Nederlander is een van de beste RR-monteurs ter wereld

Auteur: , 42 Reacties

Waar een klein land groot in kan zijn!

Nederlander RR-monteur is een van de beste ter wereld

Frank van Dam, monteur bij Cito Motors te Eindhoven en op de foto hieronder aan het werk, is benoemd tot Rolls-Royce Master Technician. Voor je denkt dat je deze titel cadeau krijgt bij de viering van je 25-jarige dienstverband: Van Dam is nu één van de drie Master Technicians die het Britse merk tot dusver wereldwijd heeft benoemd!

Wat je dan wel moet doen voor deze prestigieuze titel? Pittige cursussen volgen en daarna meerdere tests succesvol afronden. Daarbij wordt niet alleen praktische maar ook theoretische kennis getest. Bovendien helpt ervaring een handje mee.

De baas van Frank, Marissa van Laarhoven, vindt het niet meer dan logisch dat haar monteur is onderscheiden door Rolls-Royce. “Rolls-Royce neemt alleen genoegen met het beste en dat bieden wij. De benoeming van Frank was voor ons geen verrassing, hij levert al jaren de kwaliteit die bij Rolls-Royce hoort.” Overigens willen we Marissa zelf graag benoemen tot de mooiste Rolls-Royce importeur ter wereld, maar we weten niet of die prijs al bestaat.

Frank van Dam

Headerfoto: RR Dawn bij Cito Motors, @larsyboy1997 via Autojunk



42 reacties

Altijd leuk zulk soort nieuws, gefeliciteerd voor de beste man, zal vast een leuke zak met geld bij horen….
@spykerboy: en als het geld meevalt maken de ritjes met een willekeurige auto van de zaak het wel goed?
@spykerboy: ik denk dat het wel meevalt. Minder dan jij denkt iig.
@spykerboy: ik denk helemaal niks. Het is niet dat de rr dealerschappen zo dik gezaaid zijn en de concurrentie hem weg koopt
@draadloos: Elke automonteur, hoe goed hij ook is en voor welk merk hij ook werkt, krijgt ongeveer hetzelfde (armoedige) loontje. Slechte zaak als je de kennis en verantwoordelijkheid die tegenwoordig nodig zijn in gedachten houdt. Ik stem voor een hoger loon voor de jongens (m/v) die ons land mobiel houden!!!!!
@e38ossie: hij zal wel iets meer krijgen dan de standaard ford monteur maar hij krijgt hoogstens een paar honderd meer ipv paar duizend . Wat op zich wel vreemd is.
Gefeliciteerd voor deze monteur!??
Had eigenlijk wel een deftig 3 delig monteurs pak verwacht
@schuiftrompet: polo, broek en schoenen
Mooie onderscheiding! Wanneer krijgt hij zijn Rolls Royce kleding ipv Aston Martin?
Wel Marissa, Frank heeft nu toch wel een “bonusje” verdiend ofniet?
Bij Cito Motors Aston Martin werkt ook al vele jaren een van de beste Aston Martin monteurs ter wereld, volgens mij meerdere malen benoemd tot dé beste. Mag ook wel, als je Britse auto géén olie meer lekt is er serieus iets aan de hand…
Leuk voor die gast ..
Zal zich best wel trots voelen ..

Want handarbeiders zijn net mensen .. maar dan beter ..
@lincoln: discriminatie! Stem op denk
@lincoln: Automonteurs zijn tegenwoordig meer ICT’er.
Ik kan me voorstellen dat classic Royces sleutelen iets byzonders is maar waar ie bijstaat is een relatief nieuwe met normale techniek. Dat kan toch elke geschoolde monteur? Wat kan hij wat zo speciaal is ? ( oprecht interesse )
@gokartmozart:

Subaru houdt zelfs monteurswedstrijden !! Elk jaar in Japan ..
Bekende van me is ooit 3de geworden .. (Amerikanen blijken elk jaar te winnen) ..
Auto’s met spookproblemen zo snel mogelijk oplossen met beperkte middelen ..

Lijkt me leuker om te zien dan de F1 ..
@lincoln: dat is vet!
ik weet dat het geen antwoord op je vraag is ..
Maar dit is de enige link die ik kan leggen iig ..
@gokartmozart: Ik denk juist dat het andersom werkt. Oudere auto’s hebben eenvoudigere techniek, tegenover moderne auto’s die vaak meer computer dan motorvoertuig zijn. En dat geld dubbel voor premium auto’s als een Rolls Royce, welke de allernieuwste technieken aan boord hebben die de meeste monteurs nog nooit gezien hebben.
@stephano: ik denk dat dat ook wel meevalt. Een Mercedes monteur heeft ook aardig wat kennis. Omdat de eklasses en de S-Klasses ook behoorlijk was nieuwe technieken hebben. Toch de best verkochte taxi en limousine vlg mij. Ze willen je graag laten geloven dat het allemaal zo spectaculair is. Was ook zo met die docu over de Veyron . Was grotendeels de mythe rondom de Veyron hypen. Terwijl ik mij soms afvroeg waar ze de lulkoek toch vandaan haalde. En met mij denk ik dat het merendeel hier dat ook dacht .
Overigens , ik denk dat Marissa niet de mooiste RR girl is. Die zitten op de bijrijdersplek in veel gevallen…
Frank is een baas, net als Marissa!
Dank voor alle leuke reacties ?
@franky88:

Nou Frank ..
Vertel eens wat er zo specifiek is aan RR sleutelen .. en waarom ??
Tis onder aan de streep gewoon een traditionele auto met dezelfde principes ..
@lincoln:
nogal arelaxte eigenaren ws.
@franky88: ik ben niet cynisch maar oprechte interesse waarom je zo’n onderscheiding krijgt en er maar 3 zijn : wow natuurlijk maar ik mis de uitleg waarom
We moeten dus serieus gaan twijfelen aan de kwaliteit van Rolls Royce.
Vroegâh, toen ze nog 100% Brits waren, hadden ze geen monteurs, waren niet nodig omdat ze noooit stuk gingen.
Had je panne, kwamen ze je per helicopter helpen, had je levenslange garantie omdat er in alle toonaarden werd ontkend dat er een Rolls Royce kapot was gegaan.
Ze zijn ontieglijk gedevalueerd sinds die moffen eigenaar van de tent zijn geworden!
@desjonnies: preventief onderhoud?
@wildewesten:
Nee, geintje!
@desjonnies:

Volgens swami Baghwan gingen ze precies 1 dag mee ..
In Brunei stonden ze constant in de garage .. tot de dag van vandaag ..
In Texas ging er per direct een Chevy 350 blok in ..
@desjonnies: Ik weet dat je oud genoeg bent om onze oosterburen met de KdF-Wagen te hebben zien testrijden en je hebt er vast nog een leuke anekdote over maar “moffen”? Echt?
@desjonnies:
De garage waar ik mn auto in onderhoud had onderhield ook allerlei exoten en luxewagens, de eigenaar van de garage vertelde me dat de kwaliteit ook bij RR is achteruit gegaan voornamelijk omdat ze die dingen zo stampensvol met gadgets stoppen dat het veel te duur zou worden om die allemaal zo goed te maken dat ze tot in het oneindige mee zouden gaan.
@super: als je die ontwikkelingskosten ziet snap ik dat ook opzich wel
@desjonnies: Vroegah, toen waren auto’s nog minder complex en hadden minder gevoelige techniek aan boord. Tegenwoordig zijn auto’s rijdende computers en vaak word robuustheid toch opgeofferd voor lichtere materialen of onderdelen die efficiënter zijn in gebruik.
Toch een hele prestatie om de master te worden van alle RR monteurs. Ik weet niet hoeveel het er zijn waar Frank het tegen opnam maar hij gaat een mooie toekomst tegemoet! Ga zo door!
Uitmunted voor Van Dam, maar RR is al lang niet meer het beste automerk ter wereld, Daimler AG is RR reeds voorbij gestreeft met hun Ultra verfijntheid, en al zeker met Brabus als voorlopig nog niet officieel huistuner van Daimler AG . . .
@exclusieviteitsfreak:
Real Japanese, what else?
Lekker bezig! Gefeliciteerd!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).