• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mosler MT900 GTR XX

Auteur: Wouter, gepost 11 juni 2008 om 11:59 – 27 Reacties

Mosler MT900 GTR XX
Met een vermogen van 600 pk op een gewicht van 1100 kg heeft de Mosler MT900 GTR XX een gezonde kg/pk verhouding van 1,76.

De Mosler MT900 GTR XX is een jubileum model ter ere van de 20e verjaardag van Mosler. Het motorblok bleef hetzelfde, een 600 pk sterke variant van de 7.0-liter LS7 Corvette V8. Wel heeft Mosler diverse gewichtsbesparingen doorgevoerd, waarbij het gewicht daalde van 1200 tot 1060 kg. Om dat gewichtsverlies te bereiken zijn onder andere de volgende zaken aangepast: een 10 kg lichtere versnellingsbak, lichtere remklauwen en keramische remschijven en een titanium uitlaatsysteem (scheelt 5,5 kilo). En ook de carbon-fiber body is nog een kritisch tegen het licht gehouden en is nu nog eens 35 kilo lichter. Daarnaast zijn de stoelen en airconditioning ook nog eens lichter geworden.

De 1200 kg standaard GTR sprint in 3,1 seconden naar de 100 en haalt een top van 340 km/u. De GTR XX zal nog een tandje sneller zijn, maar Mosler heeft nog geen officiële cijfers bekend gemaakt.

Met dank aan Machoman voor de tip!

Ook interessant!

  • Video - uitgebreide tour door een Mercedes CLK GTR
  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • P1 GTR en Chiron maken de Maasvlakte onveilig
  • Plus 8 GTR
    Plus 8 GTR: atmosferische V8, RWD en een handbak

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

mosler, Supercars

Vorig bericht: « Matzwarte Lamborghini Murcielago LP640 met roze interieur
Volgend bericht: Classics gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. GeoBem007 zegt

    11 juni 2008 om 12:02

    Heerlijk voor een opgehemelde Corvette ;)

    Wat mag dat kosten?

    Login om te reageren
  2. CasperH zegt

    11 juni 2008 om 12:03

    Soms is geel gewoon heel lekker…

    Login om te reageren
  3. Rene1980 zegt

    11 juni 2008 om 12:14

    wat een super geile bak zeg pfff!!!
    doe mij die maar :-)

    Login om te reageren
  4. Julian zegt

    11 juni 2008 om 12:21

    hmm ik heb bijna het idee dat dit McLaren F1 specificaties zijn.. alhoewel, mis de titanium toolkit en de superlichte stereo wel een beetje…

    naast de prijs natuurlijk :P

    Login om te reageren
  5. Tom zegt

    11 juni 2008 om 12:22

    oftewel de Saleen Corvette S7

    Login om te reageren
  6. GOD zegt

    11 juni 2008 om 12:23

    vette shit

    0-100 in 3.0 sec
    0-200 in 8,7 sec

    Login om te reageren
  7. Machoman zegt

    11 juni 2008 om 12:26

    graag gedaan hoor :P

    Login om te reageren
  8. lambofreak zegt

    11 juni 2008 om 12:26

    Wauw, hoelang zou een rondje op de ring duren?

    Het blijft wel een getunede Vette (maar dan wel goed getuned ;-) )

    Login om te reageren
  9. .Memphis. zegt

    11 juni 2008 om 12:36

    Damn coole shit, zou één van die foto’s zo als wallpaper nemen, maar zijn spijtig genoeg niet zo scherp.

    Login om te reageren
  10. GOD zegt

    11 juni 2008 om 12:40

    hier staan wel mooie, wel in het wit maar wel super scherp
    http://www.mt900.de/en/contact.php

    Login om te reageren
  11. Mee zegt

    11 juni 2008 om 12:44

    Ik vraag me toch altijd bij die lichtere versies af waarom ze bv die airco niet direct lichter konden maken ;).

    Login om te reageren
  12. Kaalimero zegt

    11 juni 2008 om 12:49

    Klein beetje overdone maar wel erg leuk, ik zeg doe mij er maar een in felgroen of oranje.

    Login om te reageren
  13. z1p zegt

    11 juni 2008 om 12:50

    @ Mee:

    Dan hadden ze hem nu moeten verwijderen om nog gewicht te kunnen besparen;)

    Login om te reageren
  14. CasperH zegt

    11 juni 2008 om 12:55

    @ GOD: niet echt wallpaperkwaliteit…

    Login om te reageren
  15. denny zegt

    11 juni 2008 om 13:42

    volgens mij heeft iedereen zolangzamerhand bewezen dat je auto’s kunt bouwen die binnen de 3,5 sec op de 100 zitten, boven de 300 km/h kunnen halen en meer dan 600 pk onder de motorkap hebben liggen. NIet echt verrassend dus dit ding. Wat wel erg leuk zou zijn is dat dit soort fabrikanten gewoon met echte pareltjes komen voor op de weg. Dus ik zeg autofabrikanten snel naar een uitzendbureau en haal een uitzendkracht op met een neus voor mooi design

    Login om te reageren
  16. Guan zegt

    11 juni 2008 om 13:43

    1100/600=1,83

    Login om te reageren
  17. Ali Baba zegt

    11 juni 2008 om 14:23

    1060/600=1.77

    Login om te reageren
  18. Ollie zegt

    11 juni 2008 om 15:02

    heel vet, ik heb al eens een Mosler MT900 GTR mogen spotten in Dusseldorf, ik kan je vertellen dat dat echt heel bruut klinkt! heel de koningsallee had die auto in het vizier… echt super!

    Login om te reageren
  19. Scuderia zegt

    11 juni 2008 om 15:15

    Wow vet ding.
    Lijkt beetje op een wagen in Burnout.

    Login om te reageren
  20. Davidov zegt

    11 juni 2008 om 16:31

    Wow, wat n mooie supercar. En sneller dan de Pagani Zonda Cinque….lol

    Login om te reageren
  21. wotevajjjj zegt

    11 juni 2008 om 17:25

    wrm proberen ze niet eens met de motor uit een corvette zr1 ?
    dan zou hij nog geiler zyn :d p.s. : is dit niet zo een auto die hamster kapot heeft gereden met een 3’tje ?

    Login om te reageren
  22. Audi zegt

    11 juni 2008 om 17:32

    Denk niet dat je op straat veel lol aan zult beleven.. kun je beter naar het circuit toe waar ze zeer veel gebruikt worden.. En het is zeker geen ‘opgehemelde corvette ;)

    Login om te reageren
  23. Davidov zegt

    11 juni 2008 om 18:53

    Nice, hij is nog 4 keer in NL te zien :)

    August 3 – Assen (Netherlands)
    September 14 – Assen (Champcar GP, Netherlands)
    October 5 – Zandvoort (Netherlands)
    October 26 – Assen (Netherlands)

    Login om te reageren
  24. Gregorius zegt

    11 juni 2008 om 20:48

    Geen idee waarom je dit ding als straatauto zou kopen. Iemand wel?

    Login om te reageren
  25. niels zegt

    11 juni 2008 om 21:49

    Omdat je van auto’s houd en graag iets exclusievs in de garage hebt staan, maar vooral omdat je niet weet waar je met je geld naartoe moet:) en het is natuurlijk geweldig om hiermee op het circuit te schreure lijkt me…maar des al niet temin moge ze hem hier best parkeren en de sleutels in de brievenbus graag.

    Login om te reageren
  26. rider zegt

    12 juni 2008 om 21:32

    ja dit is zeker een hele brute bak die zich zonder meer in het rijtje enzo, mclaren, carrera gt, zonda f en lp 640 kan scharen. ja ik denk zelfs dat de mosler op een circuit sneller is dan dit hele rijtje hiervoor genoemd. dat was de standaard versie al.

    Login om te reageren
  27. phil zegt

    14 juni 2008 om 10:16

    ik vind hem toch meer lijken op de Aero TT hoor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North