• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MR Sweden Volvo C30 D5

Auteur: Wouter, gepost 19 oktober 2007 om 19:01 – 29 Reacties

MR Sweden Volvo C30 D5


De Volvo C30 is al door vele tuners aangepakt. MR Sweden waagde ook een poging en nam een C30 D5 onder handen.

Het vermogen van de vijfcilinder diesel werd verhoogd van 185 naar 225 pk en het maximum koppel steeg tot 432 nm. De aanpassingen aan de motor blijven overigens beperkt tot de montage van een sportluchtfilter en een aangepast motormanagement. Dankzij deze aanpassingen is de sprint naar de 100 nu in 7,5 seconden gepiept en haalt de C30 een topsnelheid van 225 km/u.

Het uiterlijk werd door MR Tuning ook aangepakt door montage van voor- en achterbumpers, een dakspoiler en 18″ lichtmetalo’s met 235 mm breed rubber (via).

MR Sweden Volvo C30 D5

MR Sweden Volvo C30 D5

Ook interessant!

  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • duurste Volvo C30
    De duurste Volvo C30 van Nederland is lekker dik
  • Deze Volvo XC60 is dik, maar niet té dik
  • Zo stoer zag je de Volvo XC40 nog niet eerder

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

c30, tuning, Volvo

Vorig bericht: « Video: 80’s retroreclame: Isuzu Gemini
Volgend bericht: Zo doen we dat in Moskou »

Lees Interacties

Reacties

  1. W1CK3D zegt

    19 oktober 2007 om 19:05

    zeker niet mis voor een C30

    Login om te reageren
  2. R. zegt

    19 oktober 2007 om 19:08

    die spatborden vind ik wat breed, daardoor lijkt het 16″ ipv. 18″
    jammer, voor de rest heel mooi!!

    Login om te reageren
  3. Jostiej zegt

    19 oktober 2007 om 19:14

    Ik denk dat het door de rand om de spaken (dus tussen de spaken en de band) komt dat de wielen nogal klein lijken, het viel me ook al op.
    Verder een hele mooie bak!

    Login om te reageren
  4. Pizza zegt

    19 oktober 2007 om 19:24

    Geen voortuitgang of toevoeging te zien

    Login om te reageren
  5. f430 zegt

    19 oktober 2007 om 19:35

    k vind Heico Sportiv. nog de beste

    Login om te reageren
  6. RScosworth zegt

    19 oktober 2007 om 19:38

    225pk en in 7,5 seconden naar de honderd? Dat maakt niet echt indruk op mij.
    Weegt dat ding 1500kg, begint ie pas bij de 120 te trekken of is hij echt zo langzaam? Met die 432Nm’s is het wel lekker doortuffen in de lage toeren trouwens.

    Login om te reageren
  7. JEROEN zegt

    19 oktober 2007 om 20:09

    @ RScosworth: Vergeet je niet dat het een diesel is!?

    Login om te reageren
  8. The Devil Tuner zegt

    19 oktober 2007 om 20:10

    hmmmmmmm…
    leuk hoor alleen die velgen….
    en wedje leggen dan ik mensen ken die er meer uit kunnen krijgen…
    maar de bodykit is ok…

    Login om te reageren
  9. Chief_S5 zegt

    19 oktober 2007 om 20:18

    @ RScosworth: Het is wel een 5-Cilinder diesel hé.. Super kwa prestaties vind ik.
    Goed getuned. Alleen geen sticker op de zijkant en andere velgen!!! Deze zijn echt superlelijk. Voor de rest netjes gedaan. :)

    Login om te reageren
  10. Apache zegt

    19 oktober 2007 om 20:53

    My goodness, Brugge is vol met ouwe getunde bakjes in die nozemstijl. Enkel een oversized marginale skirt. Ik skip deze.

    – Apache

    Login om te reageren
  11. z1p zegt

    19 oktober 2007 om 22:10

    werd van verhoogd(?) 185 tot 225

    zie jij de fout? ik wel:)
    –edit: wij ook;) het is aangepast, thanks!–

    Login om te reageren
  12. Ik rol zegt

    19 oktober 2007 om 23:07

    Ik weet het niet, maar volgens mij is alleen de motor getuned.
    De bodykit is zoals ik het nu zie, origineel VOLVO.
    1 op de 3 wordt hiermee afgeleverd.

    Login om te reageren
  13. Dennis zegt

    19 oktober 2007 om 23:50

    Vreemd. 7.5 naar de 100?
    Een S80 D5 (nieuwe model) heeft na chip vanaf dealer ongeveer hetzelfde aantal pk’s en koppel en zit in net geen 8 seconden aan de 100. Je zou toch denken dat een C30 dan toch flink rapper zou zijn.

    Dat blok loopt werkelijk fantastisch trouwens!

    Login om te reageren
  14. Stefan zegt

    19 oktober 2007 om 23:51

    7.5 is inderdaad erg sloom. Ok de nieuwe 3.0 TDI a4 heeft een cylinder mee en nog wat extra NMs maar die gaat in 6.1. Dat noem ik waar voor je PKs. Dit valt erg tegen.

    Een Audi A3 met 170 PK 2.0 tdi komt zelfs in de buurt van die 7.5.

    Verder foute kleur, foute spoilerset en verkeerde keuze velgen.

    Dus…

    Login om te reageren
  15. RScosworth zegt

    20 oktober 2007 om 00:01

    @ JEROEN & Chief_S5
    Dat zeg ik: D5, Diesel.
    Dan nog is 7,5 seconden niet echt om over naar huis te schrijven met dit aantal pk’s.
    Dat kan veel beter!

    Login om te reageren
  16. jack zegt

    20 oktober 2007 om 01:05

    1 ding is zeker zo’n d5 loopt als een gek, mits je ook een automaat pakt. wij hebben bij ons thuis ook een volvo, maar dan een v70 d5. en echt waar, het komt echt goed van z’n plek af. 9,0 naar de 100 is geen super tijd voor een auto van 1600 kg. dus dan zou je denken dat de ze volvo het beter zou doen, maar het valt me eerlijk gezeged tegen

    Login om te reageren
  17. Frank deH zegt

    20 oktober 2007 om 03:38

    Wat een lullig ding. Maar ja, zullen vast wel weer stoplichtsprinters zijn die ook dit weer mooi vinden.
    Vuilnisman, mag dit wagentje ook mee?

    Login om te reageren
  18. JP zegt

    20 oktober 2007 om 05:29

    Ziet er wel goed uit.

    Diesel, perfect, als je geld wilt verdienen zit je in deze klasse wel goed (lease….?)

    Wit geeft wel een motosport indruk.
    Velgen vindt ik helemaal geweldig.

    Echt een leuke auto voor een jonge lease auto betuurder.

    Tachtiger jaren motorsport thema in 2007 jasje.

    Alleen het probleem of het wel via de dealer verkrijgbaar is en binnen de lease markt “past”
    qua prijs e.d.
    anders is het wel een flopper.

    Login om te reageren
  19. srt/10 zegt

    20 oktober 2007 om 07:43

    de langzame tijd komt denk ik door de automaat. als de handbak leverbaar is zul je het verschil wel zien!

    Login om te reageren
  20. Sjorsx87 zegt

    20 oktober 2007 om 09:59

    Ik vind dat je een Volvo niet optisch moet tunen,
    want in mijn ogen koop je een volvo juist om zijn standaart status uitstraling en als je daar dan iets aan veranderd lijken ze op andere “gewone” auto’s…
    Deze c30 vind ik nu bijvoorbeeld op een Mazda lijken afgezien van de achterkant dan.

    Login om te reageren
  21. Mr Type R zegt

    20 oktober 2007 om 10:26

    Die velgen vind ik echt Gadver….

    Login om te reageren
  22. Brecht zegt

    20 oktober 2007 om 10:46

    Oh, hier in belgië is er alleen nu de versie van 163pk met een oerslechte automaat verkrijgbaar ==> D5.
    Dat die in nederland al 185pk had, dat wist ik niet, die was toch ook verkrijgbaar let manuele bak of niet?
    zowel wilt iemand a.u.b. de prestaties eventjes doorsturen van de 185 sterke versie met manele bak?
    Thx…
    Verder is dit niet nodig dit pakket, een D5 is al mooi gelijnd en je kunt hem ook mooie velgen en een spioltertje geven, meer hoeft er niet op want dan is die weer spuuglelijk, en ja spaar voor dat geld dan een leuke hifi-system voor in je auto, waar je méér plezier van hebt dan wat tupperware rond je auto ;)

    Login om te reageren
  23. ippon zegt

    20 oktober 2007 om 13:12

    Verschrikkelijk een C30 en die achterzijde lijkt op een clownssmoel…

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    20 oktober 2007 om 15:53

    Ik dacht bij die eerste foto even dat er een gigantische scoop op de motorkap zat! Gelukkig niet… Voor de rest wel een oké uiterlijk, alleen de velgen vullen de wielkasten wel heel magertjes… Ik ben met een standaard C30 met af-fabrieks spoilerpakket al heel tevreden! Dat ziet er echt goed uit, beter dan dit durf ik zelfs te zeggen!

    Login om te reageren
  25. expat zegt

    21 oktober 2007 om 00:15

    Wat een gedrocht!!!!

    Heb er geen andere woorden voor. Ik rijd gelukkig zelf een volledig optisch standaard Volvo en ben het volkomen met sjorsx87 eens.

    Login om te reageren
  26. skip zegt

    21 oktober 2007 om 10:36

    dat is maar traag, ookal is het een diesel. de focus st haalt met een vijfcilinder en 225 pk de 100 rond 6.8 seconden. uit deze diesel hadden ze fameus wat meer koppel kunnen halen. vergelijk: auto thuis: 155 pk, 2.2tdci, koppel 360 nm, op piekmomenten 400 nm, dus daar zit deze volvo met zijn 70 pk meer niet ver vanaf.

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    21 oktober 2007 om 10:47

    @skip: door het lagere maximale toerental zal een diesel de 100km/u niet halen in de tweede versnelling en de benzine versie vrijwel zeker wel…. dat schakelen scheelt alleen al een halve seconde (of meer). Met een andere versnellingsbakverhouding zou de auto VEEL sneller kunnen, maar dat doe je niet ff als tunert…. te lastig en te duur.

    Login om te reageren
  28. fordfreak zegt

    21 oktober 2007 om 22:47

    7.5 sec niet snel?
    ga er dan maar is naast staan met een gti-tje of zo…

    Login om te reageren
  29. Nonbeliver zegt

    24 juni 2008 om 14:45

    Heb een 2.0D C30 die is getuned van 136 naar 173pk(395NM) en die gaat van 0 naar 100 in 7,1 sec, dit lijkt me dus erg langzaam

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North