• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlander rijdt miljoen kilometer met zijn benzine-Volvo

Auteur: machielvdd, gepost 6 augustus 2025 om 11:10 – 30 Reacties

Een Volvo met een miljoen kilometer, dat moet wel een diesel zijn. Niet dus!

Volvo’s zijn oerdegelijke auto’s, dat is bekend. In ieder geval de Volvo’s uit het recente verleden. Een Nederlandse eigenaar heeft dit maar weer eens bewezen door een indrukwekkende mijlpaal neer te zetten met zijn auto.

Een zekere meneer Van Ulden heeft namelijk een miljoen kilometer op de teller van zijn Volvo XC70 gezet. Hij kocht de auto nieuw in 2004 en heeft nu – 21 jaar later – de miljoen aangetikt. De teller is blijven steken op 999.999, maar de dealer heeft 1.002.515 km uitgelezen.

Vanwege deze mijlpaal wordt de beste man nu in het zonnetje gezet door dealer Harrie Arendsen te Hengelo. Ze hadden natuurlijk liever een klant gehad die om de paar jaar een nieuwe auto koopt, maar ze zijn de beroerdste niet. De 77-jarige eigenaar werd verrast met een ballonvaart en een detailingbeurt.

Verrassend genoeg is de XC70 geen diesel, maar de 2.5 T benzine. In een interview met het Brabants Dagblad laat de eigenaar weten dat hij geen spijt heeft van zijn keuze. “Het maakte bijna niks uit in vergelijking met benzine. Pas later bleek dat ik met benzine de goede beslissing heb genomen op het gebied van milieu,” aldus de heer Van Ulden.

Zowel volgens de eigenaar als de dealer verkeert de auto nog in prima staat. De auto heeft nog gewoon de eerste motor en versnellingsbak en grote reparaties zijn er nooit geweest. De auto begint nu een beetje olie te verbruiken, dat is het enige.

Meneer Van Ulden is daarom nog niet van plan om zijn ouwe trouwe Volvo van de hand te doen. Hij blijft gewoon vrolijk doorrijden. En de kilometerstand houdt hij bij via de dagteller.

Foto’s: Arjan Tuiten, via LinkedIn

Ook interessant!

  • GELEKT: "nieuwe" Volvo XC90
  • Volvo 240 is eindelijk ingehaald als bestverkochte Volvo ooit
  • De Volvo EX40 is goedkoper geworden!
    De Volvo EX40 is goedkoper geworden!
  • Video: Nederlandse Volvo valt vrachtwagen aan, verliest

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Volvo, xc70

Vorig bericht: « Wereldrecord praktijkrange komt uit onverwachte hoek
Volgend bericht: Video: Audi-dame heeft moeite met parkeren »

Lees Interacties

Reacties

  1. tvandijk zegt

    6 augustus 2025 om 11:14

    Moet het niet zijn: Een Nederlandse eigenaar heeft dit maar weer eens bewezen door een indrukwekkende kilometerpaal neer te zetten met zijn auto.

    Login om te reageren
  2. pivavar zegt

    6 augustus 2025 om 11:18

    50.000 per jaar…. Die moet haast wel een geranium op het dashboard hebben staan ipv de vensterbank.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      6 augustus 2025 om 14:42

      Wáár rijdt iemand allemaal naar toe om aan die 50.000 km/jaar te komen, als je gedurende die periode van 21 jaar voor het grootste deel al gepensioneerd bent, vraag ik me dan af.

      Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        6 augustus 2025 om 20:16

        The Mule gezien met Clint Eastwood? Mss is dit er ook zo eentje.

        Login om te reageren
  3. volvo-s60-adept zegt

    6 augustus 2025 om 11:19

    Pareltje! Eerste eigenaar, dealeronderhouden, probleemloos een miljoen halen, dan kan er nog wel een paar ton bij.

    Meneer Van Ulden, mocht u dit lezen en mocht u ooit van plan zijn om de auto van de hand te doen, ik neem ‘m graag over. Wat Joep van Klokjerond er ook van zegt…

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      6 augustus 2025 om 18:56

      Een Frikandel!!

      Login om te reageren
  4. rulefollower zegt

    6 augustus 2025 om 11:30

    Ah, het milieu. Door zijn keus voor benzine slaapt hij nu een stuk beter.
    Wat een deugneus.

    Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      6 augustus 2025 om 12:17

      Respectloos.

      Login om te reageren
      • Variomatic zegt

        6 augustus 2025 om 18:58

        Nou ja, afgezien van de hogere nox uitstoot had de diesel veel minder fossiel verbruikt, per saldo was ‘het milieu’ daar meer bij gebaat..

        Login om te reageren
  5. jaso013 zegt

    6 augustus 2025 om 11:31

    Prachtig! Zo zie je maar, ouderwetse degelijkheid icm goed en tijdig onderhoud, goed gebruik én een beetje geluk brengt je een heel eind!

    Login om te reageren
    • KennOne zegt

      6 augustus 2025 om 12:12

      Ja en nee. Mijn laatste V70 met de zelfde motor liep toch echt stuk bij 240.000km. Ook veel andere delen als 2x stuurpomp, dynamo, aircopomp, complete remmerij achter etc kwamen na de revisie aan de beurt waardoor wij in 1 jaar tijd ruim 8k aan onkosten hadden. Dat deed wel een beetje pijn.

      Login om te reageren
      • jaso013 zegt

        6 augustus 2025 om 13:14

        Maar je moet ook geen maandagochtend model kopen natuurlijk! Dat is dat stukje geluk wat je moet hebben. Dat geldt denk ik voor iedere auto wel. Maar dan nog…. Dat doet best zeer zo binnen een jaar zoveel onkosten.

        Login om te reageren
        • KennOne zegt

          6 augustus 2025 om 16:45

          Ja dit was wel echt een maandag ochtend auto. Het stomme hier aan is, omdat er al behoorlijk wat geld ingestoken is blijf je hem maar oplappen met de gedachte dat hij daarna echt helemaal goed is, maar dat pakte helaas toch anders uit in de praktijk. Overigens heb ik ook Nog een 850R gehad en die bleef wel rijden. Kreeg wel veel onderhoud maar stuk is hij nooit gegaan ondanks de ruim 350ton aan kilometers met een hele grote upgrade turbo er op.

          Login om te reageren
  6. Jens_Roadster zegt

    6 augustus 2025 om 11:38

    Hopelijk geeft hij zich op voor klokje rond.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 augustus 2025 om 17:06

      Klokje ging niet rond, klokje bleef steken…

      Login om te reageren
  7. alloallo zegt

    6 augustus 2025 om 12:08

    – Edit: dank u, is inmiddels gefixt –

    Login om te reageren
  8. Johanneke zegt

    6 augustus 2025 om 12:13

    En dan zijn er comments van mensen hier die zeggen dat de auto’s van nu betrouwbaarder zijn dan van de jaren 0. Auto’s zijn nu zo veel complexer.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 augustus 2025 om 17:05

      Zeker zijn ze complexer maar ze zijn ook beter gemaakt met veel kleinere toleranties op onderdelen. Ze kunnen als je geluk hebt en ze juist behandeld zoals dit exemplaar ook een miljoen kilometer rijden. Zullen we over twintig jaar nog een keer checken?

      Login om te reageren
  9. Joost zegt

    6 augustus 2025 om 13:16

    Volgens mij zijn de 2.5t blokken juist degene met de meeste problemen in die serie..
    Zou die nog awd zijn of is de as er uitgehaald? Dat gaf ook nog wel eens problemen.

    Login om te reageren
    • volvo-s60-adept zegt

      6 augustus 2025 om 13:34

      Nope, de allereerste serie wilde nog wel eens scheurende cilinderwanden krijgen, wat later ook ontstond bij de R-blokken. Deze motoren rijden op een lagere turbodruk dan de T5-modellen. Hebben een paar aandachtspuntjes (waaronder een verstopte carterventilatie die bij deze meneer zomaar eens voor het olieverbruik zou kunnen zorgen), maar staan verder bekend als probleemloos.

      En die AWD: wordt dramatisch over gedaan, ik heb meerdere AWD’s gehad en als je tijdig (dus bij de eerste ‘klak’ geluiden) de getande bus vervangt hoef je de haakse overbrenging niet te reviseren en is ook dit onderdeel vrij probleemloos.

      Login om te reageren
  10. mjpamsterdam zegt

    6 augustus 2025 om 19:11

    Heb op mijn C70 uit 2005 geen mlj. gedaan maar ondertussen wel 355k en olie toevoegen tussen de jaarbeurten (doe tegen de 15k per jaar) is niet nodig. Start altijd, ook als er 2 weken niet mee gereden is, en nooit gezeik. Eerlijkheid gebied te zeggen dat bij 325k de dynamo is vervangen en 5 jaar geleden de accu. Ik heb het gevoel dat Volvo wel iets goed gedaan heeft.

    Login om te reageren
  11. maussieknip zegt

    6 augustus 2025 om 20:08

    Er staat ook nergens in het stuk dat meneer nooit ernstige reparaties aan de auto heeft gehad en ook niet wat hij aan afschrijving, verbruikskosten, gebruikskosten en etc etc. aan de auto heeft uitgegeven. Kan mij niet voorstellen dat hij nooit hoge garagerekeningen heeft gehad. Kennissen van mijn ouders hebben ooit 1,4 miljoen op de teller gezet van een 740 benzine, maar dit ging meestal gepaard met eens in de zoveel tijd ernstig hoge garagerekeningen, omdat ze de auto niet kwijt wilden. Uiteindeljk hebben ze de kosten eruit gehaald door de auto zolang door te rijden, maar voordelig was het zeker niet

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      6 augustus 2025 om 20:23

      De afschrijving is denk ik het aankoopbedrag geweest, hier ga je vast niet veel meer voor ontvangen bij verkoop. Wel een sterk exemplaar, goed onderhoud en waarschijnlijk rustig gereden. De dealer zal juist blij met hem zijn, in de werkplaats wordt volgens mij meer verdiend dan in de showroom.

      Login om te reageren
  12. Andreivierfunf zegt

    6 augustus 2025 om 23:01

    Dan moet ik nog een stukje door met mijn 2.5T. Iets van 850.000 kilometer meer maar… dat is 34 jaar rijden op basis van mijn huidige jaargemiddelde.

    Login om te reageren
  13. Onehp zegt

    7 augustus 2025 om 04:48

    Voor het milieu… Koop een BEV aub.

    Ok geen directe injectie dus weinig roet/fijnstof (ja ook bij benzine), dat is, relatief, goed voor de luchtkwaliteit.

    1 miljoen kilometer aan een optimistische 7l/100km (echt zuinig is die 2.5T niet) geeft ongeveer 160’000kg CO2 of h o n d e r d maal het leeggewicht van de auto die in onze dunne atmosfeer terecht kwam. Had ie 2012 een model S gekocht dat was die waarde gehalveerd op groene stroom. En ja plenty Model S die zulke kilometers gemaakt hebben op één batterij.

    … voor het milieu.

    Login om te reageren
  14. Bastiaan zegt

    7 augustus 2025 om 07:33

    Nu heb ik direct de vraag wat bijzonder is…
    1. Zoveel kilometers met een (benzine) auto?
    2. Zoveel kilometers in één auto (willen) rijden?

    Hoe dan ook, in mijn optiek is circa 50.000 kilometer per jaar, hetgeen ik voorheen ook reed of meer, voor een auto van dit kaliber niet gek. Daarvoor kop je een auto, dit zijn geen fietsafstand meer…

    De private lease generatie denkt aan 5.000 kilometer per jaar een vindt dat al veel, of te duur…

    Een voor het milieu was in dit geval electrisch rijden beter geweest, het omslagpunt is absoluut overschreden, waarbij het probleem natuurlijk is dat overschrijdend gedrag anno 2025 echt niet geaccepteerd wordt door de cavalerie…😉

    Login om te reageren
  15. Focacino Royale zegt

    7 augustus 2025 om 07:45

    Dit stukje gaat over een leuke Volvo met een heerlijke 5-cilinder met een enorme kilometerstand. Een fijn product uit voorbije tijden. Waarom komen hier dan weer mensen met hun EV-bijbel in de hand hier veroordelen hoe fout fout fout deze mensen bezig zijn geweest de afgelopen 21 jaar. Zeer zeer triest.

    Toch wil ik even of-topic reageren. EV-adepten gaan volledig voorbij aan de milieubelastende productie en/ maar vooral ook het afvalprobleem dat de accupakketten van EV’s opleveren (laat staan als je 2 of 3 accupakketten wisselt omdat ze kapot gaan), kijken strak enkel naar de totale CO2 uitstoot want dat is de enige heilige graadmeter en die slaat uit in het voordeel van EV’s (mits de stroom groen opgewekt werd!). Milieuvervuiling is meer dan enkel CO2 uitstoot!! Industrie en politiek verslikken zich en we worden (dus) overspoelt met Chinese meuk. Wordt wakker, zie het probleem en focus op lichte, zuinige (1:50) auto’s op synthetische brandstoffen, daar ligt de oplossing.

    Login om te reageren
    • 100pk zegt

      7 augustus 2025 om 11:48

      EV adepten gaan helemaal niet voorbij aan de zaken waar jij zegt dat ze aan voorbij gaan. Zelfs als je die zaken meeneemt, is een EV over de levenscyclus in de meeste scenario’s minder vervuilend dan een vergelijkbare ICE auto.

      Login om te reageren
      • Focacino Royale zegt

        7 augustus 2025 om 16:51

        En toch is het niet de oplossing; we zouden toekomstgericht veel zuiniger met grondstoffen moeten omgaan; in de productie zit een grote winst en maak je er geen EV van heb je al bij de straat een flinke voorsprong. Dus: zorg dat de doorsnee gezinsbak weer net op 1000kg komt, dan is 90-110pk ook weer genoeg, en dan voorzien van een motor die 1:50 loopt op HV100 (tot 90% co2 reductie!. Dat is mijns inziens de goede kant oo

        Login om te reageren
        • 100pk zegt

          7 augustus 2025 om 18:02

          Ik zie nog wel wat praktische problemen met je siggestie. Een auto die 1:50 loopt zie ik niet zo snel gebeuren. Diesel en benzinemotoren kunnen niet meer zo heel veel efficiënter. Hvo100 is leuk als je het van afval kunt maken, maar als we er met zijn allen op gaan rijden, kunnen we er niet zo 123 genoeg van maken. Om een gezinsauto op 1000kg te krijgen met redelijke veiligheid, heb je dure materialen nodig die ook veel uitstoot geven bij productie (aluminium, koolstofvezel).

          Wellicht met zijn allen gaan motorrijden, auto enkel als het echt moet?

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North