• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mustang-madness: 3000 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 november 2007 om 10:30 – 39 Reacties

Mustang

In Amerika moet alles altijd groter, beter, sneller en vooral méér. Daarom is dit twin-turbo Mustang drag race-kanon (te zien op de SEMA) in elkaar geschroefd. Als alles werkt kan deze Amerikaan de opgepompte Skylines en Supra’s nog flink het leven zuur maken op de dragstrip.

Nu hebben we hier kort geleden ook al een Chevy met 3000 paarden gezien, maar in deze vorm is het iets functioneler. Of er ook turbochargers gemaakt worden die groter zijn zou ik niet weten, maar wat daar in de kofferbak ligt is ‘friggin’ huge’!

Hopelijk kan Bridgestone hier een setje rubber voor leveren, dat houdt het verbruik ook wat binnen de perken (bron: Mustangblog, via Jalopnik).

Mustang 3000 pk

Mustang 3000 pk

Mustang 3000 pk

Mustang 3000 pk

Mustang 3000 pk

Mustang 3000 pk

Mustang 3000 pk

Hieronder een filmpje over de totstandkoming van dit pk-monster:

Ook interessant!

  • Roush Stage 3 Mustang GT
    Roush Mustang biedt 785 pk voor €50k
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford maakt prijs van 487 pk sterke Mach-E GT bekend
    Ford maakt prijs van 487 pk sterke Mach-E GT bekend
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, Racing, tuning

Vorig bericht: « Tesla introduceert betaalde wachtlijst Roadster
Volgend bericht: BMW haalt winstverwachting bij lange na niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jelle zegt

    6 november 2007 om 10:31

    nog geen filmpje? Waarom zo on-sexy?

    Login om te reageren
  2. thomas zegt

    6 november 2007 om 10:33

    -edit: Leuk dat je enthousiast bent, maar mag ’t een beetje minder?-

    Login om te reageren
  3. smoke zegt

    6 november 2007 om 10:38

    @Jelle

    U wilt een filmpje? U krijgt een filmpje!

    Login om te reageren
  4. Stiggie zegt

    6 november 2007 om 10:50

    Ik vind het 3x nix, en wat een @#!muziek in dat filmpje .

    Login om te reageren
  5. 147 GTA zegt

    6 november 2007 om 10:52

    waarom gebruiken ze nou echt de lelijkste mustang die er is!

    Login om te reageren
  6. AppieFlappie zegt

    6 november 2007 om 10:58

    Omdat ie anders niet past in de auto :P

    Login om te reageren
  7. kickinhard zegt

    6 november 2007 om 11:07

    Lekker comfortabel uitlaatpijpen door het interieur :P en freakin big ass turbo’s.. jeezz

    Login om te reageren
  8. Alwood zegt

    6 november 2007 om 11:18

    en dan nemen ze er de allerlelijkste mustang ooit voor! opzich wel de enige mustang waar alleen maar aan te verbeteren is… hebben ze in iedere geval een resultaat wat ruim boven het origineel uitsteekt :P

    ook wel leuk zoals het in elkaar is gezet… dat de turbo’s helemaal achter in zitten wtf :o moeten stevige buisjes naar voren toe zijn lijkt me dan. en de blowoff valves lijken me ook nog een stukkie belangrijker omdat het anders heel lang duurt voor de turbo’s eindelijk de druk hebben opgebouwd.

    apart in ieder geval! maar met 3000pk lijkt het te werken.

    Login om te reageren
  9. Rob USA zegt

    6 november 2007 om 11:19

    Awesome! Ik zeg het wel vaker maar nog 1 keertje dan ; USA rules!
    Dat geluid heeerlijk en laat er snel een dragfilmpje van verschijnen! Me like.:)

    Login om te reageren
  10. Racer X zegt

    6 november 2007 om 11:27

    heren, geloof mij als ik zeg dat dit niet de lelijkste Mustang ooit is. Onderstaande foto’s laten het model zien dat eraan vooraf ging:

    http://static.howstuffworks.com/gif/1982-1983-1984-1985-1986-ford-mustang-28.jpg

    http://www.automecnet.com.br/sm/noticias/mustang83.jpg

    http://www.mustangspecs.com/carpics/86svo4.jpg

    Login om te reageren
  11. YK zegt

    6 november 2007 om 11:32

    Dat is gewoon Z-I-E-K-E-L-I-J-K!!! Wat zijn de prestaties btw (0-100 in?) (top?)

    Login om te reageren
  12. thomas zegt

    6 november 2007 om 11:47

    oke zal er aan denken volgende keer….
    maar ik blijf hem super vet vinden

    is dit minder genoeg?

    zeikerd ;-)

    Login om te reageren
  13. PieterA zegt

    6 november 2007 om 11:47

    2km rijden en dit ding is waarschijnlijk al omzeep. Die gast in Engeland blijft straffer, die heeft 2000pk en is road legal :P

    Login om te reageren
  14. RScosworth zegt

    6 november 2007 om 12:24

    Tuurlijk kan het altijd groter. Voor in de aanhangwagen:
    http://www.max-boost.co.uk/max-boost/images/big_turbo.jpg

    Login om te reageren
  15. babbaloerie zegt

    6 november 2007 om 12:41

    Als ik niet beter wist zou ik denken dat het een Ford Scorpio was :/

    Login om te reageren
  16. ik de dinges zegt

    6 november 2007 om 12:57

    lekkere turbo lag als die krengen achterin je auto zitten..

    Login om te reageren
  17. Richard zegt

    6 november 2007 om 13:21

    Zo :P die mustang wil wel van zijn plek af denk ik

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    6 november 2007 om 13:58

    Hoezo overdreven. Kom je langs rijden, zit er een voetganger in de air intake, word door heel de motor door de auto heen verscheurd om na het hele process er uit gepoept te worden door monsterlijk grote uitlaatpijpen.
    Lijkt me best een sadistisch speeltje, warm, luid, stinkend en vooral, Geen binnenruimte meer. En gelukkig ben je wel gelijk van het boodschappen doen af.

    Login om te reageren
  19. Onkruid zegt

    6 november 2007 om 14:03

    Was toch niet de lelijkste Mustang, kijk maar, de Mustang II.
    http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/125301022-ford-mustang-ii-1975.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=11902

    Login om te reageren
  20. rashaad zegt

    6 november 2007 om 14:35

    ehh 1 op shell?

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    6 november 2007 om 14:49

    @ babbaloerie; Hé ja! Daar deed hij me dus aan denken….

    @ Onkruid; Die vind ik nog vele malen mooier dan dit ding…

    Login om te reageren
  22. Mikeee zegt

    6 november 2007 om 15:00

    @ Alwaood

    Grappig, ik vind de Fox-body Mustangs juist de mooiste (stoerste?) versie van ze allemaal. Vooral na de facelift van 1987.
    ;-)

    Login om te reageren
  23. Oul@ zegt

    6 november 2007 om 15:02

    Zonder dollen he………….
    Toen ik klein was en nog een 3-wieler had, heeft m`n vader dit op m’n 3-wieler gebouwd.

    Ik had dat “beest” onder controle als een malle met een hand. Jeweetzelluf. :) ;)
    Cruisete (is dit een goed woord?) hem rustig met m`n FOPPER in m`n snuit…………. ;)

    OT:
    Leuk voor de show maar niet zo handig als gezinsauto en laat ik daar nu net naar opzoek zijn.

    Login om te reageren
  24. wimbers zegt

    6 november 2007 om 15:22

    lekkere lag op je turbo met 3 meter tussen de motor en turbo’s

    Login om te reageren
  25. smoke zegt

    6 november 2007 om 15:29

    @Oul@

    Wat denk je van een Citroën Xsara Picasso? Schijnt nét naast de titel ‘leukste auto van de jaren ’90‘ gegrepen te hebben :)

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    6 november 2007 om 15:35

    @ Sir Smokalot; :D Goed zo! :P

    Login om te reageren
  27. bakkerst zegt

    6 november 2007 om 15:51

    waar komen die turbo’s in vredesnaam vandaan?
    misschien iets voor de vrijdag middag quiz:
    ” herken de turbo ”

    1 vrachtwagen.
    2 vrachtschip.
    3 tractor.
    4. mustang

    en, ja, ik vind hem spuuglelijk, en typisch amerikaans denken.
    pk’s pk’s pk’s, meeeeeer…
    grow up boys….

    Login om te reageren
  28. Oul@ zegt

    6 november 2007 om 16:21

    @Sir Smokalot

    Stop smoking man!!!! :)
    De enige Citroen die ik wel wil hebben is die nieuwe C5 en/ of de cabrio daarvan.
    Eigenlijk is de benaming “Citroen” bij mij een scheldwoord! Je mag het niet zeggen maar soms doe je het toch. In dit geval is “soms” dus die nieuwe C5.

    Sorry Citrofiel :)

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    6 november 2007 om 16:27

    @ Oul@; Kijk, dat je Citroëns niet leuk vind mag, maar “Eigenlijk is de benaming “Citroen” bij mij een scheldwoord!”, dat is toch wel heel… Ouch… :( ;)

    Login om te reageren
  30. bob zegt

    6 november 2007 om 16:50

    Leuk … ach .. en als iemand het met een Volvo 740 had gedaan had het voor alle USA haters in ene wel mooi geweest.

    Login om te reageren
  31. lincoln zegt

    6 november 2007 om 17:25

    onzinnege lompe redneck meuk + hoogstaand technisch vernuft uit een achteraf schuurtje = pure fucking fun

    Login om te reageren
  32. Frasker zegt

    6 november 2007 om 18:03

    Veel PK in veel lelijks. Ik wil de crashes zien. Die komen er geheid met zo’n bak.

    Login om te reageren
  33. DirkR zegt

    6 november 2007 om 18:08

    lelijke bak maar die turbo’s !!! wowww
    Voor dat die dinge op druk zijn is je brandstoftank alweer leeg.

    Login om te reageren
  34. kees zegt

    6 november 2007 om 21:22

    Lekker muziekje juist… Mudvayne…

    Login om te reageren
  35. thom zegt

    13 november 2007 om 22:16

    http://www.youtube.com/watch?v=f-Nx0Rklm_g&NR=1

    Login om te reageren
  36. thom zegt

    13 november 2007 om 22:18

    Dyno test met een vergelijkbare motor/auto

    Login om te reageren
  37. goofy zegt

    14 november 2007 om 23:05

    He Onkruid een beetje rustig met de mustang II af te breken he.
    Ik heb er wel een en er is veel kijks naar.
    Het is een uniek stuk geworden.
    Als je meer mustangs wil zien, kijk maar eens op mijn site.
    http://www.mustangforever.piczo.com
    Veel plezier ermee

    Login om te reageren
  38. flappie zegt

    28 november 2007 om 13:16

    haha wat een gaaf ding!!!

    Login om te reageren
  39. Audiofreak zegt

    19 januari 2008 om 21:18

    ….
    zelfs parachutes, benieuwd of die assen zoveel pk’s wel aankunne!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North