• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse eigenaar laat gaafste BMW’s ooit veilen

Auteur: machielvdd, gepost 15 april 2025 om 21:08 – 8 Reacties

Hoe cool ben je als je een matchende BMW M1 en 507 hebt?

Wat is de gaafste BMW ooit? Dat is natuurlijk persoonlijk, maar als er gestemd moet worden zullen de 507 en de M1 waarschijnlijk heel hoog eindigen. Dit zijn iconen uit respectievelijk de jaren ’50 en de jaren ’80. Deze beide auto’s worden binnenkort geveild, in een matchende kleurstelling.

De auto’s worden geveild door het Amerikaanse Broad Arrow Auctions tijdens Villa d’Este. Dit is dus zeker geen Nederlandse veiling, maar wat schetst onze verbazing? Deze pareltjes komen gewoon van een Nederlandse eigenaar.

BMW 507

De BMW 507 is misschien wel de fraaiste Duitse auto ooit, met lijnen die haast Italiaans aandoen. De auto is echter ontworpen door een rasechte Duitser, Albrecht von Goertz. Onder de fraaie motorkap gaat een 3,2 liter V8 schuil, die goed is voor een bescheiden 150 pk, naar hedendaagse begrippen.

De oplettende kijker had op de headerfoto al kunnen zien dat er gewoon Nederlandse kentekens zitten op de 507. Om even aan te geven hoe bijzonder deze auto is: er staat slechts één ander exemplaar op Nederlands kenteken. In totaal zijn er 252 van dit model gebouwd, van 1956 tot 1959.

Deze auto dateert uit 1958 en is maar liefst 46 (!) jaar in het bezit geweest van de eerste eigenaar. De Nederlandse eigenaar – die de auto in 2018 importeerde – is nog maar de derde eigenaar. Toevallig weten we ook wat de eigenaar er in 2018 voor betaald heeft: €1,8 miljoen. De verwachte opbrengst is nu €2 tot €2,3 miljoen, dus dat lijkt een goede investering te zijn geweest.

BMW M1

De M1 is de eerste en tevens de laatste supercar van BMW. In tegenstelling tot de 507 is deze BMW wél ontworpen door een Italiaan, namelijk Giorgetto Giugiaro. Achter de voorstoelen ligt een 3,5 liter zes-in-lijn, die later in aangepaste vorm zijn weg naar de M5 zou vinden. In de M1 levert het blok 277 pk.

Ook de M1 is zeer zeldzaam, met een totale productie van 399 exemplaren. Dit exemplaar is 29 jaar in handen geweest van Vijay Mallya, die je nog kunt kennen als de mede-oprichter van Force India. Sinds 2019 is de auto geregistreerd in Nederland.

Relatief gezien is de M1 een koopje, want de verwachte opbrengst is ‘slechts’ €475.000 tot €575.000. Dat valt reuze mee, voor een iconische en überzeldzame sportwagen.

Wat deze BMW’s echt waard zijn weten 28 mei, als deze auto’s geveild worden door Broad Arrow Auctions.

Ook interessant!

  • Gespot - Eigenaar verstopt de gaafste Porsche-kleur onder een wrap
  • BMW laat eerste glimp zien van de nieuwe M5
  • BMW wordt eindelijk weer gewoon premium
  • Nederlandse politie BMW
    Nederlandse politie kiest voor BMW met achterwielaandrijving

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

507, BMW, m1, occasion, veiling, villa-este

Vorig bericht: « Kijk, Volvo-zustermerk komt wél met een nieuwe station
Volgend bericht: Kampioensauto Max en wrak van Grosjean nu in Amsterdam »

Lees Interacties

Reacties

  1. styns zegt

    15 april 2025 om 22:15

    Wat een mooi stukje fundamentele geschiedenis 👌🏻

    Login om te reageren
  2. spidermann zegt

    15 april 2025 om 22:16

    De BMW 503 coupe en cabrio, waar de 507 van af stamt, zijn in dezelfde lega als de 507.

    Login om te reageren
  3. b00st zegt

    15 april 2025 om 22:37

    Niet zo leuk op feestjes, maar als je 1.8M in 2018 (op het hoogste punt nota bene), gewoon in de S&P500 had geduwd had je een rendement van 84% gehad. En geen stallings- en verzekeringskosten.

    Om maar te zeggen dat het leuker zou zijn als zulke auto’s als gebruiksobjecten bekeken werden, en niet als investering. Dan kon er gewoon mee gereden worden, en gingen ze voor 100k weg. Had ik ook nog eens kans :(

    Login om te reageren
  4. ouwedibbes83 zegt

    15 april 2025 om 23:37

    Bijzondere BMW’s die ik zelf veel liever in een andere kleur zou willen zien. Die 507 in het zilvergrijs of donkerblauw, met een rood interieur. En die M1 in die specifieke oranje tint. Dit wit staat leuk op een 2002tii, maar haalt zeker uit die 507 niet het beste naar boven.

    Login om te reageren
  5. polpol33 zegt

    16 april 2025 om 07:35

    2018 1.8
    2025 2.3 miljoen
    Hoe is dit een goede investering? Geen hele slechte investering maar in vastgoed of aandelen was veel rendabeler geweest.
    Maar dan kun je niet rondrijden met een 507….

    Login om te reageren
  6. mc96 zegt

    16 april 2025 om 08:08

    Ik vind zowel de 507 als de M1 overhyped. Zeldzaam ja, maar uitzonderlijk nee. En ook niet de mooiste BMW’s ooit.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      16 april 2025 om 12:57

      Waar gaat die titel volgens jou naar? De Z8, E9 Batmobile, E46 CSL, of klassieker spul?

      Login om te reageren
  7. ghost zegt

    16 april 2025 om 15:59

    Welke Nederlandse eigenaar?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North