• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse occassions zijn te duur

Auteur: Wouter, gepost 3 mei 2010 om 15:08 – 35 Reacties

Euro


Water is nat, vuur is heet, autoblog is cool. Nou ja, sommige dingen behoeven dan wel een beetje uitleg.

Volgens onderzoek van Exportwagen.eu vragen Nederlanders dealers te hoge prijzen voor hun occasions. Exportwagen.eu exporteert auto’s naar het buitenland (goede naam dus voor het bedrijf) en is sinds dit jaar partner van de Duitse occasionsite Mobile.de.

Van de tienduizend auto’s die Exportwagen.eu aangeboden krijgt voor export bleek 85 procent duurder dan de gemiddelde prijs op de eerste resultatenpagina van Mobile.de op basis van een vergelijking op merk, model, motor, jaar en aantal kilometers. De verschillen waren soms fors, tot wel 80%. Slechts 15% van de door Nederlandse dealers aangeboden auto’s is wel concurrerend geprijsd en die auto’s plaatst Exportwagen.eu dan ook door op mobile.de.

Met open grenzen en een relatief makkelijke import en export van auto’s zouden prijzen redelijk met elkaar in de pas lopen. Alle occasions worden vergeleken op basis van de kale prijs zonder belastingen zoals bijvoorbeeld BPM.

Tegelijkertijd werd ook nog onderzocht hoe de branche tegen het gebruik van internet aankijkt, 125 occasion- en marketingverantwoordelijken bij dealerbedrijven werden ondervraagd. Veertig procent van deze personen vermoedt dat over vijf jaar meer dan 25 procent van nieuwe en gebruikte auto’s direct online verkocht wordt, 37 procent denkt dat dit percentage lager zal liggen. De rol van export zal volgens 32% van hen toenemen, evenals de rol van import (48%). (via automotive-online.nl)

Ook interessant!

  • Dit is de meest on-Nederlandse occasion van Marktplaats
  • Nederlandse Mercedes X-Klasse occasion heeft (te) veel wielen
  • Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
    Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
  • Wordt deze Burton wél verkocht?

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, dealers, import, occasion

Vorig bericht: « 30 jaar Quattro
Volgend bericht: Rijtest & video: Mercedes E-klasse cabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. Waxweazel zegt

    3 mei 2010 om 15:13

    Nu is de vraag :
    Zijn jullie zo arrogant dat jullie die prijzen zo hoog zetten, of zijn jullie zo dom om die hoge prijs toch te betalen… ;)

    Login om te reageren
  2. Punk zegt

    3 mei 2010 om 15:13

    Afschaffen die BPM gvd neem voorbeeld aan Duitsland & Belgie enz.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      3 mei 2010 om 15:16

      @Punk: “Alle occasions worden vergeleken op basis van de kale prijs zonder belastingen zoals bijvoorbeeld BPM.”

      Login om te reageren
    • Autogek zegt

      3 mei 2010 om 16:28

      @Punk: Afschaffen, inderdaad. Maar die inkomsten moeten ergens anders weer verhaalt worden. En iedereen was tegen kilometerheffing. Je kan niet alles hebben. Anders moet men maar meer belasting gaan heffen in de lagere schalen, want die betalen toch al niets ivm met wat ze terug krijgen in deze maatschappij.

      Login om te reageren
  3. Merry zegt

    3 mei 2010 om 15:22

    Nou dan moet ik maar een nieuwe auto kopen want ik wil niet genaait worden over de prijs…

    Login om te reageren
  4. Marco zegt

    3 mei 2010 om 15:30

    Ja alles hier is te duur, niet alleen auto’s

    Komt omdat bolle bea, willen en maxi graag wat extra zuurverdiende centjes van het volk in hun zak steken..

    Login om te reageren
  5. eijck zegt

    3 mei 2010 om 15:33

    Liggen de inruilprijzen die je hier krijgt ook hoger dan in Duitsland toevallig? Lijkt me een relevant deel van het onderzoek namelijk. Of het prijsverschil moet gaan naar de enorme winsten (kuch) die autobedrijven maken?

    Login om te reageren
  6. Fulvia Driver zegt

    3 mei 2010 om 15:39

    Goede auto’s waar je veel mensen blij mee kan maken verdwijnen naar Oost-Europa… Een sloopregeling… En nu maar klagen dat de occasions te duur zijn. Rara hoe zal t komen…

    Login om te reageren
  7. Fiskmas zegt

    3 mei 2010 om 15:51

    @Fulvia driver
    Dat staat er helemaal los van. In Duitsland was/is de slooppremie 2500,- wat ruim het dubbele is van de Nederlandse slooppremie.

    In Duitsland zou de occasion prijs tov. de Nederlandse prijs nóg erger zijn. Het tegendeel blijkt uit het artikel.

    Login om te reageren
  8. Flamingo zegt

    3 mei 2010 om 15:52

    nou behoorlijk, moet je deze zien!:

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=27&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=2001-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&id=127918406&pageNumber=1

    Login om te reageren
    • Emir zegt

      3 mei 2010 om 19:27

      @Flamingo:
      De link van de advertentie klopt niet. De auto stond bij de Audi dealer in Leeuwarden. Die foto’s zijn daar ook gemaakt. Het lijkt dus een neppe advertentie :D

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        3 mei 2010 om 20:52

        @Emir:

        ja en daar staat hij nog steeds. wat bedoel je?

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        3 mei 2010 om 22:20

        @Emir: Heb je de advertentie goed gelezen? Hij staat ook in Leeuwarden…… niks mis mee (behalve dan de prijs).

        Login om te reageren
  9. *Junkreader* zegt

    3 mei 2010 om 15:58

    @citrofiel, die bpm is toch het probleem hoor, de verkoper(particulier) wil gewoon een hogere prijs dan de marktwaarde (door de betaalde bpm), wat maakt het uit hoe het noemt, uiteindelijk telt wat je betaalde voor je nieuwe wagen en daar zit nu éénmaal bpm bij in NL(biv in Belziek)…en dàt vertaalt zich door een hogere prijs bij handelaars, zij hebben ook “teveel” betaald aan de particulier…

    Login om te reageren
  10. Timmie zegt

    3 mei 2010 om 16:04

    Ik vind dat je moeilijk van “te duur” kunt spreken. De markt wordt dan wel vrijgemaakt, maar elk land is nog steeds anders. En bij Exportwagen.eu gaan ze zich eventjes moeien met de prijzen: door de prijzen online te zetten, hopen ze dat de prijzen op gelijke niveau’s komen.

    Login om te reageren
    • De Europeaan zegt

      27 mei 2010 om 22:21

      @Timmie:
      vertel toch niet zo een onzin! Je hebt blijkbaar niets van de EU begrepen, wat zielig dat de Nederlanders niet van de Duitsers willen leren. Wat een belachelijke politiek m.b.t. auto’s. Echt absoluut zielig wat de regering hier doet; en verbazend dat het volk dit accepteert.

      Login om te reageren
    • De Europeaan zegt

      27 mei 2010 om 22:24

      Het is totaal gek: auto’s zijn veel te duur. Nieuwe, tweede hands, benzine, het is echt absoluut gek! Iedereen die iets anders beweert heeft gewoon geen verstand van getallen, van economie en uiteraard: van auto’s. Spijtig, maar ik denk het enig verstandige om te doen is om naar Duitsland te vertrekken…

      Login om te reageren
  11. Autogek zegt

    3 mei 2010 om 16:29

    Verhaald met D voor een aantal weer gaat zeuren.

    Login om te reageren
  12. joep1986 zegt

    3 mei 2010 om 16:29

    Ik zeg altijd maar zo: ” BETER TE DUUR ALS NIET TE KOOP ”

    Login om te reageren
  13. Simpson zegt

    3 mei 2010 om 16:58

    klagen ze nou dat ze meer vangen voor een auto dan een buitenlander? of dat ze teveel moeten betalen aan een nederlander?

    ach, ze kunnen altijd nog schermen met het feit dat er niet hard mee gereden is, of in de bergen.

    hat nuhr 20.000 kilometer mit ein sleurhutte gelaufen!

    en: Hoe het weerbericht ook luidt, een importeur voert nooit wat uit

    Login om te reageren
  14. Jesper zegt

    3 mei 2010 om 17:05

    :lol: @ Simpson

    En inderdaad, Nederlanders willen meer dan de verkoopwaarde als inruilprijs, maar de nieuw te kopen auto willen ze onder de inkoopwaarde… En maar klagen.

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    3 mei 2010 om 17:22

    daar hebben ze lenen.nl voor uitgevonden ..

    speciaal voor volk dat altijd alles maar “duur” vindt ..

    Login om te reageren
  16. Danny zegt

    3 mei 2010 om 17:44

    @ Flamingo
    Idd lekker goedkoop die Duitsers ;)

    http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=13271255

    Login om te reageren
  17. Hendrik zegt

    3 mei 2010 om 17:45

    @waxweazel. ooohw knock out! ik denk de laatste en iets in de trant van wat de gek ervoor geeft!!!!!

    Login om te reageren
  18. Sorcerer zegt

    3 mei 2010 om 18:43

    Probleem is voor een groot deel het verschil in aanbod. In .de heb je relatief meer uitrustig en zwaardere motor omdat die relatief veel minder duur zijn dan in Nederland. De meerprijs is door bpm minder veel hoger. Dat verandert nu langzaam nu bpm wordt omgevormd in co2-tax trouwens.

    Verder is het logisch dat kleine auto’s duurder zijn als occasion: bpm is daar afgeschaft op de zuinigste modellen en flink verlaagd bij andere. Resultaat is dat occasions relatief duurder worden dan nieuwe auto’s. Datzelfde kan ook gebeuren als de bpm helemaal wordt afgeschaft trouwens.

    Login om te reageren
  19. Bob zegt

    3 mei 2010 om 19:33

    Die voormalig Oostblokkers vinden auto’s altijd te duur hier en ondertussen zie je elke week de volle trailers. Zal toch wel lucratief zijn, flink nog wat BPM terug bij de grens en hoppa.

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    3 mei 2010 om 19:45

    voor de export kan je ze ook veel beter stelen ..
    da,s veeeeeeel goedkoper ..

    en totaal consequentie-loos ..

    Login om te reageren
  21. Thomas Bol zegt

    3 mei 2010 om 20:27

    Zodra een Nederlandse, te dure, occasion wordt verkocht aan een Nederlander zie ik geen problemen. Die export bakkies hebben wij hier toch niet meer nodig dus who cares!

    Login om te reageren
  22. Steven Poal zegt

    3 mei 2010 om 20:50

    Geachte heren, het is occasions niet occassions!

    Login om te reageren
  23. Mikeee zegt

    3 mei 2010 om 21:05

    @ Bob

    De populariteit van gebruikte wagens uit NL komt vanwege onze zeer vlakke landschap en (over het algemeen) goed onderhouden wegen.
    Scheelt een bak slijtage aan motor, bak en onderstel etc.

    Nou ja, dit las ik ergens een poos terug toen het speelde dat Utrecht één of ander parkeerplaats wilde sluiten voor autohandel met oost-blokkers.

    Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    3 mei 2010 om 22:12

    Mja is waarschijnlijk bij elke officiële grote garage zo… Moet een beetje prijzen vergelijken en dan proberen af te dingen…

    Login om te reageren
  25. Erik zegt

    3 mei 2010 om 22:35

    @Steven poal
    bedankt,je hebt mijn leven verbeterd geloof ik

    Login om te reageren
  26. midasracer zegt

    3 mei 2010 om 23:52

    Yep, NL is niet echt boeiend voor een occasion. Mijn RAVje komt uit Duitsland, maar echt interessant wordt het als je er eentje uit de States haalt, of uit de UK als je het niet erg vindt met een rechts stuur te rijden. Want het heeft niet alleen met de waarde te maken, ook met de economische situatie in dat land. En toevallig is die in Engeland heel erg slecht. Dus vind je op de UK site van Ebay onwaarschijnlijke aanbiedingen. 75% goedkoper dan een vergelijkbare auto in Nederland klinkt toch niet slecht? Er komen natuurlijk nog wel wat kosten overheen zoals reiskosten en BPM. Maar dan nog!

    Login om te reageren
  27. Hupke zegt

    4 mei 2010 om 01:35

    Wonderbaarlijk want zowel de Maserati Ghibli, de Mercedes 190 2.6, en de BMW e30 325 coupé zijn bij julie goedkoper als bij julie zuiderburen de Belgen.

    Over Duitsland weet ik direct niets.

    Login om te reageren
  28. Ochki zegt

    4 mei 2010 om 11:04

    @ Steven Poal – Okay Sjon!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North