• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dodge Challenger Redeye met 1.000 pk is mild gekieteld

Auteur: willeme, gepost 8 maart 2020 om 08:58 – 13 Reacties

Dodge Challenger Redeye

Ondanks een gigantisch vermogen is het voor deze Dodge Challenger Redeye bereikbaar middels slechts een paar eenvoudige en milde ingrepen.

Deze Dodge Challenger Redeye haalt een zeer indrukwekkende mijlpaal, zonder er echt heel veel moeite voor te hoeven doen. Dat moet eigenlijk heel bijzonder zijn. Nog niet zo gek lang geleden was de Bugatti Veyron het veruit snelste, het sterkste en het krachtigste wat er op de markt was.

Vier cijfers

Natuurlijk, er waren toen ook al tuners. Sommige kwamen zelfs heel erg dichtbij die magische grens waarbij het vermogen in paardenkrachten moeten worden uitgedrukt in vier cijfers. Maar laten we eerlijk zijn, zonder uitzondering waren dat ingrijpend aangepaste auto’s. Tegenwoordig is dat niet altijd meer het geval.

Dodge Challenger Redeye

Redeye

Neem deze Dodge Challenger Redeye. Dat is niet eens het absolute topmodel in de Challenger line-up. De Redeye staat boven de Hellcat (zoals deze), maar onder de Demon. De Challenger Redeye is standaard al goed voor 797 pk en 957 Nm. Gezien de rest van de auto redelijk bejaard en budget is, zou je de rest (chassis, remmen, ophanging) kunnen upgraden. Maar nee, de Texanen bij Hennessey zien dat heel anders.

Dodge Challenger Redeye

Milde kuur

Die hebben namelijk de motor een milde performance-kuur gegeven. Hennessey monteert namelijk een 2,65 liter supercharger. Daarnaast worden de kompressorpoelie, het gasklephuis, katalysator en nog wat klein grut ook aangepast. Het resultaat? Nee, niet nét 1.000 pk. Dik 1.000 pk. De 6.2 liter V8 in deze mild getunede Dodge Challenger Redeye is nu goed voor 1.035 pk en een maximum draaimoment van 1.285 Nm. Je leest het goed, de V8 is sterker én krachtiger dan de W16 Quad-turbo uit de Bugatti Veyron.

Hennessey HPE1000

HPE1000

Wat het verder doet met de prestaties, wordt niet vermeld. De Challenger Redeye is van huis uit geen trage auto. Die gaat in zo’n 3,5 seconden naar de 100 km/u en loopt 326 km/u voluit. Deze Hennessey Dodge Challenger Redeye HPE1000 zal een stukje sneller zijn, maar reken niet op Veyron-esque prestaties. Waar de Veyron technologisch nog altijd behoorlijk hoogwaardig en modern is, is dat bij de Challenger niet het geval. De technische basis van de karaktervolle Dodge (uit dezelfde periode nota bene!) was al behoorlijk bejaard bij introductie.

Hennessey HPE1000

Ook interessant!

  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
  • Het doek valt voor de brute Hellcat
    Het doek valt voor de brute Hellcat

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, Dodge, Hennessey, paars, redeye, srt, supercharger, tuning, V8

Vorig bericht: « AB Gemist: de snelste SUV, Genève Roadshow en meer
Volgend bericht: Het probleem van de Honda Civic Type R is geen probleem »

Lees Interacties

Reacties

  1. jajeroenja zegt

    8 maart 2020 om 09:17

    “DIK 1000pk!”

    Nou nou, 35 pk erboven is op een Aygo misschien DIK, maar dit is er maar krap boven.

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      8 maart 2020 om 12:04

      @jajeroenja: dik 1000 is bij jou zeker 1500?

      Login om te reageren
      • ahaaa zegt

        9 maart 2020 om 17:47

        @pa045: zat zelf eerder te denken aan 1100-1200. Vindt zelf 35pk in verhouding met 1.000 pk nou niet extreem veel meer.

        Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    8 maart 2020 om 09:24

    Woei, 1035pk én een strakke paarse kleur!

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    8 maart 2020 om 09:39

    De Challenger mag dan misschien bejaard zijn, t.o.v. de concurrentie (Mustang, Camaro) vind ik deze toch het tofst om te zien.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      9 maart 2020 om 09:35

      @RRRobert: Misschien omdat ie nog het meest tegen het originele aanleunt. Dat is bij die andere twee er van af.

      Login om te reageren
  4. roadrage78 zegt

    8 maart 2020 om 10:19

    1.035pk op de achterwielen. De bandenboer zal een van je nieuwe beste vrienden kunnen worden…

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      9 maart 2020 om 09:36

      @roadrage78: Evenals de pomphouder.

      Login om te reageren
  5. net10 zegt

    8 maart 2020 om 10:32

    Hele gave auto, meer dan 1000 pk lijkt mij wel erg veel vermogen. Hoe krijg je dat goed op de weg.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      8 maart 2020 om 10:49

      @net10: pas in zijn 6 volgas?

      Login om te reageren
    • volvo-s60-adept zegt

      8 maart 2020 om 18:08

      @net10: daar gaat ‘t nou precies NIET om. Eindeloze burnouts, dat is waar ‘t om draait.

      Login om te reageren
    • phdg zegt

      8 maart 2020 om 19:26

      Met specifieke banden en op een dragstrip moet dat lukken, op de openbare weg… veel geluk!!

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    9 maart 2020 om 10:51

    Je hebt er helemaal niks aan, maar man, wat zou ik graag een Challenger willen hebben zeg! Maar dan wel zoals bij de introductie, oranje/rood met zwarte striping!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North