• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlanders met veel te zware caravan over de grens

Auteur: RubenPriest, gepost 22 juli 2018 om 08:20 – 118 Reacties

Nederlanders met veel te zware caravan over de grens


De caravans worden gebruikt als rijdende pakezel.

We gaan op vakantie en nemen mee.. 50 potten pindakaas, 20 potten pasta en de complete kledingkast kan ook nog wel mee. Althans, dat lijkt de gedachtengang te zijn van veel Nederlanders die vertrekken naar de vakantiebestemming met een caravan.

De ANWB staat jaarlijks bij de Belgische grensovergang Hazeldonk klaar om caravanrijders te voorzien van een vrijwillige check. Men kan de caravan laten wegen en controleren door aanwezige experts. Veel Nederlanders deden dit en dat is misschien maar goed ook. De ANWB moest triest genoeg concluderen dat meer dan de helft van de caravans te zwaar beladen waren. Er waren zelfs gevallen waarbij de caravan honderden kilo’s meer gewicht met zich meedroeg dan toegestaan.

Let wel, dit zijn gevallen waarbij mensen de caravan lieten checken. Er zullen genoeg Nederlanders met een veel te zware caravan zijn doorgereden. Eigenwijze ome Henk die zeker weet dat zijn zaken in orde zijn en consorten.

Niet alleen een te zwaar beladen caravan waren het geval bij de checks. Ook versleten banden waren aan de orde. Bij diverse aanhangwagens was het rubber zo versleten dat de banden per direct vervangen moesten worden om nog veilig verder te kunnen rijden. Naast banden controleerde de ANWB ook op vloeistoffen en verlichting.

Ook interessant!

  • Nederlanders hamsteren campers en caravans in 2021
    Nederlanders hamsteren campers en caravans in 2021
  • We kopen allemaal maar een caravan of camper
  • Tom Hanks verkoopt zijn caravan
    Tom Hanks verkoopt zijn caravan
  • Renault bouwt Trafic om tot een camper
    Renault Trafic camper nog steeds niet voor Nederlanders

Nieuwste artikelen

  • Video: Wanneer je allebei groen denkt te hebben
  • Verzamelaar heeft het gemunt op Koenigsegg, Christian reageert
  • Ongeval gehad? Zo kom je in contact met andere betrokkenen
  • 470 pk en 3 kinderstoelen: Robins 540i TOURING is de ultieme familieraket #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

anwb, caravan, Vakantie

Vorig bericht: « Special: de junior-TVR’s
Volgend bericht: Ford Escort Cosworth van Ken Block verwoest na brand »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kartmans zegt

    22 juli 2018 om 08:34

    Caravangangers vind ik toch wel de grootste losers qua vakantiegangers. Ga je zo veel geld uitgeven aan zo’n caravan om de zigeuner uit te hangen. Het enige fijne aan een caravan is weer het moment dat je naar huis mag. Snap echt niet waarom mensen op vakantie willen afzien. Voor het geld van een caravan kun je flink wat jaren in een hotel/appartement slapen wanneer je op vakantie gaat…

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      22 juli 2018 om 08:47

      @kartmans: Inderdaad. Ik snap dat volk ook niet. Je pikt ze er bij toeristische attracties altijd uit: smerige teenslippers, ongestreken kleding, verbrandde huid, kinderen die schreeuwen of anders met koptelefoon op in hun telefoon zitten. En ze hebben de enorme drang om elke Nederlander aan te spreken met een toon waar ik, bij de gedachte al, braakneigingen van krijg. En maar slenteren en met een niveau steenkolenengels de kelner sommeren om maar “prontooo” bier te halen… walgelijk.

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        22 juli 2018 om 09:30

        @vonklausenburg: wat een arrogantie

        Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        22 juli 2018 om 09:35

        @vonklausenburg:
        Volgens mij beschrijf je nu de “Goedkope All-Inclusive ganger”.

        Login om te reageren
        • dromedaris zegt

          22 juli 2018 om 10:25

          @sabrerator: haha idem volkje. Als het met de caravan te ver is, nemen ze wel een all-in.

          Login om te reageren
        • granlusso zegt

          22 juli 2018 om 11:28

          @sabrerator: Haha, dat was ook mijn eerste associatie!

          Login om te reageren
      • gvector zegt

        22 juli 2018 om 10:06

        @vonklausenburg: tja, zo kan je over elke vakantieganger, caravan of niet, iets te melden hebben. Ik snap die stoelendans om 6:30 bij het zwembad ook niet, om vervolgens met je ‘All in’ armbandje om 11:00 lazarus aan de bar te hangen want: All incl zullen ze weten na dat weekje dat ‘wij’ zijn geweest. Daarnaast heb jij wellicht je strijkplank bij je in, aangezien ongestreken kleding echt een No Go is :/
        Blij met de mensen van de ANWB want zo zijn er elk jaar vreselijke ongelukken met die sleurhutten..en als dat ding gaat slingeren, moet je van goede huize komen dat weten te corrigeren…dus dikke duim voor de mensen die daar staan om te helpen!

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        22 juli 2018 om 10:28

        @vonklausenburg:
        Totdat je een vriendin treft die soort van seksueel opgewonden raakt als ze in een sleurhut zit, dan lig je met een lach op je gelaat dag en nacht te hoem-pa-pa-ën !

        Ieder zijn meug, en nee, ik ben er ook niet zo van, maar dat is meer het gedrag wat caravanrijders en Nederlanders over het algemeen in het buitenland laten zien, ze begrijpen totaal niet dat een Duitser voorzichtig invoegt en begrijpt dat verkeer op de autobahn voorrang heeft, het meeste erger ik me aan de Nederlands-Belgische ‘pleur hem er maar voor en zoek het uit ‘mentaliteit.
        Ik maak veel kilometers in het buitenland en Nederlanders zijn onaangepaste horken zowel op de weg als ernaast, vaak zijn juist de camper rijders of caravan trekkers wat meer bescheiden op zichzelf zijn en niet zo aandacht trekkerig als de rest van ons fantastische volk!

        Login om te reageren
      • bartsmit zegt

        22 juli 2018 om 10:42

        @vonklausenburg: vergeet de Adidas slippers met witte sokken niet. En het fitnesshemd om de dikke pens.

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      22 juli 2018 om 10:07

      @kartmans: wat een armoede dat je op vakantie in het bed van een ander gaat liggen.

      Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      22 juli 2018 om 10:15

      @kartmans: verschillende mensen, verschillende wensen.

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      22 juli 2018 om 10:26

      @kartmans: Op een camping staan, bah! Je wassen in zo’n algemeen hok waar je naartoe moet sloffen met je toilettas en handdoek. Maar misschien is het leuk voor kinderen. Al die spelende krijsjong hoeven voor mij in een hotel niet hoor.

      Login om te reageren
      • scooper zegt

        22 juli 2018 om 11:18

        @venividivici: vergeet niet het toiletrolletje onder arm en het onderweg enthousiast iedereen groeten

        Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      22 juli 2018 om 11:31

      @kartmans: wij zijn zulke nederlanders met een veel te zware caravan…. het is heerlijk om met kids op vakantie te gaan met de caravan. De vooroordelen zijn behoorlijk paraat zeg… als je naar een nette camping gaat is er prima sanitair en zit je heus niet tussen alleen maar Nederlanders..

      https://www.autojunk.nl/2018/07/nederlander-bevestigd-met-zware-caravan-op-vakantie-te-zijn

      Login om te reageren
  2. vonklausenburg zegt

    22 juli 2018 om 08:39

    Mensen die kamperen zijn sowieso nogal apart. Een heel jaar werken om daarna tussen de herrie en hygiënische wanorde een tijdje te verblijven waarbij frikadellen en de noodzaak om Nederlands te blijven spreken belangrijker zijn dan een comfortabel bed, een eigen toilet en waardigheid. Men martelt zichzelf door met een slakkengang over de snelwegen te rijden, overig verkeer te hinderen en dood leuk overal waar je komt andere Nederlanders een enorm gevoel van schaamte te geven.

    Laat die caravans maar met versleten banden en overbeladen rijden. Natuurlijke selectie noemen we het dan.

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      22 juli 2018 om 08:42

      @vonklausenburg: Dit is natuurlijk een rant die de nodige korrels zou behoeft. Al blijft in essentie het standpunt overeind: Nederlanders die met de caravan op vakantie gaan zijn tuig en het soort volk dat ik met man en macht vermijd op mijn vakantie.
      “Hey, jullie ook uit Nederland?!”
      – “Ja.”
      “Leuk! Waar zijn jullie naartoe geweest?”
      – “Naar Nonof en Yourbusiness.”

      Login om te reageren
      • probono zegt

        22 juli 2018 om 08:57

        @vonklausenburg: Drie reacties, waarvan 2 aan jezelf en uitlatingen die niet bepqqld genuanceerd zijn zit het vast heel diep bij je. Straks met Pa en Ma weer mee achterin de auto toevallig? Misschien mag je halverwege de dag wel even op de voorstoel zitten!

        Login om te reageren
      • lippie zegt

        22 juli 2018 om 09:21

        @vonklausenburg: dat verhaal kan ik ook afsteken over backbackers. Die korrels zout zijn dan wel nodig. Ik ken trouwens genoeg caravangangers die het beter voor elkaar hebben dan menig appartementzitter. Alsof dat zo riant is.

        Login om te reageren
      • yipikaye zegt

        22 juli 2018 om 09:38

        @vonklausenburg: ik lees enorm veel frustratie in jouw verhalen.
        Ik wil je toch wat meegeven.
        Relax, en geniet van het mooie weer☀️

        Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        22 juli 2018 om 09:39

        @vonklausenburg:
        Fijn dat je mijn uiterst beschaafde zus en zwager als “tuig” aanduidt.
        Laat ik dat nu van Mercedes S-Klasse eigenaren vinden. Allemaal opgeblazen patjepeeërs en criminelen.

        (Net zo generaliserend. En nee, ik heb geen caravan).

        Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        22 juli 2018 om 09:46

        @vonklausenburg: normaal probeer ik me een beetje in te houden hier omdat ik er rekening mee probeer te houden dat hier wat onderontwikkelde schoffies zitten. Maar jij bent gewoon een in-en-in trieste galbak. Walgelijk mannetje.

        Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        22 juli 2018 om 10:20

        @vonklausenburg: grappig, ik lees jouw reacties en besef me hoe ironisch het is dat je er misschien nooit over hebt nagedacht dat andere NLers jou ook zo veroordelen… ?

        Login om te reageren
    • reactief zegt

      22 juli 2018 om 09:43

      @vonklausenburg: Wow, de afkeer zit diep! Ooit een trauma er aan over gehouden?

      Beetje nuance is op z’n plaats. Als je kijkt naar de gemiddelde tourist in een groot resort, is dat dan alleen maar goed volk. En dan deel je ook nog je bed met de vorige tientallen gasten. En maar hopen dat die onderbetaalde schoonmaakster d’r werk goed doet….

      Voor elk type vakantie is wat te zeggen. Laat anderen lekker in hun waarde als zij met de caravan weg willen.

      En ik weet niet wat typischer is. Nederlanders met onbehoorlijk gedrag, of Nederlanders die klagen over anderen met onbehoorlijk gedrag ;)

      Login om te reageren
    • 205GTI16 zegt

      22 juli 2018 om 09:48

      @vonklausenburg:
      Om je in je jou woorden even te beantwoorden. Waarschijnlijk behoor jij tot het volk Nederlanders wat moet sparen voor een vakantie. Dan gaat vliegen (misschien 2x per jaar) bij de controles pas op het laatste moment zijn spullen uit de tas halt zodat iedereen lekker lang op jouw moet wachten. Uiteraard bij het vliegtuig nog even een foto van het vliegtuig maken en posten op twitter/instagram/facebook, want de hele wereld moet natuurlijk weten dat jij op vakantie gaat.
      Vervolgens bij het hotel de allerhoogste service verwacht (want men heft er een jaar voor moeten sparen) zich onbeschoft gedraagd, steenkolen engels praat, want men komt bijna niet in het buitenland, met zwembroek het restaurant binnengaat in de ochtend, of nog erger een all-inclusive vakantie heeft geboekt en in de ochtend een stoeltje reserveert bij het zwembad met een laken. Welkom je hoort bij de groep NL-ers op vakantie gaat die ik haat, harstikke bekrompen is en ik helaas elk jaar weer tegenkom. Misschien ben je wel onderdeel van de groep NL-ers geweest van de business groep uit het midden van het land die ik in Mumbai uit het hotel heb laten zetten, vanwege onbeschoft gedrag.

      Dan even normal opgevoed reageren

      Ik zit ongeveer 250 dagen per jaar voor mijn werk in het buitenland over de gehele wereld. Verblijf dan in hotels en het laatste wat ik wil is in mijn vakantie nog in een hotel. Mijn vakaties bestaan het liefst uit kamperen met de familie, of ik reis naar mijn schoonfamilie in Indonesie en verblijf daar.

      Een ieder kiest er voor om zijn of haar vakantie op zijn of haar manier te vieren, laat elkaar gewoon in zijn waarde, alhoewel dat helaas erg moeilijk is voor 90% voor de Nederlanders omdat wij graag onze mening willen verkondigen, waarbij wij onszelf natuurlijk beter voelen dan de ander.

      Login om te reageren
      • dennise zegt

        22 juli 2018 om 11:03

        @205GTI16: een goed onderbouwde inhoudelijke reactie, zonder aannames en kwetsende opmerkingen. Ze bestaan nog, applaus voor uzelf meneer

        Login om te reageren
        • 205GTI16 zegt

          22 juli 2018 om 20:44

          @dennise:
          Your welcome en bedankt voor het compliment

          Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      22 juli 2018 om 10:32

      @vonklausenburg: tot die natuurlijke selectie jou ramt.

      Login om te reageren
    • justsomebody zegt

      22 juli 2018 om 13:05

      @vonklausenburg: wow, one sick puppy here, we kunnen alleen maar hopen dat de natuurlijke selectie snel zijn werk doet bij je das beter voor de hele wereld!

      Login om te reageren
    • O plaat zegt

      22 juli 2018 om 13:57

      @vonklausenburg:
      Ik ben een grote fan van de roadtrip, je zou mij gek maken door mij 2 weken op te sluiten in een resort ver weg van de buitenwereld. Ik heb een WV T3 (kost geen drol op een O plaat in België) die ik vrij basic heb ingericht en waar met ik korte roadtrips door Europa maak en festivals doe. Ik vind dat wel een toffe vorm van reizen. Alles bij de hand, je kan overal slapen en de volgende dag verder rijden. Zonder zware sleurhut achter je en de rest van het jaar heb je een bestelwagen als je eens iets moet verhuizen.
      Elk jaar doe ik ook wel een grote roadtrip waar ik naar een land ga op het Amerikaans continent, daar de dikste auto die ik kan vinden huur en daar van motel naar motel rij. Leve de open road!

      Login om te reageren
  3. baklava zegt

    22 juli 2018 om 09:00

    Ik vond als kind met de caravan op vakantie gaan geweldig. Ik moet er nu niet aan denken om een sleurhut te kopen. Zonde van het geld.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      22 juli 2018 om 10:17

      @baklava: kamperen is voor kinderen en gepensioneerde.

      Login om te reageren
      • tge1 zegt

        22 juli 2018 om 10:49

        @flutterby: Ik zie een kind of gepensioneerde nog niet kamperen aan de Latrabjarg in IJsland.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          22 juli 2018 om 11:55

          @tge1: wild kamperen is toch even iets anders dan een camping. Had niet verwacht dat ik dat moest uitleggen.

          Login om te reageren
          • tge1 zegt

            22 juli 2018 om 12:00

            @flutterby: Zo zie je maar.

            Login om te reageren
          • tge1 zegt

            22 juli 2018 om 12:00

            @flutterby: Ik hou niet zo van generaliseren. ;-)

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              22 juli 2018 om 12:30

              @tge1: in dat geval zijn er ook gepensioneerde van onder de 30
              jaar.

              Login om te reageren
              • f31bmw320d zegt

                22 juli 2018 om 12:40

                @flutterby: Ik dacht kinderen van 30

    • Robert zegt

      22 juli 2018 om 10:29

      @baklava: ik deel jouw ervaring en mening ??

      In het voor- en najaar rolden mijn ouders de caravan de boomgaard in bij de boerderij van m’n opa. En in de zomer 3-4 weken op de camping. Als kind kon je het niet beter treffen, denk ik.

      Login om te reageren
  4. maxhunter zegt

    22 juli 2018 om 09:12

    Heerlijk met de caravan! De enige echte garantie op een perfect bed en goede hygiëne in je meegebrachte badkamer. Al je spullen op een nette manier mee en als het ergens slecht weer is rijd je door naar een betere plek. En natuurlijk het perfecte excuus om je vrouw ervan te overtuigen een motorvariant of 2 zwaarder te kiezen ivm de caravan ;-).

    Login om te reageren
    • seba zegt

      22 juli 2018 om 09:45

      @maxhunter: wat een onzin! Je krijgt waar je voor betaald. Je kan op vakantie voor €1000 voor een week maar dan moet je niet lopen te piepen dat er iets niet klopt. Dan beland je zeker in een programma “red mij vakantie” omdat er all in gekocht is voor maar bijv €800. Voor dit geld ga je weekend naar Veluve en niet naar een knappe vakantie in buitenland.

      Login om te reageren
      • maxhunter zegt

        22 juli 2018 om 12:29

        @seba: klopt helemaal. Ofzo….

        Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      22 juli 2018 om 12:15

      @maxhunter: Altijd gouden herinneringen aan de kampeer tijd van de mini dieselkameel. Vooral als kind vond ik camperen geweldig, lekker in je eigen tentje slapen, een hele dag in de auto zitten waar dieselkameel senior werkelijk over alles wat wist als je wat tegen kwam. Vervolgens de zooi uitladen en lekker het zwembad in duiken om vervolgens meteen vriendjes te zijn. Ik ga sinds een paar jaar met het vliegtuig naar hotels en resorts, vooral de asociale houding van veel mensen bij een all in stoort mij. Het onbeschofte gedrag tegen medewerkers en schoonmakers bovenop. Maarja als je campeert ben je arm en als je naar een hotel gaat heb je centen. Als ik over een aantal jaar mini kameeltjes heb gaan ze absoluut niet naar een hotel of resort, maar lekker mee achterin de auto naar Le Pommier of Domaine de chaussy.

      Login om te reageren
    • peetster zegt

      22 juli 2018 om 13:25

      @maxhunter: en om wat toe te voegen als dat mag, caravans hoeven niet duur te zijn, het is maar net hoe veel luxe je wilt hebben. Ik heb er goede herinneringen aan kamperen in mijn jeugd. En ik kan me best wel opwinden om de reacties over wat voor volk caravan bezitters zijn volgens sommige reageerders. Ik persoonlijk vond het wat stress veroorzaken. Belasting voor de auto, je moet hem goed beladen enz. Je leert er wel veel van. Maar rijd nu liever naar een huisje of apartement. Ieder zijn hobby?

      Login om te reageren
  5. alfapeter zegt

    22 juli 2018 om 09:23

    Mensen laten zich vrijwillig controleren om dan vast te stellen dat ze te zwaar beladen zijn. Dit toont toch aan dat ze zonder denken of bewustzijn aan hun reis begonnen zijn. Waarschijnlijk gaan zij ook op dezelfde wijze door het leven en mogen ze zich gelukkig prijzen de dag zonder ongelukken door te komen. We negeren dan nog degene die de controle negeren.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      22 juli 2018 om 09:49

      @alfapeter: heb jij thuis een auto/caravan weegschaal? Gaaf…kom jij je leven door zonder ongelukken

      Login om te reageren
      • alfapeter zegt

        22 juli 2018 om 10:02

        @2wheeler: Het gewicht van de caravan staat op de papieren, al wat er bij komt hebben de eigenaars er zelf in gelegd. Zolang ik geen van voorgenoemde mensen tegenkom, blijf ik gespaard van ongelukken.

        Login om te reageren
        • joostie zegt

          22 juli 2018 om 10:12

          @alfapeter: Ga jij dan al je spullen wegen voordat je ze in de auto legt?

          Login om te reageren
          • alfapeter zegt

            22 juli 2018 om 10:44

            @joostie: Lijkt mij een kleine moeite maar ik sleur dan ook geen half huishouden mee.
            NB Géén bezwaar tegen zij die dat wel doen maar even op een personenweegschaal staan met bagage om je ervan te gewissen dat alles oke is, is geen onmogelijke opdracht.

            Login om te reageren
        • flutterby zegt

          22 juli 2018 om 10:21

          @alfapeter: het leeg gewicht van een caravan is vreselijk onbetrouwbaar. Eigenlijk is de beste manier om je caravan te wegen zonder bagage, maar met tent, luifel, gas en/of vloeistoffen.

          Maar zelfs dan heb je te maken met zeer veel onbetrouwbare weegpunten. Een ijzerboer of grondbedrijf zit er zo meer als 100kg naast.

          Login om te reageren
          • dailydriver zegt

            22 juli 2018 om 10:53

            @flutterby: kogeldruk meter en met een digitale weegschaal kom je best een eind.

            Login om te reageren
            • 406_v6 zegt

              22 juli 2018 om 12:48

              @dailydriver: zet jij je caravan van pak ‘m beet 1100 kg leeg maar op de digitale personenweegschaal ;-) eerst het ene, dan het andere wiel…

              Login om te reageren
              • dailydriver zegt

                22 juli 2018 om 13:02

                @406_v6: als je alles weegt aan bagage wat in de caravan gaat. Dat noteerd en meteen uitrekend. Weet je toch hoeveel gewicht extra in gaat zo kan je niet onbewust overbeladen.. Dan is het aan de desbetreffende persoon dat het ook goed beladen wordt. Om slingeren en onbalans van de caravan tegen te gaan.

          • Erik zegt

            22 juli 2018 om 11:19

            @flutterby: bij aanschaf van een caravan of huur deze éénmalig laten wegen met de standaard uitrusting bij de RDW of een geijkte weegbrug. Bij het beladen van de caravan de digitale weegschaal voor de deur van de caravan leggen en wegen maar. Kun je gelijk een goede gewichtsverdeling maken waar je de spullen in de caravan neerlegt.

            10 jaar gereden met een caravan van 8,23 mtr (6 slaapplaatsen/ eigen toilet/douche) met een Mitsubishi L300 Cristal Lite Roof. Steeds in West-Europa naar ‘campings bij de boer’ gereden. Geen last van alle drukte en lawaai op de geijkte vakantiecampings waar entertainment hoog op de agenda staat. Daarnaast jarenlang de meest ongerepte natuur gezien in Oost-Europa zoals Hongarije, Bulgarije, Roemenië ten tijde dat het IJzeren Gordijn er nog stond. Campingprijzen voor, destijds, fl. 5,= / fl. 10,= per nacht voor 2 volwassenen en 4 kinderen met auto en caravan.

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              22 juli 2018 om 11:59

              @erik2907: of je koopt voor €100 een caravanweger van Reich.. Dan weeg je elke keer voor vertrek en weet je of één kant niet zwaarder is dan de andere.

              Login om te reageren
              • Erik zegt

                22 juli 2018 om 12:50

                @flutterby: beetje lastig voor een tandem-asser.

              • flutterby zegt

                22 juli 2018 om 13:23

                @erik2907: dat werkt ook.. heeft die zelfs een speciale modus voor.

              • carsbyharmen zegt

                27 juli 2018 om 11:33

                @flutterby: het gewicht is niet het enige probleem, ik heb een poosje bij een caravandealer gewerkt en als je dan zie hoe triest weinig mensen weten over hun eigen caravan, echt bizar. Van die senioren die dan naar ons toe rijden, soms van tientallen kilometers ver weg, om een lampje te repareren. Ook moet je een keer bij zo’n caravan binnenkijken, de hygiëne is veel erger dan je verwacht, niet bij allemaal natuurlijk maar bij sommigen ligt de rattenschijt in de keukenkastjes en onder het bed

  6. toeter11 zegt

    22 juli 2018 om 09:30

    Of zoals Kooten en de Bie altijd zeiden: “Caravans zelf willen helemaal niet op vakantie! Vandaar dat die auto`s zo hard moeten trekken.”

    Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    22 juli 2018 om 09:31

    Een caravan of Alpenkreuzer was ooit bedoeld om een betaalbare vakantie te kunnen hebben met vrouw en drie of vier kinderen.

    Tegenwoordig is dat toch niet meer nodig? Voor drie tientjes zit je tegenwoordig all-in in Turkije…

    Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      22 juli 2018 om 09:39

      @Rick-dos: ik weet niet wat erger is ??

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        22 juli 2018 om 10:02

        @lebeaunl: Stelde mijzelf ook die vraag toen ik het opschreef… ?

        Login om te reageren
    • reactief zegt

      22 juli 2018 om 09:46

      @rick-dos: Ik zit nu in Noorwegen, en als je kijkt naar de gemiddelde caravan hier (heel groot) en de auto die hem trekt (lekker dik), dan denk ik niet dat de meeste mensen uit budget redenen voor die caravan kiezen!

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        22 juli 2018 om 09:56

        @reactief: dat is 1 ding dat zeker id

        Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        22 juli 2018 om 10:05

        @reactief: Mensen geven inderdaad tegenwoordig hun zuurverdiende centjes aan de vreemdste dingen uit…

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      22 juli 2018 om 10:16

      @Rick-dos: 11 dagen Turkije met drie kinderen kost ongeveer hetzelfde een midweek New York. Keuze snel gemaakt.

      Overigens doe je kleine kinderen geen plezier met nachtvluchten, waardeloos eten en 40 graden.

      Login om te reageren
      • alfaroleo zegt

        22 juli 2018 om 10:48

        @flutterby: dit dus. Voor pak m beet 1000-1200 euro kan je prima 14 dagen naar de U.S., met Huurauto en van motel naar motel. Lekker man, avontuur is toch veel fijner?

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          22 juli 2018 om 12:51

          @alfaroleo: Ga maar eens googlen op recenties van de motels waar je dan terechtkomt voor dat geld… dan is een resort in noem eens wat Egypte héél wat hygiënischer…. let’s make hygiëne big again.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            22 juli 2018 om 13:48

            @406_v6: zo’n motel is precies net als de film. Daar waar de dader op vlucht schuilt.

            Login om te reageren
          • alfaroleo zegt

            22 juli 2018 om 14:31

            @406_v6: De bekende mid-range motel keten zijn schoner als alle campings of all-in resorts…

            Login om te reageren
            • 2wheeler zegt

              22 juli 2018 om 23:10

              @alfaroleo: mid range motel ketens in de US zijn schoner dan (niet als..) alle (Alle!!) Campings of all-in resorts? Hahahah!! Mijn motel in Vegas was een stuk minder hygiënisch dan het Sheraton in Maleisië. Wat ben ik blij dat een hoop mensen hier van die ontzettend domme uitspraken doen, maakt het filteren naar kwaliteits reacties een stuk makkelijker.

              Login om te reageren
        • O plaat zegt

          22 juli 2018 om 14:02

          @alfaroleo:
          Trumpmanië is een van de landen die mij het minst aanspreekt op het Amerikaans continent. Als je een minimum aan spaans kan raad ik Mexico aan om een roadtrip van motel naar motel te doen. Voor 20-40 euro slaap je in een “duur hotel” eten doe je voor minder dan 2 euro per maaltijd en je zit in een veel mooier land met een veel vriendelijkere bevolking dan de VS.

          Login om te reageren
          • alfaroleo zegt

            22 juli 2018 om 14:30

            @shiva: Mexico staat op de lijst, maar ik wil toch de VS kort verdedigen: Ja Trump is daar president, boeiend. Highway 1 is fantastisch, net zoals de route door de Sierra Nevada. Of de hele staat Colorado, of de fantastische Southern States die, afgezien van een rechtse bevolking, zó ongelofelijk veel te bieden hebben.

            Buiten dat ervaar ik de Amerikanen altijd als buitengewoon vriendelijk en open…

            Maar goed, we zitten in ieder geval op 1 lijn wat het soort vakantie betreft! Just drive on!

            Login om te reageren
            • henrie zegt

              22 juli 2018 om 16:08

              @alfaroleo: Helemaal mee eens. Mexico is vast ook fantastisch, maar het vooroordeel dat Amerikanen luidruchtig en lomp zijn, herken ik ook helemaal niet. De meesten zijn uitermate vriendelijk en oprecht geïnteresseerd waar je vandaan komt en wat je komt doen. Zeker als je op een wat minder voor de hand liggende plek (lees: niet zo toeristisch) bent. En dat de helft van die mensen op Trump heeft gestemd: boeiend inderdaad. De natuur is er prachtig. De Colorado Plateau, het gebied rond het zuiden van Utah en Colorado, en het noorden van New Mexico en Arizona is mijn favoriet.

              Login om te reageren
      • b0z4 zegt

        22 juli 2018 om 12:53

        @flutterby: waardeloos eten in Turkije? Nee die stampot en aardappelen zijn exotic…

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          22 juli 2018 om 13:23

          @b0z4: hebben ze dat in New York ja?

          Login om te reageren
  8. kobus1967 zegt

    22 juli 2018 om 09:36

    Allememachies.

    Login om te reageren
  9. Volvo_440_turbo zegt

    22 juli 2018 om 09:50

    Het beeld dat ik van een carvanrijder heb is een Hollander die gierig wil zijn, zijn hele huishouden meesleurt terwijl het ook goedkoop op andere manieren kan, aardappelen zijn heus niet duurder in een ander land hoor en het eten ter plaatse smaakt meestal des te beter! Wat ik vaak ook zie is dat de meeste van die gierige sleurhutrijders ook rijden met een auto die de boel amper kan trekken, een vrachtwagen voorbijsteken lukt hen amper en versnellen wanneer de caravan begint te slalommen lukt hen niet. Ooit als een jochie zo in Duitsland een ongeval vlak voor mijn ogen zien gebeuren trouwens. Was een Nederlander in zijn Mitsubishi die samen met de caravan de vangrails inging waarbij het
    achterliggend verkeer vol in de remmen moest. De auto was niet sterk genoeg en te zacht afgeveerd. Sindsdien heb ik een haat tegen mensen die caravanrijden doen om gierige beweegredenen.
    Uiteraard, mensen die het behoorlijk doen met andere beweegredenen en met een deftige trekauto, niets op tegen natuurlijk
    maar hinder niet het ander verkeer graag!

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      22 juli 2018 om 09:59

      @Volvo_440_turbo: er zijn best veel mensen met een caravan, zijn die allemaal hetzelfde qua karakter, opvoeding enz enz. Denk het niet

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      22 juli 2018 om 10:27

      @Volvo_440_turbo: als een caravan slingert is die onstabiel. Het domste wat je dan kan doen is harder rijden, even de rem aantikken is vaak voldoende gezien de caravan zelf dan ook remt en stabiliseert.

      Met het B rijbewijs zijn de eisen van de aanhanger belachelijk. Met de juiste auto (bijv 307 2.0) mag je een caravan van 1500kg meenemen, terwijl in een Discovery een lege aanhanger met laadvermogen van 800kg verboden is.

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        22 juli 2018 om 13:24

        @flutterby: Ben je daar zeker van? Op een autoprogramma op tv had ik nochtans gezien dat men adviseert om bij een slingerende caravan wat gas bij te geven, waarbij ze ook een demonstratie gaven. Remmen op een drukke autostrade zou ik eigenlijk niet echt doen…

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          22 juli 2018 om 14:37

          @Volvo_440_turbo: op caravantrekker.nl vind je heel veel informatie. De grap is dat een caravan een van de moeilijkste aanhangers is (groot en licht) terwijl er maar een paar keer per jaar mee gereden wordt.

          Login om te reageren
    • justsomebody zegt

      22 juli 2018 om 12:06

      @Volvo_440_turbo: dat jij je beeld baseert op een ongeluk dat je gezien hebt in je jeugd, op basis daarvan een grote groep mensen die caravan rijdt veroordeelt EN haat, zegt erg veel over jou

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        22 juli 2018 om 13:26

        @justsomebody: Sorry, maar deze mensen zijn een gevaar voor anderen en zichzelf omdat ze enkele tientjes willen besparen, met een caravan rijden is ook extra vermoeiend terwijl de meesten van de sleurhutrijders geen professionelen maar amateurs zijn, veilig is anders…

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          22 juli 2018 om 16:32

          @Volvo_440_turbo: het gaat anders bijna altijd goed, net als rijden zonder caravan overigens.

          Login om te reageren
        • seanxtype zegt

          23 juli 2018 om 10:27

          @Volvo_440_turbo: lekker hokjes persoon ben jij. Meteen 1 groep mensen over 1 kam scheren. Iedereen die niet Nederlands is is gelijk werkschuw tuig. Alle Aziaten zijn mega slim, en ga zo maar door. Het is met caravanrijders zo dat de diegene die het goed doen nooit gemeld worden. Wat er vaak veel meer zijn. Ja ik rij zelf caravan, heb goede trek auto. Mag 400 kg meer trekken dan de caravan weegt. Ook ik “pleur” mn caravan gewoon er soms voor omdat mensen je soms geen ruimte geven om in te halen.

          Login om te reageren
  10. basecamp zegt

    22 juli 2018 om 10:02

    Prachtig gegeven inderdaad. Van die halfslachtige types die met hun kroost achterin paniekerig zitten te zweten en vaak de leasediesel voor hun aanhanger hebben hangen. Of van die begin jaren ‘00 tot ‘05 auto’s die minimaal onderhoud krijgen waarbij de caravan het dan ook moet ontgelden. En allemaal standaard rondrijden met hun ANWB verzekering en weet ik veel wat een troep nog meer.

    Overigens is met kamperen niet zoveel mis, caravans en vouwwagens ook niet. Maar het beeld wat je vaak ziet is typerend: onvoorbereid en overal op bezuinigd tot aan de banden aan toe. Dat stoort mij en veel andere genieters op de ritten naar zuid Duitsland waardoor de 507pk’s maar mondjesmaat ingezet kunnen worden omdat het gros van de tijd oververhitte autootjes of klapbanden voor files zorgen…vaker dan statistisch logisch zou zijn voorzien van gele kentekenplaten…

    Login om te reageren
    • tge1 zegt

      22 juli 2018 om 10:54

      @basecamp: Ahhh. Jij bent zo een Hollander die graag levensgevaarlijke capriolen uithaalt om toch maar perse even als een de biel 250 te kunnen rijden met je overgemotoriseerde familiebak? :-)

      Login om te reageren
      • basecamp zegt

        22 juli 2018 om 11:24

        @tge1: Huh? Die conclusie trek jij? Ik rij een E63 M6 en werk notabene 3 dagen per week in Duitsland. En associeer mij niet met ‘Hollanders’. Die term bewaar ik voor hooghartigen uit de Randstad.

        Login om te reageren
        • tge1 zegt

          22 juli 2018 om 11:34

          @basecamp: Zo zie je maar, conclusies trekken uit aannames is nooit goed he. ;-) Misschien moet je dat zelf ook niet doen.

          Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          22 juli 2018 om 11:36

          @basecamp: heeft de Randstad het nu gedaan?

          Login om te reageren
          • basecamp zegt

            22 juli 2018 om 11:44

            @lekkerlinksrijden: Nee maar hier in het zuiden (regio Eindhoven) ben je wat sneller over de grens en leer je het rijden in Duitsland iets eerder. Niet iedereen hoor maar ij ken er genoeg met ‘powerhouses’ die gewend zijn Duitsland door te tokkelen. De angst voor gele kentekens is in de regel groot als ik in Duitsland rij :).

            Login om te reageren
    • tge1 zegt

      22 juli 2018 om 10:55

      @basecamp: Dat is vaak nog wel de grootste ergernis van de Duitser, de Hollander die perse met zijn lompe snelle bak 200km/u MOET rijden, omdat dat in zijn eigen landje niet mag.

      Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    22 juli 2018 om 10:07

    Mooi is dat, de ANWB staat je gewoon voor de grens op te wachten…

    En niemand die zich afvraagt hoe ze weten dat al die caravanners er aan komen…

    Door de dongle van de ANWB natuurlijk, die iedere caravanner, uiteraard heeft, omdat de winkeljuffrouw er die als aanbieding bij heeft verkocht bij de aanschaf van het unisex twee voor de prijs van één man-vrouw Human Nature vakantie-uniform.

    Ik vind het maar een eng idee dat ze je zelfs op vakantie nog de hele tijd in de gaten houden.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      22 juli 2018 om 11:40

      @moveyourmind: daar ben je toch zelf bij dat je de singel koopt en installeert?

      Daarnaast, nagenoeg iedere caravantrekker kiest de meest voor de hand liggende grenspost. Niet zo moeilijk voor de ANWB om daar te gaan staan.

      Login om te reageren
  12. toyotaprius zegt

    22 juli 2018 om 10:21

    Met de Tabbert achter de Prius kwam ik hier niet eens over de vaartbrug heen.. jammer hoor, dan maar weer naar Zuid-Gardenia

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      22 juli 2018 om 10:34

      @toyotaprius: budgettip: Jardin Derrière is ook een leuke vakantiebestemming. Alhoewel sommige mensen óók vol zijn van Balkonia, maar dat heb ik alleen van horen zeggen.

      Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        22 juli 2018 om 10:42

        @RRRobert: dank je! Ik zag al een interessante Instastory over het noordelijke deel van Balkonia voorbij komen.. Mooi uitzicht!

        Login om te reageren
  13. spidermann zegt

    22 juli 2018 om 10:27

    Ik ga graag met de caravan op vakantie, heerlijk op een camping meestal/vaak in de natuur. Alsof bivakkeren in een hotel met (kleine) kinderen zo geweldig is.
    Waar ik wel een aantal reaguurders gelijk in kan geven is bij sommige (veel?) kampeerders de onkunde en ontbrekende kennis om een AHW te trekken, denk aan kogeldruk, laadvermogen, ouderdom banden, verhouding gewicht auto -caravan etc.

    Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      22 juli 2018 om 10:40

      @spidermann: zeker helemaal afgeladen om vervolgens op een nudisten camping te bivakkeren.

      Login om te reageren
  14. bartsmit zegt

    22 juli 2018 om 10:39

    Met een caravan rijden is primitief. Tenzij je kermisexploitant of zigeuner bent.

    Login om te reageren
  15. live4life zegt

    22 juli 2018 om 10:43

    Jeetje zeg, wat een uitspraken: laat ik me van dit niveau maar gewoon distantiëren en genieten van het plaatje waar mijn eerste auto op staat…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 juli 2018 om 13:53

      @live4life: maar Adriaan, hiervoor had je toch die Simca Rancho?

      Login om te reageren
  16. tge1 zegt

    22 juli 2018 om 10:45

    Ik kampeer maar op één manier. In een tentje in de bossen van Scandinavië. Een afgeladen familiecamping in zuid Frankrijk is mijn persoonlijke hel op aarde. Verder reis ik liever per vliegtuig naar exotische bestemmingen.

    Login om te reageren
    • wilbertg zegt

      22 juli 2018 om 11:49

      @tge1: ook overwogen maar bang dat er wel erg veel muggen zijn daar

      Login om te reageren
      • tge1 zegt

        22 juli 2018 om 12:01

        @wilbertg: Die zijn er! En veel! Ik word lekgestoken, maar heb het ervoor over.

        Login om te reageren
        • wilbertg zegt

          22 juli 2018 om 12:05

          @tge1: aan de ene kant snap ik dat je het er voor over hebt, maar weerhoudt mij er wel van. Ben vang dat het veel vakantieplezier wegneemt. Zeker het feit dat je in Zweden bijna overal je tentje neer mag zetten is wel bijzonder, avontuurlijk en aantrekkelijk.

          Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      22 juli 2018 om 12:16

      @tge1: denk dat er maar weinig mensen zijn die met de sleurhut naar Curacao of Thailand gaan.

      Login om te reageren
      • tge1 zegt

        22 juli 2018 om 12:32

        @bartsmit: Met de sleurhut niet, maar ik heb al een aantal keer mensen gesproken die hun camper hebben laten verschepen naar landen buiten Europa. Mooie ervaring lijkt me dat!

        Login om te reageren
  17. dailydriver zegt

    22 juli 2018 om 10:58

    Vakantie Geld op de spaarrekening zetten.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 juli 2018 om 13:54

      @dailydriver: altijd weer een belevenis.

      Login om te reageren
  18. alfapeter zegt

    22 juli 2018 om 13:02

    Reactie op zelfde bericht op HLN.be
    We gaan kamperen en nemen mee: kindjes, pintjes, bintjes,…

    Login om te reageren
  19. cossiekiller zegt

    22 juli 2018 om 13:14

    De enige manier om niet overbeladen naar Frankrijk te trekken met een caravan is naar een naturistencamping.

    Login om te reageren
    • alfapeter zegt

      22 juli 2018 om 13:25

      @cossiekiller: Dan toch niet naar Cap d’Agde met de nodige attributen.

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        22 juli 2018 om 15:26

        @alfapeter: Haha, nee.

        Alhoewel, als je Avontuur met de grote A wil..

        Login om te reageren
  20. frederik zegt

    22 juli 2018 om 19:33

    Eigenlijk is een caravan natuurlijk perfect als je van kamperen houdt: niet het gedoe van een tent, en veel praktischer dan een camper. Want als je gearriveerd bent koppel je de auto lis en rij je fluitend in je eigen auto rond.

    Dat gezegd hebbend zie ik me ook niet met zo’n sleurhut op vakantie gaan, net iets te burgerlijk. En ik snap totaal niet waarom de meeste een totaal ondergemotoriseerde trekauto hebben. Type Peugeot 307 of Toyota Verso.

    De enige caravan die ik zou overwegen is een Airstream en dan een fatsoenlijke auto erbij, een Cayenne of X5 of zo. :)

    Login om te reageren
    • koeberg zegt

      23 juli 2018 om 12:39

      @frederik: Nou ja, perfect. Het is wel een windvanger. En dan kun je dus minder hard rijden.
      Ik heb een joekel van een tent, zo één met tientallen haringen, staat als een huis. Kost even om op te zetten, maar tegen de tijd dat die caravan eindelijk in zuid-Frankrijk is zit ik al lang met een drankje voor de tent.

      Login om te reageren
  21. Houthakker zegt

    22 juli 2018 om 22:20

    Wat een jankreacties hier allemaal, wees blij dat we allemaal onze eigen vakantiewegen bewandelen.
    Alle kliesjees weer voorbij zien komen hierboven, pffffff

    Login om te reageren
  22. gerrelekker zegt

    23 juli 2018 om 09:47

    Ik moet altijd denken aan “We zijn er bijna” tenenkrullend en intriest….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North