• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Morgan Plus 8 Speedster: gelimiteerd jubileummodel

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 april 2014 om 12:51 – 25 Reacties

Afbeelding Morgan Plus 8 Speedster: gelimiteerd jubileummodelAfbeelding Morgan Plus 8 Speedster: gelimiteerd jubileummodelAfbeelding Morgan Plus 8 Speedster: gelimiteerd jubileummodelAfbeelding Morgan Plus 8 Speedster: gelimiteerd jubileummodelAfbeelding Morgan Plus 8 Speedster: gelimiteerd jubileummodelAfbeelding Morgan Plus 8 Speedster: gelimiteerd jubileummodelAfbeelding Morgan Plus 8 Speedster: gelimiteerd jubileummodel

Morgan Plus 8 Speedster
Om te vieren dat er in de huidige faciliteit 100 jaar Morgans worden gebouwd gaan de Britten 100 exemplaren van deze Plus 8 Speedster bouwen, met aan boord de oude vetrouwde 4.799 cc grote BMW V8.

Vooralsnog vertelt Morgan vrij weinig over het model, behalve dat hij vanaf juni in productie gaat, flink te personaliseren is, en voorzien is van ‘a series of eccentric styling features only made available on the 100 years celebratory models built during 2014‘.

De 4,8 liter BMW V8 levert 370 pk, is gekoppeld aan een handgeschakelde of automatische zesbak, en doet 0-100 4,2 seconden. De topsnelheid is begrensd op 240 km/u (148 mph). Daarnaast wordt een pk-gewichtsverhouding beloofd die ieder model in zijn klasse verslaat. Ok, maar wat concurreert er dan eigenlijk met de Plus 8? De gewone Plus 8 heeft een drooggewicht van 1.100 kg, dan heb je een beetje een beeld.

Voorsalsnog hebben we onderstaande renders van het te lanceren model, inclusief eentje van een Speedster met dak (contradictio in terminis??). De vanafprijs bedraagt in het VK £69,995 inclusief belastingen.

Update: we hebben een Nederlandse vanafprijs: vanaf € 141.999,- inclusief BTW en BPM, voor de automaat. De handgeschakelde versie heeft 6 versnellingen en start bij € 149.999,- doordat de CO2 uitstoot, en dus het BPM bedrag, op deze versie hoger uitvalt.

Ook interessant!

  • Morgan Plus 6 rijtest: raket zonder obesitas
    Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht
  • Morgan Plus Four LM62
    Morgan Plus Four LM62 is behoorlijk zeldzaam [update Nederlandse prijs]
  • Morgan verbetert roadsters
    Morgan verbetert roadsters op opmerkelijke wijze
  • Morgan lanceert geweldige niche: de off-roadster

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Lichtgewicht, Morgan, plus-8, speedster

Vorig bericht: « Aston Martin V8 Vantage GT is stiekem gewoon een N430
Volgend bericht: Nederlandse supercarveiling met o.a. DBS, F430, R8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    18 april 2014 om 13:02

    Kijk, nou praten we over echte auto’s , niet van die zachte plastic en kussentjes dingen.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      18 april 2014 om 13:06

      @norge:
      Yep, vroegâh was echt alles beter en Morgan is een van de weinige merken die dat begrijpt..

      Login om te reageren
  2. audifreak zegt

    18 april 2014 om 13:17

    Zie, het kan dus wel.. iets moois bouwen om een BMW motor heen..

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      18 april 2014 om 13:48

      @audifreak: Ja, zie een McLaren F1.

      Login om te reageren
      • Vincegail zegt

        18 april 2014 om 14:18

        @berlinetta: De beste motor ooit in de beste straatwagen ooit….

        Login om te reageren
    • tupperware zegt

      18 april 2014 om 16:18

      @audifreak:
      Yep, dat bewijst BMW al jaar in jaar uit, daar zitten een paar kneusjes tussen zoals de X6 en de 1 serie maar ze durven tenminste onderscheidend te zijn.
      Dat is iets waar ze in Ingolstadt nog wat van kunnen leren..

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      18 april 2014 om 17:25

      @audifreak: of een Wiesmann. Iets moois om een Audi blok heb ik nog niet gezien.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        18 april 2014 om 19:52

        @rufctr01: Vind een Donkervoort wel grappig….Alleen jammer van die motor…

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          18 april 2014 om 20:06

          @norge:
          Dan koop je toch een oudere met een Ford motor, scheelt nog flink in de onderhoudskosten ook en het plezier is er niet minder om. Die 200+ pk’s kan je op de Trollstiggen toch niks mee.

          Login om te reageren
    • fanatic zegt

      13 augustus 2014 om 13:31

      @audifreak: De “echte”, authentieke morgans zijn met Range Rover V8 motoren eigenlijk he.

      Login om te reageren
  3. Hupke zegt

    18 april 2014 om 13:19

    Leuke wagen maar een plus four zou normaal toch al entertainend genoeg moeten zijn.

    Login om te reageren
  4. Kvgorp zegt

    18 april 2014 om 13:23

    Moet je eens heel snel door die fotogalerie heen klikken. Heel flauw….

    Login om te reageren
  5. sydney zegt

    18 april 2014 om 13:30

    Me like.

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    18 april 2014 om 13:51

    Ik gok erop dat de velgen met ronde gaten stalen velgen zijn? Ziet er mooi uit! Doet mij denken aan die stalen Audi velgen van 10 jaar terug. Die zagen er ook gewoon goed uit!

    Login om te reageren
  7. jaapiyo zegt

    18 april 2014 om 14:00

    Nog best een nette prijs als je bedenkt wat een donkervoort bijvoorbeeld moet kosten.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      18 april 2014 om 15:14

      @jaapiyo: Vind je het gek, Donkervoort besteed klauwen vol geld aan het doorontwikkelen van hun auto’s. Bij Morgan hebben ze de ontwikkelingskosten voor hun modellen al zo’n 90 jaar geleden terugverdiend.

      Zonder gein, voor een volledig handgemaakte auto is 85.000 euro best nette prijs inderdaad, scheelt dat ze niet zo’n hele dure materialen gebruiken.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        18 april 2014 om 16:02

        @motoragent: Meh…zou misschien een argument zijn voor de carbon D8 GTO, maar wat mij betreft is er geen excuus voor dat een conventionele basis D8 (zonder koolstof dus) met een 1.8T uit midden jaren 90 ook al begint bij 85K.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          18 april 2014 om 16:15

          @jaapiyo:
          Dan koop je hem toch niet, als ik zie wat een tweedehands Donkervoort kost dan zijn er genoeg mensen die het er wel voor over hebben.
          Zolang de vraag groter is dan de productiecapaciteit hoeft hij niet met de prijs te stunten..

          Login om te reageren
        • motoragent zegt

          18 april 2014 om 18:22

          @jaapiyo: Het 1.8T Audi blok dat tegenwoordig in de D8 ligt wordt pas sinds 2003 toegepast ;)

          En de mid jaren ’90 D8 en een nieuwe D8 zijn haast niet meer met elkaar te vergelijken. De basisvorm is gelijk, maar ophanging en chassisstijfheid zijn flink aangepast, denk aan de met CFRP sandwichpaneel versterkte side-impact zone ter bevordering van de stijfheid. Eigenlijk worden alle innovaties van de D8GT en D8GTO ook waar mogelijk weer toegepast op de ‘normale’ D8.

          Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        18 april 2014 om 23:13

        @motoragent:
        Ik ben anderhalf jaar geleden bij Morgan geweest en dat ouderwetse valt best mee. Dit model heeft het moderne gelijmde aluminium chassis en is volledig modern. Wel zijn de carrosserieën van Morgan traditioneel gemaakt met essenhouten frames met daarom heen aluminium plaatwerk.

        De klassieke Morgans zijn inderdaad nogal ouderwets van constructie. Maar wel heel gaaf. En relatief goedkoop, voor een volledig handgemaakte auto.

        Login om te reageren
  8. mashell zegt

    18 april 2014 om 15:43

    Computerrenders van een Morgan, het moet niet gekker worden.

    Login om te reageren
  9. mipmip zegt

    18 april 2014 om 19:49

    Geen spaakvelgen??

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      18 april 2014 om 20:02

      @mipmip:
      Ik tel toch echt 14 spaken per velg….

      Login om te reageren
  10. mipmip zegt

    18 april 2014 om 20:12

    @tupperware ja ja, goed geteld ;) ik bedoel natuurlijk zoiets http://knockoffspinnertool.com/yahoo_site_admin/assets/images/Morgan_spinner_DSC01520.16184430_std.JPG

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      18 april 2014 om 20:28

      @mipmip:
      Geintje, ik begreep heus wel waar je op doelde maar ik vind deze niet misstaan.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North