Wanneer Japan in botsing komt met Italië, ziet dat er ongeveer zo uit.
Je kan dit het beste van twee werelden noemen. Een klassiek steigerend Paard uit Maranello dat wordt opgekalefaterd door een fijn staaltje Jap-tuning. Of deze combo ook daadwerkelijk in de smaak valt moet je maar voor jezelf bepalen. Maar op het bovenste plaatje ziet dit geheel er toch niet onaardig uit.
Specs en andere weetjes van dit Ferrari-geval hebben we niet. Alleen het feit dat het hier om een 308 van +/- 30 jaar oud gaat en dat Nakamura Engeneering er aan het zitten friemelen. Ze hebben er een bodykit omheen gevouwen, er andere velgen onder geschroefd en de Italiaan staat een tikkie dichter bij het asfalt. Mooi? You be the judge of that! (via Cardomain)






aaaaaaaaaaah bah zonde!!
Super vet!!!
Ziet er wel goed uit zo, lekker laag en past wel bij de auto.
best dik, alleen de voorspoiler had iets minder groot gemogen, maar voor de rest echt strak!
Ferrari goes Nissan?
308 GTO?
ik dacht eerder een 288 GTO en een 308 gts
autos op foto 2 en 3 zijn ook niet gelijk
-edit: 2e plaatje was idd anders, inmiddels weggehaald-
Zonde :( weer een ferrari verpest
@jackal: ja, dat viel mij ook al op… plaatje 2 is een geheel andere wagen…
wow dat ziet er te gek uit wist niet dat ik een ferrari mooi kon vinden , mooi gedaan top.
Onderste en bovenste van de foto’s in het bericht zijn volgens mij niet dezelde Ferrari’s.
Zwarte lijnen tussen de carroseriedelen, grotere (minder nauw aansluitende) aanbouw van de widebody, bodykit in het algemeen, achterste ruitje en wegneembaar dak.
Eigenlijk zoals jackal zegt.
De ene is een 288 GTO en de andere een 308 GTS..?
@ MDA
goed bezig! we moeten ze een beetje wakker houden hier
GeoBem007 is ook lekker bezig
om ook maar een mening te geven…
ziet er geinig uit, maar een van gogh ga je ook niet mooier proberen te maken…
Nou volgens mij zijn het alle 2 gewoon Ferrari’s uit de 308/328 serie, en hebben beide niks met een 288 GTO te maken, 288 GTO is ietwat langer dan een 308, dus het is gewoon een bodykit.
@jackal: trouwens, over scherp houden gesproken: er zijn maar 3 ferrari modellen die GTO mogen heten: 250 GTO, 288 GTO en recentelijk de 599 GTO. Er bestaat niet zoiets als een 308 GTO. Wel een 308 GTB.
.
GTO modellen zijn zeer zeldzaam en zeer gewild. Er eentje pimpen is dan ook eigenlijk een doodzonde. Een GTB pimpen is niet echt aan te raden, maar in ieder geval minder erg. Deze creatie is niet helemaal mijn smaak, maar ach, heel erg verschrikkelijk lelijk is het niet.
Als er Shell stickers en een startnummer op zat vonden misschien meer mensen hem mooi…
Ik vind hem wel gaaf…zie ik ook nog eens een mooie Ferrari
Foto 1 & 3 zijn rete lelijk, foto 2 is zwaar lekker, en geen GTO als je het mij vraag. De achterkant van de auto is namelijk plat, en de GTO heeft een opstaande rand. Ook lijkt het wel alsof het dak een andere kleur heeft, wat wijst op een targa oftewel de GTS.
Geweldig mooie auto’s. Als japanners zich bezig houden met Europese auto’s ontstaan er altijd bijzondere creaties, kijk bijvoorbeeld eens naar de Porsches van Rauh Welt.
Andersom is dat helaas niet altijd het geval.
ze lijken een beetje op van die Bburago automodellen van vroeger. Beetje van die onbeholpen, goed bedoelde schaal 1:24 model auto’s…
@ MDA: je vergeet de 330 GTO. :)
@Pieter: Officieel was de “330 GTO” een 250 GTO, maar dan met een 4-literblok. In de volksmond idd 330 GTO genoemd.
@ MDA
Bedoelde ik inderdaad, 288 GTO en 308 GTS
Op foto 3 word wel heel duidelijk dat het een opgesmukte 308 is…gelukkig maar…maar het blijft zonde
het is een lichte aanranding.. echt geen verkrachting
De bovenste is een 308 die door de tuner 308GTO word nemoemd.
Lijkt mij beter om een 288GTO ombouwkit uit te geven dan dit, dit is meer een jaren 80 Koenig replica.
Niet eens onaardig al is het wel een beetje té…
Ik wilde eerst meteen “heiligschennis” roepen, en dat is het in feite ook. Punt is en blijft dat ik liever dit zie dan zo’n vage arabier die zijn Ferrari onder handen neemt. Dit is
@ Pieter
Ferrari heeft nooit zelf de naam 330 GTO gebruikt.
nah… haal dat japanse er dan maar af ;)
Niet slecht.
Kijk is er bestaat tog wel een mooie ferrari
@Nordschleife: Deze is mooier ;)
@atakan: Ik vind dit in een van de mooiste Ferrari´s ooit gemaakt. En wit staat deze auto ook goed!
@toyotaprius: welke? die van de topic of die op de plaatje van me vorige post? :P
@atakan: Nou om eerlijk te zijn, die van jou. de auto´s op de foto´s van het topic, vind ik een beetje op van die model autootjes lijken. die je bij een Intertoys of bart smit kan kopen.. Doet mij weer denken aan vroeger…. ;)
@toyotaprius: Tja, die Hotweels van vroeger. Had ik 50 stuks over.. (weggegooid).
@atakan: Inderdaad, die en nu heeft een Japanner ze tot leven gewekt.. ben benieuwd wat voor creaties hierna komen…
@toyotaprius: een Ferrari 458 Italia met een üvergrote spoiler en een widebodykit en 3 megagrote uitlaten ;) ?
@atakan: haha idd… maar ik vind de ferrari 458 toch al beetje op een hotweels wagentje lijken. Maar dat maakt het dan helemaal af.. :P
@atakan:
@toyotaprius:
@atakan:
@toyotaprius: Jaa! Veel leuker :D! Maar doe mij deze maar ;), echt mijn droomauto!
hebbe hebbe hebbuh!
Als racewagen zou het wel kunnen, maar om hier nou een mooie originele 308 voor op te offeren? Nee.
prima gedaan mijn complimenten, hoe zou het rijden?
ik vind fe achter uitbouw echt super lelijk zonde
@ jackal waarom denk je dat gto tussen haakjes staat
mooi gedaan, alleen velgen mogen wat minder opvallend
De voorspoiler en vrij grof uitgebouwde achterkant maken de Japanse roots wel zichtbaar.
@Citrofiel: Koel een auto in de vorm van een wok… :P
@Citrofiel: Ik zat er eigenlijk op te wachten. En ik wist dat als iemand dat moest doen, waarom dan niet Citrofiel. En ja hoor.
het kon erger, dit vind ik nog redelijk geslaagd, de lijnen op deze bodykit vloeken ten minste niet zo verschrikkelijk met de de lijnen van de auto. Het geheel is nog vloeiend en gestroomlijnd. Ik denk dat veel “tuners” hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Prachtig!
@citrofiel
Dat is de kyusha style, die ook wel eens yanki of bosozoku style wordt genoemd. Ga je maar eens gauw verdiepen in deze Japanse auto cultuur, want de creaties die je ziet zijn vaak een stuk interessanter, fantasierijker en soms zelfs mooier dan die saaie franse gebakjes.
Ze zijn vaak gebaseerd op de Super Silhouette race auto’s.
Vooral de skylines en de 240z’s zijn vaak prachtig uitgebouwd.
Hier een linkje met wat informatie, maar als je bosozoku intypt op google zie je ook veel mooie creaties.
http://speedhunters.com/archive/2008/08/28/the-101-gt-gt-kyu-sha-style-wip.aspx
@VIP: Interessant en fantasierijk zijn ze zeker, maar mooier imo toch echt niet. De vierkante auto’s onder jouw link doen me niets, alleen de 240Z vind ik wel mooi vanwege de uitgangsvorm. Die rode daarboven gaat ook nog wel omdat die zover is aangepast dat hij eigenlijk op een echte circuitracer gaat lijken.
Maar dat plaatje dat ik hierboven postte, ga je daarover beweren dat jij dat mooi vindt? Mag hoor, maar zo verschrikkelijk overdone en zo verschrikkelijk amateuristisch aangepakt.
Oh, wat ik tegenkwam. Als je hierin rondrijdt dan neem je jezelf helemaal niet serieus: :lol:

Of wat dacht je van deze uitlaat:

Ik het leuke er niet van in. Behalve dan het leuke in de zin van belachelijk, maar ik neem aan dat de eigenaren het niet op die manier bedoeld hebben…
@ marcel
grand turismo omologato
denk dat die afkortingen voor iedereen met een hart voor klassiekers wel bekend is….
de betekenis ervan ook trouwens
Ik vind ‘m mooi uitzien.
Hier een website voor belachelijke tjoening uit Rusland:
http://www.loqu.com/weird-russian-tuning-and-car-modifications/blogs/009-1462 !
@atakan: Hopelijk neemt VIP het me niet kwalijk dat ik zelfs die Russische tuning van foutheid nog cooler vind dan de Japanse tuning. :D
@Vinny_93: Het lijkt wel opzet. Ik vond het al zo opvallend dat het zoveel reacties vóór mij onbesproken was gebleven. ;)
@Citrofiel: Tja, wat kan je d’r over zeggen.. Russen tunen even slecht als turken man :P.. Alhoewel.. sommige turken kunnen wel tunen :P
@atakan: Ik hoop dat Russische Tuning de norm gaat worden hier in Nedeland. Mooie huisvlijt.
En ik zie dat je op die site ook nog een leuk russisch bruidje kan scoren.
Een opmerking: ophangen die Jappen!!!
Als ze nu nog de motor van bv. de 355 erin hebben gelegd wordt het wel interessant!
Jammer.. één van de weinige echt mooie Ferrari’s, samen met de 458 italia.. en dan gaan ze hem zo “verfraaien…” ik heb nog steeds een zwak voor de 308 en dan het liefst een GTS.
Vind deze 308 er nog niet eens zo slecht uit zien. Zeker vergeleken met deze F430: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/2W77P/algemeen.htm
nou nou nou .. Jappen zijn ook gewoon maar mensen hoor ..
o.k. .. ze zijn gedisciplineerder / opgeruimder / ge-organiniseerder / ijveriger ..
(of ben ik nu een racist) ..
maar daarom hoeven ze nog niet dood hoor ..
oud! maar wel vet :D stond tijdje geleden al op cardomain.com
-edit: nutteloze bijdrage-
Toch nog erg gaaf!
Bosozoku style zit echt een hele cultuur achter die terug gaat tot de jaren 70-80. Die Russcische, ook al brengen ze wel een glimlach op m’n gezicht, daar zit totaal geen gedachte achter ;)
Kijk bijvoorbeeld eens naar een Hakosuka, de eerste echte skyline GT-R. Die ziet er toch geweldig uit met echte Watanabe velgen, uitwendige oliekoeler, wielkast verbredingen vastgezet met klinknagels en het geweldige geluid wat de 6 in lijn voortbrengt.
Ik zou er heel graag een hier naar toe halen. Het is alleen jammer dat ze zo duur zijn, omdat het legendarische iconen geworden zijn.
Een 240z is gelukkig een stuk haalbaarder en is ook een geweldige auto. Helemaal als er een rb26 motor in ligt, want met het lage gewicht van de auto is het dan een echte Ferrari killer.
@VIP: Zo’n Hakosuka heeft nog wel wat, maar dat is ook omdat die uiterlijk niet zo extreem lijken te zijn aangepakt, als ik op google kijk. Het lijkt me toch dat er een gigantische kloof ligt tussen dat originele bosozoku van de Hakosuka en die wangedrochten die ik hierboven plaats, maar die vallen dus echt onder dezelfde stijl?
Aan de ene kant niet verkeerd maar de passie van een 308 GTO in haar klassieke schoonheid gaat verloren. Als iets je eigendom is mag/kan je er mee doen wat je wilt. Los van het feit dat anderen het mooi vinden of niet.. maar man kom op! een standaard 308 GTO…. wat kan je nog meer willen?
@citrofiel
In principe wel ja. Dat is het mooie van Japan, je kan het zo gek maken als je wilt!
Ze zijn eigenlijk bijna allemaal gebaseerd op de super silhouette racers, alleen sommige maken het heel extreem en anderen doen het juist weer heel subtiel.
De meest extreme auto’s behoren vooral tot de wat jeugdigere Japanners, die dat vooral doen om op te vallen en de andere mensen een beetje te pesten, door zich af te zetten tegen de erg gedisciplineerde Japanse maatschappij met bijvoorbeeld van die super lange herriepijpen (waar stiekem toch een best mooi geluid uit komt) en belachelijk grote spoilers.
De Bosozuku’s waren vroeger eigenlijk de kweekvijver voor de Yakuza. Het waren echte auto en motor bendes, zo’n beetje als in Mad Max ;)
De motors waar ze op reden, zijn ook fantastische creaties en hebben vaak een Samurai zwaard naast hun motorblok zitten, mochten ze die snel nodig hebben (al hadden ze die vooral voor de show). Het zijn eigenlijk de moderne Samurai in dat opzicht ;)
Zoals je ziet kan ik hier niet over op houden, ik ben dan ook een fan van Japanse auto cultuur en auto cultuur in het algemeen.
Ik vind het alleen zo jammer dat wij dat in Nederland niet hebben…
@VIP: Hoe op aarde kan je die roze doos die ik plaatste beschrijven als ‘gebaseerd op silhouetteracers’! :lol:
Ik snap het idee er nu wel een beetje achter, bedankt voor dat inzicht. :) Tot op zekere hoogte kan ik het dus ook wel waarderen, maar met nutteloze frutsels of veel te ver uitgebouwde spoilers en uitlaten hoef je bij mij niet aan te komen.
Gelukkig gaat het toch ‘maar’ om Japanse auto’s. :twisted: ;)
Die roze doos is wel een stuk nieuwer. Stijlen evolueren en veranderen over tijd. Kijk maar eens naar die belachelijk grote spoilers, die zijn oorspronkelijk afgeleid van de super silhouettes en met het komen van de jaren steeds een beetje veranderd tot je hier op uitkomt.
Ik vind hem trouwens meer op een roze Transformer lijken, maar misschien was dat wel zijn (of haar?) doel ;)
@VIP: Laten we zeggen dat ik de moeite die ze erin steken waardeer en respecteer, en ik vind het fantastisch dat landen/continenten qua smaak zo kunnen verschillen. Anders zou het maar saai zijn tenslotte. Mijn smaak is het echter niet en zal het wel niet worden.
Het was leuk wat bij te leren! :)
@citrofiel
Zo’n instelling zouden meer mensen moeten hebben :)
Vaak blijkt iets als je je er in verdiept toch anders te zijn dan je oorspronkelijk dacht.
ik probeer een reden te vinden om hem af te kraken maar dat lukt niet…hij is gewoon mooi:-)
wat een goedkope, droeve botox-barbiepop kun je maken van iets dat ooit trots staal was. eeuwig zonde.
ziet er zeer goed uit.
Ik vind het wel wat hebben, lekker dik :D ziet er meer uit als een dikke racer ofzo.
@Lincoln. Ze hebben ook een wat gelere tint, en kleinere oogleden, zwart haar,…
Weinig Japans aan deze 308 wat carrosserie betreft. De bodykit komt uit Duitsland van Koenig-Specials (zit zelfs een sticker op de auto) en er is een grote kans dat deze verbreding er al sinds de jaren ’80 op zit. In Japan zijn Koenig Ferrari’s heel erg populair.
Wanstaltig lelijk dit… bah!
Zeer geslaagd, ben alleen wel benieuwd naar hoe de achterkant eruit ziet.
Mooi, mooi. Normaal gezien zou ik hier niets aan vinden, maar deze creatie is geslaagd! :D
übergrote *
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://autotraderca.files.wordpress.com/2009/03/2793-2795_toyota_supra.jpg&imgrefurl=http://autoshow.autotrader.ca/2009/03/18/its-a-bird-its-a-plane-its-acar/2793-2795_toyota_supra/&usg=__61i4r_W-ejzAwn4TYtOqBGr8TjI=&h=345&w=613&sz=54&hl=nl&start=44&tbnid=plVpcpGbwqqdFM:&tbnh=130&tbnw=231&prev=/images%3Fq%3DToyota%2BSupra%2BTwin%2BTurbo%26hl%3Dnl%26safe%3Doff%26biw%3D1148%26bih%3D663%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:10%2C1790&itbs=1&iact=hc&vpx=372&vpy=157&dur=609&hovh=168&hovw=299&tx=218&ty=111&ei=CUhkTMziOoSUONuapL8K&oei=8UdkTPS4OcKRjAeE47mRCQ&esq=4&page=4&ndsp=12&ved=1t:429,r:5,s:44&biw=1148&bih=663 …