• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nice! Alfa Giulia in 5-serie verpakking komt er echt aan

Auteur: RubenPriest, gepost 19 juni 2016 om 20:58 – 52 Reacties

Alfa


De fraaie Giulia krijgt een grotere broer.

Voor wie de Giulia nét iets te klein is heeft Alfa Romeo goed nieuws. Op de achtergrond werken de Italianen aan een grotere sedan. De beer is los bij Alfa en we mogen hopen een stroom van modellen, aldus FCA chef technologie Harald Wester. Het is natuurlijk geen geheim dat er nieuwe modellen van Alfa eraan zitten te komen, maar extra duidelijkheid en nieuwe details zijn altijd fijn.

Zo moet sedan gaan concurreren met de Audi A6, Mercedes E en de BMW 5. Alfa wil de druk op de ketel houden. Na een aantal jaren van negatieve berichtgevingen omtrent vertragingen moet de schade in rap tempo worden ingehaald. Wester spreekt over een snelle dropping van modellen. Zo moet volgend jaar de veelbesproken SUV eindelijk onthuld gaan worden en direct in 2018 moet de nieuwe sedan klaar zijn voor het publiek. We houden nog even een slag om de arm met deze uitspraken van FCA, maar laten we vooral positief blijven.

De grotere sedan komt op hetzelfde platform te staan als de Giulia. De inmiddels bekende motoren worden dus ook in deze 5-serie concurrent gelepeld, hetzij met meer paardenkrachten. Een nieuwe V6 diesel moet tevens haar debuut beleven in de sedan, net als een plug-in hybride variant. Mogelijk is deze diesel enigszins verwant aan de zescilinder diesel uit de Maserati Ghibli. Als het iets soortgelijks wordt zoals bovenstaande fotosoep van TheoChin zijn wij alvast behoorlijk content. (via AutoExpress)

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden
  • Alfa Romeo Giulia GTA
    Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen
  • De gaafste Alfa van dit moment is stiekem Duits

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, harald-wester

Vorig bericht: « Dit heeft Max te zeggen over de Grand Prix van Europa
Volgend bericht: Dit zijn 9 lelijke velgen, af fabriek »

Lees Interacties

Reacties

  1. monsieurleloure zegt

    19 juni 2016 om 21:02

    Gaaf , eindelijk een opvolger voor de 166.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      19 juni 2016 om 22:06

      @monsieurleloure:

      Waarom zou je een opvolger van een flop willen maken ??

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        19 juni 2016 om 22:25

        @lincoln: Hele fraaie flop. Bijzonder prettig rijdende flop ook.

        En waarom zou het raar zijn een opvolger van een flop te maken? Een flop is juist reden om eerder met een opvolger te komen. Daarom ook zijn er nu al voortekenen van een opvolger voor de 166…

        Login om te reageren
      • giulio zegt

        20 juni 2016 om 01:14

        @lincoln: een flopvolger bedoel je eigenlijk?
        Blijft een rare vraag btw. Geef eens 3 redenen waarom niet?

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        21 juni 2016 om 07:41

        @lincoln: De 605 kreeg toch ook een opvolger? Hoewel je dat geen opvolger mag noemen van Peugeot, daarom werd het 607 ipv 606. Marketingblabla.

        Maar de 607 werd wel de mooiste Peugeot van de laatste 30 jaar…

        Login om te reageren
      • vroemvroem0987 zegt

        21 juni 2016 om 13:20

        @lincoln: ben destijds altijd heel tevreden geweest over mijn 166. Geen flop wat mij betreft

        Login om te reageren
  2. cpp1 zegt

    19 juni 2016 om 21:02

    Als AR nou maar niet ook de fout maakt om de Giulia onder het kopieerapparaat te gooien en met 20% te vergroten. Al die merken, niet enkel de Duitsers, doen het. Zat vandaag achter een nieuwe XF…mijn jongens wat een exacte kopie van de EX zeg!

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      19 juni 2016 om 21:07

      @cpp1: zonde die ver-audificatie van autoland inderdaad.

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        19 juni 2016 om 21:11

        @martinus: ja vreselijk.

        Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        19 juni 2016 om 21:21

        @martinus: vreselijk ja.

        Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        19 juni 2016 om 21:28

        @martinus: ik kan de huidige generatie audis nu wel uit elkaar houden, maar vandaag reed ik achter een Mercedes zonder monogram, en ik wist echt niet of het een c, e of s was…

        Login om te reageren
        • noreplacementfordisplacement zegt

          19 juni 2016 om 22:01

          @boomhauwer: Mercedes is de nieuwe koning inderdaad…ik had het bij die film secret soldiers of benghazi, maar dat zal wel n s klasse zijn geweest, toch?

          Login om te reageren
        • ocda zegt

          19 juni 2016 om 22:12

          @boomhauwer: hans anders FTW

          Login om te reageren
        • jobberns zegt

          20 juni 2016 om 09:18

          @boomhauwer: precies, en dat is jammer. Audi maakt opzich wel onderscheidende modellen, je kunt wel zien of het een A3, A4 of A6 is maar je ziet wel dat het ‘familie’ van elkaar is. Bij Mercedes kun je de E-, C-, en S-klasse nauwelijks uit elkaar houden, en moet je naar de lengte of achterlichten kijken! Beetje jammer want in het verleden waren de auto’s wat onderscheidender.

          Login om te reageren
          • skinnybmw zegt

            20 juni 2016 om 10:46

            @jobberns: Ik vind juist dat het verschil tussen de generaties bij Audi weinig verschillend zijn vergeleken met MB en BMW. Neem maar eens alle 5-series, die zien er allemaal erg verschillend uit. Maar neem je een generatie, ook bij BMW en Mercedes, dan lijken die ook op elkaar. Neem de E30, E32 en E34 of de E21, E23, E24 en E28. Ze lijken grofweg ook best wel op elkaar. Dus ik snap nooit zo waar men zo over zeurt tegenwoordig over het probleem dat alle merken auto’s bouwen die op elkaar lijken…dat heet een generatie en merkherkenning.

            Login om te reageren
    • Lennart95vdk zegt

      19 juni 2016 om 21:09

      @cpp1: Ben wel best benieuwd hoe de EX er dan uit ziet

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        19 juni 2016 om 21:13

        @Lennart95vdk: die klote lettercombinatie ook…

        Login om te reageren
        • Lennart95vdk zegt

          19 juni 2016 om 21:19

          @cpp1: haha echt he, als ze het maar niet straks als het er eindelijk in zit, het omgooien net als bij mercedes

          Login om te reageren
    • granlusso zegt

      19 juni 2016 om 21:17

      @cpp1: Denk eerlijk gezegd dat dat wel de trend is en dat het daardoor misschien wel een goede zet is.

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        19 juni 2016 om 21:23

        @granlusso: zou echt jammer zijn. Het meest teleurgesteld ben ik nog in de nieuwe E van Mercedes. Het was zo’n mooie auto m.i. en moet je nu zien ?. Een C + 20 %.

        Login om te reageren
        • ocda zegt

          19 juni 2016 om 22:15

          @cpp1: teleurgesteld door de nieuwe E? Klinkt als een zwaar en depressief leven, blijf je wel uit de buurt van flatgebouwen??

          Login om te reageren
    • giulio zegt

      20 juni 2016 om 00:33

      @cpp1: jouw schuld, omdat iedereen zonodig een Audi moet rijden kopieert de rest Audi na, met dank aan Canon of HP..

      Login om te reageren
    • jbkleyn zegt

      20 juni 2016 om 09:24

      @cpp1: een fout kun je het niet noemen, de andere merken zijn er succesvol mee en ik denk dat het kosteneffectief is. Als Alfa iets kan gebruiken is het succes en kosten-effectiviteit.
      Plus de Gulia is prachtig dus waarom niet.

      Login om te reageren
    • jvthof zegt

      20 juni 2016 om 09:35

      @cpp1: stiekem met je eens, maar voor alfa beter om het wel te doen. Zie Audi Mercedes en BMW, de verkopen lijden er niet bepaald onder. Maar ook Renault en Mazda tegenwoordig.

      Login om te reageren
  3. carspotruben zegt

    19 juni 2016 om 21:03

    Zo vind ik hem gelijk een stuk beter!

    Login om te reageren
  4. Joep zegt

    19 juni 2016 om 21:03

    -edit: lees anders het artikel even-

    Login om te reageren
  5. marinepower zegt

    19 juni 2016 om 21:03

    Graag voor 2024!

    Login om te reageren
    • poursuivant zegt

      20 juni 2016 om 15:34

      @marinepower: Niet zo optimistisch he. Ik verwacht dat deze wagen vlak voor introductie in 2030 nog aangepast wordt naar elektrische aandrijving zoals dan inmiddels verplicht is.

      Login om te reageren
  6. jordip zegt

    19 juni 2016 om 21:05

    Alfa is slim bezig naar mijn idee. 1goede basis maken en vanuit daar goedkoop en slim je modelnummer uitbreiden, en het ziet er nog prachtig uit ook. Fijn om te zien dat alfa terug is

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      19 juni 2016 om 21:08

      @jordip: en wat is het toch mooi.

      Login om te reageren
  7. martinus zegt

    19 juni 2016 om 21:05

    Mooi, dit doet mij vreugd.

    Login om te reageren
  8. kennone zegt

    19 juni 2016 om 21:10

    Graag ook met handbak en rwd!!

    Login om te reageren
  9. sjaterantekomen zegt

    19 juni 2016 om 21:23

    Laat maar komen! Maar idd voor 2024…

    Login om te reageren
  10. mclarenf1lm zegt

    19 juni 2016 om 21:35

    Dezelfde strategie als Mclaren dus, ik hoop dat ze net zo succesvol worden want als ik het een merk toch gun ik het Alfa wel.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    19 juni 2016 om 21:43

    En dan in 2018 graag, niet in 2042.

    Login om te reageren
    • mrniesoe zegt

      19 juni 2016 om 22:06

      @dutchdriftking: ja, anders duurt het nog 24 jaar…

      Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    19 juni 2016 om 21:51

    Is de Guilia niet eens toe aan een facelift ??

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      19 juni 2016 om 21:55

      @lincoln: Die hebben ze al heel subtiel een facelift gegeven…

      Ze hebben er een nieuw typeplaatje op geschroefd. Er staat nu Giulia in plaats van Giulia. Heel subtiel, bijna niemand die ziet wát er veranderd is, maar het ziet er een stuk beter uit…

      Login om te reageren
  13. sjaterantekomen zegt

    19 juni 2016 om 21:59

    Zou eigenlijk een Spaans merk moeten zijn….mañana

    Login om te reageren
  14. noreplacementfordisplacement zegt

    19 juni 2016 om 22:00

    Dat wordt dus 2019! Maarja wel machtig mooie rendert theophiluschin in ieder geval. Bouwen!!!!

    Login om te reageren
  15. moveyourmind zegt

    19 juni 2016 om 22:00

    Ik ben reuze benieuwd waar Alfa Romeo mee op de proppen komt, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het weer iets moois gaat worden.

    Hopelijk wordt het nét zo’n mooie auto als de Giulia en weet Alfa Romeo zich weer een plekje te veroveren in het hogere segment. De basis voor dit nieuwe model zit in elk geval wel goed.

    Login om te reageren
  16. mout zegt

    19 juni 2016 om 22:16

    Ik zet in op 2021. En jullie?

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      19 juni 2016 om 23:25

      @mout: inderdaad ik verwacht de eerste schets ook in 2021

      Login om te reageren
  17. freezzr zegt

    19 juni 2016 om 23:38

    Wat moet je nou nog met een plug-in hybride? Welke markt zit daar nog meer op te wachten eigenlijk?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 juni 2016 om 06:21

      @freezzr: de Duitse markt is vanaf dit jaar helemaal om. 3000 euro subsidie op een hybride.

      Login om te reageren
  18. tvr1974 zegt

    20 juni 2016 om 00:40

    Om in NL suc6 te hebben zijn er 2 dingen nodig; zorgen dat er een model is met weinig bijtelling zodat ie (veel)geleased kan worden en zorgen voor een redelijke restwaarde.. Dat laatste was(en is nog steeds) een probleem tov de Duitse automobielen.. Hoe dat aan te passen? Geen idee.. Iig zorgen dat de auto’s betrouwbaar zijn en veel voor weinig(tov de concurrent).. Maar de tijd zal t leren..

    Login om te reageren
    • giulio zegt

      20 juni 2016 om 01:12

      @tvr1974: veel voor weinig doet geen wonderen voor de restwaarde. Een extreem actieve non-stop stasiepromotiecampagne weer wel.

      Login om te reageren
    • freezzr zegt

      20 juni 2016 om 07:20

      @tvr1974: idd die restwaarde gaat grotendeels het succes bepalen. Want als die laag wordt ingeschat kan het maar zo zijn dat ‘ie in de lease evenveel of meer doet als een 3-serie/4-serie, straks nieuwe V60 lijn, etc. Van de A4 zal ‘ie geen last hebben die wordt alleen door grijze muizen gekozen :)

      Login om te reageren
  19. allesmetturbo zegt

    20 juni 2016 om 00:52

    Ik hoop veel nieuwe alfa’s uit diverse segmenten te gaan zien de komende jaren. Doet het straatbeeld goed in NL

    Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    20 juni 2016 om 03:37

    Hopelijk wordt het eindresultaat niet net zo vertraagd als de gemiddelde trein en wordt het gewoon een nette, mooie wagen

    Login om te reageren
  21. pinut187 zegt

    20 juni 2016 om 12:30

    Goed nieuws en snel een beetje.

    Login om te reageren
  22. eefie zegt

    20 juni 2016 om 15:47

    Laat ze maar doorkomen en snel een beetje

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North