• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nardo speedtest: Carrera GT, DB9, Enzo, Murciélago, SLR

Auteur: autoblogger, gepost 11 maart 2007 om 09:56 – 43 Reacties

Lamborghini Murcielago op Nardo circuit


Altijd leuk, een speedtestje op nardo. De deelnemers zijn dit keer een Aston Martin DB9, Bentley Continental GT, Ferrari Enzo, Porsche Carrera GT, Lamborghini Murciélago en een Mercedes McLaren SLR.

De uitslag is als volgt:

Aston Martin DB9: 309 km/u
Bentley Continental GT: 323 km/u
Lamborghini Murciélago: 330 km/u
Mercedes McLaren SLR: 334 km/u
Porsche Carrera GT: 334 km/u
Ferrari Enzo: 355 km/u

Meer Nardo testjes? Check dit en dit.

Met dank aan “C30 CDI AMG” voor de tip!

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • Vluchtende Carrera GT crasher gaat vrijuit
  • Duurste Carrera GT ter wereld
    Duurste Carrera GT ter wereld is prijzig (en verkocht!)

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

carrera-gt, db9, enzo, murcielago, slr, Supercars, Video

Vorig bericht: « VW Soap: Bugatti chef Thomas Bscher stopt!
Volgend bericht: Opwarming aarde is niet onze schuld »

Lees Interacties

Reacties

  1. Xpro zegt

    11 maart 2007 om 10:14

    waar is bugatti mama miaaaaaaaaa

    Login om te reageren
  2. hanz zegt

    11 maart 2007 om 10:14

    lache die test
    alleen jammer dat ze niet wat professionelere gps antenne/aparatuur gebruikte.

    wrom doen ze dat eigenlijk s’nachts
    overdag zie je meer lijkt me..

    Login om te reageren
  3. M Freak zegt

    11 maart 2007 om 10:21

    Het was te verwachten, vooral voor die DB9 en die Conti. Dit zijn meer luxe sport auto’s en de rest voor de snelheid.

    Login om te reageren
  4. Dimsss zegt

    11 maart 2007 om 10:25

    Op 2min 10 staat er ook een Ferrari 612 wrm hebbe ze die ni getest??
    Ma wel een leuk filmpke

    Login om te reageren
  5. Knilles zegt

    11 maart 2007 om 10:40

    Waarom een ‘oude’ Murcielago nemen en niet een nieuwere LP 640 met meer vermogen? Hoe oud is dit filmpje vraag ik me dan af, voor de rest is het een leuk filmpje om te zien, alleen zien we niet heel veel.

    Persoonlijk zou ik liever overdag zulke hoge snelheden willen bereiken ;)

    Login om te reageren
  6. Pieliej zegt

    11 maart 2007 om 10:44

    Een Conti GT die 323 km/h rijdt?
    En ik dacht dat de Enzo een top van 349 had en daardoor de 355 niet kan halen?

    Login om te reageren
  7. HolyCow zegt

    11 maart 2007 om 11:02

    @Pieliej

    Is een electronisch opgegeven topsnelheid, ze hebben het daadwerkelijk topsnelheid niet aan het pers gegeven. HIj kan dus veel harder aangezien het electronisch is.

    Login om te reageren
  8. A-Town zegt

    11 maart 2007 om 11:25

    op het laatste hoor je hem zeggen dat er ook nog een deel drie is: de acceleratietest. POSTUUUHHHH die handel!!!!!!!!

    Login om te reageren
  9. JPM zegt

    11 maart 2007 om 11:34

    Dit is onzin, met de ‘oude’ murcielago is vaker 338 km/h gehaald.

    Login om te reageren
  10. Nullius zegt

    11 maart 2007 om 12:18

    Idd … de andere tests wil’k ook wel eens zin … acceleratie en handling :)
    Iemand links daarvan ?

    Login om te reageren
  11. Lexus zegt

    11 maart 2007 om 12:19

    leuk die snelheden, maar ik kon gister bijna me rijbewijs inleveren. In nederland kan je nergens hard rijden. Al die politie die alleen maar bekeuringen uitschrijven inplaats van de veiligheid waarborgen. Je word er gek van.

    Login om te reageren
  12. BMW zegt

    11 maart 2007 om 12:19

    Bergaf ja…. ;)

    Login om te reageren
  13. CSL zegt

    11 maart 2007 om 12:27

    geweldig, ik mis hier de M5 :)

    Login om te reageren
  14. koen zegt

    11 maart 2007 om 13:23

    is een bentley continental gt sneller dan een aston martin db 9?????????heb ik nog nooit geweten

    Login om te reageren
  15. Marco zegt

    11 maart 2007 om 13:35

    Misschien dat ze ’s nachts hebben gereden, dan is de lucht koeler, en dus beter voor de motoren. Ze leveren dan iets betere prestaties dan in warme lucht…

    Login om te reageren
  16. Rob zegt

    11 maart 2007 om 14:20

    Wat gaat dat vreselijk hard zeg, je zal een klapband krijgen…

    Login om te reageren
  17. Stylez zegt

    11 maart 2007 om 14:30

    Ja eigenlijk wel te verwachten die uitslag.
    Maar het blijft mooi dit soort auto’s in actie te zien.

    Login om te reageren
  18. mr abarth zegt

    11 maart 2007 om 14:36

    voor mij de winnaar Mercedes McLaren SLR de wagen die 334 gaat en a/c en radio cd en nog andere luxe heeft

    Login om te reageren
  19. Timmie zegt

    11 maart 2007 om 15:48

    Hier zouden ze een Koenigsegg CCX moeten bijzetten… Die zou makkelijk 390 km/u moeten halen… Dan zwijg ik nog over de toekomstige CCXR!

    Login om te reageren
  20. C0en zegt

    11 maart 2007 om 15:51

    ik zal jullie eens wat vertellen.

    Dit is een test van zo’n 3 a 4 jaar oud. Dit was een test van de 300+ club. Deze test was georganiseerd door de Autovisie. Vorig jaar was er weer een meeting van de 300+ club, maar nu, volgens mij, op het testcircuit van VW/Audi met o.a. Veyron, LP640, 599 GTB Fiorano, SLR, Vanquish S, Corvette ZO6, Viper SRT-10.

    Login om te reageren
  21. Tombnolz zegt

    11 maart 2007 om 16:37

    Wow, die beelden vanuit de cockpit zijn indrukwekkend. Oerend hard gaan die kerels en dat zonder helm. Toch wel een gevaarlijke bedoening, 330 km per uur rijden!

    Login om te reageren
  22. naish zegt

    11 maart 2007 om 17:49

    ze rijden inderdaad in de nacht daar de lucht koeler is en daardaaoor meer zuurstof zou bevatten en daardoor betere prestaties zijn te verwachten.

    wel lekker zo snel in het donker….

    Login om te reageren
  23. Jan zegt

    11 maart 2007 om 18:12

    Spijtig dat dat volgende deel er niet opstaat, het stopte net toen ze wilden beginnen aan de handling test.

    Ja zo’n Veyron had er inderdaad moeten bijzijn!

    Maar waarom doen ze deze tests…ocharme het milieu/klimaat ;-)

    Login om te reageren
  24. Lexus zegt

    11 maart 2007 om 18:42

    @C0en, idd ik heb het in een autoblad gelezen. Geloof dat ze ook gingen kijken hoe hard iedereen reed op het moment dat de veyron 400 reed. En kan me herrineren dat de Vanquish S toen 290 reed zoiets.

    Login om te reageren
  25. Nick zegt

    11 maart 2007 om 19:19

    Hmm, de Enzo kan nog steeds mee, maar ja. 6 liter V12 uitgeknepen waar hij onrationeel gaat slurpen…

    De andere auto’s zijn wat portemonnee-vriendelijker, voornamelijk de Conti GT, Carrera GT en oude Murciélago.

    Login om te reageren
  26. Tom zegt

    11 maart 2007 om 20:18

    Er wordt snachts gereden lijkt mij omdat het dan kouder is en er dus geen oververhitte motoren of onderdelen van kunnen komen.

    Login om te reageren
  27. C0en zegt

    11 maart 2007 om 20:55

    @lexus

    klopt helemaal

    Login om te reageren
  28. Ary zegt

    11 maart 2007 om 22:18

    ze doen geen helmen op bij deze test :O

    Login om te reageren
  29. Donstil zegt

    11 maart 2007 om 23:00

    Wat een onzin over helmen,

    Als je een SLR bezit dan ga je toch ook niet telkens een helm opzetten als je over de 250 gaat (bv in duitsland) ?

    “Hee shit frits ik ga over 250 hou ff het stuur vast dan doe ik me helf ff op”

    Login om te reageren
  30. Supermug zegt

    11 maart 2007 om 23:56

    Als je tegen 300 per uur crashed dan zal een helm je laatste zorg zijn lijkt me.

    Login om te reageren
  31. GOD zegt

    12 maart 2007 om 06:00

    van mij mogen ze de oude diablo vttt wel eens grondig testen
    was al eens een keer dunnetjes gedaan door een frans autoblad die 415 km/h haalde maar dat kon volgens hun nog een stukje harder :)

    Login om te reageren
  32. GOD zegt

    12 maart 2007 om 06:13

    @edit

    het was een gembella versie met een vmax van 410km/h
    motor was gedetuned van 900 naar 750 voor meer betroubaarheid
    met die 150 pk meer zal die de 425 wel gehaald hebben
    mooie tijd was dat

    Login om te reageren
  33. Stephan zegt

    12 maart 2007 om 12:29

    @ GOD

    425 en zo lang geleden dat is onmogelijk
    de motoren zouden het best aan kunnen
    maar er zijn nog geen banden waar je zo hard op kan rijden
    dat is ook het probleem van de Veyron
    die kan harder er zijn alleen geen banden die dat trekken
    ;)

    Login om te reageren
  34. GOD zegt

    12 maart 2007 om 13:50

    @ Stephan

    http://www.lambocars.com/dia/diagem.htm

    Login om te reageren
  35. jim zegt

    12 maart 2007 om 15:42

    ik heb dit filmpje volgne mij wel eens eerder op autoblog gezien :s

    Login om te reageren
  36. MurcieBoy zegt

    12 maart 2007 om 17:50

    de enzo is misschien wel de snelste maar toch ga ik voor de lamborghini murcielago en waarom zou dat toch zijn :P

    Login om te reageren
  37. autofreak zegt

    12 maart 2007 om 19:24

    Waarom geen bugatti of een ferrari fxx

    Login om te reageren
  38. Emiel zegt

    12 maart 2007 om 22:40

    Mensen. Coen heeft gelijk.

    Ze hadden ook alle acceleratie 0-100, 0-200, 0-300 gemeten, evenals de stopafstanden van 200-0 geloof ik, en een rondje op een testbaan, waar de Carrera GT het snelste was. Maar bij dat laatste is wel een kanttekening bij geplaatst, de coureur die de tijden neerzette had tig keer in de Porsche gereden, anders was de Enzo als snelste uit de bus gekomen.

    Login om te reageren
  39. C30CDIAMG zegt

    12 maart 2007 om 23:57

    En je kan het ook gewoon als vermaak zien

    Login om te reageren
  40. 300+ club zegt

    13 maart 2007 om 11:36

    acceleratie- en handlingtest kwam pas in volgende aflevering (beter luisteren voor je iets zegt)

    Login om te reageren
  41. 911 zegt

    13 maart 2007 om 17:50

    @ 300+ club
    deze test is al oud slimmerik, vandaaar dat de Bugati en de lp640 er niet tussen zitten

    Login om te reageren
  42. Tim (de Hummergek) zegt

    14 maart 2007 om 18:12

    @ C0en
    Ik denk dat Autovise dit niet had georganiseerd, meer de groep waar het tot toebehoort. Ik denk dat Autovisie (helaas) daar te weinig macht en geld voor heeft…

    Login om te reageren
  43. Perc zegt

    18 maart 2007 om 21:54

    In 1972 reden ze bij porsche met een 917-30 al zo’n 400!
    Het was wel een rennsportwagen en geen productie ,maar die motor dat is natuurlijk de krachtbron.
    Dit filmpje is gaaf maar zegt niets over wat het snelste merk is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North