Dit hebben de Nederlandse Ferrari 812’s gekost

Auteur: , 41 Reacties
Dit hebben de Nederlandse Ferrari 812's gekost

Altijd leuk om te zien in hoeverre er met geld is gesmeten om de auto samen te stellen.

In tegenstelling tot de meeste andere automerken, zijn de opties van een Ferrari peperduur. Dit brengt tot resultaat dat letterlijk de ene Ferrari de andere niet is qua prijs. Dit jaar is het leveren van de 812 Superfast in Nederland begonnen en het merk kan in Nederland spreken van een klein succesje. Voor een auto die qua prijs (bijna) een half miljoen euro kost, doet de 812 Superfast het helemaal niet slecht. Het 800 pk sterke monster uit Maranello is geliefd. Tijd voor een prijscheck. Hebben die Nederlanders bezuinigd op de specificatie, of zijn ze lekker losgegaan? Er waren een paar dingen op. Zo lopen de prijzen sterk uiteen en datzelfde geldt voor de kleuren. We beginnen met de ‘goedkoopste’ en eindigen met de voorlopige duurste die op Autojunk is gespot. Klik op het plaatje om meer foto’s te bekijken.

SF-137-R – 406.797 euro
Met iets meer dan 400.000 euro de instapper van het lijstje. Qua opties en kleur is de eigenaar voorzichtig te werk gegaan. Wel een dikke V12 rijden, niet willen opvallen.
Dit hebben de Nederlandse Ferrari 812's gekost

TJ-847-B – 419.381 euro
Wederom een grijze 812. Deze is wat donkerder van kleur. Staat niet gek.
Dit hebben de Nederlandse Ferrari 812's gekost

RT-564-H – 430.822 euro
De bekende Ferrari van kunstenaar Joseph Klibansky. In het wit, net als zijn andere auto’s.
Dit hebben de Nederlandse Ferrari 812's gekost

RV-857-P – 451.059 euro
De eerste rode van het lijstje. Qua prijs zit deze bijna 50.000 boven de goedkoopste 812.
Dit hebben de Nederlandse Ferrari 812's gekost

TF-352-R – 458.948 euro
De beer is los. Wederom een rood exemplaar, al is de ene rood de andere niet.
Dit hebben de Nederlandse Ferrari 812's gekost

SR-831-K – 477.875 euro
Nu beginnen de prijzen flink op te lopen. Ook een grijze 812 kan duur uitvallen. Daar is deze auto een prima voorbeeld van.
Dit hebben de Nederlandse Ferrari 812's gekost

RS-860-N – 484.947 euro
Ook dit is een vrij bekende Ferrari onder het spottersgilde. Niet veel te zien op het circuit. Wel in de betere winkelstraten van ons land.
Dit hebben de Nederlandse Ferrari 812's gekost

SF-491-H – 497.608 euro
Hallo hé. Nu kruipen we richting de 500.000 euro. De grens waar klanten opties aanvinken alsof ze gebakjes bij de bakker kiezen.
Dit hebben de Nederlandse Ferrari 812's gekost

SB-337-P – 505.661 euro
Van een bekende Quote 500-meneer die niet op een paar centen hoeft te kijken. Niet zo vreemd dat deze gele banaan rijk is uitgerust.
Dit hebben de Nederlandse Ferrari 812's gekost

SF-187-D – 521.558 euro
Klein bedrag, pinnen mag. Je durft bijna niet van je auto weg te lopen na het afrekenen van zo’n geldbedrag!
Dit hebben de Nederlandse Ferrari 812's gekost

TF-470-Z – 524.558 euro
De tweede blauwe van Autojunk en op dit moment het duurste gespotte exemplaar. Deze auto is 117.761 euro duurder in vergelijking met de eerste 812 van dit lijstje. Zoals gezegd, de optielijst van Ferrari is er eentje van de buitencategorie.
Dit hebben de Nederlandse Ferrari 812's gekost



41 reacties

Ook in verschillende kleuren blijft het design een bij elkaar geraapt zooitje.
@str8six: veel te druk
@lekkerlinksrijden: exact. Je weet niet waar je moet kijken waardoor het een onsamenhangend geheel is.
@str8six: 100% met je eens. Kijk naar wat wij over het algemeen echt mooie auto’s vinden, auto’s met mooie rustige ontwerpen. Vaak zelfs “simpel” van lijnenspel
@karaya: F355? 512BB? F40? Dino? Daytona? 456? Etc.
@rollingstoned: F40 past niet in je rijtje.

En ik blijf die 456 een verwijfd model vinden.
@karaya: dat kun je vinden maar de 456 heeft een rustig en elegant lijnenspel, iets wat je van 812 toch moeilijk kunt zeggen…
@rollingstoned: 456 is juist erg mooi. De laatste ingetogen Ferrari die qua elegantie in de lijn van Aston Martin lag. Zeker de GTO met die ronde koplampen in de grille is echt een plaatje. De California of Portofino, dát zijn verwijfde auto’s so you will.
@lekkerlinksrijden: eerst in het echt zien valt mij bijna altijd anders…. ook deze op plaatjes te druk enzo, maar int echie 👌
@str8six: juistum, vind de F12 Berlinetta nog steeds ruimschoots de mooiere van de twee.
@introductiemap: Ik niet. Maar ik vind de 612 ook fantastisch en de 456 helemaal niks.
@karaya: jij snapt het! (vind ik als 612-eigenaar)
Dat rood zoals de SF-187-D is samen met de gele wat mij betreft de mooiste kleur (zo op de fotos). De blauwe kleur zou niet mijn keuze zijn. Niet dat ik die keuze hoef te maken…
SV-609-N mist in dit rijtje. €470.388
@louisvdd76: klopt ja, die rijdt hier in het dorp rond. Is van de broer van de eigenaar van de lichtgrijze 812 in dit lijstje.
@louisvdd76: Uit de tekst “We beginnen met de ‘goedkoopste’ en eindigen met de voorlopige duurste die op Autojunk is gespot”
@RubenPriest: ik had verwacht dat @Eldoubt deze al had geüpload….
Nu wil ik ook heel graag weten wat de opties zijn bij al die waggies
@branko: radio €15000, asbak €2500, metalic lak €5000, individual lak €25000. Gewoon hetzelfde als bij de premium merken, maar dan factoren duurder.
@mashell: Brandblusser (verplichte optie) €875, Zonnebrilhouder boven de achteruitkijkspiegel €1.345,-, de merknaam + type in metalen letters in de dorpel €4.700 (verlicht = +€1000), electrisch bedienbare tankafsluitdop €1.700, navigatiesysteem €11.000 (3 jaar gratis kaartupdates daarna €3000,- per jaar), parkeersensoren voor + achter €4.500
@iphonistvongates: meen je dat vd navigatie? Dat is echt te bizar voor woorden. En daarna 3k per jaar?! Hahah
@branko: http://car-configurator.ferrari.com/812superfast, kun je opties zien. Alleen geen prijzen per optie.
Vind die duurste ook veruit het gaafst. Maar dat is vaak met auto’s :-)
@thomasthomas: Ik die tweede grijze.
Ik heb 2 keer geluk vandaag.

1. Ik heb het geld niet.
2. Ik hoef niet te kiezen, want ik vind er geen enkele mooi. In welke kleur dan ook.
Zo’n dure wagen, en dan zulke goedkope zwarte wielen, bah! Doe mij maar een F12, net even wat mooier, het extra stukje performance pers ik er toch niet uit…..
@dutchdriftking: Ik denk dat je voor de prijs van die wielen wel een aardige auto kan kopen.
25% verschil tussen de goedkoopste en de duurste, dat valt dus eigenlijk wel mee.

Een VW Golf R kan zomaar 3x zo duur zijn als een instapmodelletje en dat is eigenlijk bij de meeste merken en modellen het geval.
@escort77: Je moet dan wel een kale Golf R met een volgeladen Golf R vergelijken. Niet de R met de 1.0 TSI.
Ook dan kom je ongeveer op 25% meerprijs uit door de opties.
@Pordon: dat kan duurder. Op de AutoRAI stond ooit een Cayenne S die ruim verdubbeld was in prijs.
SN-967-G… ook 1 voor het lijstje…
SV-609-N, nog een voor het lijstje.
@greytonic: die had ik hierboven al genoemd maar schijnt niet op autojunk te staan
Niet normaal dat Ferrari zoveel 812’s weet weg te zetten in Nederland.
Goed bezig geld moet rollen als je er toch genoeg hebt maar voor mij dan toch de gtc4lusso met v12. Die is beter gelukt als gt en ook nog eens praktischer.
Ben blij met de eerste plek…. ahum!
Tsja, zonder carbon ventieldopjes ben je natuurlijk een pauper.
Wat is nog het meest vreemd vind is dat de duurste uit het rijtje niet eens het carbonpakket heeft.. Zo lelijk dat die sideskirt en achterskirt in het hard plastic zijn uitgevoerd.. Heel raar, aangezien enkele ‘goedkopere’ versies dit weer wel hebben…
@gemaskerdemuchacho:
Dat ‘harde plastic’ is matt carbon en de 812 zit er vol mee! De eigenaar
Al die carbonopties dienen er volgens mij alleen voor om de koper zoveel mogelijk uit te melken. toch knap dat die “goedkoopste” uitvoering zo weinig meer kost dan de basisconfiguratie. Bij een auto uit Duitsland uit de hogere middenklasse zit je al gauw op een hoger bedrag aan opties.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).