 uur. Ik heb al tijden geen snelheidsovertreding meer gehad omdat de A67 en A2 gewoon zo druk zijn dat je niet sneller kan dan 100 km/h.

      Login om te reageren
      • rdbr zegt

        30 mei 2013 om 15:31

        @paulaner: de extra ’truc’ is dat het onderbord 06.00 – 19.00 er vanaf Utrecht wel onderstaat, en vanaf Vinkeveen niet meer. Als je het niet weet, valt het niet op.

        Login om te reageren
        • Sorcerer zegt

          30 mei 2013 om 16:56

          @rdbr: dat is idd een naaistraak, en dat zeg ik niet gauw. Ik vraag me ook af of dit wel helemaal klopt trouwens, omdat de trajectcontrole erg snel na dat bord alweer begint (eerstvolgende portaal). Ook staat er nergens een bord “einde snelheid” daarvoor. Dat is technisch gezien ook niet nodig, maar het is wel ontzettend verwarrend. Mijn oplossing is dat ik meestal dan toch maar gewoon 100 rij op de hele A2, dan kan ik ook niet vergeten om bij Vinkeveen de snelheid eruit te halen…

          Op de A10 is het weer precies andersom: overdag wel 100, in de avond 80… Ik vind het nogal verwarrend en ik moet ook altijd even nadenken wat het nou betekent als ik die borden zie; 2 snelheidsborden met 2 onderborden waar je redelijk hard langsrijdt; de ene set 6-19, de andere 19-6. Om een of andere reden duurt het altijd een paar seconden voordat ik precies snap wat er staat bij zo’n hoeveelheid borden, kan een afwijking aan mij zijn, maar toch vervelend :/

          Login om te reageren
          • lamborgfan zegt

            31 mei 2013 om 07:45

            @Sorcerer: Nee hoor ligt niet aan jou, ik rij er ook altijd te hard voorbij om het te lezen..

            Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    30 mei 2013 om 15:06

    Yoy, wat een crimineel land zijn wij toch ! Tsss…..straks komen ze nog met een anti-terreurwetgeving (names milieubaardjes, plantenfriemelaars en opensandalenstappers)….Als ik dan ook nog lees dat er heel veel ‘pappa-napraters’ op deze site zitten, dan besef ik, dat onze toekomst nog schraler wordt dan verwacht….

    Login om te reageren
    • Sorcerer zegt

      30 mei 2013 om 17:00

      @Megakix: milieubaardjes, plantenfriemelaars en opensandalenstappers? Nee, dan praat jij niemand na hoor, met zulke hippe reaguurderswoorden…

      Er is trouwens al anti-terreurwetgeving vanuit de staat; namelijk dat bij bepaalde terreuraanslagen verzekeringen niet meer verplicht zijn al jouw schade te vergoeden. Dat je het even weet.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        30 mei 2013 om 17:58

        @Sorcerer: nope, ben inderdaad de grondlegger van die woorden…

        Login om te reageren
  7. martijnb11 zegt

    30 mei 2013 om 15:07

    Hoe zit het eigenlijk op de A12? Ik dacht dat ze daar ook traject controles hebben.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      30 mei 2013 om 15:08

      @martijnb11: klopt…arnhem richting velp…

      Login om te reageren
      • mar10us zegt

        30 mei 2013 om 15:12

        @Megakix: nope: niet meer..

        Login om te reageren
  8. replicant zegt

    30 mei 2013 om 15:11

    Toch is het onlogisch als je denkt dat mensen meer vertrouwen moeten gaan krijgen in de economie. Het is veel beter voor ons land als mensen dat geld, wat ze nu terug de staatskas in stoppen, uitgeven in onze economie zelf.. Het kost ons land uiteindelijk meer dan het oplevert..

    Login om te reageren
  9. mar10us zegt

    30 mei 2013 om 15:11

    Doen we toch echt zelf.. Als we ons allemaal aan de snelheid houden (even de discussie weglaten over onduidelijke bebording) zullen de trajectcontroles vanzelf verdwijnen. Zal even duren, maar toch…

    Login om te reageren
    • kimi100 zegt

      30 mei 2013 om 16:47

      @mar10us: Dit gaat dus echt nooit gebeuren! Het levert de staatskas zoveel op dat ze wel achterlijk zijn om het ooit weg te halen…. En mochten ze dit doen dan gaat iedereen gewoon weer verder waar we ooit begonnen zijn. Het gaat echt niet om de verkeersveiligheid en het milieu (anders zouden de kortingen op hybrides ook wel zijn afgeschaft) het is alleen te doen om de extra inkomsten die hier mee worden verdiend, zucht….

      Login om te reageren
  10. MARS zegt

    30 mei 2013 om 15:13

    Maar dit is allemaal voor de verkeersveiligheid, echt waar!

    Login om te reageren
  11. arnocs zegt

    30 mei 2013 om 15:20

    het wordt tijd dat de trajectcontrole op de A2 ook onnodig links rijden gaat detecteren….
    omdat iedereen in slaap valt met 100 vergeten ze netjes rechts te rijden

    Login om te reageren
  12. Orichy zegt

    30 mei 2013 om 15:24

    Aha, geen nieuwe bezuinigingsronde nodig, zo te lezen, gewoon nog een paar trajectcontroles erbij en wat van tunneltjes, als bij De Klomp, de teller daarvan staat al op ruim 8700 boetes (in geld ruim 750.000 euro).
    Weer een gat gedicht in de begroting.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      30 mei 2013 om 15:49

      @Orichy: Gaat er 10x zo hard weer uit hoor..

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      30 mei 2013 om 21:04

      @Orichy: Griekenland is nog niet gered van de ondergang..

      Login om te reageren
  13. cupsport zegt

    30 mei 2013 om 15:47

    Ja, die op de A4 richting Amsterdam is helemaal geniaal… Sinds de invoering van de trajectcontrole staat daar elke dag in de avondspits 5 km file… Waar zijn we nou helemaal mee bezig?!

    Login om te reageren
  14. fristie zegt

    30 mei 2013 om 16:55

    volgens mij kan dat meisje op de foto in d’r eigen bek scheiten

    Login om te reageren
  15. eklasse zegt

    30 mei 2013 om 17:11

    Standaard bezwaar aantekenen bij een boete bij trajectcontrole.
    Moeten elke keer zelf uitzoeken waarom je gepakt bent.

    Doet het CJIB dat niet volgens de procedures laat je het voorkomen bij een rechter.

    Login om te reageren
  16. TDI-goeroe zegt

    30 mei 2013 om 18:05

    wat verkeersboetes betreft, pak ik ze al 9 jaar keihard terug: in totaal 0 euro boete voor mij. Als we dit allemaal konden volhouden, dan is er geen houden meer aan dit systeem.

    Login om te reageren
    • cupsport zegt

      30 mei 2013 om 19:17

      @TDI-goeroe: op welke wijze?

      Login om te reageren
      • TDI-goeroe zegt

        31 mei 2013 om 00:18

        @cupsport: 9 jaar geleden is mijn rd in beslag genomen, maar had er in 9 maanden zulke mooie ervaringen mee opgedaan, dat ik nu wel weet welke plekjes ze zoal uitzoeken en ik kijk dagelijks de meldingen op flitsservice.nl. Je ogen goed de kost geven, en af en toe gewoon rustig aan doen, het vraagt wat discipline, maar bij mij zijn met boetes al 9 jaren geen centjes meer te halen.

        Login om te reageren
  17. midasracer zegt

    30 mei 2013 om 19:19

    Kom op jongens, alles voor de veiligheid. Sinds het trajectsysteem zijn er geen doden meer gevallen. Daarvoor volgens mij ook niet, maar goed het is nu optimaal veilig. Dat er nog van die wegpiraten rondrazen, volkomen terecht dat die worden bekeurd.

    Login om te reageren
    • kimi100 zegt

      30 mei 2013 om 23:52

      @midasracer: als je er geen verstand van hebt moet je ook je mening niet geven….

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        31 mei 2013 om 09:31

        @kimi100: Nee dat klopt, in Friesland hebben we geen trajectcontrole. Hier kunnen we nog normaal doen.

        Login om te reageren
  18. Benjamin1 zegt

    30 mei 2013 om 23:11

    cruise control? anyone?

    Login om te reageren
  19. mylvan zegt

    31 mei 2013 om 09:33

    Hou nou eens op over dat gezeik over veel boetes en trajectcontrolles! Je bent ook wel een gigantische paardelul als je bij een trajectcontrolle geflitst word. Er staan gvd borden voor zo’n controlle van ik denk 30 of 40 vierkante meter! Je doet het toch echt zelf hoor! JIJ hebt daar je lompe poot te diep zitten, JIJ let niet op en ja, dan moet JIJ betalen! En dan hier komen klagen zeker. Pleur op naar je vinexwijk en koop een fiets!

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      31 mei 2013 om 10:07

      @mylvan:
      mooie is dat op de a2 echt wel ziet waar de traject controles beginnen en eindigen
      anders is er nog zon app genaamd flitsmeister

      Login om te reageren
    • flippert zegt

      31 mei 2013 om 11:04

      @mylvan: haha, klasse!

      Login om te reageren
    • rijbewijzer zegt

      31 mei 2013 om 13:54

      @mylvan:

      Tsja alleen schrijf je controle met 1 L. Ben jij nu ook een gigantische paardenlul of wat?

      Dus pleur zelf op, koop jij maar lekker een LOI cursusje, heb je wat te doen in je chique “penthouse” 3 hoog achter..

      Login om te reageren
      • mylvan zegt

        31 mei 2013 om 13:55

        @rijbewijzer: leuk dat je je aangesproken voelt! Made my day :P

        Login om te reageren
      • mylvan zegt

        31 mei 2013 om 14:55

        @rijbewijzer: Ow en als je me nou corrigeert he, doe het dan zelf ook goed sufkut! Paardelul is zonder N want 1 lul hangt niet aan meerdere paarden….. Nogmaals prettig weekend!

        Login om te reageren
        • rijbewijzer zegt

          1 juni 2013 om 12:54

          @mylvan:

          “Een paardebloem is een soort bloem, het betekent niet letterlijk ‘een bloem voor een paard’. Dat maakt voor sommige taalgebruikers paardebloem iets beter. Dat geldt ook voor paardedistel/paardendistel, paardekastanje/paardenkastanje en paardevijg/paardenvijg, en voor scheldwoorden als paardekop/paardenkop, paardelul/paardenlul en paardebek/paardenbek. In paardemiddel/paardenmiddel (in de figuurlijke betekenis ‘sterk middel, laatste redmiddel, ingrijpende maatregel’) kan de tussen-n voor veel mensen ook prima wegblijven. In de officiële spelling krijgen overigens alle samenstellingen met paarde(n)… een tussen-n.”

          lutser.. :)

          Login om te reageren
  20. pindakoning zegt

    31 mei 2013 om 15:20

    Haahaha dat plaatje

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North