• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

NL prijzen Audi RS6 Avant én Audi RS7 Sportback bekend!

Auteur: willeme, gepost 24 oktober 2019 om 15:49 – 43 Reacties

Audi RS6 - RS7


Hoe veel geld moet je pinnen voor deze brute monsters?

Het blijft altijd een dingetje: Nederlandse prijzen van auto’s. Net als bij sommige Scandinavische landen heeft onze overheid er een hobby van gemaakt om leuke auto’s te belasten.

Nu is dat vrij eenvoudig toe te lichten. Omdat BPM officieel niet mag in de EU, belast de fiscus de meest vervuilende auto’s. Lees: alle auto’s met verbrandingsmotor. Dus de enorm zware, grote en dikke auto’s met een enorme V8 worden relatief gezien enorm zwaar belast. Dus we houden ons hart vast betreft de prijzen van de Audi RS6 en RS7. Hier komen ze!

Audi RS6 Avant quattro (C8)
De dikste stationwagon van Audi gaat 184.360 euro kosten. Voor dat geld krijg je een 4.0 TFSI motor met 48v-ondersteuning om een beetje CO2 uitstoot te drukken. Is de RS6 dan goedkoper dan voorheen? Helaas niet, de vorige RS6 kostte namelijk 158.360 euro. De RS6 Performance Pro Line + (met luxe uitrusting en 605 pk sterke V8) kostte 170.290 euro. Kortom, de nieuwe is wederom prijziger.

Audi RS6 Avant (C8) '19

Audi RS7 Sportback quattro (C8)
Mocht je geen stationwagon willen, dan is er geen RS6 Sedan, maar wel een RS7 Sportback. Logisch, de RS7 Sportback ziet er vlotter uit. De prijs is bijna gelijk aan die van de Audi RS6. De RS7 Sportback kost namelijk 188.200 euro. Ook de RS7 is iets duurder dan voorheen.

Audi RS7

Mercedes-AMG E63 4Matic+ Estate (S213)
€ 170.608
Uiteraard kijken we meteen even wat je bij de concurrentie kwijt bent voor soortgelijke waar. Voor de Audi RS6 Avant is het eenvoudig. Die heeft maar één echte concurrent en dat is de Mercedes-AMG E63 4Matic Estate (S213). We gaan in dit geval even uit van de instapversie (zonder 'S'), want reken er maar op dat er een Audi RS6 ‘Competition’, ‘Performance’ of ‘Plus’ komt. De Mercedes-AMG E63 4Matic+ Estate kost 170.608 euro. De 4.0 biturbo V8 levert 572 pk aan vermogen en 750 Nm aan trekkracht. Van 0-100 km/u duurt 3,6 seconden. En dan te bedenken dat dit de langzame versie is.

Mercedes-AMG E63 4Matic+ Estate (S213) '19

Tesla Model S Performance Ludicrous
€ 105.720
Bij de RS7 is het wat lastiger om een concurrent aan te wijzen. Van de BMW M8 Gran Coupé is nog geen prijs bekend en Mercedes-AMG heeft geen ’63’ versie van de CLS. De AMG-GT 4-Door Coupé staat gevoelsmatig een stuk hoger in de markt, wat ook te zien is aan de prijs van 209.427 euro. Hetzelfde geldt voor de Porsche Panamera Turbo, waar ze bij Porsche graag 211.400 euro voor terug zien. Qua carrosserie en prestaties lijkt de Tesla Model S Performance Ludicrous er nog het meeste op, gek genoeg. Deze kost slechts 105.720 euro. Daarbij is de Tesla aanzienlijk sneller op de 0-100 km/u sprint, maar is het interieur aanzienlijk minder vrij en is de Model S veel trager op de Autobahn.

Tesla Model S Performance Ludicrous '19

Zowel de Audi RS6 als RS7 zijn per direct te bestellen. Levering start aan het einde van 2019.

Ook interessant!

  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool
  • Mansory RS7
    Mansory RS7 zoekt de grenzen op
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • duurste RS6 van Europa
    Duurste RS6 van Europa is een oude bekende

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, A7, Audi, audi-sport, avant, geld, Mercedes, quattro, rs6, rs7, sportback, Tesla

Vorig bericht: « Land Rover krijgt hulp van BMW om G63 aan te pakken
Volgend bericht: Echt waar, Tesla vervroegt productie nieuw model »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    24 oktober 2019 om 15:57

    Ik kwam laatst een E63 van deze generatie tegen, echt een dikke bak. Maar als je hem dan zo vlak na die foto van de RS6 op je scherm ziet verschijnen, lijkt ‘ie ineens heel beschaafd, alsof je naar een doodgewone E200 kijkt. Bizar hoe je beeld van een auto zo snel kan veranderen.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      24 oktober 2019 om 16:14

      @edge: Beschaafd is bij de huidige powersedans en stations natuurlijk relatief, maar is dat juist niet een beetje wat dit segment zo mooi maakt?

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        24 oktober 2019 om 16:23

        @viezefreddyw: Ja, absoluut. Als ik zelf een E63 zou mogen samenstellen zou ik het liefst nog voor dat businesspakket met de Avantgarde grille en eenvoudige achterbumper gaan. Ik houd wel van luxe, snelle auto’s die niet meteen dat schreeuwerige wat deze RS6 wel heeft. Niet dat de RS6 dan meteen een slechte auto is, maar ik vind het net even iets teveel van het goede. Er had best nog een gradatie tussen de S6 en RS6 mogen en kunnen zitten qua uiterlijk.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          24 oktober 2019 om 16:37

          @edge: Een SS6?

          Login om te reageren
          • theblazerunner zegt

            24 oktober 2019 om 18:00

            @berlinetta: SBS6

            Login om te reageren
        • brammetjedeb zegt

          24 oktober 2019 om 20:50

          @Edge: in Breda staat er één, da’s net een instapmodel… Maar dan met meer dan 550 pk!! Heel gaaf! Overigens vind ik ook een luxe interieur met een lapje hout veel vetter dan zo’n carbonpakket.

          Login om te reageren
    • tanzanitef30n zegt

      24 oktober 2019 om 18:31

      @Edge: nou sla jij maar je +- 190 k op een RS6 stuk dan. Met een mes aan mijn keel zou ik altijd nog voor een Huracan gaan…

      Login om te reageren
  2. GTR zegt

    24 oktober 2019 om 15:58

    Hebben jullie ook prijzen van de buren in België en Duitsland.

    Vind het altijd fijn om te weten, tot in de details aan toe, hoe hard we nou genomen worden in Nederland.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      24 oktober 2019 om 16:07

      @GTR: Duitsland: 117.500 voor de RS6 en 121.000 voor de RS7.
      België: 119.950 voor de RS6 en 127.950 voor de RS7.

      Kortom: vrij hard.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        24 oktober 2019 om 16:13

        @720s: Godverdorie gewoon een slordige 70.000 euro…

        Login om te reageren
        • FB_100001036415374 zegt

          24 oktober 2019 om 16:56

          @viezefreddyw: Voor die €184.360 koop je hier in België gewoon een Huracan…
          Bij deze een steunbetuiging aan de Nederlandse autoliefhebber.

          Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 oktober 2019 om 17:33

        @720s: Dus in DE heb je voor dit geld een RS6 én een Cayman voor het weekend!

        Login om te reageren
  3. rikv99 zegt

    24 oktober 2019 om 15:59

    Geef mij de vorige RS6 of huidige S6 maar. Wat een lelijk ding is die nieuwe RS6!

    Login om te reageren
  4. fendercd60 zegt

    24 oktober 2019 om 16:02

    Wat een geld zeg. Ik koop voor dat geld wel wat leukers. Vraag mij niet wat, maar niet iig de die 2. ?

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      24 oktober 2019 om 22:11

      @fendercd60: wat?

      Login om te reageren
      • enjoypunani zegt

        25 oktober 2019 om 00:44

        @sleepyj: een Superformance Cobra met dikste V8. En een V90/V60 T8. https://www.google.com/amp/s/www.autoblog.nl/nieuws/deze-nederlandse-ac-cobra-is-net-echt-112912?amp=1

        Login om te reageren
  5. barendbotje zegt

    24 oktober 2019 om 16:04

    Helaas buiten budget op t moment.. Echter snap ik de vergelijking met de model s niet precies, want dit is appels met peren vergelijken. Liefhebbers van een snelle gezinsbak(Lees: alleskunner) met een grommende vriend onder de motorkap zullen nog niet peizen over zon elektrisch gebakje.

    Login om te reageren
  6. caspart zegt

    24 oktober 2019 om 16:04

    Kan ik hem ook bestellen zonder die tjoening wielen en monster bumpers?

    Login om te reageren
  7. 1audi1 zegt

    24 oktober 2019 om 16:06

    Ik kreeg de configurator op 293k.. Maar wat jammer van dat interieur zeg.. Die nieuwe Audi sturen horen eerder thuis in een SUV of een busje, wat was dat ronde stuur van de vorige generaties dan toch mooi.

    Login om te reageren
    • 1audi1 zegt

      24 oktober 2019 om 16:07

      @1audi1: En nee niet alle Audi’s sturen ook als een busje? maak hem zelf maar vast

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      24 oktober 2019 om 16:14

      @1audi1: 293k????? Heb je ze als package deal geconfigureerd ofzo? Dat is dik 100k aan opties, lijkt me sterk.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        24 oktober 2019 om 16:23

        @e34m5touring: Nope, dat kan echt. Het is bijna belachelijk.

        Alhoewel, dan moet je niet bij de accessoires alles meerekenen. Niemand heeft zes dakkoffers in drie verschillende groottes en twee kleuren nodig :D

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          24 oktober 2019 om 16:24

          @720s: Sick. Slaat nergens meer op.

          Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          24 oktober 2019 om 16:26

          @720s: Hoe dan? Als ik in de configurator de duurste opties aanvink bij de RS7 kom ik op 266k uit.

          Login om te reageren
          • Loek zegt

            24 oktober 2019 om 16:30

            @berlinetta: sidenote inderdaad, ik kwam op 250.766 uit (er zijn een paar dure opties die ik moest laten liggen maar die konden dan niet icm een duurdere optie). Waar @1audi1 zijn data vandaan haalt weet ik niet, maar ik vind 250 ruggen ook echt krankzinnig duur. Dat is bijna 70.000 euro aan opties.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              24 oktober 2019 om 16:40

              @720s: Nee ja precies, alle opties is niet mogelijk, maar ik heb de duurst mogelijke versie geconfigureerd en dan kom ik op 266k uit. Duurste lak, duurste velgen, duurste pakketten en duurste opties. Alsnog 80k aan opties dus. Bizar.

              Login om te reageren
            • 1audi1 zegt

              24 oktober 2019 om 17:47

              @720s: Van de configurator van Audi.. en nee heb geen dakkoffers enzo aangevinkt.

              Met die pakketjes loopt het snel op, en keramische remmen a 12k

              Maar misschien dat die pakketten samen aangevinkt kunnen worden in overloop met elkaar in de app, dat ik daarom zou hoog uitkwam.

              Login om te reageren
              • Loek zegt

                24 oktober 2019 om 20:20

                @1audi1: zou kunnen, die app doet het nooit zo lekker bij mij (kan aan iOS liggen?) dus ik deed het op de website ;)

      • Thomas20vt zegt

        24 oktober 2019 om 16:45

        @E34M5Touring: Ook bijna alles aangevinkt en zat op de 104k aan opties.

        Login om te reageren
      • mankw zegt

        25 oktober 2019 om 13:35

        @E34M5Touring: hij had er 2 besteld!

        Login om te reageren
  8. flatsix010 zegt

    24 oktober 2019 om 16:13

    BMW M5 is €161.780 voor de niet competition. 3,4 sec naar de 100. Mis je alleen de station.

    Login om te reageren
    • scrmeagle zegt

      24 oktober 2019 om 17:38

      @flatsix010: heb je de B5 Bitirbo Touring voor

      Login om te reageren
  9. niek1411 zegt

    24 oktober 2019 om 16:41

    Allemachtig allemachtig, een redelijk volle, zonder al te idiote opties (zonder nachtzicht, bang&olufsen audio overdadige leerpakketten ) is al 250k

    Login om te reageren
  10. marcus1963 zegt

    24 oktober 2019 om 16:56

    Ik wacht liever op de RS6 sedan.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 oktober 2019 om 17:08

      @marcus1963: Dan kun je lang wachten ;)

      Login om te reageren
  11. Stefje zegt

    24 oktober 2019 om 17:07

    Belangrijkste vraag lijkt mij eigenlijk nog wat de bpm deed bij de vorige en doet bij de huidige. Dan pas weten we of de auto zoveel duurder is door de Nederlandse overheid of dat Audi de prijzen in hoogconjunctuur aan het opvoeren is.

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      24 oktober 2019 om 17:14

      @stefje: ik vermoed een combinatie van de 2. Iets minder BPM en iets hogere basisprijs om uiteindelijk toch duurder uit te komen.

      Login om te reageren
  12. cpp1 zegt

    24 oktober 2019 om 19:18

    Vind nieuwe RS6 volledig geslaagd. Alleen de prijs had 50K lager moeten liggen.

    Login om te reageren
  13. kniesoor zegt

    24 oktober 2019 om 19:32

    Als we die rare wenkbrauw boven de uitlaten even wegdenken, vinnik zo’n RS6 best een attractieve oto. Maar 200K met een paar noodzakelijke opties is van de zotte, dat heb ik er niet voor over.

    Login om te reageren
  14. appeltaartislekker zegt

    24 oktober 2019 om 20:16

    Komt er ook een nieuwe RS4?

    Login om te reageren
    • roller79 zegt

      24 oktober 2019 om 23:02

      @appeltaartislekker: die is ook net aangekondigd, tenminste, de 2020 facelift

      Login om te reageren
      • appeltaartislekker zegt

        25 oktober 2019 om 10:24

        @roller79: nice.

        Login om te reageren
  15. vaakbenjetebang zegt

    24 oktober 2019 om 20:44

    @willeme ‘hoeveel moet je pinnen’

    I see what you did there.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North