• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Motorlol: met 310 km/h over de A4

Auteur: RubenBaeten, gepost 9 december 2008 om 20:26 – 67 Reacties

Motorrijder

Het is niet vaak dat we aandacht besteden aan onze tweewielige medeweggebruikers, maar zoals bekend kun je het in een leren pakje vaak extra bont maken. En dat vinden we dan wel weer interessant. Met 310 km/h over de snelweg A4 rijden bijvoorbeeld, dat is wat ons betreft noemenswaardig. Een 46-jarige Haarlemmer deed het afgelopen zondag, en raakte daarbij zijn motor en rijbewijs meteen kwijt.

Niet dat de dienstdoende bromsnor die snelheid kon bevestigen. Hij achtervolgde de motorrijder met gemiddeld 203 km/h over een afstand van ruim 8 km, maar deze bleef met een enorm snelheidsverschil op hem uitlopen. Pas ter hoogte van de Schipholtunnel werd er vaart geminderd en kon de man staande worden gehouden.

Hij werd meteen opgepakt, want hij bleek gezocht te worden door de politie Amsterdam-Amstelland. Tja, dan kun je je misschien beter aan de snelheid houden. De man verklaarde zo hard gereden te hebben om zijn nieuw aangeschafte motor uit te testen. (via haarlemsdagblad)

Ook interessant!

  • LOL: 25 km-auto scheurt weg van politie met 130 km/u
  • Video: politieachtervolging 200 km/u+ voor spookvoertuig
    Video: politieachtervolging 200 km/u+ vanwege spookvoertuig
  • M2 CS-rijder vliegt met 256 km/u voorbij de politie
  • achtervolging in flevoland
    Achtervolging in Flevoland: 189 km/u gemiddeld (+video)

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

achtervolging, maximumsnelheid, motoren, politie, Verkeer

Vorig bericht: « Een paar plaatjes van de nieuwe Mercedes E-klasse
Volgend bericht: Top 10 meest gestolen auto’s in de VS »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sjaak zegt

    9 december 2008 om 20:30

    Misschien onverantwoord,maar wel leuk op z’n tijd!

    Login om te reageren
  2. Multicar zegt

    9 december 2008 om 20:32

    Gas is alles :)

    Login om te reageren
  3. blokker5 zegt

    9 december 2008 om 20:33

    toch wel rare schatting dan 310 km/u, mogen ze dat zomaar zeggen zonder ‘officiele’ meting?

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    9 december 2008 om 20:33

    ik zou kunnen zeggen “zeer gevaarlijk met al die peuterspeelzalen langs de A4 die s,nacht open zijn om dan kleuters te leren oversteken” ..

    maar dan zou ik net zo,n zielepoot zijn die semi-verontwaardigt loopt te tjenken over het “N” of “rdnck” woord op ons veilige autoblogje ..

    dus zeg ik .. dat kan harder/sneller ..

    Login om te reageren
  5. CrazyHenkie zegt

    9 december 2008 om 20:33

    woehahahahahah! Grandioos!

    *melige bui off*

    uitermate onverantwoord natuurlijk!

    Login om te reageren
  6. LJ zegt

    9 december 2008 om 20:33

    mop mop gas erop, slapen is voor apen..

    (je zou toch zeggen dat het onderhand wel duidelijk is dat je hier je motorvoertuig niet uit kan proberen, doe dat toch in Duitsland..:S)

    Login om te reageren
  7. Audio-Online zegt

    9 december 2008 om 20:34

    Sow, dat is een snelheid op Ghostrider-niveau. Die motoragent zal wel moeite hebben gehad om hem bij te houden. Maar welke kerel zegt dan ook nog eerlijk tegen die agent dat hij 310 op de teller reed..?

    Login om te reageren
  8. EnzoR zegt

    9 december 2008 om 20:34

    Niet normaal! whaha, 310 op de A4 vind ik netjes doe dat maar na ja! Maar nog gepakt kunnen worden met een afstand van 8km dan doe je iets fout :P

    Login om te reageren
  9. Johnny Berra zegt

    9 december 2008 om 20:39

    Door wat voor auto is hij Achtervolgt

    Login om te reageren
  10. CrazyHenkie zegt

    9 december 2008 om 20:40

    Agent: ´Nou meneer, u reed zeker harder dan 270 km/u, meneer, dat wordt uw rijbewijs inleveren! U bent niet de eerste, laatst had ik iemand die 290 reed, het wordt ook steeds gekker!´
    Bestuurder:´Nou het wast toch echt 310 op de teller! Zou u dat alstublieft als snelheid kunnen noteren? Dan heb ik eeuwige op autoblog, als Haarlemmer Die 310 Op De A4 Reed!´

    Login om te reageren
  11. robin zegt

    9 december 2008 om 20:42

    remmen is angst
    sturen alleen als je kan inhalen

    Login om te reageren
  12. Bramzel zegt

    9 december 2008 om 20:45

    Kansloos

    Login om te reageren
  13. Endlezz zegt

    9 december 2008 om 20:47

    het mag natuurlijk niet, maar het blijft brute pech

    Login om te reageren
  14. RenJie zegt

    9 december 2008 om 20:47

    Ach, het zal wel een Gixxer1000 rijder zijn geweest,, alleen die halen de gekste dingen uit :’)

    Login om te reageren
  15. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    9 december 2008 om 20:48

    Zal wel een hayabusa zijn.
    Wel vet, maar beetje dom om dat daar te doen.
    ik denk dat hij voorlopig zijn rijbewijs niet terug krijgt.

    Login om te reageren
  16. VonStroke zegt

    9 december 2008 om 20:52

    Totaal onverantwoord uiteraard, al zou ik het gezicht van die agent wel gezien willen hebben toen ie aan 210 nog altijd terrein verloor op de motorrijder. :D

    Login om te reageren
  17. Dennis zegt

    9 december 2008 om 20:52

    Zeg het me als ik het verkeerd heb maar ome agent moet toch aan kunnen tonen hoe hard je hebt gereden?
    hij kan wel roepen dat je te hard rijdt maar dan toch ook hoeveel.
    Zou een mooie stunt zijn : Meneer u ging te hard. Hoe hard ging ik dan. Geen idee zegt de agent.
    Volgens mij kan hij je dan niks maken.

    Login om te reageren
  18. GeoBem007 zegt

    9 december 2008 om 20:56

    Nou, dan schrijven ze gewoon meer dan 203/u. En dan ben je ook al gezien ;)

    Login om te reageren
  19. Robin zegt

    9 december 2008 om 21:00

    Ik reed zondagmiddag op de A4 richting Adam toen ik ingehaald werd door deze man, echt ongelofelijk hoe hard 300+ dan is… Dit verhaal vertelde ik dan ook gelijk toen ik thuis kwam: ‘ik werd vandaag toch ingehaald door een motor, die reed minimaal twee keer mijn snelheid (=130km/u)…’

    Erg grappig om dat nu terug te lezen! Minder grappig voor deze persoon natuurlijk, maar persoonlijk zeg ik: levenslange rij-ontzegging!

    Login om te reageren
  20. NLX zegt

    9 december 2008 om 21:01

    als de auto ongeveer 200 reed, en de motor, zoals vertelt door de agenten, 300, dat betekent dus dat de motorrijder in dezelfde tijd, anderhalve keer zo lange afstand aflegt dat de politieauto. De trajectcontrole was 8 km, dat betekent dus dat de motor 1,5 x 8 = 12 kilometer heeft gereden, en dus 4 kilometer op de auto is uitgelopen, knap dat die agenten alsnog een trajectcontrole hebben kunnen uitvoeren ondanks de motorrijder al lang uit zich was, 4 kilometer dus

    Login om te reageren
  21. Timmah zegt

    9 december 2008 om 21:01

    Hij is achtervolgd door een motoragent die een gemiddelde snelheid noteerde van iets meer dan 200 waarbij hij de overtreder steeds verder zag wegrijden. Hij heeft hem nadien kunnen doen stoppen toen hij het wat rustig aan deed.
    De overtreder was dan ook zo ‘dom’ om te beweren dat hij 310 haalde op de teller. Zal ook wel een oud model Hayabusa of ZX12 of een MV geweest zijn , de huidige sportmotoren hun teller stopt bij 299

    Login om te reageren
  22. tim-> zegt

    9 december 2008 om 21:02

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  23. RenJie zegt

    9 december 2008 om 21:02

    @Dennis

    De agent wist dat hij ong. 200 km/u reed (gem), waarbij hij niet inliep op de motorrijder.. dan kan je wel constateren dat hij harder reed dan ong. 200 km/u, lijkt mij reden genoeg om alles in te vorderen.. maar het kan ook anders liggen, ik weet het niet zeker.

    Login om te reageren
  24. Sharin zegt

    9 december 2008 om 21:02

    Leuk en aardig, maar lijkt me een beetje een broodje aap verhaal, helemaal aangezien het om een schatting gaat.

    Sinds de eerste Suzuki Hayabusa de 300 km/u aantipte, worden vrijwel alle motoren fabrieksaf begrensd op 299…

    300+ is technisch heus wel mogelijk, maar wordt aardig gekkenwerk.

    Login om te reageren
  25. RA999 zegt

    9 december 2008 om 21:04

    Over snelheid gesproken: Op Nederland 1 werd net John ‘Easylife’ Wolbers met z’n Scuderia bekeurd. Toen had ie ‘m nog :)

    Login om te reageren
  26. Bashjuh zegt

    9 december 2008 om 21:05

    @robin,

    jij zegt: levenslange rij-ontzegging!

    ik zeg: nominatie Nederlander van het jaar?

    Login om te reageren
  27. Paragon zegt

    9 december 2008 om 21:06

    Repcekt!! :D

    Login om te reageren
  28. Klassiekerrally zegt

    9 december 2008 om 21:08

    Je mag ook niks meer tegenwoordig…

    Login om te reageren
  29. Timmah zegt

    9 december 2008 om 21:08

    @Sharin,

    De motor wordt niet begrensd op 299 , de teller stopt alleen bij 299. Hoewel er maar weinig motoren effectief harder kunnen dan 300 , tellers overdrijven op die snelheid wel een beetje.

    Login om te reageren
  30. stasz zegt

    9 december 2008 om 21:13

    @ra999
    Welk programma was dat?

    Login om te reageren
  31. C70T5 zegt

    9 december 2008 om 21:13

    Ik struikel nog steeds over “het in beslag name van voertuigen”. Ik vind dat dat eigenlijk niet moet kunnen, tenzij het voertuig structurele technische mankementen vertoont.

    Geef je 10.000 euro uit aan een nieuwe motor…wordt ie ingevorderd. Rijbewijs kwijt, ok. Boete van honderden/duizenden euro’s, ok. Maar bovenop deze twee nog je motor kwijt is toch niet meer normaal. Dan is de boete 10.000 euro + de rest. Dit is zwaar onredelijk en onevenredig in dit geval.

    Login om te reageren
  32. vla zegt

    9 december 2008 om 21:21

    :roll: Weer eentje die achtervolgd werd door een bende gierende studentenmeiden in een Ferrari… Da’s al de tweede deze week. Het zal niet lang duren voor ik er ook aanhang…

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    9 december 2008 om 21:25

    Als je hem zonodig uit wilt proberen, ga dan met 140 naar de grens en laat het gas in Duitsland vol open, dit is wel erg dom… Zeker als je al gezocht wordt… Voor het stelen van een motor mss?

    Login om te reageren
  34. Nijntje zegt

    9 december 2008 om 21:31

    Djeeses, da gaat haard :D

    Login om te reageren
  35. Sharin zegt

    9 december 2008 om 21:32

    @ Timmah

    Ik ben het met je eens dat de teller vaak een afwijking opgeeft (vandaar die 310 die de rijder zelf aangeeft).

    De Japanse fabrikanten vonden het zelf te gek worden en dus hebben ze afgesproken om de snelheid electronisch te begrenzen (bij de busa is dit gedaan met een rev limiter in de 6e versnelling)

    Dus tenzij hij heeft gereden met een MV Agusta F4 CC (geschat op 355 km/h) of iets dergelijks zal hij nooit boven de 299 zijn gekomen zonder serieuze aanpassingen aan zijn motor.

    Anyway dit is autoblog, zal u niet vervelen met motorpraat.

    Login om te reageren
  36. Chief_S5 zegt

    9 december 2008 om 21:37

    @ stasz: Blik op de weg. ;)

    Login om te reageren
  37. lincoln zegt

    9 december 2008 om 21:37

    @Sharin .. wat denk je ??
    hoeveel Hayabusa,s zijn er nog fabrieks-origineel in Nederland ..
    meer of minder dan 50% ..

    Login om te reageren
  38. C70T5 zegt

    9 december 2008 om 21:39

    dat de digitale teller niet meer aangeeft dan 299 wil niet zeggen dat ze niet meer dan 299 gaan, want dat gaan ze wel. geloof me maar…

    Login om te reageren
  39. clijde zegt

    9 december 2008 om 21:46

    Echte motorijders rijden ook 300 +, zonder dat ze gepakt worden. In dit geval had deze motorijder een I.Q. van onder de 100…

    Login om te reageren
  40. Kees zegt

    9 december 2008 om 21:47

    Ach, de snelheid maakt je niet dood, maar een harde klap wel.

    Login om te reageren
  41. Timmah zegt

    9 december 2008 om 21:57

    @ Sharin ,

    Als je bv met een R1 naar topsnelheid trekt zal je merken dat de teller bij 299 blijft staan maar dat je duidelijk nog aan snelheid wint. De afwijking op deze snelheid is zelfs enorm te noemen . De eerste generatie Busa’s die op hun teller ruimschoots 340 aangeven halen maar krap tussen de 305 en 310km/h op een ‘degelijke’ rollenbank.
    Het heeft trouwens allemaal met de versnellingsbakverhouding te maken die bij een Busa of zx12 duidelijk meer gericht is op topsnelheid dan bv bij een R1 of ZX10 of GSXR1000.

    Login om te reageren
  42. VonStroke zegt

    9 december 2008 om 21:59

    @devlaeminck: hilarisch filmpje :P

    Login om te reageren
  43. Sharin zegt

    9 december 2008 om 22:11

    Volgens mij is begrenzen niet hetzelfde als stoppen met tellen bij 299. Als de toerenteller er mee ophoudt nog voor de redline, is het gewoon uit met de pret. Waar bij hem 310 op de teller stond, was de echte snelheid hoogstwaarschijnlijk maximaal 299.

    Geen idee hoeveel % van de busa’s aangepast is… het zullen er wel veel zijn. Maar verhalen van busa-rijders gaan ook niet over 310, maar over veel absurdere snelheden (al dan niet overdreven).

    :-)

    Login om te reageren
  44. Mikeee zegt

    9 december 2008 om 22:36

    ik snap het probleem van de mensen niet hij heeft het toch gewoon op de snelweg gedaan zou wat anders zijn als hij snelheden van 100 in het dorp haalde
    Bashjuh ik zeg ook nominatie voor nederlander van het jaar :P

    Login om te reageren
  45. Rik3 zegt

    9 december 2008 om 22:50

    Het is uitproberen of testen, dus niet uittesten.

    Login om te reageren
  46. JCD zegt

    9 december 2008 om 22:54

    Ik zou dat best eens willen meemaken, dat ik 150 rijdt en dan wordt langsgeblazen door zo’n scheermes op wielen haha. Ghostrider reed dat stuk rotterdam naar amsterdam in 20 minuten, met iets van 200kmpu gemiddeld. Bij Gouda zitten er stukken in de weg waar hij gewoon loskomt met z’n voorwiel. En elke keer weer machtig goed corrigeert van het terugkomen van de grip. Tja, noem het een idioot… maar er is mischien niemand op aarde die dat zou nadoen. En dan ben je toch wel echt goed met je fietsje. Oke verkeerstechnisch is het niet handig… maar hoevaak ik van die ouwe lijken die 100% legaal op de weg rijden en meer frustratie en gevaarlijke situaties veroorzaken… tja

    Login om te reageren
  47. Timmah zegt

    9 december 2008 om 22:58

    Busa rijders durven nogal eens café praat te verkopen :)
    Veel Busa’s zijn daarentegen uitgerust met turbo’s waardoor het vermogen aardig gestegen is.

    Voor met een motorfiets effectief 320km/h te rijden heb je ongeveer een 220 a 230pk nodig wat dus geen enkele productiefiets heeft.
    In Amerika heb je zo een 200mph club die op de zoutvlaktes de 320km/h trachten te halen , dit zijn allemaal zwaar gemodificeerde fietsen met vermogens ver boven de 200pk.

    Login om te reageren
  48. MrSelected zegt

    9 december 2008 om 23:08

    Netjes, 310. Ik heb met mijn fiets maar ongeveer 250 km/h gereden daar. Vond ik al hard zat.

    Wil nu eigenlijk wel weten op welke motor hij reed.

    Login om te reageren
  49. dirk zegt

    9 december 2008 om 23:58

    waarom stopt ie dan…

    Login om te reageren
  50. jochem zegt

    10 december 2008 om 01:47

    je ken zeuren wat je wil iedereen koopt om deze reden een race motor om gas te geven !!!

    Login om te reageren
  51. Jeroen zegt

    10 december 2008 om 02:25

    a4 is een openbaar circuit, reed pas met me beemer lekker door zo rond de 230km/h in de nacht krijg ik ineens groot licht in me binnenspiegel en zag een knippertje aanstaan dat ie er graag voorbij wou. dus ik opzij… knald me daar toch ff een lp640 voorbij met een rotgang nou die reed zeker wel 300+ dacht ff dat ik stilstond. enkele tellen later ook nog een s5 en een sl65amg alle 3 met van die arabische platen. dacht dat de gumball afgelopen was.

    Login om te reageren
  52. Thijs zegt

    10 december 2008 om 06:59

    Als hij 310 reed op z’n teller en je gaat uit van 10% fout in z’n teller dan gaat er 31 kilometer af. Ik werd aan de kant gezet met 210 op de teller en kreeg 190 gemiddeld voor correctie, dus dat geeft wel ongeveer hetzelfde beeld.
    Het is trouwens leuk hoor, zo hard, zeker om dan te horen dat meneer agent ons pas bij kon halen toen wij moesten remmen voor een auto. Maar het is echt wel gevaarlijk, maar dat merk je pas als een auto denkt in te kunnen halen. Dan is dubbele snelheid toch wel duidelijk een groot verschil.

    Misschien leuk detail nog om te vermelden dat hij zelf toegaf 310 gereden te hebben. Ze konden tot 203 bewijzen, maar op de vraag of hij wist hoeveel hij zelf gereden had gaf hij antwoord 310 gedaan te hebben. Nou kan ik me die snelheid niet helemaal goed voorstellen, want het laatste wat je met die snelheid doet is op je teller kijken en zoals eerder gezegd zijn er maar weinig motoren die die snelheid echt halen.
    Wel vervelend voor hem dat ie z’n motor ook kwijt is. Hij is sowieso dus al 1000 euro kwijt. 500 voor de motor en minstens 500 voor z’n rijbewijs.

    Login om te reageren
  53. BmwMPower zegt

    10 december 2008 om 07:28

    Waar vind je nog mensen van het soort dat niet zo hard rijd?
    Nergens, en ik vind het goed dat deze man een beetje lef toont, met 310 per uur.

    Jammer dat hij is opgepakt, laat staan werd gezocht.

    Login om te reageren
  54. Pixed zegt

    10 december 2008 om 08:50

    Opsluiten en sleutel weggooien. Maar vooraf eerst nog een weekendje meesturen met een ambulance tijdens een weekendje ‘jongeren van bomen schrapen’.
    Echte liefhebbers van auto’s, motoren en snelheid keuren dit te allen tijde af.
    Iedereen die dit ‘maneuver’ goedpraat, daar heb ik echt wel medelijden mee. En zo te lezen zijn er hier heel wat.

    Login om te reageren
  55. Diederik zegt

    10 december 2008 om 08:50

    “ik vind het goed dat deze man een beetje lef toont”!?

    Een vriend van me is zijn vader verloren toen die met ongeveer 100km/u in een stilstaande auto auto boorde. Dit was op een motor. Zijn voorwiel zat ongeveer bij de handrem van die auto (een middenklasse auto).
    Kun je nagaan wat er gebeurd zou zijn als het verschil 180 (310 – 130) km/u zou zijn geweest. Daar kun je als overig verkeer niet op anticiperen. En dan maakt ie meer slachtoffers dan alleen zichzelf.

    En daarnaast, als deze malloot onderuit was gegaan had geen enkel motorpak geholpen! Hij zou als een grote vlees/vet/bloed/botschraapsel-vlek op de A4 zitten. Om nog maar te zwijgen over wat er zou zijn gebeurd als hij met die snelheid tegen een vangrail of andere auto zou zijn aangegleden.

    Ik ben blij dat ie nog leeft, maar die motor mag van mij in de shredder. Laat ‘m op die manier maar voelen dat dit niet normaal is.

    Dus ik zeg: Malloot van het jaar.

    Login om te reageren
  56. Amg zegt

    10 december 2008 om 09:04

    Zo triest (voor die agenten) Zo vet (voor de rijder)

    Op dat soort snelheden voel je pas dat je leeft.

    Wanneer kom ik op autoblog!!!! Rij wekelijks 290+ in nederland maar aanhouden ho maar :( nee hoor grapje ben geen masochist.

    Ik weet trouwens niet waar iedereen z`n info vandaan haalt hierro (misschien een bevroren website van 1990???) de busa is al lang niet meer heer en meester op de snelweg (standaard fabriek-af) google ff de nwe ninja zx14 die trekt de busa met 2 vingers in den neus op de snelweg in z`n 6 eruittttttttt

    Speeding = Living

    Login om te reageren
  57. Amg zegt

    10 december 2008 om 09:10

    @diederik

    Wil je aub emotionele gebeurtenissen niet bij elke actuele gebeurtenis betrekken en zo een ieder van de vreugden van het leven te beroven!?

    Op een stilstaande auto knallen doe je toch echt zelf, geen reden om de motor van die vent af te pakken, omdat je zelf niks hebt hoeft dat niet te betekenen dat andere ook niks mogen hebben.

    Login om te reageren
  58. Alfablog.nl zegt

    10 december 2008 om 09:22

    Zonder tuning is dit toch alleen haalbaar met een Ducati Desmosedici RR?

    Login om te reageren
  59. ZonParaplu zegt

    10 december 2008 om 09:32

    Als mensen geld hebben voor zon motor, geef dan een beetje extra uit om het op een circuit te proberen.
    Sommige mensen vergeten dat er meer mensen in het verkeer meedoen.
    Ik vind het wel respect dat hij zelf heeft toegegeven 310 te hebben gereden maar heb je echt tijd om op je snelheidsmeter te kijken bij zon snelheden?

    Login om te reageren
  60. Thijs zegt

    10 december 2008 om 09:55

    Je legt 86 meter per seconde af met die snelheid. Dan kijk je echt niet op je teller. Dus ik denk dat meneer ongeveer schatte op welke snelheid hij zat.

    Login om te reageren
  61. NickT zegt

    10 december 2008 om 11:07

    MV Agusta F312RR zou het geweest kunnen zijn, die haalt 311 km per uur geijkt.

    Wat betreft de MV Agusta CC welke wordt geschat op 355km p/u, dat is onzin! Ding heeft evenveel vermogen als een F312RR en zal dus ook rond de 310 uitkomen.

    D16RR haalt het ook, die heeft ook geen 200pk…

    Login om te reageren
  62. Gert zegt

    10 december 2008 om 11:12

    Ben ik nou samen met Rik3 de enige die het klassieke en dus tenenkrommende ‘uittesten’ opvalt?

    Login om te reageren
  63. Jeroen zegt

    10 december 2008 om 19:09

    een gsxr 1000 k4 tm k8 is begrenst in de 5 en 6 omdat ie dan over de 300 gaat. hij heeft ze meest optimale verbranding in ze 3. daarom hebben ze kastjes uitgevonden voor nog geen 70 euro die de ecu de hele tijd laat denken dat ie in ze 3 zit. dus met 300 zet je hem nog eens in ze 6. maar wat dat betreft kunnen t zoveel motoren zijn. iedere motor gek heeft wel een powercomander erin zitten om t maximale eruit te halen. iedere 1000cc superbike haalt dat wel tegenwoordig.

    Login om te reageren
  64. Diederik zegt

    10 december 2008 om 19:52

    @ AMG

    waar staat dat ik niks heb?

    En het gaat mij niet om zijn vader, het gaat mij om het feit dat hij zich zo ontzettend ver in die auto heeft geboord met ‘maar’ 100 km/u verschil. Met 180 km/u verschil had hij de bestuurder van die auto ook om zeep kunnen helpen.
    Dus misschien eerst begrijpend lezen en dan commentaar leveren!?

    Login om te reageren
  65. Oli4K zegt

    10 december 2008 om 22:23

    @ Diederik

    Helaas kan binnenkort een andere mafketel die motorfiets voor een redelijk lage prijs bij de domeinen afhalen. Om er vervolgens waarschijnlijk hetzelfde gedrag mee te gaan vertonen. Lijkt me inderdaad niet dat je zo’n fiets koopt om rustig mee naar de bakker te rijden.

    Overigens wel respect voor de agenten die hun eigen leven op het spel zetten om dit soort gasten van de weg te plukken (en het werk ondertussen ook wel voor de kick doen, denk ik).

    Login om te reageren
  66. John zegt

    7 juli 2009 om 02:16

    Het hoeveel duizendste bewijs dat hardrijden niet gevaarlijk is?

    Hoeveel overtuiging heeft onze overheid nog nodig voordat ze gaan beseffen dat wij nooit geloofd hebben in de leugen dat hardrijden gevaarlijk is? Hef nou maar gewoon die belasting, kunnen die agenten wegbezuinigd worden en aan het werk, of boeven gaan vangen. lossen we gelijk het fileprobleem op, groeit de economie weer wat door hoger brandstofverbruik.

    Zoveel positieve effecten, en onze overheid doet er niets mee? Aftreden die hele bende!!

    Login om te reageren
  67. tubamaniak zegt

    10 augustus 2010 om 15:28

    Ff wat historie. De snelheidslimieten zijn ooit door minister president Joop den Uyl ingevoerd ten tijde van de oliecrisis in de jaren 70 van de vorige eeuw.
    Bedoeling was dat Nederland lang toe kon met de in Nederland aanwezige aardolie reserves. Achteraf bleek dat die reserves ten tijde van de crisis nooit zijn gebruikt.

    Voor de oliecrisis mocht je op bijna alle wegen zo hard rijden als je kon !!!!!!
    Mijn vader, nu 67, heeft dat nog volop meegemaakt en ook gedaan. Welk gevaar ? Je moet goed uitkijken en anticiperen.

    Na de crisis heeft men bedacht dat de burgers langzaam moesten blijven rijden. Wat dat betreft had het tijdelijke kwartje van Kok een “uitmuntende” voorganger.
    Argument wat eraan werd geknoopt was : a.) langzaam rijden is veiliger b.) co2 uitstoot.

    Leuke bullshit, maar we zitten er ondertussen maar mee, al die flauwekul !!!

    Harder rijden dan de wet toestaat is gewoon goed.
    Een auto stoot het minste uit bij een toerental waarop de verbranding optimaal is en de trekkracht groot.
    Gewoonlijk hoog in de toeren, dus bij een fatsoenlijke snelheid van minimaal 160 km/h.

    In Nederland is de regering roomser dan de paus en de gemiddelde automobilist dom als olie.
    Er wordt nl. NIET uitgekeken en GEEN afstand gehouden.
    Twee randvoorwaarden voor goede doorstroming en hard kunnen doorrijden…….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North