• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlander zoekt ruig weer op met aangepaste Porsche 911

Auteur: RubenPriest, gepost 6 januari 2020 om 09:52 – 20 Reacties

Dit is er met de Porsche gedaan.

Een toffe sportauto kopen is natuurlijk leuk, maar het ding meenemen op bijzondere roadtrips is waar je de leukste herinneringen aan gaat overhouden.

Een groepje autoliefhebbers trekt binnenkort naar de Noordkaap. Een autorit die jaarlijks georganiseerd wordt. De organisator van deze rally probeert altijd origineel uit de verf te komen en doet dat dit jaar met een aangepaste Porsche 911 Carrera T.

De 991.2 is door Absolute Motors aangepakt. Naast een wrap, wat lampen, bumpers/spoiler van een GT3 en een dakrek hebben er ook serieuze aanpassingen, zoals een aangepast onderstel, aan de auto zelf plaatsgevonden. De volledige lijst met mods check je hieronder.

  • Porsche GT3 MK2 voorbumper
  • Porsche GT3 MK2 achterklep + spoiler
  • Porsche GT3 MK2 side skirts
  • Manthey Racing KW onderstel op zijn hoogste stand afgesteld
  • Fuchs velgenset breedset
  • Nokian Hakkapeliitta Spijkerbanden met 295/35R19 achter (volgens de eigenaar nodig voor launchcontroll in de sneeuw)
  • Custom made rally lichtkap op de voorbumper
  • Custom made carbon bodemplaat en Carbon “sneeuwschuif lip”
  • Porsche dakdragers
  • Dakrek met custom made beugels voor lampen
  • 8x 90watt schijnwerper, diverse oranje led flitsers 
  • Custom design carwrap met verweerde look. Jagermeister design met toestemming van Jagermeister.
  • Gele koplampen
  • Steenslag folie voor de voorruit
  • Vaste sleepoog lussen + Ingebouwde brandblusser
  • Diverse dakrek accessoires 

De rally duurt zes dagen en er zal in totaal 7.500 kilometer afgelegd worden. Een groot deel zal worden gereden op sneeuw, waarom er dus ook spijkerbanden nodig zijn. Mocht er een flinke sneeuwbui opsteken dan zit je met deze 911 goed. Het oranje gevaarte is door zijn opvallende wrap goed te zien.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • Porsche komt met iconische 911 Dakar!
    Offroad Porsche 911 heet Dakar!

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991-II, absolute-motors, jagermeister, oranje, Porsche, rally, tuning, wrap

Vorig bericht: « Audi Q8 zwaar beschadigd na mogelijke brandstichting
Volgend bericht: Lezersvraag: vind jij het spannend om te parkeren? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    6 januari 2020 om 10:07

    Dit ziet er gaaf uit, maar de uitvoering roept eigenlijk heel veel vragen op:
    – wat is het nut van sideskirts bij het rijden in de sneeuw? Dit gaat m.i. ten koste van de bodemvrijheid.
    – waarom breedset velgen? Rijden in de sneeuw vraagt juist om smalle banden (kijk maar eens naar WRC beelden)
    – en als er geen sneeuw ligt, worden de banden dan gewisseld voor spijkerloze winterbanden?

    Login om te reageren
    • larini zegt

      6 januari 2020 om 10:37

      @RRRobert: it’s all about the looks. Insta, je weet toch

      Login om te reageren
    • motorhead zegt

      6 januari 2020 om 10:57

      @RRRobert: met moderne spijkerbanden kan je prima op de normale weg rijden. Het maakt iets meer geluid, maar geen absurde slijtage oid. De ‘spijkers’ zijn ook maar hele kleine metalen pinnetjes, die de band in kunnen bewegen.

      Login om te reageren
      • antielectrischeautos zegt

        6 januari 2020 om 11:01

        @motorhead: dat had ik moeten weten, had ik ze gekocht voor de carbagerun komende maand ipv normale winter banden :) dacht dat ze dan juist zouden slijten

        Login om te reageren
        • f31bmw320d zegt

          6 januari 2020 om 13:46

          @antielectrischeautos: op de Carbagerun facebook staan genoeg advertenties voor spijkerbanden

          Login om te reageren
          • antielectrischeautos zegt

            6 januari 2020 om 18:08

            @f31bmw320d: Klopt, maar had geen zin om 4 velgen met banden mee te nemen etc om dan te wissellen bij de sneeuw, nooit geweten dat je er ook gewoon mee over straat kon tegenwoordig.

            Login om te reageren
            • Onehp zegt

              7 januari 2020 om 03:18

              @antielectrischeautos: hier in Zweden rijden veel auto’s ermee. Zelf 6 winters, nu weer zonder omdat er tegenwoordig zo zelden sneeuw en ijs ligt. Is vooral op ijs dat er een voordeel is. Nadeel, de wegen slijten snoeihard en de spijkerkoppen hebben hun beste tijd gehad na twee seizoenen op voornamelijk asfalt. En duur.

              Login om te reageren
      • larsyboy1997 zegt

        6 januari 2020 om 13:07

        @motorhead: Je moet wel extra betalen om in Noorwegen met studded tires te rijden, anders boete

        Login om te reageren
  2. kennone zegt

    6 januari 2020 om 10:09

    Dit zou voormij de enige reden zijn geweest dat je liever een Carrera 4(S) zou willen hebben. Verder wel een heel gaaf project en volgensmij een hele toffe roadtrip??

    Login om te reageren
    • antielectrischeautos zegt

      6 januari 2020 om 11:01

      @kennone: nee joh, juist dit lekker driften in de sneeuw ermee zo!

      Login om te reageren
      • fernie zegt

        6 januari 2020 om 11:10

        @antielectrischeautos: lekker driften, nog nooit 4wd zien driften in de sneeuw? Gaat tenminste nog vooruit ipv met een slakkengang

        Login om te reageren
        • antielectrischeautos zegt

          6 januari 2020 om 18:09

          @fernie: Klopt, we gaan het volgende maand proberen met een 1e gen TT quattro, paar jaar terug met een RWD gedaan nu AWD, kijken hoe of wat…

          Login om te reageren
          • fernie zegt

            6 januari 2020 om 18:22

            @antielectrischeautos: Nice one! Velen malen beter :) Rwd driften kan en is leuk maar is toch wel stuk langzamer in vergelijking met awd mocht het daar ook om gaat dan. Nadeel met tempo is natuurlijk dat wanneer het misgaat het ook snel serieus wordt. Veel plezier

            Login om te reageren
            • antielectrischeautos zegt

              6 januari 2020 om 19:30

              @fernie: Tja dat is het voordeel van een TT8N quattro, zoveel kosten ze niet meer, dus is afschrijven niet zo een heel groot drama, maar het doel is heel houden uiteraard ;)

              Login om te reageren
    • kappenou zegt

      7 januari 2020 om 20:12

      @kennone: de meeste rally porsche’s zijn gewoon rwd. Dit kan omdat het blok op de achterwielen ligt, dus veel druk en tractie. Op die manier is rwd met juiste banden heel goed te doen (youtube even naar rally 911, juist veel gt3’s)

      Login om te reageren
  3. ericc zegt

    6 januari 2020 om 10:33

    Is er een website of YT-kanaal waar je de rally kan volgen?

    Login om te reageren
    • carspotterwoerden zegt

      6 januari 2020 om 19:14

      @ericc: Jordy Dost van JD Customs gaat volgens mij mee rijden dit jaar

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    6 januari 2020 om 10:55

    Geniaal natuurlijk, maar wel een paar vragen. Waarom geen Carrera 4S, waarom brede banden in de sneeuw, en waarom een GT3 look op de instapper? Dat is net zoiets als RS logo’s op een A3 met een 1.6 tdi…..

    Login om te reageren
  5. fanboy zegt

    6 januari 2020 om 11:55

    Er zijn veel gavere offroad Porsches geweest in het verleden. Deze had ook gewoon alleen met die banden naar de Noordkaap gekund. En je kan hier toch nog niet rijden met de spijkerbanden, het eerste stuk.

    Login om te reageren
  6. monaco zegt

    7 januari 2020 om 01:01

    Ik vraag me af wanneer die banden eronder gaan dan, je moet wel erg dichtbij de noordkaap zijn wil je door de sneeuw rijden nu. Aanhangwagentje mee?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North