• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Niemand wil de laatste Dodge Challenger of Charger met een V8

Auteur: Bas Leesberg, gepost 10 december 2024 om 07:50 – 5 Reacties

Dodge krijgt de laatste exemplaren van de Challenger en Charger met V8 niet verkocht.

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Voor de Dodge Challenger en Charger met die iconische V8 is die tijd om te gaan nu écht aangebroken. Dodge stuurde de Challenger en Charger met pensioen in aanloop naar een elektrische toekomst. De productie van de oude Dodges is inmiddels gestopt. Dat is misschien maar beter ook, want het Amerikaanse Stellantis-merk heeft nog duizenden exemplaren op voorraad.

Je zou denken dat de laatste serie van de Challenger- of Charger-V8 storm zal lopen, maar dat lijkt dus mee te vallen. Of degenen die hem willen en kunnen betalen, hebben er al eentje in de garage staan. Wat de reden ook is, de Amerikaanse dealers raken hun Dodges aan de straatstenen niet kwijt.

Hoeveel nieuwe Dodges zijn er nog?

Dat blijkt uit de officiële verkoopwebsite van Dodge. Zo staan een paar honderd V6-Chargers en -Challengers te koop, maar je wilt natuurlijk de achtcilinder. Er staan nog 2.068 Challengers en 2.220 Chargers met een achtpitter in de schappen. Zo’n beetje alle uitvoeringen zijn beschikbaar. Van de instap R/T tot de opgefokte SRT Hellcat Redeye Widebody.

Wat kost een Challenger of Charger in Amerika?

De goedkoopste nieuwe Dodge Challenger met een V8-motor is een R/T. Dodge vraagt hier $ 42.795,- voor. Omgerekend komt dat neer op zo’n € 40.000,-. Voor een nieuwe Challenger met een V8! De goedkoopste Charger is net wat duurder. Ook dit is een R/T-uitvoering met een omgerekende prijs van ongeveer € 44.000,-.

Interessant genoeg voor je om er een uit de VS naar hier te verschepen? Je zou denken dat een van de laatste Challengers of Chargers met een V8-motor aardig waardevast zal blijven. Of shop je liever een hybride bij de concurrent?

Ook interessant!

  • Dodge Charger en Challenger
    RIP: Dodge Charger en Challenger
  • Elektrische Charger Daytona heeft toch een dikke V8 sound!
    Elektrische Charger Daytona heeft toch een dikke V8 sound!
  • Dit is de nieuwe Dodge Charger Daytona!
    Dit is de nieuwe Dodge Charger Daytona!
  • Gespot - Mokerdikke Dodge Charger op Nederlands kenteken

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, charger, Dodge, musclecar, V8, verenigde-staten

Vorig bericht: « Politie houdt automobilist aan die porno keek tijdens het rijden
Volgend bericht: Video: Trucker ziet andere auto niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. arta zegt

    10 december 2024 om 09:06

    Ik zou voor de Mustang gaan bij import naar NL.
    Die Stellantis bakken zijn wel erg op leeftijd onderhuids

    Login om te reageren
    • Captain zegt

      10 december 2024 om 21:01

      Dat argument heb ik hier nog gehoord maar nooit begrepen, wat mis je in je muscle car doordat die ‘verouderd’ is? LED verlichting in 256 kleuren? Automatisch parkeren? Zo’n spoilertje dat met een druk op de knop tevoorschijn komt?
      Het is gewoon een schappelijk geprijsde wagen met een budget dat volledig focust op de motor. Voor (meestal onnodige) extraatjes of mooi interieur zijn er andere merken

      Login om te reageren
  2. Robert zegt

    10 december 2024 om 09:48

    Nog steeds vind ik zo’n Challenger ontzettend fraai vormgegeven, i.i.t. de Mustang, die met de generaties 6 en 7 weer wegdreven van de retro vormgegeven vijfde generatie. Alleen is het inderdaad een auto die sinds z’n ontwikkeling, zo’n 20 jaar geleden, als model en platform nauwelijks nog is doorontwikkeld. Hiermee staat dit model wel symbool voor de staat waarin de Amerikaanse tak van het Stellantis cocnern nu verkeert.

    Login om te reageren
  3. Rudy zegt

    10 december 2024 om 11:33

    Auto’s zijn in basis ook al heel erg lang op de markt, denk dat het een keer afgelopen is met de levensduur van een model. Zeker van dit soort auto’s.

    Login om te reageren
  4. Fernando zegt

    10 december 2024 om 14:51

    Een Challenger, Charger of Mustang is uiteindelijk een auto voor de man of vrouw die het Pure wilt.
    Een auto zonder fransjes, met venijnige randjes en streken.
    Niet voor iedereen.
    Die er gek op zijn hebben die allang of zullen er nooit de nodige middelen voor hebben.
    Ik geniet al 8 jaar van mijn Challenger V8 HEMI SRT 8 6.4L Scat Pack met slechts 492PK. Het is autorijden 1.0.
    Sinds deze zomer als daily driver een Ford Mustang Fastback 5.0 V8 Dark Horse 454PK.
    Deze is niet zo rauw en wild als de Challenger maar ook geen afgerichte tijger.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North