• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlander wil binnen jaar al af van zijn 812 Superfast

Auteur: RubenPriest, gepost 11 april 2019 om 17:58 – 60 Reacties

Afbeelding Nederlander wil binnen jaar al af van zijn 812 SuperfastAfbeelding Nederlander wil binnen jaar al af van zijn 812 SuperfastAfbeelding Nederlander wil binnen jaar al af van zijn 812 SuperfastAfbeelding Nederlander wil binnen jaar al af van zijn 812 SuperfastAfbeelding Nederlander wil binnen jaar al af van zijn 812 SuperfastAfbeelding Nederlander wil binnen jaar al af van zijn 812 SuperfastAfbeelding Nederlander wil binnen jaar al af van zijn 812 SuperfastAfbeelding Nederlander wil binnen jaar al af van zijn 812 Superfast

Nederlander wil binnen jaar al af van zijn 812 Superfast
Toch niet helemaal naar smaak?

Wat moet het toch heerlijk zijn om geld als water te hebben. Je koopt een nieuwe supercar, wacht enkele maanden op de levering en daar is ‘ie dan eindelijk. Na enkele maanden begin je te twijfelen. Nee, dit is het toch niet. En hopla, de supercar duikt op als occasion in hoop het ding voor een goede prijs door te verkopen.

Het is slechts een scenario die je zou kunnen verzinnen bij het zien van deze Ferrari 812 Superfast. De supercar werd op 2 mei 2018 nieuw geleverd in Nederland. De eigenaar heeft volgens de RDW maar liefst 530.165 euro afgetikt voor de 812, waarvan 94.117 euro alleen al de BPM betreft. Dit maakt de Ferrari één van de duurste, zo niet de duurste 812 op Nederlands kenteken.

Binnen een jaar na aankoop duikt de supercar op als occasion. De eigenaar was zijn Ferrari blijkbaar Superfast weer zat. Met de auto is slechts 3.582 kilometer gereden en de Italiaan moet 529.950 euro opbrengen. Veel buitenlucht heeft de auto niet gezien. Dit is dan vermoedelijk dan ook de reden dat de auto met kenteken SN-967-G nooit is gespot op Autojunk.

Met de specificatie is in elk geval weinig mis. De eigenaar koos voor de kleur Rosso Fuoco met een bruin lederen interieur en de Daytona carbon sportstoelen. De standaard uitlaat is vervangen voor een uitlaatsysteem van Capristo, maar naar wens kan het fabriekssysteem teruggeschroefd worden. Je kunt de advertentie hier bekijken.

Ook interessant!

  • Ferrari 812 Superfast krijgt Poolse interieurbehandeling
  • Au: Nederlandse Ferrari 812 Superfast crash op de A1
  • Ferrari introduceert 812 VS aan trouwe klanten
  • Video: 0-200 gaat belachelijk snel in de Ferrari 812 Competizione

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

812, Ferrari, occasion, rood, superfast

Vorig bericht: « Welke oude jonge hatchback moet ik eigenlijk kopen?
Volgend bericht: Prijsvraag: maak kans op een roadtrip inclusief rijtraining door de Highlands! »

Lees Interacties

Reacties

  1. v70t6r zegt

    11 april 2019 om 18:01

    Wat een grapjas, €215 afschrijving, jaja..

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      11 april 2019 om 18:14

      @v70t6r: wel een uitlaat van 15k cadeau

      Login om te reageren
      • ticoooo zegt

        11 april 2019 om 18:41

        @rudyv: en geen levertijd!

        Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        11 april 2019 om 20:09

        @rudyv: is geen uitlaat van 15k. Hooguit 3k. De rest is badgegeld.

        Login om te reageren
    • topgear zegt

      11 april 2019 om 19:14

      @v70t6r:

      De prijs is echt belachelijk. Dat betaalt niemand, verwacht ik. Net over de grens staan ze met vergelijkbare km-standen te koop vanaf €330k. Tel daar €50k bpm bij op, en voila. Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde potentiële 812 eigenaar niet exact weet hoe je zelf een auto invoert, maar voor zo’n verschil is het wel de moeite om dat uit te besteden aan een specialist.

      Login om te reageren
      • dromedaris zegt

        11 april 2019 om 19:49

        @topgear: ik denk dat zij wel meer weten als de gemiddelde werkmens.

        Login om te reageren
        • flatsixx zegt

          11 april 2019 om 20:54

          @dromedaris: dan

          Login om te reageren
          • dromedaris zegt

            12 april 2019 om 07:18

            @flatsixx: niet in de Kempen

            Login om te reageren
            • roller79 zegt

              12 april 2019 om 19:26

              @dromedaris: ik zou je naam veranderen in “dommedaris” ;)

              Login om te reageren
      • gjvp zegt

        11 april 2019 om 21:38

        @topgear: en dan heb je een buitenlandse auto, niet org NL. Dat doet wel iets met de waarde

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          11 april 2019 om 22:56

          @gjvp: Dat heb ik nooit gesnapt, tenzij iemand heel graag een bouwjaar gerelateerd kenteken zou willen. Met een beetje verstand en de juiste gegevens doe je echt geen miskoop, mijn BMW komt bijvoorbeeld uit Frankfurt van de eerste eigenaar en alle onderhoud is op chassisnummer traceerbaar… Dat geldt voor de gemiddelde Ferrari des te meer, dus die zullen echt niet minder waard worden met een sluitende geschiedenis en een ‘nieuw’ kenteken.

          Login om te reageren
        • jaspervdwinden zegt

          11 april 2019 om 23:38

          @gjvp: ja ik weet niet in hoeverre dat nog op gaat. Vroeger zeiden we dat altijd inderdaad. Maar je wordt tegenwoordig zo hard genaaid met de BPM dat je wel gek bent om hem niet 2e hands te importeren. Denk dan ook dat het belangrijker is om te weten waar hij is onderhouden, dan dat je alleen afgaat op het kenmerk grijze import…

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            12 april 2019 om 07:56

            @jaspervdwinden: je leest natuurlijk wel veel verhalen over teruggedraaide tellers bij importwagens en opgelapte geïmporteerde geïmporteerde schadebakjes. Import is een breuk in administratie, dus een risico en daarmee een reden tot waardevermindering tov een “origineel Nederlandse auto”.

            Login om te reageren
            • phaeton zegt

              12 april 2019 om 19:40

              @mashell: Bij een matching numbers Ferrari van amper één jaar oud en tien rondjes Nederland gaat die vlieger natuurlijk niet op, waar de mede-reaguurder in dit geval op doelde.

              Login om te reageren
    • autodrome zegt

      11 april 2019 om 19:36

      @v70t6r: ze zijn limited en gaan inmiddels voor flink wat meer weg, dus tja. Als je het breed hebt dan laat je het of ‘em’ breed hangen …

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    11 april 2019 om 18:02

    heel mooie uitvoering. en Capristo is altijd +1. Al die kansloze Akrapovic uitlaten ook altijd. Capristo is wat je wilt hebben op een bolide als deze. Alleen even de wielen van een mooi zilver lakje voorzien en hij is klaar. Nu is het net of ze onder de remstof zitten.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      11 april 2019 om 18:53

      @dutchdriftking: Wat is er zo kansloos aan Akrapovic?

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        11 april 2019 om 19:04

        @torsen: dat elke spotter er week in de knieën van wordt?

        Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        11 april 2019 om 19:08

        @torsen: Helemaal niks, prima uitlaatsysteem.

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        11 april 2019 om 19:48

        @torsen: Het is Oost-Europese bende. Een goede naam voor een bagger product. Na 5 jaar rot het uit elkaar. Zelfs het Nederlandse Miltek is degelijker.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          11 april 2019 om 19:52

          @dutchdriftking: Milltek is Engels vriend ;-)

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            12 april 2019 om 07:58

            @ghost: Is het niet ooit door een Nederlander opgericht? Staat mij iets van bij. In Nederland heb je in ieder geval ook nog Jelmer Maarschall, maakt top uitlaten op maat met Simons dempers.

            Login om te reageren
        • torsen zegt

          11 april 2019 om 20:08

          @dutchdriftking: raar dat ze al zo lang onverminderd populair zijn dan als het van die bende is.
          Die van m’n buurman zitten d’r ook alweer bijna 15 jaar op.

          Login om te reageren
        • snorrie zegt

          11 april 2019 om 22:31

          @dutchdriftking: heb ‘T al 20 jaar op m’n motor zitten. Niets mis mee.

          Login om te reageren
        • racerx zegt

          11 april 2019 om 22:59

          @dutchdriftking: Interessant, ik wist niet dat titanium kon rotten? De pijp op mn S1000RR is 4 jaar oud en nog als nieuw… Moet ik me zorgen gaan maken en volgend jaar met pre season onderhoud uit voorzorg een nieuwe pijp bestellen omdat ‘ie dan de 5 jaar aantikt? ?

          Login om te reageren
          • sudbina zegt

            12 april 2019 om 17:17

            @racerx: ik snap t ook niet helemaal. Zowel op mn enduro (KTM 525) als op mn straatfiets (BMW GS) is de Akra al ruim 10 jaar oud en ze zien er toch echt als nieuw uit..

            Magie misschien?

            Login om te reageren
    • momo zegt

      11 april 2019 om 23:30

      @dutchdriftking: gelul over akra.

      Login om te reageren
    • msnaphaan zegt

      12 april 2019 om 07:32

      @dutchdriftking: kwalitatief en performance gericht is Akrapovic toch wel een hoger standje als Capristo.
      Niet dat Capristo slecht is maar jou opmerking slaat nergens op.

      Login om te reageren
  3. jos911 zegt

    11 april 2019 om 18:13

    Zij hebben ook al een carrera gt te koop staan

    Login om te reageren
    • galverink zegt

      11 april 2019 om 18:51

      @jos911: dus de Fiat 500 mag blijven.

      Login om te reageren
  4. atrak zegt

    11 april 2019 om 18:19

    Was vast te snel?! Dit type Ferrari’s schijnt voor veel mensen toch wel angstaanjagend te zijn.

    Login om te reageren
    • fordje zegt

      11 april 2019 om 18:20

      @atrak: de prijs ook ?

      Login om te reageren
  5. towi1989 zegt

    11 april 2019 om 18:32

    Wow, die had er super fast al weer genoeg van.

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    11 april 2019 om 18:34

    Na een “Brown moment” tot de conclusie gekomen dat dit toch echt een beetje teveel van het goede is?

    Login om te reageren
  7. leko zegt

    11 april 2019 om 18:35

    Niet iedereen met geld is autofiel/petrolhead genoeg om elk type sportwagen/supercar te kunnen waarderen. Misschien is een Bentley of Rolls-Royce meer zijn ding??

    Login om te reageren
  8. ghost zegt

    11 april 2019 om 18:41

    Aahw Camiel Bernards, mooie vent! Destijds in 2014, 1 vd weinige die exact wist wat die voor zich had toen ik met de Polo R WRC in Loosdrecht aan kwam zetten. Had destijds meen ik een F430 Scuderia bij zich. Hij heeft echt altijd mooie, volle auto’s staan.

    Login om te reageren
  9. boomhauwer zegt

    11 april 2019 om 18:45

    Prachtige combinatie!

    Login om te reageren
  10. str8six zegt

    11 april 2019 om 18:51

    Dat begrijp ik wel, doet zeer aan je ogen.

    Login om te reageren
  11. davelepeef zegt

    11 april 2019 om 19:06

    Wat een schitterende samenstelling zo. Prachtige kleur, mooi interieur en vind die donkere velgen er prima bij staan. Maar wat een centen zeg…

    Login om te reageren
  12. gebruikersnaam3 zegt

    11 april 2019 om 19:07

    Ja man creatieve keuze… rood met cognackleurig interieur… zie je anders nooit op een ferrari… oh weet je wat we doen er zwarte wielen op want dat is cool ’tegenwoordig’.

    Login om te reageren
    • welkom101 zegt

      11 april 2019 om 19:29

      @gebruikersnaam3: wat zou jij dan doen?

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      11 april 2019 om 19:54

      @gebruikersnaam3: de 1 zijn smaak is de ander zijn kraak. Was de azijn lekker vanmorgen?

      Login om te reageren
  13. tjorque zegt

    11 april 2019 om 19:32

    “We verkopen hem want:
    – hij haalt geen 1:18
    – de belastingen zijn te hoog
    – het onderhoud is te duur
    – en de koffer is te klein”

    Oh ja en er kijkt (uitgezonderd enkele autoblog gekkies) geen hond meer op van de zoveelste Ferarri.”

    Login om te reageren
  14. supercarboy zegt

    11 april 2019 om 19:44

    ik wil hem wel, maar ik heb helaas niet genoeg geld )-:

    Login om te reageren
  15. utregcity zegt

    11 april 2019 om 20:02

    LaFfearie

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      11 april 2019 om 20:26

      @utregcity: ???? Leg deze even uit

      Login om te reageren
      • utregcity zegt

        11 april 2019 om 21:15

        @lekkerlinksrijden: die vent (m/v) is een laffe Arie (LaFerrari) om z’n Ferrari zo snel weer weg te doen of zoiets.

        Login om te reageren
        • enjoypunani zegt

          12 april 2019 om 02:44

          @utregcity: dis toch een superfast?

          Login om te reageren
  16. autopetje zegt

    11 april 2019 om 20:21

    Superzat is ie dan van zn superfast. Wel een superzet om een jaar een superfast te rijden voor superweinig. Denk alleen dat ie niet superfast weg is voor deze superprijs. Deze gaat superlang staan linkt mij.

    Login om te reageren
  17. renaulthater zegt

    11 april 2019 om 21:29

    Er zijn helaas ook Nederlanders geweest die ze binnen een week al zat waren? (of de minimum 1500km)

    Login om te reageren
  18. maybachbwoy zegt

    11 april 2019 om 22:13

    Volgens mij is deze van Nessim Zeta (@sirzeta), de verloofde van Anna Nooshin.

    Login om te reageren
    • posthumus zegt

      11 april 2019 om 22:49

      @maybachbwoy: even budget vergaren voor de aankomende bruiloft? (Heb ‘m maar eens gegoogeld, had nog nooit van ‘m gehoord)

      Login om te reageren
      • maybachbwoy zegt

        11 april 2019 om 23:04

        @posthumus: neeejoh, geld zat die vent. Eigenaar van 3 flinke callcenters. Maar die gaat zich niet vervelen hoor!! Een 720s in de garage, G63, s klasse coupe en een wraith dacht ik!

        Login om te reageren
  19. MAB zegt

    11 april 2019 om 22:30

    Dat denk ik ook inderdaad

    Login om te reageren
  20. rikv99 zegt

    12 april 2019 om 07:29

    moet eerlijk zeggen dat ik die rode centercaps geen gezicht vindt. zwarte wielen ook niet trouwens. verder een bloedmooie wagen!

    Login om te reageren
  21. dtwo zegt

    12 april 2019 om 07:58

    De eigenaar realiseerde zich natuurlijk dat deze 812 bij lange niet zo mooi en stijvol is als voorganger F12.

    Login om te reageren
  22. siertdevos zegt

    12 april 2019 om 09:27

    Lelijk model

    Login om te reageren
  23. jbjohnny88 zegt

    12 april 2019 om 12:25

    Tank 80% vol, range van 229km…

    Login om te reageren
  24. tinusdijksman zegt

    12 april 2019 om 19:23

    Ik heb hem wel gespot in Woerden bij de kerk ik heb hem vanochtend gepost op autojunk

    Login om te reageren
  25. jaffabaffa zegt

    13 april 2019 om 12:33

    ”full option!”. Alleen zijn de Scuderia Shields gewoon goedkope stickers

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North