NL prijzen Audi RS6 Avant én Audi RS7 Sportback bekend!

Auteur: , 43 Reacties

Hoe veel geld moet je pinnen voor deze brute monsters?

Audi RS6 - RS7

Het blijft altijd een dingetje: Nederlandse prijzen van auto’s. Net als bij sommige Scandinavische landen heeft onze overheid er een hobby van gemaakt om leuke auto’s te belasten.

Nu is dat vrij eenvoudig toe te lichten. Omdat BPM officieel niet mag in de EU, belast de fiscus de meest vervuilende auto’s. Lees: alle auto’s met verbrandingsmotor. Dus de enorm zware, grote en dikke auto’s met een enorme V8 worden relatief gezien enorm zwaar belast. Dus we houden ons hart vast betreft de prijzen van de Audi RS6 en RS7. Hier komen ze!

Audi RS6 Avant quattro (C8)
De dikste stationwagon van Audi gaat 184.360 euro kosten. Voor dat geld krijg je een 4.0 TFSI motor met 48v-ondersteuning om een beetje CO2 uitstoot te drukken. Is de RS6 dan goedkoper dan voorheen? Helaas niet, de vorige RS6 kostte namelijk 158.360 euro. De RS6 Performance Pro Line + (met luxe uitrusting en 605 pk sterke V8) kostte 170.290 euro. Kortom, de nieuwe is wederom prijziger.

Audi RS6 Avant (C8) '19

Audi RS7 Sportback quattro (C8)
Mocht je geen stationwagon willen, dan is er geen RS6 Sedan, maar wel een RS7 Sportback. Logisch, de RS7 Sportback ziet er vlotter uit. De prijs is bijna gelijk aan die van de Audi RS6. De RS7 Sportback kost namelijk 188.200 euro. Ook de RS7 is iets duurder dan voorheen.

Audi RS7

Mercedes-AMG E63 4Matic+ Estate (S213)
€ 170.608
Uiteraard kijken we meteen even wat je bij de concurrentie kwijt bent voor soortgelijke waar. Voor de Audi RS6 Avant is het eenvoudig. Die heeft maar één echte concurrent en dat is de Mercedes-AMG E63 4Matic Estate (S213). We gaan in dit geval even uit van de instapversie (zonder 'S'), want reken er maar op dat er een Audi RS6 ‘Competition’, ‘Performance’ of ‘Plus’ komt. De Mercedes-AMG E63 4Matic+ Estate kost 170.608 euro. De 4.0 biturbo V8 levert 572 pk aan vermogen en 750 Nm aan trekkracht. Van 0-100 km/u duurt 3,6 seconden. En dan te bedenken dat dit de langzame versie is.

Mercedes-AMG E63 4Matic+ Estate (S213) '19

Tesla Model S Performance Ludicrous
€ 105.720
Bij de RS7 is het wat lastiger om een concurrent aan te wijzen. Van de BMW M8 Gran Coupé is nog geen prijs bekend en Mercedes-AMG heeft geen ’63’ versie van de CLS. De AMG-GT 4-Door Coupé staat gevoelsmatig een stuk hoger in de markt, wat ook te zien is aan de prijs van 209.427 euro. Hetzelfde geldt voor de Porsche Panamera Turbo, waar ze bij Porsche graag 211.400 euro voor terug zien. Qua carrosserie en prestaties lijkt de Tesla Model S Performance Ludicrous er nog het meeste op, gek genoeg. Deze kost slechts 105.720 euro. Daarbij is de Tesla aanzienlijk sneller op de 0-100 km/u sprint, maar is het interieur aanzienlijk minder vrij en is de Model S veel trager op de Autobahn.

Tesla Model S Performance Ludicrous '19

Zowel de Audi RS6 als RS7 zijn per direct te bestellen. Levering start aan het einde van 2019.



43 reacties

Ik kwam laatst een E63 van deze generatie tegen, echt een dikke bak. Maar als je hem dan zo vlak na die foto van de RS6 op je scherm ziet verschijnen, lijkt ‘ie ineens heel beschaafd, alsof je naar een doodgewone E200 kijkt. Bizar hoe je beeld van een auto zo snel kan veranderen.
@edge: Beschaafd is bij de huidige powersedans en stations natuurlijk relatief, maar is dat juist niet een beetje wat dit segment zo mooi maakt?
@viezefreddyw: Ja, absoluut. Als ik zelf een E63 zou mogen samenstellen zou ik het liefst nog voor dat businesspakket met de Avantgarde grille en eenvoudige achterbumper gaan. Ik houd wel van luxe, snelle auto’s die niet meteen dat schreeuwerige wat deze RS6 wel heeft. Niet dat de RS6 dan meteen een slechte auto is, maar ik vind het net even iets teveel van het goede. Er had best nog een gradatie tussen de S6 en RS6 mogen en kunnen zitten qua uiterlijk.
@Edge: in Breda staat er één, da’s net een instapmodel… Maar dan met meer dan 550 pk!! Heel gaaf! Overigens vind ik ook een luxe interieur met een lapje hout veel vetter dan zo’n carbonpakket.
@Edge: nou sla jij maar je +- 190 k op een RS6 stuk dan. Met een mes aan mijn keel zou ik altijd nog voor een Huracan gaan…
Hebben jullie ook prijzen van de buren in België en Duitsland.

Vind het altijd fijn om te weten, tot in de details aan toe, hoe hard we nou genomen worden in Nederland.
@GTR: Duitsland: 117.500 voor de RS6 en 121.000 voor de RS7.
België: 119.950 voor de RS6 en 127.950 voor de RS7.

Kortom: vrij hard.
@720s: Godverdorie gewoon een slordige 70.000 euro…
@viezefreddyw: Voor die €184.360 koop je hier in België gewoon een Huracan…
Bij deze een steunbetuiging aan de Nederlandse autoliefhebber.
@720s: Dus in DE heb je voor dit geld een RS6 én een Cayman voor het weekend!
Geef mij de vorige RS6 of huidige S6 maar. Wat een lelijk ding is die nieuwe RS6!
Wat een geld zeg. Ik koop voor dat geld wel wat leukers. Vraag mij niet wat, maar niet iig de die 2. 😂
Helaas buiten budget op t moment.. Echter snap ik de vergelijking met de model s niet precies, want dit is appels met peren vergelijken. Liefhebbers van een snelle gezinsbak(Lees: alleskunner) met een grommende vriend onder de motorkap zullen nog niet peizen over zon elektrisch gebakje.
Kan ik hem ook bestellen zonder die tjoening wielen en monster bumpers?
Ik kreeg de configurator op 293k.. Maar wat jammer van dat interieur zeg.. Die nieuwe Audi sturen horen eerder thuis in een SUV of een busje, wat was dat ronde stuur van de vorige generaties dan toch mooi.
@1audi1: En nee niet alle Audi’s sturen ook als een busje😉 maak hem zelf maar vast
@1audi1: 293k????? Heb je ze als package deal geconfigureerd ofzo? Dat is dik 100k aan opties, lijkt me sterk.
@e34m5touring: Nope, dat kan echt. Het is bijna belachelijk.

Alhoewel, dan moet je niet bij de accessoires alles meerekenen. Niemand heeft zes dakkoffers in drie verschillende groottes en twee kleuren nodig :D
@720s: Sick. Slaat nergens meer op.
@720s: Hoe dan? Als ik in de configurator de duurste opties aanvink bij de RS7 kom ik op 266k uit.
@berlinetta: sidenote inderdaad, ik kwam op 250.766 uit (er zijn een paar dure opties die ik moest laten liggen maar die konden dan niet icm een duurdere optie). Waar @1audi1 zijn data vandaan haalt weet ik niet, maar ik vind 250 ruggen ook echt krankzinnig duur. Dat is bijna 70.000 euro aan opties.
@720s: Nee ja precies, alle opties is niet mogelijk, maar ik heb de duurst mogelijke versie geconfigureerd en dan kom ik op 266k uit. Duurste lak, duurste velgen, duurste pakketten en duurste opties. Alsnog 80k aan opties dus. Bizar.
@720s: Van de configurator van Audi.. en nee heb geen dakkoffers enzo aangevinkt.

Met die pakketjes loopt het snel op, en keramische remmen a 12k

Maar misschien dat die pakketten samen aangevinkt kunnen worden in overloop met elkaar in de app, dat ik daarom zou hoog uitkwam.
@1audi1: zou kunnen, die app doet het nooit zo lekker bij mij (kan aan iOS liggen?) dus ik deed het op de website ;)
@E34M5Touring: Ook bijna alles aangevinkt en zat op de 104k aan opties.
@E34M5Touring: hij had er 2 besteld!
BMW M5 is €161.780 voor de niet competition. 3,4 sec naar de 100. Mis je alleen de station.
@flatsix010: heb je de B5 Bitirbo Touring voor
Allemachtig allemachtig, een redelijk volle, zonder al te idiote opties (zonder nachtzicht, bang&olufsen audio overdadige leerpakketten ) is al 250k
Ik wacht liever op de RS6 sedan.
@marcus1963: Dan kun je lang wachten ;)
Belangrijkste vraag lijkt mij eigenlijk nog wat de bpm deed bij de vorige en doet bij de huidige. Dan pas weten we of de auto zoveel duurder is door de Nederlandse overheid of dat Audi de prijzen in hoogconjunctuur aan het opvoeren is.
@stefje: ik vermoed een combinatie van de 2. Iets minder BPM en iets hogere basisprijs om uiteindelijk toch duurder uit te komen.
Vind nieuwe RS6 volledig geslaagd. Alleen de prijs had 50K lager moeten liggen.
Als we die rare wenkbrauw boven de uitlaten even wegdenken, vinnik zo’n RS6 best een attractieve oto. Maar 200K met een paar noodzakelijke opties is van de zotte, dat heb ik er niet voor over.
Komt er ook een nieuwe RS4?
@appeltaartislekker: die is ook net aangekondigd, tenminste, de 2020 facelift
@roller79: nice.
@willeme ‘hoeveel moet je pinnen’

I see what you did there.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).