• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MV Agusta is zo goed als failliet

Auteur: Dizono, gepost 28 maart 2016 om 19:46 – 86 Reacties

Afbeelding MV Agusta is zo goed als faillietAfbeelding MV Agusta is zo goed als faillietAfbeelding MV Agusta is zo goed als faillietAfbeelding MV Agusta is zo goed als faillietAfbeelding MV Agusta is zo goed als faillietAfbeelding MV Agusta is zo goed als failliet

MV AGusta
Toen VAG Ducati inlijfde, was Mercedes-AMG er als de kippen bij om een belang in MV Agusta te nemen. Helaas lijken de Duitsers aan boord van een zinkend schip gestapt.

Niet dat mij de 30 miljoen van Mercedes aan het hart gaat. Nee, de mogelijke teloorgang van het roemruchte MV Agusta, daar zit hem de pijn. Het bedrijf begon in 1945 met het bouwen van motorfietsen, nadat het moest stoppen met het produceren van vliegtuigen. In 1971 komt oprichter en naamgever graaf Domenico Agusta te overlijden en vanaf dat moment gaat het bergafwaarts. In 1980 rolt de laatste motor uit de fabriek.

In 1991 koopt het eveneens Italiaanse Cagiva de rechten op de naam MV Agusta. Hoewel Cagiva zelf minder bekend is, kocht het concern diverse bekendere merken: Ducati in 1985, Moto Morini in 1987, Husqvarna in 1987 en uiteindelijk dus ook MV Agusta. In 1996 wordt Ducati verkocht, terwijl vanaf 1999 Cagiva verder gaat onder de naam MV Agusta Motor. Vanaf 1998 bouwt het merk de F4, een supersporter die het de Ducati’s van deze wereld behoorlijk lastig kan maken.

MV Agusta F4

Het merk heeft sindsdien nogal wat eigenaren gehad. De Maleisische autofabrikant Proton koopt MV Agusta in 2004 en diverse eigenaren verder wordt het merk in 2008 verkocht aan Harley Davidson. Husqvarna is dan een jaar eerder al aan BMW verkocht, vermoedelijk om het broodnodige geld op tafel te krijgen om MV Agusta in leven te houden.

Vanaf 2010 staat MV Agusta weer op eigen benen, terwijl Mercedes-AMG eind 2014 een minderheidsbelang van 25 procent heeft genomen in de motorfabrikant. Hoewel het merk de laatste tijd steeds meer motoren verkoopt, blijkt dat niet genoeg om de financiële problemen voor te blijven. Ze hebben daarom een Chapter 11-aanvraag gedaan, een soort surseance van betaling.

Onlangs nog werden plannen aangekondigd om Italiaanse tweewielers te gaan verkopen bij 127 Europese Mercedes-AMG-dealers. Dit nieuws zal men in Duitsland dan ook niet met gejuich ontvangen. Hopelijk trekken ze in Duitsland de knip, om gezichtsverlies te voorkomen, maar vooral om dit mooie merk niet nog eens van de markt te laten verdwijnen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, ducati, geld, Mercedes, motoren, mv-agusta

Vorig bericht: « BMW M3 goes paarshaas, wel of geen lekker kleurtje?
Volgend bericht: Het bewijs dat Michael Schumacher smaak had »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lennart95vdk zegt

    28 maart 2016 om 19:51

    Motorblog opmerkingen in 3..2..1..

    Login om te reageren
    • scooper zegt

      29 maart 2016 om 10:54

      @Lennart95vdk: nog steeds aan het aftellen?

      Login om te reageren
      • Lennart95vdk zegt

        29 maart 2016 om 14:01

        @scooper: Yep, word langzamerhand wel beetje moe van het tellen, kan jij het overnemen?

        Login om te reageren
      • dailydriver zegt

        29 maart 2016 om 21:52

        @scooper: en daar komt hij dan de…….. 0

        Login om te reageren
  2. ricksmits zegt

    28 maart 2016 om 19:52

    Prachtige machines om te zien en te rijden.. alleen ontzettend duur en daardoor voor mij onbereikbaar..

    Login om te reageren
  3. vtechlover zegt

    28 maart 2016 om 19:53

    Kan ik nou ook aan koopjesjagen doen? Net als de rest van NL met v&d.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      28 maart 2016 om 19:55

      @vtechlover: helaas anders had ik de laatste Spyker gekocht.

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        28 maart 2016 om 20:41

        @xiran: dat is nu juist hét verschil. Spyker is springlevend en bij MV Agusta denken ze dat het klaar is.

        Login om te reageren
  4. xiran zegt

    28 maart 2016 om 19:55

    Als niet motor rijder vind ik dit het mooiste merk. Heel speciaal echt Italiaans.

    Het is elke x een feestje als er een voorbij rijdt. Net zoals een Lamborghini of iets anders speciaals.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      28 maart 2016 om 21:07

      @xiran:

      Beull .. Dat was/is pas stoer ..

      Login om te reageren
      • kars zegt

        28 maart 2016 om 21:29

        @lincoln: Buell bedoel je denk ik.
        Ja absoluut mooi, helaas al eventjes van de markt nadat Harley Davidson de stekker eruit trok. Eric Buell heeft het nog even geprobeerd met EBR, maar helaas liep dat ook uiteindelijk op niets uit.
        Buell’s zijn prachtmotoren met een technische diepgang waar je naar/blij van wordt.

        OT: MV Agusta is een prachtig merk met de afgelopen jaren al wat ellende achter de rug (ook op technisch vlak). Ik hoop ook van harte dat AMG wat duiten in het Italiaans kalfslederen zakje wil doen.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          28 maart 2016 om 21:56

          @kars:

          Eric Buell ..
          Dat zou een goeie topman voor MV zijn ..
          Jammer dat die ketel niet te koop is ..

          Login om te reageren
        • rolov zegt

          29 maart 2016 om 04:25

          @kars: ebr draait inmiddels weer. Sinds vorige week. De eerste ebr is weer van de vand gerolde en de Nederlandse prijzen zijn ook bekend. En ik rij zelf een XB . Gaat nooit meer weg. Geweldige machine maar ik zou er graag een ebr bij willen hebben.

          Login om te reageren
  5. boomhauwer zegt

    28 maart 2016 om 19:58

    Is altijd zo’n merk geweest van iedereen wilt ze, iedereen vind ze prachtig maar niemand koopt ze.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      28 maart 2016 om 20:24

      @boomhauwer: dingen zijn gebouwd om altijd op de max te rijden.
      Als je dat niet doet gaat ie stuk.

      Login om te reageren
      • janmetdelangeachternaam zegt

        28 maart 2016 om 21:02

        @awesome: dat lijkt me het tegenovergestelde van wat een normale verbrandingsmotor normaal doet

        Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      28 maart 2016 om 20:27

      @boomhauwer: omdat ze voor de meeste mensen buiten het bereik vallen

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      28 maart 2016 om 21:10

      @boomhauwer: kijk wat ze kosten..

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        28 maart 2016 om 22:15

        @davelepeef: kijk wat de concurrentie kost en die doen het wel goed…

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          30 maart 2016 om 14:10

          @boomhauwer: ik zit er allang niet meer in maar “vroeger” was een f4 het duurste op de markt?

          Login om te reageren
  6. markjor zegt

    28 maart 2016 om 20:01

    Prijs probleem?

    Login om te reageren
    • freez65 zegt

      28 maart 2016 om 20:18

      @markjor:
      Voor de F3 valt het eigenlijk wel mee in vergelijking tot de andere supersports. De F4 is ten opzichte van de Japanners (Kawasaki, Honda, Suzuki, Yamaha) te duur voor een 1000 cc superbike. Ook de BMW S1000RR is goedkoper, sneller en beter.

      In principe is de F4 ook een ‘gewone’viervilinder lijn, en daarmee niet speciaal genoeg, Dan zijn de Yamaha met Crossplane blok of een Aprillia RSV4 specialer, laat staan de Ducati’s.

      Mooi zijn ze echter wel.

      Login om te reageren
      • xharin zegt

        29 maart 2016 om 01:18

        @freez65: Een en ander zal wel te maken hebben gehad met race historie. MV Agusta vroeg niet alleen Ferrari prijzen, maar bewees zich net als hen op het circuit en heeft nog altijd de meeste overwinningen op naam staan in de koningsklasse 500cc/MotoGP (18 stuks, waarvan 14 op rij).

        Het tijdloze design, de gebruikte materialen en het handwerk maken het voor mij een droom van een apparaat. De prestaties zijn overigens ook niet misselijk. Je moet wel hele grote ballen hebben, wil je ook maar in de buurt komen van de grens. De BMW S1000rr mag dan sneller zijn; voor mij is het net alsof ik een prachtig, maar superscheel meisje aankijk. Ik weet nooit met welk oog van haar ik contact moet maken.

        Login om te reageren
  7. PunicaOase zegt

    28 maart 2016 om 20:03

    Effe de site gecheckt, en WOW: prachtige machines!

    Login om te reageren
  8. turboboy zegt

    28 maart 2016 om 20:06

    Een fabrikant die zo ver heen is kan mercedes makkelijk kopen toch, zou graag een mooie mv Agusta naast een AMG in de showroom zien staan.

    Login om te reageren
  9. perry_snijders zegt

    28 maart 2016 om 20:08

    Akkoord. Zolang Bimota en Ducati blijven bestaan vind ik het goed.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      28 maart 2016 om 20:14

      @perry_snijders: I catch your drift.. Maar laat Mercedes maar over de brug komen. Zijn ze te mooi/ speciaal voor.

      Login om te reageren
      • perry_snijders zegt

        28 maart 2016 om 20:58

        @kle500: dit is ook mooi, inderdaad. Ik heb er alleen zelf geen onrustige nachten door.

        Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      28 maart 2016 om 21:08

      @perry_snijders: volgens mij zijn er sinds 2003/4 al geen bimota motoren meer geproduceerd … Maar misschien weet jij meer.

      Nb prachtig merk mv, maar te duur.. Rijd zelf Honda cbr-1000, geen problemen, weinig onderhoud en vrijwel net zo snel.. Keuzes

      Login om te reageren
      • perry_snijders zegt

        28 maart 2016 om 21:19

        @tvr1974: Ik weet niet hoeveel ze dit jaar al geproduceerd hebben, maar verder is er deze eeuw nog wel wat gebeurd. Check http://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-deze-bimota-tesi-2d-de-vetste-motor-ooit-is-84281

        Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    28 maart 2016 om 20:12

    Schitterende machines, maar wel erg duur.

    Login om te reageren
  11. janmetdelangeachternaam zegt

    28 maart 2016 om 20:13

    Aahh nee hea, sinds ik als klein kind will smith op zo’n ding zag rijden in iRobot altijd al fan geweest, prachtige machines

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      28 maart 2016 om 20:43

      @janmetdelangeachternaam: Hahaha “als klein kind”.
      Irobot is uit 2004, stel je was toen 2 dan ben je nog bij Far “klein kind” af.

      Login om te reageren
      • janmetdelangeachternaam zegt

        28 maart 2016 om 21:03

        @Donstil: ja misschien wel wat overdreven ja ben nu 20 hahah

        Login om te reageren
      • rolov zegt

        29 maart 2016 om 13:21

        @Donstil: nou met 8 ben je ook nog een klein kind hoor.

        Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    28 maart 2016 om 20:13

    Jammer, zijn mooie motoren

    Login om te reageren
  13. henkhupelschoten zegt

    28 maart 2016 om 20:15

    Dr. Z kennende zal MV agusta niet voor niets gekocht hebben. Wist overigens niet dat Husqvarna van BMW is.

    Login om te reageren
    • mclarenf1lm zegt

      28 maart 2016 om 20:23

      @henkhupelschoten: Dat was het, een tijdje geleden heeft Ktm het overgekocht wat ook momenteel Husaberg in handen heeft, beide merken produceren eigenlijk alleen nog maar ktm klonen nu.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        28 maart 2016 om 20:44

        @mclarenf1lm: rip nuda 900 :-(

        Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        28 maart 2016 om 21:43

        @mclarenf1lm: Ben niet in de motoren wereld thuis, hoewel het me best lekker lijkt om te touren met een oude/elektrische motor!

        Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        28 maart 2016 om 22:17

        @mclarenf1lm: husaberg bestaat niet meer. Pierer (eigenaar van ktm) heeft husqvarna gekocht in 2013.

        Login om te reageren
    • reistje zegt

      28 maart 2016 om 20:27

      @henkhupelschoten: Inmiddels is het weer verkocht aan KTM.

      Login om te reageren
  14. michaelb zegt

    28 maart 2016 om 20:18

    Jammer, dit merk wist pas hoe een 4 cilinder moest klinken.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      28 maart 2016 om 20:44

      @michaelb: nee, akrapovic weet hoe een 4 cilinder moet klinken. En waarschijnlijk een aantal andere uitlaatboeren ook wel.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        28 maart 2016 om 20:53

        @lekbak: niet met je eens, akrapovich is erg goed, de italiaanse merken hebben mooi geluid uitgevonden!

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          29 maart 2016 om 10:08

          @rufctr01: exact wat ik zeg dus. Akrapovic is diegene die het geluid mooi maakt, of een collega uitlaatboer want ze zijn niet de enige die goed zijn. Maar het is niet de motorbouwer.

          Login om te reageren
      • michaelb zegt

        28 maart 2016 om 20:55

        @lekbak: euh nou nee. Ze laten een 4 cilinder beter klinken. Ze veranderen niets aan de karakter van de motor he? Waarschijnlijk vindt jij een ‘diep’ geluid door een Remus op een golfje helemaal racy.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          28 maart 2016 om 21:13

          @michaelb: karakter van een motor zit niet in geluid, dat zit in de loop. Geluid heb je bij de inlaat en bij de uitlaat. Beide is voor het grootste gedeelte te bepalen door wat je er op schroeft. Dat heeft helemaal niks met mijn voorkeur te maken, die overigens niet bij een “diep geluid door een remus op een golfje” ligt.

          Dat je een 1 cilinder diesel niet als een hoogtoerige v12 kan laten klinken lijkt me trouwens logisch. Maar de toon van je reactie geeft mij het gevoel dat je wel zodanig gaat reageren dus ik vermeld dat toch ff. Ik ga uiteraard uit van appels en appels, of peren en peren. Niet appels en peren.

          Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          28 maart 2016 om 21:14

          @michaelb: neehee, Akrapovic is de bo-hom. Je moet het ook “Akra” noemen, da’s hip.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            29 maart 2016 om 10:10

            @davelepeef: je komt nu erg spottend over, maar een goede uitlaat (of dat nou “akra” is of een andere) voegt wel degelijk een hoop toe aan het motorrijden. Wel ff de demper er in laten zitten anders is het asociaal.

            Login om te reageren
            • davelepeef zegt

              30 maart 2016 om 14:23

              @lekbak: zeker, ik bedoel gewoon dat Akrapovic zo opgehemeld wordt. Er zijn meer hondjes die Fikkie heten ;)

              Login om te reageren
  15. ghost zegt

    28 maart 2016 om 20:24

    Zonde! Ooit een 675 F4 serie Oro gereden, zo’n zelfde waar Angelina Jolie op aan komt rijden in Gone in 60 seconds. Dat was een heerlijke machine, ongelooflijk duur dat wel maar wat een beleving.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      28 maart 2016 om 20:25

      @ghost: edit: het was een 750, geen 675.

      Login om te reageren
      • soes750 zegt

        28 maart 2016 om 21:05

        @ghost: was je op dat moment de “ghostrider” ;)

        Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        29 maart 2016 om 02:45

        @ghost: Was dat geen 800? Moet erg gaaf zijn om op te rijden. Feit dat Ferrari heeft kunnen helpen met het ontwikkelen van de 3 cilinder is toch wel erg leuk hoor. Jammer dat dit merk op punt van klappen staat helaas. Denk dat het publiek wat geïnteresseerd en vooral in de markt is voor een nieuwe supersport of 1000 toch sneller een Jap kiest. Al is het enkel om asap te kunnen rijden als je genoeg centjes hebt. Moraal vh verhaal is dat ze het verschil in prijs niet kunnen goedmaken met rijeigenschappen of kwaliteit tov de concurrentie. Ik zou persoonlijk voor de deur gaan liggen, als ze de Brutale’s 1090 met fikse korting kwijt moeten.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          29 maart 2016 om 12:39

          @fmgarcia: ik weet nagenoeg zeker dat het een 750 was, geen 800 maar vergissen kan ik mij. Het is denk ik 10 jaar geleden, had nog geen rijbewijs A en weet nog wel dat er een oplage van 300 stuks was voor die serie Oro. Wielen waren i.t.t. De standaard uitvoering van magnesium alsmede dat bepaalde delen in goud waren geanodiseerd. Dit was overigens in Genève, niet in Nederland. Prijs destijds lag meen in op 55K Zwitserse Franken.

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            29 maart 2016 om 15:24

            @ghost: Ik denk dat ik ook in de war ben hoor. Die 800 zal de f3 wel zijn. Leuk verhaal en jaloersmakend! Vind zelf dat deze machines af en toe best de aandacht verdienen, ondanks dat het autoblog is.

            Login om te reageren
  16. sagaris zegt

    28 maart 2016 om 20:26

    Husqvarna was van BMW en is weer verkocht aan KTM die nu gewoon gerebadgede KTM’s verkopen als Husqvarna..

    on topic, MV moet echt blijven bestaan want hun huidige drie-cilinder lijn is helemaal niet zo duur en vormt goede concurrentie voor de rest..
    Eigenlijk is iedereen positief tot lyrisch over de huidige MV’s dus het zou echt eeuwig zonde zijn als het nu verdwijnt..

    Login om te reageren
  17. stationcar zegt

    28 maart 2016 om 20:30

    Yeah… Whatever…
    Ik kan me er werkelijk niet druk om maken, met motoren heb ik echt helemaal niets.
    Het enige wat ik denk bij zo’n bericht is iets in de geest van: als niemand je producten koopt maak je de verkeerde producten, of je verkoopt je producten niet slim genoeg. Helaas pindakaas, beide factoren kan je zelf beïnvloeden, doe je dat niet of niet goed genoeg ga je op de fles.
    Next…

    Met automerken ben ik iets welwillender overigens ;-)

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      28 maart 2016 om 20:48

      @stationcar: denk nou eens wiesmann, of TVR. Beide merken waar een hoop liefhebbers voor zijn, allemaal met te kleine portemonnee of te kleine ballen en daardoor niet rendabel.

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      29 maart 2016 om 13:30

      @stationcar: klets natuurlijk. De motorwereld is net zoals de Autowereld. De bekende merkjes gaan voor bij jet grote publiek . Buell is ook ten onder gegaan aan te weinig verkochte aantallen vlg Harley. Maar als ik ergens rij of mijn Buell ergens neerzet is het standaard mensen die komen kijken of vragen wat het is . Ze weten het simpelweg niet . Mijn vriendin dacht ook dat ik gek was toen ik zei dat mijn bike speciaal was. Tot ik haar meenam naar Scheveningen en we daar bij een strandtent gingen zitten met uitzicht op mijn Buell . De een na de ander stopte, bleef staan of kwam zelfs teruglopen om nog eens te kijken. Foto’s werden aan de lopende band gemaakt . Geloof me: een z1000 kijkt niemand naar om. Kleine merken hebben het zwaar en dat komt vooral door de schaapjes die met zijn allen dezelfde kant op willen.

      Login om te reageren
  18. Turbo S zegt

    28 maart 2016 om 20:33

    Zou doodzonde zijn als dit prachtige merk van de markt verdwijnt. De F4 is zo mooi, dat moet gewoon voortleven.

    Login om te reageren
  19. martijn11 zegt

    28 maart 2016 om 20:39

    We zitten hier toch op autoblog?

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    28 maart 2016 om 21:06

    MV Augusta is een merk ..
    En nooit echt een goed merk geweest ..
    Op wat jaren 80 meuk na ..
    @hupke en zijn vader hebben er een zwikkie ..
    Hij weet er vast wel meer over te vertellen ..

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      28 maart 2016 om 21:22

      @lincoln: wel grappig dat MV Agusta nu juist in de jaren 80 eigenlijk geen motoren gebouwd heeft…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        28 maart 2016 om 21:25

        @Dizono:

        Hold your horses .. Mijn fout ..

        Maakte meteen de @hupke link ..
        En die zit in de moto Guzzi gefriemel ..

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          30 maart 2016 om 22:09

          @lincoln:

          Heb idd meer met guzzi’s te doen niet dat er nooit een verstekeling zich in de garage verstopt :p

          Login om te reageren
  21. soes750 zegt

    28 maart 2016 om 21:13

    Zou echt jammer zijn als MV Agusta failliet gaat. Schitterende machines om te zien. Design is top. Geluid is geweldig. Maar je moet wel kunnen sleutelen. Want ze zijn niet enorm betrouwbaar. Net als met Ducati. Qua design en geluid/ beleving echt geweldig. Alleen electronisch en motorisch minder betrouwbaar dan de BMW’s, Kawa’s, Yamaha’s en Suzuki’s. Daarnaast zijn de Italianen ook nog eens veel duurder in aanschaf.

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      28 maart 2016 om 21:37

      @soes750: Waarom zei je geen Honda. :'(

      Login om te reageren
      • soes750 zegt

        28 maart 2016 om 23:09

        @reistje: en Honda. Sorry mijn fout. ;)

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          28 maart 2016 om 23:35

          @soes750 @reistje: Yamaha en een paar andere Japanse motoren is het toch? ;)

          Login om te reageren
          • soes750 zegt

            29 maart 2016 om 20:10

            @Dizono: ik zou Suzuki en een paar andere Japanse merken zeggen, maar ik ben bevooroordeeld. Dat zou niet helemaal eerlijk zijn. Heb een Yamaha gehad, maar rij nu naar tevredenheid Suzuki. Over het algemeen geldt volgens mij dat Honda (niet verrassend) motorisch en elektronisch het beste is.

            Login om te reageren
            • Dizono zegt

              29 maart 2016 om 20:22

              @soes750: ik denk dat je daar wel een beetje gelijk in hebt. Dat ik aan het lessen was, was ik er van overtuigd dat mijn eerste motor een Honda CBR of VFR zou worden, maar uiteindelijk op het laatst toch voor een Yamaha gegaan. Al met al een wat rauwere, ongepolijstere machine, maar wel precies wat ik wilde en dus erg blij mee.

              Login om te reageren
              • soes750 zegt

                29 maart 2016 om 22:15

                @Dizono: mijn Thundercat reed ook heerlijk, maar wilde toch iets meer naar race. Uiteindelijk daarom overgestapt op een GSX-R 750. Heerlijk dynamisch. Nagenoeg net zo snel als een 1000, maar minder zwaar en iets beter controleerbaar. Binnenkort even een onderhoudsbeurt en dan kunnen we weer.

              • Dizono zegt

                29 maart 2016 om 22:19

                @soes750: ahh, een Thundercat. De opvolger van de mijne (FZR 600R) maar toch best een andere motor. Toevallig heeft een vriend van mij ongeveer tegelijk zijn motorrijbewijs gehaald en zo’n ding gekocht. Pas even een stuk op gestuurd en het is toch een heel andere machine dan mijn FZR. Hij voelde wat kleine, zitpositie lijkt heel anders. En dat terwijl het technisch voor een groot deel gelijk is aan de mijne.

  22. Dutchdriftking zegt

    28 maart 2016 om 22:39

    Ik hoop toch dat de Duitsers ze niet laten vallen….

    Login om te reageren
  23. JaxDryke zegt

    28 maart 2016 om 23:13

    Voor het feit dat veel mensen klagen over een stukje motorgeschiedenis op autoblog, wordt er toch wel veel gereageerd.

    Persoonlijk ben ik verliefd geworden op dit merk door het spel Test Drive Unlimited 1..

    Login om te reageren
  24. mashell zegt

    28 maart 2016 om 23:45

    Deze surseance is dus gewoon een methode om schoon schip te maken. In goed Nederlands: om het Italiaanse management er uit te kunnen zetten.

    Login om te reageren
  25. suheyl zegt

    28 maart 2016 om 23:57

    Zonde! Moet blijven bestaan! Mijn favorite MV is de F4 Senna, wat een machine

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      29 maart 2016 om 02:49

      @suheyl: Helemaal eensch!! deze was maar €117.000,- nieuw kan ik me herinneren. Kreeg je wel een horloge bij, dat dan weer wel..

      Login om te reageren
  26. imba zegt

    29 maart 2016 om 01:39

    Te spartaans, te duur in aanschaf en onderhoud. Slecht dealer netwerk in the VS. Een achterlijke wiellager systeem op de enkelzijdige swingarm wat niet lang meegaat. Overbodig exotisch materiaal gebruik (duur). Gewone 4 in lijn. etc. Een niche merk voor een niche markt. Volgens hun eigen beleid. ”wij zijn speciaal”.

    Login om te reageren
  27. pinut187 zegt

    29 maart 2016 om 06:39

    Zou jammer zijn als Agusta het opnieuw het loodje zou leggen..

    Login om te reageren
  28. mars1985 zegt

    29 maart 2016 om 09:11

    Zonde, dit vind ik 1 van de mooiste motoren die er zijn, het is dat bij mij de financiën ontbreken maar anders had ik er 1 gehad. Nu maar wachten op beter weer om mijn Aprilia weer is van stal te halen. Te lang geleden dat ik erop gereden heb.

    Login om te reageren
  29. desjonnies zegt

    29 maart 2016 om 09:38

    Ik leg onmiddellijk de link met al die mooie merken die ter ziele zijn gegaan en nog steeds gaan.
    – Iedereen vind het het mooiste wat er is.
    – Niemand koopt het want die Japanner lijkt er sterk op en kost ruim de helft !
    – En die Japanner is beter !
    – Niemand vertrouwt MV omdat ze te vaak van eigenaar zijn gewisseld
    – Bij MV schijnt niemand bij machte te zijn om het MERK weer op de kaart te zetten

    Probleem is een bedrijf dat te veel en te vaak wordt overgenomen.
    De ene eigenaar gilt dit, de andere bralt weer dat, de volgende wil zus en die andere wil weer zo.
    Compleet stuurloos schip met een ‘apatische bemanning’ die echt niet meer weet wat ze moeten doen, laat staan of ze het goed doen !
    Dus heb je een goede man nodig die echt LEIDING kan geven en niet uitsluitend en alleen een cijfer neuQer is.
    En die man moet al die koppies één kant uitkrijgen, geld lospeuteren bij aandeelhouders en vertrouwen winnen, bij iedereen.
    En een goed plan maken, waar bijkans iedereen, tot en met de koffie mevrouw bij betrokken is ( juist de koffie mevrouw en de receptioniste )

    Ik geef het je te doen !

    Maar als het je lukt …………………………

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      30 maart 2016 om 22:14

      @desjonnies:

      Die F4 is gewoon echt goed, maar gewoon té, te snel, te duur (70k voor een moto die veel meer kan dan eentje van 14k maar niet sneller is), te complex,… Wie koopt dat?

      De enigen die ik ken met zo’n ding hadden hem wrs ook gekocht aan 150k of aan 250k, van die weemoedige verzamelaars, gebruiken hem 5 keer op het circuit en dan word die vervangen door de nieuwste bmw of blijft gewoon staan blinken.

      Ook wel eentje gezien die het wrak ervan gekocht had en daarmee een sport zijspan had gebouwd, een bruut ding, trok de klinkers uit de baan… volgens mij de enige zinnige manier om zo’n moord-wapen te gebruiken zonder er zelf aan ten onder te gaan.

      Login om te reageren
  30. napo zegt

    29 maart 2016 om 16:48

    Italianen kunnen mooie dingen bedenken maar kwalitatief goed bouwen is ander vak.

    Mv is een prachtig merk en moet je als kunststuk in je huiskamer zetten.

    Rijden moet je er niet op, of t gaat stuk en als je er op rijdt rijdt t voor geen meter. Heb er wel een paar getest. 312rr, brutales, enz. Ze gaan af als een kanonskogel maar door de bocht ho maar…. Ongekend moeilijke motor om mee te rijden.

    Mercedes kan alleen t tij keren als ze de hele productie en ontwerp naar Duitsland halen, geen Italiaanse vingers in het proces, dan is er nog een kleine kans van bestaansrecht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North