• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM Audi S4 Clubsport

Auteur: Wouter, gepost 13 juli 2006 om 16:38 – 35 Reacties

MTM Audi S4 Clubsport


De Duitse tuner MTM was geinspireerd door de Volvo 850 Estates waarmee in toerwagen kampioenschappen geracet werd. Dus moest een Audi S4 Avant er aan geloven en kreeg deze de MTM treatment.

De toevoeging Clubsport aan de naam belooft natuurlijk al veel goeds en MTM maakt het ook waar. Een knalhard onderstel, veel stickers, nog meer tupperware, kuipstoelen met vierpuntsgordels vormen enkele van de ingredienten om deze S4 Clubsport te fabriceren. Stijlvol is het natuurlijk niet, maar soms is dat best lekker.

MTM Audi S4 Clubsport

Onder de motorkap worden de looks waargemaakt. De standaard V8 uit de S4 kreeg een herprogrammeerde chip, een nieuw uitlaatspruitstuk en als klap op de vuurpijl: een supercharger. Het resultaat: meer dan 500 pk en een sprint naar de 100 in 4,8 seconden.

MTM Audi S4 Clubsport

Hoe hardcore het allemaal wordt zien we ook aan de banden, alleen slicks zijn nog heftiger, maar daar mag je de straat niet mee op. De qoute van Fourtitude somt het allemaal mooi op:

“Whereas the RS4 will flatter even the most incompetent driver, the S4 Clubsport would tear up your driver’s license and set fire to it.”

Nog een laatste boodschap voor de meelezende labradors: jullie kunnen niet mee, de achterbank en bak zijn opgeofferd voor een rolkooi en brandblusser.

Ook interessant!

  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, clubsport, mtm, s4, tuning

Vorig bericht: « Kia is cool!
Volgend bericht: BMW Z2 Coupe en Roadster? »

Lees Interacties

Reacties

  1. vØlvØ frǽk zegt

    13 juli 2006 om 16:46

    kijk dit is nu pas cool :lol:

    Login om te reageren
  2. sacha zegt

    13 juli 2006 om 16:50

    Is dit nou voor op de openbare weg?

    Login om te reageren
  3. lexus zegt

    13 juli 2006 om 16:53

    ziet er wel gaaf uit. leuk voor op het circuit. Maar daar buiten is het iets te:)

    Login om te reageren
  4. Remco zegt

    13 juli 2006 om 16:58

    Ja….veel cooler dan KIA!!! En nee…staat er toch, je mag er niet mee op de openbare weg.

    Body en al die stickers ziet er vet uit. Vette bak!!

    Login om te reageren
  5. Ejay zegt

    13 juli 2006 om 17:03

    Aardig, maar volslagen nutteloos voor op de openbare weg, waar hij in tegenstelling tot wat Remco zegt, wel mee op mag. Voor dat geld weet ik leukere tweezitters.

    Login om te reageren
  6. dana zegt

    13 juli 2006 om 17:16

    De RS4 doet het toch ook in 4.8 sec…??? Of heb ik het mis…..

    Login om te reageren
  7. Bas zegt

    13 juli 2006 om 17:26

    @Remco, je mag er wel mee op de openbare weg! Anders hadden ze er wel slicks ondergelegt!
    Verder erg zinloos maar zijn met dit soort auto’s juist leuk! Zal overigs een heftig prijskaartje aan liggen!
    De RS4 is more value 4 money!

    Login om te reageren
  8. Heyhuub zegt

    13 juli 2006 om 17:27

    De RS4 is zelfs tot tijden van 0-100 in 4,4 seconden getest.

    Login om te reageren
  9. Lei zegt

    13 juli 2006 om 17:29

    Wat heb je nou aan een avant zonder achterbank…

    Login om te reageren
  10. M5 E39 Owner zegt

    13 juli 2006 om 18:02

    Echt een vette bak, alleen als ik dan zo veel geld uit geef dan koop ik liever een RS4 Avant

    Login om te reageren
  11. Remco zegt

    13 juli 2006 om 18:21

    @Bas / @ Ejay

    Dat is waar…ik had het verkeerd gelezen, mijn excuses. Ze mogen op de openbare weg…ik dacht namelijk dat het wagen slicks eronder had. Foutje, bedankt!

    Login om te reageren
  12. Bas zegt

    13 juli 2006 om 18:54

    Ik vergeef het je Remco! :p
    geen auto’tje voor jou dan?

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    13 juli 2006 om 18:55

    zie mijn hond al op die brandblusser liggen :-D

    Login om te reageren
  14. christoff zegt

    13 juli 2006 om 19:25

    dit is de ideale wagen voor de WTCC maar dan zullen ze de motor moeten veranderen naar de 2.0FSI (reglemant van de WTCC)

    Login om te reageren
  15. Rick zegt

    13 juli 2006 om 19:45

    Audi ownage :D

    Login om te reageren
  16. Powerslide zegt

    13 juli 2006 om 20:21

    Tja, zou ik zelf nooit kopen. Koop je een Audi A4 Avant voor het praktische (labrador) gedeelte of niet? Als je nou heel snel wil gaan met een hardcore auto kan ik wel iets spannenders bedenken.

    Die wielkasten zijn heel erg niet mijn smaak.

    Aan de andere kant; mooi dat iemand het lef heeft deze auto te maken!

    Login om te reageren
  17. Friso S zegt

    13 juli 2006 om 21:03

    @dana RS4 heb 420 pk en deze dus 500 pk waar nog bij komt dat deze natuurlijk wat langer en zwaarder is. En dan toch nog

    Login om te reageren
  18. dekster zegt

    13 juli 2006 om 21:08

    er schiet me iets te binnen (off topic) bij de RS4 berline heb je lichte onderstuur omdat de voorkant nog steeds zwaar is, maar als je een rs4 avant neemt weegt die meer, doordat je meer gewicht hebt vanachter; betekent dat dat de rs4 avant beter is dan de berline?

    Login om te reageren
  19. Remco zegt

    13 juli 2006 om 21:23

    Nou…of het een auto voor me is? Ik heb zo mijn voorkeuren he…maar deze is ook vet hoor. Als ik poen had, ging ik voor V8 Vantage sparen. Die heeft pas stijl.

    Login om te reageren
  20. fubar zegt

    13 juli 2006 om 23:12

    dit is pas leuk

    http://www.youtube.com/watch?v=YTEVeioFSaE&search=le%20mans

    Login om te reageren
  21. Autofreak zegt

    14 juli 2006 om 10:12

    Ziet er strak uit !!

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    14 juli 2006 om 10:22

    balans van de avant zou dan (theoretisch) beter kunnen zijn. Maar meer gewicht zorgt voor meer zijdelingse g-kracht….. dus minder hoge bochtsnelheid.

    Login om te reageren
  23. Pieter-Jan zegt

    14 juli 2006 om 11:06

    @ Deskster: Een Avant zal wel nadelige aerodynamica hebben, en als ik me niet vergis vertegenwoordigd de vijfde deur een meergewicht van 100kg. Je hebt wel gelijk dat de gewichtbalans een beetje beter zal zitten.

    Login om te reageren
  24. Chris-RS4 zegt

    14 juli 2006 om 12:51

    Mooie auto, hou alleen niet zo van geblazen motoren. Mag van mij uit de toeren worden gehaald. Toch ben beniewd of ik deze nog eens zal zien.

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    16 juli 2006 om 11:38

    @chris rs4
    als je gelezen hebt zul je zien dat ze geen turbo gebruikt hebben maar gewoon de chip geherprogrameerd en het uitlaatsysteem veranderd hebben ;-)

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    16 juli 2006 om 11:43

    en een supercharger (en dat is wel net zoiets als er een turbo opschroeven). Wat ik niet snap is dat mensen zeuren dat een turbo of charger erop minder is….. Kun je ook wel gaan zeuren over (directe) injectiesystemen of computers……

    Als het meer pk’s en koppel oplevert en het blijft heel dan vind ik het best…. Iedere (sterke/bijzondere) motor heeft zijn eigen karakter en dat hoort erbij. Ook een trap onder de kont heeft z’n charme, alleen kan het de auto uit balans brengen bij het uitaccelereren van bochten….

    Login om te reageren
  27. dekster zegt

    16 juli 2006 om 12:01

    @W0o0dy
    met een supercharger kan je toch tot 7000 toeren gaan (dat is toch evenveel als de gewone S4?)

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    16 juli 2006 om 12:21

    ik ben geen expert op dat vlak, maar volgens mij is niet de turbo of de supercharger de limiterende factor van een motor. Een turbo charger kan makkelijk meer dan 50.000 toeren draaien dus daar zal het probleem niet in zitten.

    Voor een goed begrip van turbo’s en de werking kijk eens naar dit Wiki artikel:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger

    Login om te reageren
  29. dekster zegt

    16 juli 2006 om 12:23

    @w0o0dy
    ja maar de temperatuur die daarbij vrijkomt in enorm en dat is de limiterende factor

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    16 juli 2006 om 12:29

    De grootte van de Turbo(‘s) en de verhouding van de snelheid van de turbo t.o.v. de snelheid van de krukas is dus in dat geval bepalend. De nieuwe turbo/versnellingsbak constructie van Antonov is een ontwikkeling die kan gaan helpen bij dit probleem. Een andere oplossing is sequential turbo-charging (twee turbo’s van ongelijke grootte achter elkaar gemonteerd. Bij hoge toerentallen van de motor wordt de grotere turbo op snelheid gebracht en neemt de luchtdruk in het inlaatkanaal nog verder toe…. (evt. kan de kleinere turbo zelfs grotendeels worden gepasseerd.

    Login om te reageren
  31. thijs zegt

    12 augustus 2006 om 13:06

    Audi FAN!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  32. CSL zegt

    31 augustus 2006 om 19:08

    Audi is nothing without turbo’s or superchargers.

    Login om te reageren
  33. Jeroen zegt

    31 augustus 2006 om 20:33

    @ CSL: Haha, prachtig. De domste opmerking in tijden. Ooit van de rs4 gehoort?

    Login om te reageren
  34. Ron zegt

    3 augustus 2010 om 15:13

    die vinnen??? Getver

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. El blog de Tuning » Blog Archive » Audi S4 Clubsport por MTM schreef:
    14 juli 2006 om 12:00

    […] Vía Autoblog.nl. x […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North