Toch niet helemaal naar smaak?
Wat moet het toch heerlijk zijn om geld als water te hebben. Je koopt een nieuwe supercar, wacht enkele maanden op de levering en daar is ‘ie dan eindelijk. Na enkele maanden begin je te twijfelen. Nee, dit is het toch niet. En hopla, de supercar duikt op als occasion in hoop het ding voor een goede prijs door te verkopen.
Het is slechts een scenario die je zou kunnen verzinnen bij het zien van deze Ferrari 812 Superfast. De supercar werd op 2 mei 2018 nieuw geleverd in Nederland. De eigenaar heeft volgens de RDW maar liefst 530.165 euro afgetikt voor de 812, waarvan 94.117 euro alleen al de BPM betreft. Dit maakt de Ferrari één van de duurste, zo niet de duurste 812 op Nederlands kenteken.
Binnen een jaar na aankoop duikt de supercar op als occasion. De eigenaar was zijn Ferrari blijkbaar Superfast weer zat. Met de auto is slechts 3.582 kilometer gereden en de Italiaan moet 529.950 euro opbrengen. Veel buitenlucht heeft de auto niet gezien. Dit is dan vermoedelijk dan ook de reden dat de auto met kenteken SN-967-G nooit is gespot op Autojunk.
Met de specificatie is in elk geval weinig mis. De eigenaar koos voor de kleur Rosso Fuoco met een bruin lederen interieur en de Daytona carbon sportstoelen. De standaard uitlaat is vervangen voor een uitlaatsysteem van Capristo, maar naar wens kan het fabriekssysteem teruggeschroefd worden. Je kunt de advertentie hier bekijken.
Wat een grapjas, €215 afschrijving, jaja..
@v70t6r: wel een uitlaat van 15k cadeau
@rudyv: en geen levertijd!
@rudyv: is geen uitlaat van 15k. Hooguit 3k. De rest is badgegeld.
@v70t6r:
De prijs is echt belachelijk. Dat betaalt niemand, verwacht ik. Net over de grens staan ze met vergelijkbare km-standen te koop vanaf €330k. Tel daar €50k bpm bij op, en voila. Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde potentiële 812 eigenaar niet exact weet hoe je zelf een auto invoert, maar voor zo’n verschil is het wel de moeite om dat uit te besteden aan een specialist.
@topgear: ik denk dat zij wel meer weten als de gemiddelde werkmens.
@dromedaris: dan
@flatsixx: niet in de Kempen
@dromedaris: ik zou je naam veranderen in “dommedaris” ;)
@topgear: en dan heb je een buitenlandse auto, niet org NL. Dat doet wel iets met de waarde
@gjvp: Dat heb ik nooit gesnapt, tenzij iemand heel graag een bouwjaar gerelateerd kenteken zou willen. Met een beetje verstand en de juiste gegevens doe je echt geen miskoop, mijn BMW komt bijvoorbeeld uit Frankfurt van de eerste eigenaar en alle onderhoud is op chassisnummer traceerbaar… Dat geldt voor de gemiddelde Ferrari des te meer, dus die zullen echt niet minder waard worden met een sluitende geschiedenis en een ‘nieuw’ kenteken.
@gjvp: ja ik weet niet in hoeverre dat nog op gaat. Vroeger zeiden we dat altijd inderdaad. Maar je wordt tegenwoordig zo hard genaaid met de BPM dat je wel gek bent om hem niet 2e hands te importeren. Denk dan ook dat het belangrijker is om te weten waar hij is onderhouden, dan dat je alleen afgaat op het kenmerk grijze import…
@jaspervdwinden: je leest natuurlijk wel veel verhalen over teruggedraaide tellers bij importwagens en opgelapte geïmporteerde geïmporteerde schadebakjes. Import is een breuk in administratie, dus een risico en daarmee een reden tot waardevermindering tov een “origineel Nederlandse auto”.
@mashell: Bij een matching numbers Ferrari van amper één jaar oud en tien rondjes Nederland gaat die vlieger natuurlijk niet op, waar de mede-reaguurder in dit geval op doelde.
@v70t6r: ze zijn limited en gaan inmiddels voor flink wat meer weg, dus tja. Als je het breed hebt dan laat je het of ‘em’ breed hangen …
heel mooie uitvoering. en Capristo is altijd +1. Al die kansloze Akrapovic uitlaten ook altijd. Capristo is wat je wilt hebben op een bolide als deze. Alleen even de wielen van een mooi zilver lakje voorzien en hij is klaar. Nu is het net of ze onder de remstof zitten.
@dutchdriftking: Wat is er zo kansloos aan Akrapovic?
@torsen: dat elke spotter er week in de knieën van wordt?
@torsen: Helemaal niks, prima uitlaatsysteem.
@torsen: Het is Oost-Europese bende. Een goede naam voor een bagger product. Na 5 jaar rot het uit elkaar. Zelfs het Nederlandse Miltek is degelijker.
@dutchdriftking: Milltek is Engels vriend ;-)
@ghost: Is het niet ooit door een Nederlander opgericht? Staat mij iets van bij. In Nederland heb je in ieder geval ook nog Jelmer Maarschall, maakt top uitlaten op maat met Simons dempers.
@dutchdriftking: raar dat ze al zo lang onverminderd populair zijn dan als het van die bende is.
Die van m’n buurman zitten d’r ook alweer bijna 15 jaar op.
@dutchdriftking: heb ‘T al 20 jaar op m’n motor zitten. Niets mis mee.
@dutchdriftking: Interessant, ik wist niet dat titanium kon rotten? De pijp op mn S1000RR is 4 jaar oud en nog als nieuw… Moet ik me zorgen gaan maken en volgend jaar met pre season onderhoud uit voorzorg een nieuwe pijp bestellen omdat ‘ie dan de 5 jaar aantikt? ?
@racerx: ik snap t ook niet helemaal. Zowel op mn enduro (KTM 525) als op mn straatfiets (BMW GS) is de Akra al ruim 10 jaar oud en ze zien er toch echt als nieuw uit..
Magie misschien?
@dutchdriftking: gelul over akra.
@dutchdriftking: kwalitatief en performance gericht is Akrapovic toch wel een hoger standje als Capristo.
Niet dat Capristo slecht is maar jou opmerking slaat nergens op.
Zij hebben ook al een carrera gt te koop staan
@jos911: dus de Fiat 500 mag blijven.
Was vast te snel?! Dit type Ferrari’s schijnt voor veel mensen toch wel angstaanjagend te zijn.
@atrak: de prijs ook ?
Wow, die had er super fast al weer genoeg van.
Na een “Brown moment” tot de conclusie gekomen dat dit toch echt een beetje teveel van het goede is?
Niet iedereen met geld is autofiel/petrolhead genoeg om elk type sportwagen/supercar te kunnen waarderen. Misschien is een Bentley of Rolls-Royce meer zijn ding??
Aahw Camiel Bernards, mooie vent! Destijds in 2014, 1 vd weinige die exact wist wat die voor zich had toen ik met de Polo R WRC in Loosdrecht aan kwam zetten. Had destijds meen ik een F430 Scuderia bij zich. Hij heeft echt altijd mooie, volle auto’s staan.
Prachtige combinatie!
Dat begrijp ik wel, doet zeer aan je ogen.
Wat een schitterende samenstelling zo. Prachtige kleur, mooi interieur en vind die donkere velgen er prima bij staan. Maar wat een centen zeg…
Ja man creatieve keuze… rood met cognackleurig interieur… zie je anders nooit op een ferrari… oh weet je wat we doen er zwarte wielen op want dat is cool ’tegenwoordig’.
@gebruikersnaam3: wat zou jij dan doen?
@gebruikersnaam3: de 1 zijn smaak is de ander zijn kraak. Was de azijn lekker vanmorgen?
“We verkopen hem want:
– hij haalt geen 1:18
– de belastingen zijn te hoog
– het onderhoud is te duur
– en de koffer is te klein”
Oh ja en er kijkt (uitgezonderd enkele autoblog gekkies) geen hond meer op van de zoveelste Ferarri.”
ik wil hem wel, maar ik heb helaas niet genoeg geld )-:
LaFfearie
@utregcity: ???? Leg deze even uit
@lekkerlinksrijden: die vent (m/v) is een laffe Arie (LaFerrari) om z’n Ferrari zo snel weer weg te doen of zoiets.
@utregcity: dis toch een superfast?
Superzat is ie dan van zn superfast. Wel een superzet om een jaar een superfast te rijden voor superweinig. Denk alleen dat ie niet superfast weg is voor deze superprijs. Deze gaat superlang staan linkt mij.
Er zijn helaas ook Nederlanders geweest die ze binnen een week al zat waren? (of de minimum 1500km)
Volgens mij is deze van Nessim Zeta (@sirzeta), de verloofde van Anna Nooshin.
@maybachbwoy: even budget vergaren voor de aankomende bruiloft? (Heb ‘m maar eens gegoogeld, had nog nooit van ‘m gehoord)
@posthumus: neeejoh, geld zat die vent. Eigenaar van 3 flinke callcenters. Maar die gaat zich niet vervelen hoor!! Een 720s in de garage, G63, s klasse coupe en een wraith dacht ik!
Dat denk ik ook inderdaad
moet eerlijk zeggen dat ik die rode centercaps geen gezicht vindt. zwarte wielen ook niet trouwens. verder een bloedmooie wagen!
De eigenaar realiseerde zich natuurlijk dat deze 812 bij lange niet zo mooi en stijvol is als voorganger F12.
Lelijk model
Tank 80% vol, range van 229km…
Ik heb hem wel gespot in Woerden bij de kerk ik heb hem vanochtend gepost op autojunk
”full option!”. Alleen zijn de Scuderia Shields gewoon goedkope stickers