• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse tuner geeft Audi RS6 maar liefst 950 pk

Auteur: robbie, gepost 6 december 2009 om 15:05 – 106 Reacties

Audi RS6 Essing Dieseltuning
Omdat genoeg soms niet genoeg is. Met dat motto in het achterhoofd besloot Wim Essing om een Audi RS6 door middel van mechanische en software tuning op te peppen van 580 pk & 650 Nm naar 950 pk & 965 Nm. Dat zijn waarden waar zelfs een Bugatti Veyron bang van zou worden.

Je vraagt je misschien af wie Wim Essing is en waarom hij het voor elkaar krijgt om zoveel vermogen te peuteren uit die 5.0 liter grote V10. Wim heeft een bedrijf met de naam Essing Dieseltuning en die zijn, zoals je zou verwachten, voornamelijk gespecialiseerd in het tunen van dieselmotoren. Dat is echter vooral tegenwoordig het geval, in het verleden is het bedrijf opgericht om technologische innovaties voor de racewereld te ontwikkelen. Denk daarbij aan karts, Formula 3000, maar ook aan de Formule 1. Zo hebben ze samengewerkt met onder andere Ferrari, Honda en Toyota.

Het is dus geen simpele chipboer die voor de verandering eens wat anders opvoert. Het hele project heeft in totaal 3 weken geduurd, ze zijn dus zeker niet over 1 nacht ijs gegaan. Op mechanisch gebied is het volgende aangepast:

2 x Garett competition ball bearing turbo’s 230.000 Rpm
Compressie verlaagd
Watergesneden koppakking rvs
ECU remapping via CMD in 7 stages
Competitie-uitlaat (reeds gemonteerd)
2 x K&N sportluchtfilter
2 x cylinderkop “geflowed” & re-shaped
2 x racing katalysts superflow
20 competition valves extra
Keramische schijfremmen (reeds gemonteerd)

En ook de prestaties zijn niet misselijk:
0 – 200 km/u: 9,158 sec.
Brandstofverbruik bij volgas: 43 l/100 km
Topsnelheid (berekend): 380 – 400 Km/u (nog niet getest)

Zullen we Wouter even langssturen voor een rijtest? (via: audituningmag.com & dieseltuning.nl)

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Afrojack doet zichzelf Audi RS6 met 1.001 pk cadeau [video]
  • Johann Abt Signature Edition
    Dit is de ultieme Audi RS6 met garantie (800 pk!)
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, avant, rs6, tuning, zwart

Vorig bericht: « BMW wil volgend jaar terugkeren op Le Mans
Volgend bericht: Lamborghini Reventino = Gallardo met kapsones »

Lees Interacties

Reacties

  1. //M zegt

    6 december 2009 om 15:08

    wow, een gezinsraket

    Login om te reageren
  2. sjaakk zegt

    6 december 2009 om 15:08

    dat zijn wel leuke waardes. zet hem maar naast een veyron. is kijken wie er wint. :P

    Login om te reageren
  3. mb zegt

    6 december 2009 om 15:09

    Daar is toch niet mee t rijden man.Die audi valt spontaan uitelkaar van die enorme krachten.

    Login om te reageren
  4. bermuda1980 zegt

    6 december 2009 om 15:09

    hij komt op de vermogenskromme anders niet boven de 850 uit hoor.. zelfde met de torques.. typo’s?

    Login om te reageren
  5. Mr Hyde zegt

    6 december 2009 om 15:12

    Op de autobahn een beetje Veyron’tje pesten. Superleuk, en natuurlijk wel een beetje nationale trots.

    Login om te reageren
  6. integralechubasco zegt

    6 december 2009 om 15:13

    geen aanpassingen in de andrijflijn?? :?

    Login om te reageren
  7. ZwerverRoodbaard zegt

    6 december 2009 om 15:16

    Zeker een stukje vakwerk :) mooie curve ook.

    @bermuda
    Misschien moet even iets beter kijken, rechts onderstaan ook de hoogst behaalde getallen.

    Login om te reageren
  8. timberleek zegt

    6 december 2009 om 15:20

    ganz geil herr Essing

    ik bied me aan als wouter niet wilt *twisted*

    Login om te reageren
  9. timberleek zegt

    6 december 2009 om 15:20

    :twisted:

    die bedoel ik

    Login om te reageren
  10. PannE zegt

    6 december 2009 om 15:22

    Auto valt niet uitelkaar, Quattro systeem kan tot 1800 Nm aan(torsen systeem). En ze zullen vast ook aan de bouwkwaliteit gedacht hebben.

    Login om te reageren
  11. DaBaZZ zegt

    6 december 2009 om 15:24

    Deze hollandse glorie vraagt om een rijtest, ik zeg doen!

    Login om te reageren
  12. P951 zegt

    6 december 2009 om 15:26

    @Bermuda1980,

    Volgens mij lees je de grafiek verkeerd. De wat meer stijgende lijn is het vermogen en hoort bij de linker schaal. De wat meer horizontale lijn (koppel) hoort bij de rechter schaal.

    Zijn voor de rest leuke waardes. Ben inderdaad ook benieuwd hoe lang de versnellingsbak het uithoudt als je dat vermogen op alle 4 wielen loslaat.

    Login om te reageren
  13. svennos zegt

    6 december 2009 om 15:28

    Nu nog wachten op de eerste filmpjes!

    Login om te reageren
    • Wouter-Klinge zegt

      6 december 2009 om 20:08

      @svennos:

      Foto is ook goed hoor. Om een boom gekronkeld is bewegend beeld niet echt meer nodig.

      Login om te reageren
  14. Pieter Autofans.be zegt

    6 december 2009 om 15:29

    Goed voor 100km, dan is het blok kapotgereden. 900pk uit een V10 krijgen is kinderspel. Het paar 1000’n kilometers laten rijden en nog steeds even goed laten presteren, dat is de kunst.

    Login om te reageren
  15. TimoBac zegt

    6 december 2009 om 15:30

    Erg mooi, maar ik weet niet of dit echt tegen de veyron op zou kunnen. De veyron heeft ook echt alles mee namelijk ook de aerodynamica enzovoorts dus veyron wint toch denk ik, maar op zn minst het proberen waard lijkt me zo.. :D

    Login om te reageren
  16. integralechubasco zegt

    6 december 2009 om 15:33

    het is inderdaad de koppeling en versnellingsbak die enorm op z’n donder krijgt met 4-wd.

    ik hoop dat het hele systeem op 1800 nm is bemeten..

    Login om te reageren
  17. FordGT zegt

    6 december 2009 om 15:36

    Dit zijn nou eens echte auto’s. Dit is nog eens leuk als er een Ferrari of iets dergelijks achter je rijd en die seint dat je moet opdonderen naar de andere baan. Dan geeft deze RS6 even gas dan kan de Ferrari daarna maar beter rustig gaan rijden:P

    Login om te reageren
  18. Bob zegt

    6 december 2009 om 15:37

    “Het hele project heeft in totaal 3 weken geduurd, ze zijn dus zeker niet over een nacht ijs gegaan”…3 weken! dat is toch enorm kort voor de ontwikkeling en testen van zoiets?

    Login om te reageren
  19. gasrbij zegt

    6 december 2009 om 15:37

    @bermuda en p951, de maximale waarden staan rechts onderaan de grafiek, 897,1 pk en 976 nm

    Login om te reageren
  20. Lexa zegt

    6 december 2009 om 15:37

    Zo kun je elk blok wel opvoeren natuurlijk ,

    leuk sportuitlaatje eronder en 2 vrachtwagen Turbo’s eronder ,

    Zal een lekker Turbo-gaatje hebben :p

    Login om te reageren
  21. timberleek zegt

    6 december 2009 om 15:37

    @bob

    3 weken door mensen die weten wat ze doen hè

    Login om te reageren
  22. E320cdi zegt

    6 december 2009 om 15:39

    Op t eerste gezicht gruwelijk :-D maar ben benieuwd hoe deze auto inderdaad over een jaartje functioneert, of na 100.000km. Kijkend naar hun geschiedenis lijkt me het wel goed zitten. Ik ben best wel een leek in autotechniek dus ik laat me niet uit over de aanpassingen die gemaakt zouden moeten worden voor de rest :-P

    Login om te reageren
  23. integralechubasco zegt

    6 december 2009 om 15:40

    of het hele systeem niet onderbemeten is kom je snel achter trouwens… gewoon een tukje rijden…

    Login om te reageren
  24. BMW-man zegt

    6 december 2009 om 15:42

    DIT IS ZIEKKK :D maar wel vet ;)

    Login om te reageren
  25. Bob zegt

    6 december 2009 om 15:45

    @ timberleek

    Ik neem toch aan er wel een paar duizend testkilometers zijn gemaakt, hoe kun je anders garanderen dat het heel blijft?

    Login om te reageren
  26. timberleek zegt

    6 december 2009 om 15:48

    ik denk dat de lange testritten nog moeten komen

    nu hebben ze het opgebouwd en indoor afgesteld. het testen gaat nu pas beginnen denk ik. daar heb je inderdaad wel langer voor nodig.

    maar 3 weken voor bouwen en afstellen op een dyno is vrij redelijk lijkt me. met een week heeft zo’n bedrijf het wel in elkaar gezet. dan kunnen ze 2 weken lang de ruwe afstelling doen.

    Login om te reageren
  27. Pieter Autofans.be zegt

    6 december 2009 om 15:49

    @Bob, ik denk niet dat ze dat ooit zullen garanderen. Het zou pas merkwaardig zijn, mochten ze dàt doen!

    Login om te reageren
  28. EJS zegt

    6 december 2009 om 15:54

    Verschrikkelijk gruwelijk.. En ik denk dat het met de duurzaamheid wel mee valt, je zult bij deze auto zelden het gaspedaal verder dan eenderde intrappen, en dan zit je nog ruimschoots in de zone waarop de auto bemeten is, en van die v10 is algemeen bekend dat hij ver getuned kan worden, kijk bijv. ook maar naar gallardo’s e.d.;)

    Login om te reageren
  29. Timmie zegt

    6 december 2009 om 15:54

    “Omdat genoeg soms niet genoeg is.” Steeds waar datzelfde extreem afgezaagde motto!!!

    Login om te reageren
  30. Simpson zegt

    6 december 2009 om 15:54

    zou er uberhaupt wel een versnellingsbak in zitten?
    ongelofelijk brute machinee, leuk visitekaartje!

    Login om te reageren
  31. Volvo_440_turbo zegt

    6 december 2009 om 15:56

    Ik zou er een 2.0TDI logo op plakken op de achterkant en mij dan geens goed amuseren :p

    Login om te reageren
  32. Bob zegt

    6 december 2009 om 15:57

    @ Pieter Autofans.be

    Is het de bedoeling dat dit pakket op de markt komt? Dan zit je toch wel met aansprakelijkheid e.d.

    Login om te reageren
  33. robbie zegt

    6 december 2009 om 16:09

    @iedereen die zeurt over betrouwbaarheid: We hebben het hier toch over een Audi? Die gaan toch nooit kapot ;)

    Login om te reageren
    • Bobby_Orlando zegt

      6 december 2009 om 16:11

      @robbie: inderdaad, Skoda’s zijn heel degelijke auto’s.

      Login om te reageren
  34. Rob zegt

    6 december 2009 om 16:19

    Ik heb de site van het bedrijf bekeken: het staat barstensvol met spelfouten, geen enkel bewijs van de door hen ontwikkelde producten in de formule 3000, en het geheel oogt nogal knullig (subjectief, I know).

    De opmerking ‘Het blok moest er in zijn geheel uit alvorens wij de mechanika konden aanpassen’ scoort echt goed…. Alsof dat zoiets bijzonders is, een motorblok uitbouwen.

    De tuning vwb Alfa Romeo en dieseltuning klopt van geen kant… De behaalde waarden voor een 159 2.4 JTD-m is te hoog bijvoorbeeld, zie squadra-tuning.com.

    Mijn conclusie: óf je bouwt een goede website met betrouwbare info, of je doet het niet….

    Login om te reageren
  35. gvr zegt

    6 december 2009 om 16:19

    ze zullen wel een een vers bak en diffs op reserve hebben liggen en cardanassen enz

    ik denk als je hier de koppeling laat schieten je de versbak van de grond mag rapen hehe

    plus de krachten die op het chassis vrijkomen zijn niet mals…tenzij ze versterkingen hebben aangebracht…

    het zal niet de eerste zijn die zijn chassis “twist”onder zo’n groot vermogen

    een veyron bijv heeft miljoenen gekost aan ontwikkelingkosten en research en ze verliezen er geld aan.

    Dit is een leuk uithangbord van wat kan maar hier je rij je 20 000km vol aan de bak mee zonder kosten

    Login om te reageren
  36. mb zegt

    6 december 2009 om 16:19

    Audi’s gaan bovengemiddeld kapot.KAn er over mee praten.T is een vag product,dus dan weet je het wel.

    Login om te reageren
  37. dw zegt

    6 december 2009 om 16:21

    Injectoren niet aangepast ? 43L/100 bij volgas is wel erg weinig, dat doet m’n 1.9 tdi ook

    Login om te reageren
  38. dw zegt

    6 december 2009 om 16:22

    @ hoezo kun je er over meepraten ? omdat je in een mercedes 190d rijd uit 1910

    Login om te reageren
  39. Tomaaas zegt

    6 december 2009 om 16:27

    wtf 380-400 km/u weet je hoe f*cking snel

    Login om te reageren
  40. mb zegt

    6 december 2009 om 16:29

    Dw.Loop nou niet zo te ouwehoeren man.RIj een benz uit 2004.Ken iemand die al drie keer zijn dash info systeem heeft vervangen van zon audi.Audi wordt altijd zo opgehemeld.De werkelijkheid is het anders.

    Login om te reageren
  41. Pieter Autofans.be zegt

    6 december 2009 om 16:33

    @ Bob. Ik ken er ook niet zo veel van, ik bedoel de technische en juridische kant van tuning. Maar in België is chiptuning illegaal. Aansprakelijkheid is bij deze dus onbestaande.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      6 december 2009 om 16:36

      @Pieter Autofans.be:

      Hier in Nederland is het wel legaal.. Maar geen idee hoe het met de aansprakelijkheid zit verder;)

      Login om te reageren
  42. RenesisHP zegt

    6 december 2009 om 16:34

    Dit kan nooit lang heel blijven. Lijkt mij een typisch 4000km blokje.

    Daarna de boel weer compleet reviseren.

    Maar toegegeven. Het is wel heftig in een gezinsauto.

    Login om te reageren
  43. Pieter Autofans.be zegt

    6 december 2009 om 16:39

    En qua verzekering? Welke maatschappij wil dit verzekeren? Er zit veel te veel power onder en het blok kan, zoals eerder gezegd, waarschijnlijk maar enkele duizenden kilometers mee.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      6 december 2009 om 16:40

      @Pieter Autofans.be:

      Volgens mij maakt dit voor je verzekering geen drol uit;) Heb nog nooit gehoord van iemand die z’n auto getuned had dat ’t een probleem was zijn/haar auto te verzekeren;)

      Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      6 december 2009 om 16:43

      @Pieter Autofans.be:

      Zolang het basisblok hetzelfde blijft zal dit geen problemen opleveren.

      Login om te reageren
  44. Pieter Autofans.be zegt

    6 december 2009 om 16:41

    Daar ben je dan toch beter af in Nederland. In België lachen ze eens goed. :)

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      6 december 2009 om 16:43

      @Pieter Autofans.be:

      tja, aan de andere kant betaal je je wel scheel aan belastingen, taxen, co2 heffing en andere onzin;) Doe mij Duitsland maar, of Amerika ofzo..;)

      Login om te reageren
  45. Bob zegt

    6 december 2009 om 16:49

    @EJS

    Nog wel als de kilometerheffing er komt…of is de uitstoot ook wat gunstiger geworden?

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      6 december 2009 om 16:52

      @Bob:

      dat zit er dik in ja;) Ze zijn sws al bezig met het verbieden van tuning voor leasers, geloof ik;) Dusja..

      Login om te reageren
  46. NLBUURMAN zegt

    6 december 2009 om 16:54

    230000 rpm turbo’s? WTF dan draaien die dingen 230000/60 = 3833,33 keer PER SECONDE rond!

    Login om te reageren
  47. Supergrover zegt

    6 december 2009 om 16:57

    “Hoeveel zuipt die A6 van jou eigenlijk, John?”
    “Volgas? 1 op 2…”
    *stilte*

    Login om te reageren
  48. get l4id zegt

    6 december 2009 om 17:00

    380kmh dan gaat het wel hard met die kilometerheffing

    Login om te reageren
  49. JoostK zegt

    6 december 2009 om 17:04

    Dit is dezelfde auto voor de tuning, toen al door MTM aangepakt en 730pk. Maar dit is toch wel heel bizar

    http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364812082009140239

    Login om te reageren
  50. bobbieee zegt

    6 december 2009 om 17:10

    2 x GaRrett turbo’s type?
    Compressie verlaagd naar welke compressie verhouding?
    Watergesneden koppakking rvs ?watergesneden? boeie
    2 x K&N sportluchtfilter boeie.
    2 x racing katalysts ?superflow? fout
    20 competition valves ? extra? materiaalsoort?

    half nederlands half engels doormekaar zeer fout.
    overbodige info zeer fout.
    niet noemen van turbodruk zeer fout.
    niets noemen over garanties zeer fout.
    geen toeren noemen bij vermogen en koppel zeer fout.
    plaatsen vermogens curve zeer goed
    claim + vermogens curve komen bij verre niet overeen zeer fout.
    (750pk ipv 950pk)
    orginele uitlaat spruitstuk gebruiken zeer fout.
    niets vertellen over de aandrijflijn,koppeling,intercooler zeer fout
    richtlijn kosten plaatje?

    ervanuitgaande dat de aanpassingen een godsvermogen gaan kosten mag de text en uitleg wel wat uitgebreider.
    anders mischien ff naar heffnersperformance of undergroundracing bellen, die weten wel het een en ander over turbo v10’s te melden.
    eerst maares wat filmkes van deze auto op de strip op youtube dacht ik zoo.

    Login om te reageren
    • bobbieee zegt

      6 december 2009 om 17:16

      @bobbieee: nevermind: -(750pk ipv 950pk)- ik had niet ingezoomd

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      6 december 2009 om 17:17

      @bobbieee: speciaal voor jou de toeren:

      Maximum power 950 Hp (699 kW) @ 6900 rpm
      Maximum torque 965 Nm @ 6800 rpm

      Meer informatie kan je wellicht op termijn verwachten ;)

      Login om te reageren
  51. RenesisHP zegt

    6 december 2009 om 17:35

    1 op 2 is toch niet zo slecht met dit vermogen.
    Wij doen bij volgas 1 op 3 met een kwart van dit vermogen.

    Login om te reageren
  52. bereboot81 zegt

    6 december 2009 om 17:35

    De Veyron heeft 51 pk meer. Waarom moet hij er dan bang van worden? Ik snap die logica niet.

    Login om te reageren
  53. timberleek zegt

    6 december 2009 om 17:37

    omdat hij in de buurt komt qua vermogen en ik weet het gewicht van een rs6 niet. maar een veyron weegt 2 ton. dat speelt ook mee.

    dus goede specs vergeleken met de veyron

    Login om te reageren
  54. sir_smokalot zegt

    6 december 2009 om 17:39

    @timberleek

    Een RS6 ook….

    Login om te reageren
  55. timberleek zegt

    6 december 2009 om 17:43

    o die had ik lichter verwacht als een veyron. maar dan nog komt hij vrij dicht in de buurt van de veyron vergeleken veel andere auto’s

    Login om te reageren
  56. Doekse zegt

    6 december 2009 om 17:45

    De Veyron ‘whoopt’ z’n ass nog steeds ziekelijk hard!! trust me!

    Login om te reageren
  57. Doekse zegt

    6 december 2009 om 17:47

    Mensen hier hebben nogal een klein pikkie trouwens!! Wat een stelletje betweters lopen hier te janken zeg!!!

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      6 december 2009 om 17:50

      @Doekse:

      Welkom op Autoblog. ;)

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 december 2009 om 17:57

      @Doekse: nog bedankt he .. voor het opmeten van me piemel ..
      fijn dat je intresse toont in mijn geslachtsdeel ..

      o,ja .. @autogek vroeg nog waar je bleef ..

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        6 december 2009 om 17:59

        @lincoln:

        Lol. :twisted:

        Login om te reageren
  58. BMW-man zegt

    6 december 2009 om 17:57

    Dat is wel erg die RS6, maar dit is erger.. 6-in-lijn M powerrr :P http://www.youtube.com/watch?v=asm-DzeE8bU en http://www.youtube.com/watch?v=ky3NWEfOV4Y&feature=fvw

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      6 december 2009 om 18:06

      @BMW-man:

      Gaaaap.

      http://www.youtube.com/watch?v=IokQf21NANo

      Login om te reageren
  59. opelsintrafreak zegt

    6 december 2009 om 18:17

    Lekker lijkt me super om daarmee over de autobahn te gaan :D

    Login om te reageren
  60. RenesisHP zegt

    6 december 2009 om 18:23

    Eerlijk gezegd lijkt dit vermogen mij helemaal niets. Totaal onbruikbaar vermogen om echt lol mee te hebben.

    Daarbij een topsnelheid die je waarschijnlijk nooit zal halen.

    Dus vooral leuk voor de kroegpraatjes.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      6 december 2009 om 19:17

      @RenesisHP:

      idd, uiteindelijk kan je beter iets lichters hebben met een betere wegligging en minder power;) heb je meer lol aan;)

      Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      21 december 2010 om 11:20

      @RenesisHP:
      dat is wel de snelste weg legale auto die er is:P

      Login om te reageren
  61. bereboot81 zegt

    6 december 2009 om 18:35

    Een veyron heeft 1001 pk en kan 405km/h de hele dag door.

    Deze Audi heeft 950pk en heeft geen cijfers voor behaalde topsnelheid, maar men mag ernstig twijfelen of het veel verder zal gaan dan 350kmh.

    Een veyron heeft supercar/status en kost een miljoen. Deze Audi kost, incluis alle toeters en bellen, misschien een kwart van dat bedrag.

    Nogmaals, waarom zou een veyron bang worden van deze auto, als een auto al bang kan worden?

    Ik blijf het een (tele)vaag begrip vinden.

    Login om te reageren
  62. bartholomeo zegt

    6 december 2009 om 18:48

    Het feit dat dat bedrijf powerboxen verkoopt zegt me al genoeg eigenlijk.

    Login om te reageren
  63. Tiger zegt

    6 december 2009 om 18:50

    En wanneer kunnen we hiervan een rijtest verwachten?

    Login om te reageren
  64. Mootjuh03 zegt

    6 december 2009 om 19:20

    Respect voor deze wagen!

    Login om te reageren
  65. BMW-man zegt

    6 december 2009 om 19:31

    @RenesisHP: die Red victor is kapot lelijk :P, oke oke ieder zijn ding ;)

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      6 december 2009 om 19:46

      @BMW-man:

      Eens. Het is niet moeders mooiste(of toch wel, in ieder geval moeders enigste).

      Punt is dat tuning eigenlijk niet echt bijzonder is. Elke auto kan snel zijn met de juiste tuning.

      Dan zijn echt snelle basismodellen een stuk interessanter.

      Login om te reageren
  66. Dennis zegt

    6 december 2009 om 19:39

    Ook de Audi’s kunnen kapot en sommigen nog erg vaak ook!
    Ik had er helaas 2 die vaak kapot waren. NOOIT meer zo’n waardeloze te dure VAG(rommel) produkt voor mij!

    Login om te reageren
  67. gerry zegt

    6 december 2009 om 20:07

    dit is nou mooi! je labrador achter in en nog steeds binnen de 10 seconde op de 200!!! rs6 blok is een super blok! voor de mensen die hem vergelijken met een veyron kijk ook eens naar het prijs kaartje…. en een rs6 kunnen meer mensen in dus ik zeg de rs6 wint! wat gruwelijk zeg!

    Login om te reageren
  68. stuko zegt

    6 december 2009 om 20:07

    Echt achterlijk hoe velen zo’n project afzeiken met opmerkingen als: ‘dit blijft maar 100km heel etc..’ ‘versnellingsbak houdt het niet’. Dit is gewoon een prachtig project, met uitzonderlijke prestaties! Van Nederlandse bodem, stop met zeiken en vraag om een filmpje!

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      6 december 2009 om 20:14

      @stuko:

      Dat heet geen afzeiken, dat heet realisme.
      Ik ken een paar tuner boys(waaronder 1000+ pk Skylines) die continu aan het sleutelen zijn. Zulke tuning is gewoon zeer kwetsbaar.

      Ik zie liever echte sleepers. Dat zijn echt leuke projecten.

      @gerry.

      Zeer weinig. Zal ook best een goede reden voor zijn.

      Login om te reageren
  69. gerry zegt

    6 december 2009 om 20:08

    hoeveel basismodellen hebben 950 pk?

    Login om te reageren
  70. MrJones zegt

    6 december 2009 om 20:23

    lees ik dit nou goed?
    Brandstofverbruik bij volgas: 43 l/100 km

    43 liter per 100 kilometer!?!

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      6 december 2009 om 20:45

      @MrJones:

      Een beetje flinke oldtimer Amerikaan doet 200 l/100 km.

      Login om te reageren
  71. stuko zegt

    6 december 2009 om 20:46

    @ RenesisHP
    Realisme is ook dat die auto standaard al bijna 600pk heeft. Er komt dus een >50% vermogen bij door montage van 2 vreselijk dikke turbo’s, andere kleppen etc etc.

    De simpele chipboer op hoek van de straat chipt een 110pk tdi’tje zo naar 150pk- dus zo’n 35% door alleen software.. Dat is kwetsbaarder dan dit.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      6 december 2009 om 20:56

      @stuko:

      Ik ben ook tegen chippen.

      Dat is pas interessant als de basis teruggeschroefd is. In andere gevallen gaat het ten koste van de duurzaamheid.

      350 pk is overigens een stukje meer dan 40pk. Dat is toch wel een heel groot verschil.

      Daarbij is een 4cilinder totaal niet te vergelijken met een “lichtgewicht” V10.

      Je simpele rekensommetje slaat echt kant nog wal.

      Misschien toch iets beter in de tunerwereld verdiepen is mijn advies.

      Dan moet je echt alles aanpassen.

      Login om te reageren
  72. stuko zegt

    6 december 2009 om 21:07

    @ RenesisHP
    Zo te horen heb jij er zovéél verstand van, dat je minstens zo’n project in de schuur hebt staan die ook probleemloos 400.000km kan rijden. Kunnen we die volgende week verwachten op de blog?

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      6 december 2009 om 21:18

      @stuko:

      Nope, ik rij gewoon met een motorblok wat van zichzelf al tegen zijn grenzen aanhangt. Gaat waarschijnlijk maar 100.000 km mee. Misschien zelfs minder.

      Verstand van hebben.. Mwah. Ook weer logisch denken en zoals aangegeven kennissen in het wereldje hebben.

      En zoals al eerder aangegeven, getunede voertuigen draaien geen 4 ton. 4000km blokje is een uitspraak uit de tunerwereld.

      Overigens ook logisch. Je probeert een raceauto van een straatauto te maken. Raceauto’s gaan al helemaal niet lang mee.

      Maar goed. Is dit jouw manier van antwoorden bij ongelijk?
      Weten wij dat ook weer.

      Login om te reageren
  73. Nihad Stocevic zegt

    6 december 2009 om 21:15

    hehe, sky is the limit…

    Login om te reageren
  74. Ary zegt

    6 december 2009 om 22:26

    Hoewel ik de toonzetting van RenesisHP wat jammer vindt, heeft hij eigenlijk wel gelijk.
    Ben daar door schade en schande ook achtergekomen.
    Je kan nu eenmaal niet zomaar iets wijzigen in een standaard blok, je zal dan eigenlijk opnieuw alles in evenwicht moeten brengen.

    Login om te reageren
  75. F355GTB zegt

    6 december 2009 om 23:18

    Dit soort waardes gaan toch nergens meer over?
    Leuk hoor, zo veel pk’s. Maar volgens mij kun je turbo-motoren bij wijze van spreken onbeperkt tunen. Maar wat doet het met de levensduur? Als ik een dure auto als een RS6 zou hebben, zou ik het er niet op wagen. Volgens mij kun je met een standaard RS6 ook prima uit de voeten.

    Login om te reageren
  76. Entwicklung88 zegt

    7 december 2009 om 00:07

    43 l/100 km vind ik echt niet veel. Zoals eerder gezegd haal je dit in redelijk standaard auto’s al. VW MkV GTI haal je ook 35 l/100 km mee.
    @ Bereboot
    Een Veyron ‘hele’ dag op topsnelheid? Dacht het niet. Daarnaast smelten de banden na een kwartiertje en is de tank iets daarvoor al leeg.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      7 december 2009 om 00:13

      @Entwicklung88:

      Dat geeft meteen een nieuwe vraag.
      Hoe lang kunnen deze banden 350+ aan.

      Deze Audi is namelijk ook behoorlijk zwaar.

      Login om te reageren
  77. Patrick zegt

    7 december 2009 om 00:34

    Bugatti Veyron zal er bang van worden…zeker van ’n Nederlandse tuner…jaaaa daaaag!

    Login om te reageren
  78. Treff zegt

    7 december 2009 om 09:37

    ben benieuwd of hij inderdaad ook echt goed loopt!! Maar de specs zien er ontzettend relax uit, daar zou ik inderdaad wel eens een stukje Autobahn willen doen

    Login om te reageren
  79. oniwo zegt

    7 december 2009 om 10:19

    Veyron pesten zal er nog steeds niet inzitten. Ik denk dat het nog steeds RS6-je pesten zal zijn. 16 cylinders en 4 turbo’s overbrug je niet zomaar met een V10 en 2 turbo’s.

    Login om te reageren
  80. M-lover zegt

    7 december 2009 om 12:51

    Dit is nu eens mooi opvoerwerk! Niet de eerste de beste tupperwareparty waar er ook iemand de turbodruk wat hoger kan zetten of een powerbox op een diesel inpluggen. Mooie curve ook, die turbo is duidelijk niet met de natte vinger gekozen!
    En natuurlijk kan je er meer pk’s uithalen (kijk maar eens wat ze uit een 3.2l ///Mmetje halen) maar ik geloof erin dat deze motor nog redelijk lang zal meegaan als je ziet dat hij met veel zorg ineen gestoken is.

    kwanta kosta?

    Login om te reageren
  81. Benz.. zegt

    7 december 2009 om 13:24

    Je kunt wel zien dat er een expert is bezig geweest..
    Zeer brute waarden ongetwijfeld maar met een “normale” RS6 zou ik al best tevreden zijn.

    Overigens wel een topprestatie..

    Login om te reageren
  82. Fiskmas zegt

    7 december 2009 om 13:59

    LOL en dan laten ze die motor zo op een pallet liggen…. ik had wel een cherrypicker ofzo verwacht.

    Login om te reageren
  83. Majinstar zegt

    7 december 2009 om 14:58

    Ken ie eindelijk eens een 335i bijbenen. :D

    Login om te reageren
  84. Cantago zegt

    7 december 2009 om 20:28

    WOW! GAAF! Dat lijkt me heerlijk om mee te rijden:D

    Login om te reageren
  85. rickert123 zegt

    23 augustus 2014 om 20:44

    heel leuk die 965nm maar brabus maakt mercedes met 1450nm

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North