
Niet tevreden met het vermogen van je nieuwe Audi S4? Stuur em dan maar even langs bij tuner MTM. Na betaling van 2.491 euro (en 125 euro montagekosten) peppen ze het vermogen op van 333 pk naar 431 pk (515 Nm) en voor zo’n 600 euro extra slopen ze ook nog eens de begrenzer eruit. Maar er is meer.
De prestaties met 431 pk zijn trouwens helemaal niet verkeerd: 0-100 gaat in 4,6 sec en 0-200 in 17,9 sec de topsnelheid ligt nu op 280km/u.
Heb je niet zoveel geld en/of wil je niet zoveel vermogen? Dan kan je ook voor een wat laffere upgrade kiezen. Na betaling van 1.991 geeft MTM je S4 al een vermogen van 381 pk. En uitaard hebben ze nog veel meer lekkers ontwikkeld.
Een paar prijzen op een rijtje: uitlaatsysteem (4 pijpen) 2.645, 19″ bimoto velgen (incl. banden) 4.035, MTM remmen met Brembo remklauwen 4.182 en een verlagingssetje kost 700 euro.





de kolere he wat een prijzen al is het wel smakelijk :D
De velgen mogen ze houden, spendeer de €4.305,- wel op wat andere velgen. ze zijn niet lelijk, maar mooi is anders. Over het algemeen is de Audi zeker wel geslaagd, leuk die performance stijging. :D
Die tuning is aardig value-for-money, maar 4000 euro voor een set remschijven vind ik wel errug gortig. Een S4 zal zelf ook niet bepaald over beroerde remmen beschikken toch?
431 pk pffff doen ze goed voor 2500 euri.
velgen overigens erg stijlvol.
2500 euro voor 100pk extra is niet slecht, zeker als je het afzet tegen de totaalprijs van de auto. De rest is wat mij betreft niet zo interessant.
Hmm dan wordt het tijd dat ik mijn 545i een keer laat tunen. Nu is die audi een stuk sneller ;) no fun. Erg strakke prijs idd voor 100pk extra! Mtm doet hiermee wel goede zaken.
Zonder banden kost het setje velgen trouwens 2.107 euro. Het zijn dus vooral de banden die het duur maken ;)
2.491 euro voor 98pk erbij vind ik niet te veel. Nu alleen nog in het bezit zijn van een S4..
Even onderhandelen en je hebt voor 3000 euro een onbegrensde 431pk S4 (excl. s4). Niet een hele gekke deal hoor.
idd, zeker als je de prijs van de wagen zelf in het achterhoofd neemt valt deze “upgrade” zeer goed mee in prijs
Goedkoper dan een RS4 en sneller en krachtiger
als je zo weinig betaald dan kun je wel nagaan hoe makkelijk het was voor hun om dat vermogen zo op te schroeven.
@Gerrard,
Je kunt ‘m natuurlijk bij Alpina brengen; 530 PK’s, 725 Nm…..
http://www.alpina-automobiles.com/ww/models-alpina/b5-s/technical-data/saloon.html :mrgreen:
Inderdaad niet duur, een dikke 3000 euro voor 100 pk er bij en de begrenzer er af.
Maar wat mij niet duidelijk word uit de tekst: Is dit alleen chiptuning? Of word er ook aan de motor zelf gesleuteld? Compressor druk verhoogd?
Audi heeft toch wel een grote stap gemaakt met de nieuwe S4.
Een V8 vervangen door een geblazen V6, downsizing FTW!
Ik zie een merk als BMW of Mercedes zoiets nog niet doen.
Leuke bijkomstigheid is ook nog dat de S4 nu relatief erg zuinig is.
MTM doet er nog wat schepjes bij voor weinig geld, de nieuwe S4 wordt zo wel erg aantrekkelijk.
Waarom zou je voor die laffe upgrade gaan? De pk/€ verhouding is daar veel lager dan bij de volledige upgrade. Maar beide verhoudingen zijn eigenlijk best laag, hebben ze goed gedaan.
@Freewarefreak, denk idd een combinatie van een ander uitlaatsysteem, kleinere compressor poulie, en het aanpassen van de ECU
Al met al in ieder geval mooi werk.
Nu nog geld verzamelen voor een S4 :D
Die rooie sticker mogen ze houden van me. De rest is lekker, en niet duur. :-)
De voorkant is zo lelijk. laat GOD maar helpen dan
hocus pokus pilatus plas *POEF*
best netjes toch :)
@God
Ja zeker netjes gedaan ;)!
Maar goede prijs-kwaliteit verhouding voor zoveel pk’s meer! Als ik een S4 over had thuis was hij zeker even langs MTM geweest. Ziet er goed uit!
Hij mag dan met 431 pk en 515 nm even snel bij de 100 zijn als de M3 met dubbele koppeling.
Maar op de sprint naar de 200 verliest hij het dik van me M3.
M3 0-200 15.9 sec
S4 0-200 17.9 sec
@ GOD
Doe dat zelfde eens zonder de grille aan te passen?
@ BanaFlip
zo iets?
mooi prijsje
een S4 doet een keer 80.000 euro kaal? Dus voor 100k staat hij voor de deur.
Dan is 5-10k voor 25% meer power toch niet zo veel? als ik het geld had voor een S4 (en op 1 of andere manier geen M3 zou willen, kan het me niet voorstellen) dan liet ik Audi de S4 niet bij mij, maar bij MTM afleveren. Als zij er klaar mee zijn dan mogen ze hem voor de deur zetten
Ziet er toch niet verkeerd uit. En ze hebben gelukkig de buitenkant zoveel mogelijk gehouden voor wattie is. Even de striping eraf, wielen zwart, grijs kleurtje en je hebt een soort van wolf in schaapskleren!
Dit is een nieuwe S4? Dus forced induction?
Dus geen groot nieuws dat je dit makkelijk kunt opschroeven voor een nette prijs?
En als ’t een Japanner was geweest waren de reacties “benieuwd hoe lang dit meegaat” niet van de lucht geweest…
Zie ik daar een Abarth streepje op een duitser? ;)