
Meer dan ooit brengt de Morgan Supersport oud en nieuw samen in een stoere verpakking.
Morgan. Das toch dat merk dat auto’s maakt met een design voor boomers, maar dan moderne technologie? Ja, dat klopt. Een beetje. Met de nieuwe Supersport zet Morgan echter de volgende stap. Nog meer leunen op moderne technologie, terwijl de roots niet vergeten zijn. Maak kennis met het nieuwste vlaggenschip.
Oude charme, nieuwe techniek
De Supersport ziet eruit zoals je van een Morgan verwacht: klassiek, stijlvol, met de kenmerkende retro flair. Maar schijn bedriegt. De auto bevat veel meer nieuwe techniek dan je zou denken. Dit is niet zomaar weer een nieuw modelletje van het Britse automerk. Dit is een compleet nieuwe auto.




Morgan heeft zijn huiswerk gedaan en heeft een compleet nieuw aluminum platform ontwikkeld. De Supersport is niet alleen lichter dan je gewend bent, maar ook stijver. Dit moet een bochtenridder van formaat voorstellen.



Onder de kap zit een BMW 3.0-liter zescilinder turbomotor. Die kennen we nog van de Morgan Plus Six. De ingrediënten zijn lekkerder dan ooit. 340 pk, 500 Nm koppel en dat op een gewicht van slechts 1.170 kg. In slechts 3,9 seconden sprint de Morgan van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid bedraagt 267 km/u. Als je durft, want je moet wel ballen hebben om dat te proberen in een Morgan. Dat nieuwe, stijvere platform zal ongetwijfeld helpen om je een veiliger gevoel te geven. Maar dan nog.






Interieur Morgan Supersport
Het interieur is ook weer dik in orde. Afgezien van die lelijke BMW-hendel voor bediening van de automaat dan. Je ziet het ook in andere moderne Morgans. Konden ze daar nou niet iets mooiers op verzinnen?
Voor de rest is het allemaal dik in orde. Je hebt een handgemaakt interieur met mooie materialen. Van leren bekleding (ja bij Morgan mogen dieren nog geslacht worden tot zitvermaak) tot houten accenten.



Het stukje personalisatie is er ook nog steeds. Bijvoorbeeld wat voor type dak je wil: een carbon hardtop of toch liever de traditionele stoffen kap.






Wat kost dat?
We weten dat Morgan nooit goedkoop is, en dat geldt ook voor de Supersport. Met een prijs vanaf £85.000 ben je niet bepaald in budgetterritorium. Een Morgan is dan ook voor de man of vrouw die al een Porsche, Bentley en noem ze maar op heeft. Een Morgan koop je als je wat anders wil.





Wat een intens lelijk apparaat
Dan opteer ik toch voor een mooie en nog leukere Donkervoort
Geen heel groot fan van het ontwerp. Vooral het dak en het zwarte vlak op de deur vind ik niet zo. Lichtgewicht wel erg goed met zo’n vermogen. Rijdt vast heerlijk.
Ben de video van Harry Metcalfe over de supersport aan het kijken, daar zegt de managing director dat ie 102k ponden moet kosten.
Die 50’s styling in een modern jasje is toch echt niet om aan te zien.
Het is niet zo erg als de laatste donkervoorts, maar toch evengoed wel vrij ernstig.
Waarom krijg ik hier een mega kitcar gevoel bij? Veel meer dan de oudere modellen dat hadden? beetje beachbug gevoel krijg ik ervan
Ben niet helemaal overtuigd, zou hem een keer in het eggie moeten zien. De prijs vind ik eigenlijk wel meevallen voor een handgebouwde auto met 6 in lijn.
Voorkant mooi. Zijkant mooi. Achterkant lelijk.
Met canvas dakje best te pruimen!
Meh… Lijkt nog steeds op het gelaat van Fokke of Sukke.
Wat een prachtige verschijning. En dan ook nog met BMW genen. Doet me terugdenken aan Wiesmann..
Maakt Bristol nog wat deze dagen?
Een Aeromax blijft nog steeds mijn favoriet, maar dit vind ik toch ook leuk.
Vond het helemaal niet verkeerd tot ik de spiegels zag. Waarom op deze manier? Lijkt net een vrachtwagen oplossing.