
De Volvo EX40 heeft een nieuwe instapper gekregen en is daarmee goedkoper.
Goed nieuws voor als je in de markt bent voor een volledig elektrische Volvo EX40, maar de instapprijs net wat te hoog vond. Het instapmodel is flink goedkoper geworden. Nou ja, niet het voormalige instapmodel maar de introductie van een nieuwe: de EX40 Essential.
Volvo EX40 Essential is de instapper
Voorheen lag de vanafprijs op 45.995 euro voor de EX40. Volvo heeft de EX40 Essential voor € 42.995 in de prijslijst gezet. Daarmee is het model enkele duizenden euro’s goedkoper geworden.
Maarrrrr. Is dit een kaalgeplukte kip, of valt dat allemaal wel mee? Dat laatste. Je krijgt standaard 19-inch lichtmetaal, achteruitrijcamera, adaptieve cruise control, Dual-zone climate control en High Performance audio. Dat is allemaal wel prima. Er zijn vier kleuren om uit te kiezen en je kunt nog los wat opties aanvinken zoals 19-inch Diamond Cut velgen en All Season banden.
Twin Motor
De Volvo EX40 Essential is gebaseerd op de Single Motor. Met de toevoeging van een nieuwe instapper introduceert Volvo ook een nieuwe Twin Motor-versie. Dit betreft een serieuze upgrade ten opzichte van de Single Motor Extended Range-uitvoering (252 pk).
Met de Twin Motor ga je naar 408 pk en 670 Nm koppel. Voor € 2.000 extra sprint je van 0 naar 100 km/u in slechts 4,8 seconden, wat aanzienlijk sneller is dan de 7,3 seconden van de Single Motor. Ik zou voor dat verschil altijd die twee mille op tafel gooien. Het rijbereik is wel minder: 540 km voor de Twin Motor in vergelijking met 575 km voor de Single Motor Extended Range.
De Twin Motor-versie komt beschikbaar vanaf het Core-uitrustingsniveau, wat de prijsdrempel voor een EX40 met AWD behoorlijk verlaagt. Waar je eerder nog minimaal € 56.495 kwijt was, kost deze nu vanaf € 50.995.
Kortom. Met de uitbreiding van het gamma is de Volvo EX40 er weer wat aantrekkelijker op geworden, waarbij met name de instapper interessant kan zijn. Wie wel diepe zakken heeft en het zich kan veroorloven kan shoppen voor een Volvo ES90 Launch Edition.





2000 euro meer neertellen om 2,5 seconde sneller op de 100 te zitten en je actieradius neemt af.
Volkomen nutteloos advies.
Haha my thoughts exactly😂.
Voor u is er een andere site , deze site is voor petrolhead en speedjunkies. Graag wil ik u verwijzen naar NS.nl. maar voor die 2k meer zou ik het wel doen
Ik heb liever 408 pk dan 252 pk. Ook al lever ik dan wat in op actieradius. Die extra 35 km mis ik niet, maar die extra power heb je elke dag plezier van.
Dat idee had ik ook toen ik onze model 3 ging bestellen. Long range AWD. De auto heeft in totaal 2 dagen op standaard modus gestaan en een paar keer hard opgetrokken en staat sindsdien altijd op chill modus en wordt het vermogen eigenlijk nooit meer gebruikt.
Een volgende EV met in de buurt van 300pk zou voor mij meer dan genoeg zijn.
Tja, waarom zou ik meer betalen voor een 12-/ 8- /6-/ 4-cilinder met eventueel compressors of turbo’s erbij? Omdat ik dat leuk vind!!!
Mijn advies voor jou: Een 6e hands 0,9 driepitter, wel zo milieuvriendelijk in het kader van recirculatie.
Toch heeft Bert een punt. Wie een zoutloze e-suv koopt wil range en dat krijg je door het ampère-pedaal te aaien. Dan gebruik je max 100 pk en in dat geval is de instapper ruim voldoende. Wel dodelijk saai rijden.
Mee eens, dit een een suffe Volvo en geen sportwagen. De eerste maand is die 408pk leuk, daarna gebruik je het niet meer. Nutteloze investering uiteindelijk.
2000 euro voor vierwielaandrijving en zoveel vermogen dat je altijd je positie op de weg zelf kunt kiezen. Als je van je calvinistische inborst het het voor je plezier mag doen, doe het dan voor je veiligheid!
“2000 euro voor vierwielaandrijving en zoveel vermogen dat je altijd je positie op de weg zelf kunt kiezen. ”
Hoe ga je dat precies doen dan, gezien de doorsnee forens dagelijks in de file staat?
Ik heb de twin EX40, ongelofelijk veel power, sneller dan mijn Jaguar XK maar uiteraard niet dezelfde beleving. Het trekt net als heel veel EV’s het bloed uit je gezicht, maar je mist het geluid. Zelfs mijn V8 Disco is leuker om mee te accelereren.
Toen ik de onze kocht was het volgens mij zo dat de twin juist een grotere range had maar wellicht heb ik het verkeerd. de single kon ik alleen maar krijgen met kleinere batterij.