• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mr. Norm regelt je Challenger of Cuda Convertible

Auteur: RubenBaeten, gepost 31 juli 2009 om 16:47 – 37 Reacties

Mr. Norm

Chrysler ligt een beetje met zichzelf overhoop, dus echt tijd om verder te werken aan de cabrioversie van de Dodge Challenger hebben ze niet. Nu hebben we die auto al wel eerder zonder dak gezien, maar die versies waren toch een beetje overdreven. Gelukkig is daar Mr. Norm, een specialist uit Florida die niet te beroerd is om jouw Challenger een knalharde muscle makeover te geven.

Voluit heet dit beest de 426 Hemi Challenger Convertible, waarbij 426 verwijst naar de motorinhoud in cubic inches. Dit legendarische getal prijkte dertig jaar geleden al op de Hemi Mopars en wordt nu door Mr. Norm in ere hersteld. 426 ci staat gelijk aan 7,0 liter, dus je kunt al raden wat er onder de kap gebeurd is. Niet alleen is de motorinhoud vergroot, maar met een gesmede krukas, stoters en zuigers is het geheel stevig genoeg gemaakt om er een flinke blazer op te schroeven: de 2,8 liter grote twin screw supercharger van Kenne Bell pompt het vermogen op tot maar liefst 725 pk!

Een van de Viper SRT-10 afkomstig differentieel zorgt dat het geweld op de weg gebracht kan worden. Ook werd de ophanging aan de achterkant verstevigd, en uiteraard is de carrosserie van de Challenger stijver gemaakt om voor het ontbrekende dak te compenseren.

Het uiterlijk wordt gekenmerkt door de 20″ Thrust-wielen met Pirelli-kapotjes. In het interieur vinden we zwart Katzkin-leer en suede met gele stiksels, en uiteraard, bij de handgeschakelde versies, een Pistol Grip Shifter van koolstofvezel of hout.

Vind je zo’n Challenger overigens iets te gewoontjes, dan kun je altijd kiezen voor de 426 Hemi Cuda. Voorzien van een gewijzigde carrosserie heeft deze auto veel weg van de Plymouth Hemi ‘Cuda van weleer. De achterlichten komen van een originele ’71er ‘Cuda, en ook de kenmerkende shaker hood ontbreekt niet. Het is dan wel geen Roadrunner, maar je mag ‘m bij mij parkeren.

Ook interessant!

  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
  • Het doek valt voor de brute Hellcat
    Het doek valt voor de brute Hellcat

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, challenger, Dodge, geel

Vorig bericht: « Staat de elektrische Audi R8 ePerformance toch in Frankfurt?
Volgend bericht: Video: Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni »

Lees Interacties

Reacties

  1. Turbo zegt

    31 juli 2009 om 16:51

    Bereheftig.
    Dit is autoliefde :)

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    31 juli 2009 om 16:53

    Ik houd niet zo veel van muscle cabrio’s maar wat prestaties betreft.

    leave it to mr. Norm!

    Login om te reageren
  3. De_Wonderslof zegt

    31 juli 2009 om 16:57

    Godverdoeme, los in m’n broek.

    Login om te reageren
  4. RickB zegt

    31 juli 2009 om 17:00

    Die van http://www.hxcperformance.com/ is toch net iets mooier al zeg ik het zelf ;)

    Login om te reageren
  5. Herbie zegt

    31 juli 2009 om 17:01

    @ Wonderslof

    Geweldig. Schoot spontaan in de lach toen ik aan dat filmpje terug moest denke.
    OT: Gruwelijke bak, eentje in het mat zwart graag.

    Login om te reageren
  6. rikkon zegt

    31 juli 2009 om 17:04

    Heb even het vergrootglas niet bij de hand maar als cabrio zijn de verschillen niet veel groter dan tussen de Golf Variant en de Bora Variant.

    Login om te reageren
  7. ZwerverRoodbaard zegt

    31 juli 2009 om 17:08

    Goeie zaak voor Mr. Norm :D Hopelijk worden ze weer net zo gevraagd als vroeger.

    Login om te reageren
  8. Chris zegt

    31 juli 2009 om 17:08

    De half zwarte achterkant is echt zwaar lelijk. Ook die van hxcperformance RickB.

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    31 juli 2009 om 17:12

    Wist niet dat Dodge voor de Viper zelf het differentieel maakt.

    Login om te reageren
  10. Ferraritje zegt

    31 juli 2009 om 17:19

    Zalig, dit is pas een automobiel! :) Ben toch benieuwd naar de prijs…

    Login om te reageren
  11. barteliçoise zegt

    31 juli 2009 om 17:20

    wat een geweldige versnellingspook!

    écht een beauty

    Login om te reageren
  12. mastertjen zegt

    31 juli 2009 om 17:27

    Toch liever met dak aub!

    Login om te reageren
  13. Benz.. zegt

    31 juli 2009 om 17:32

    Jongens…. WAAR kan ik een bestelling plaatsen! :)

    Echt een prachtig monster, een musclecar waardig!

    Login om te reageren
  14. CrazyHenkie zegt

    31 juli 2009 om 17:41

    Die Hemi Cuda versie vind ik vet, alleen al om het anders zijn :D maar dan liever als Coupé, want op een van de interieurfoto´s van bovenaan bij de ´Cuda is duidelijk zichtbaar hoe de kap is bevestigd, en dat ziet er wel rommelig uit.

    Login om te reageren
  15. CrazyHenkie zegt

    31 juli 2009 om 17:42

    Wel bijpassende Zomoto trouwens, ook geel ;)

    Login om te reageren
  16. AMG Powerrr zegt

    31 juli 2009 om 17:43

    Deze 2 zusters zijn wel 1e klas porno :D

    Login om te reageren
  17. vla zegt

    31 juli 2009 om 17:53

    Btw, nog iets totaal naast de kwestie: wat een namen kunnen die Amerikanen verzinnen zeg! :D Mopar, Northstar, Hemi… Okee, de meeste zijn gewoon samentrekkingen van namen of achternamen, maar ze klinken zo cool! :P Laatst een stuurstang voor een Chrysler in een pakje van Mopar zien liggen, da’s toch wat anders dan Valeo of Bosch of Moog. :P (alhoewel: Moog vind ik ook wel een coole naam. :) ) (maar daar gaat het eigenlijk niet om bij onderdelen :mrgreen: )

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    31 juli 2009 om 17:54

    historisch correcte retro .. keurige job Mr.Norm ..

    Login om te reageren
  19. phantom zegt

    31 juli 2009 om 18:31

    Daar wil ik wel eens een geluidje van horen…

    Login om te reageren
  20. Rob USA zegt

    31 juli 2009 om 18:42

    Thanks Mr Norm ! Die is goed met auto’s ! :)
    Wat een heerlijke verschijningen en met genoeg power.
    Cuda of Challenger maakt mij niet veel uit, alleen in een ander kleurtje aub, zwart met mat zwarte strepen ofzo.
    De Camaro heeft ook al een open versie gekregen.
    @Vla: Challenger/Camaro/Barracuda/Firebird/Charger enz enz klinkt toch ook veel beter als 316i of ML of A3 of GTR enz enz. :)

    Login om te reageren
  21. vla zegt

    31 juli 2009 om 20:08

    @ Rob USA
    Nah, die namen vind ik een beetje té stoer en mannelijk. Liever namen zoals Scuderia, Sessenta, Super Veloce, Testarossa… Of GTO/SWB/die combinaties.
    De Duitse manier van naamgeven: Amerikaanse sedans hebben ook vreemde namen, dit vergelijken met namen van musclecars is een beetje onterecht. Ik kan een functionele naam wel appreciëren, zoals ook de naam van de nieuwste Ferrari.
    Maar het blijven ook wel coole namen, die van de musclecars… :)

    Login om te reageren
  22. RenesisHP zegt

    31 juli 2009 om 20:09

    Shit. :shock:

    Een supercharger met ruim twee keer zoveel inhoud dan ons motorblok. :o

    Login om te reageren
  23. Rob USA zegt

    31 juli 2009 om 20:44

    @Vla: Alles in het Italiaans klinkt mooier, maar wat hun auto’s betreft mogen ze het voor dat geld ook wel een mooie namen hebben want als ze Bora/Golf/Escort zouden heten was dat wel een afknapper zijn.
    Zoiets als té stoer en mannelijk bestaat niet in mijn ogen niet daarom hou ik ook zoveel van muscle cars ! :)
    USA sedans dan: Caprice/Impala/Malibu/Seville/Chevelle/Fleetwood/Bonneville klinkt toch beter als 300e/520i/A6 of ni ?

    Login om te reageren
  24. Freewarefreak zegt

    31 juli 2009 om 21:07

    Zullen we met zijn allen lappen voor de “plaatjes op het dashboardplakker”… kan die ook eens naar de oogarts… f***ing hell… scheef…

    OT: Prachtig… prachtig… hoe mooi… doe mij maar een Cuda…

    Login om te reageren
  25. henne zegt

    31 juli 2009 om 21:39

    Jammer van dat plastic in het interieur…!!!

    Login om te reageren
  26. vla zegt

    31 juli 2009 om 21:51

    @ Rob USA
    Bwaah, ik vind die namen een beetje much ado about nothing: de helft van de auto’s zijn niet zo geweldig als de naam suggereert. Wel mooie namen, maar de combinaties bij de Duitsers zijn functioneler, net wat ik verwacht van een sedan. Maar after all is het persoonlijke smaak. ;)

    Login om te reageren
  27. CrazyHenkie zegt

    31 juli 2009 om 21:51

    Dat leer, dat ziet er wel heel ´zacht´ uit! Heel anders dan in bijv Duitse auto´s, waar het strak over de zetels gespannen is. Wel mooi, het past goed bij de stijl die de auto´s uitstralen (door dit te zeggen maak ik me vast onsterfelijk bij RobUSA :P )

    Login om te reageren
  28. vla zegt

    31 juli 2009 om 21:59

    @ CrazyHenkie
    Lol! :P Maar ik spreek uit ervaring: een sofa is leuk, maar in een snelle auto wil je een strakke ruige mannenstoel, liefst met spijkers en dingen die eruit steken. :D Maar nah, een snug stoelletje als in de RS6 C6, meer moet je niet hebben imo. Die Amerikaanse zetels zijn trouwens niet zo kwalitatief.

    @ Rob USA
    Bijna vergeten: te stoer en mannelijk: voor mij moet een auto eerder vrouwelijk zijn, daarom is de DB9 ook mijn favoriete hedendaagse auto. ;) Een macho agressieve bak als bijvoorbeeld (extreem en niet Amerikaans voorbeeld) de C63 AMG vind ik veel te homo-erotisch (MB fanboys zullen dit écht niet graag horen :lol: ).

    Login om te reageren
  29. Kin Jong-Il zegt

    31 juli 2009 om 22:34

    Wat lelijk zeg, dat interieur vooral. Zo verschrikkelijk slecht in elkaar gezet, heb zelf in de auto gezeten, het leder (verschrikkelijk nep, plastic dus) scheurt al als je er naar kijkt en grote delen zijn uit kei- en keihard plastic vervaardigd.

    Gatverdamme.

    Login om te reageren
  30. Mikeee zegt

    31 juli 2009 om 23:41

    @ vla schreef:
    > Wist niet dat Dodge voor de Viper zelf het differentieel maakt.

    Is gewoon een Dana 44 ;-)

    Login om te reageren
  31. bmw-e30-7bh zegt

    1 augustus 2009 om 11:55

    Finally a man’s convertible! 8)

    Login om te reageren
  32. Rob USA zegt

    1 augustus 2009 om 19:16

    @Crazy Henkie: Wie zich Crazy Henkie noemt vind ik zowiezo onsterfelijk ! :)
    Maar positief over USA-cars zijn helpt ook natuurlijk. :)

    @Vla: Een DB9 vrouwelijk noemen ?? Meer testosteron past er niet in een auto,wel één van de mooiste idd.

    @Kin Jong:Origineel bashen op USA interieurs!… NOT. Welke andere auto van 25.000 euri heeft er dan een mooier interieur ??

    Login om te reageren
  33. vla zegt

    1 augustus 2009 om 22:05

    @ Rob USA
    Daar maak je wel een foutje hoor: een DB9 is wel degelijk vrouwelijk, een DBS/Vanquish is mannelijk. En niet alleen ik vind dat, maar ook veel designers waaronder Michiel van den Brink. ;)
    Je ziet toch ook het verschil tussen een mannelijke en vrouwelijke auto?

    Login om te reageren
  34. BmwMPower zegt

    1 augustus 2009 om 22:11

    Een DB9 is dan wel strak gelijnd, maar misschien voor stoere vrouwen.
    Met de Vanquish en DBS (jaja… ;) ) ben je wel de man, omdat die breder en bruter zijn!

    Login om te reageren
  35. vla zegt

    1 augustus 2009 om 22:14

    Exact, de DB9 is slank, deinend en zacht gelijnd. Dat maakt haar vrouwelijk. Een mannelijke auto is er een met scherpe, felle, hoekige lijnen.

    Login om te reageren
  36. BananaFlip zegt

    3 augustus 2009 om 10:27

    Ziet er goed uit.
    Maar laat dat dak alsjeblieft wel open.
    Dicht kan echt niet op een Amerikaan.

    Login om te reageren
  37. Bert zegt

    14 november 2009 om 13:37

    Doe die ‘Cuda maar! In curious yellow aub.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North