• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini Huracán LP 580-2 met RWD: niet voor noobs

Auteur: Dizono, gepost 17 november 2015 om 19:36 – 39 Reacties

Afbeelding Lamborghini Huracán LP 580-2 met RWD: niet voor noobsAfbeelding Lamborghini Huracán LP 580-2 met RWD: niet voor noobsAfbeelding Lamborghini Huracán LP 580-2 met RWD: niet voor noobsAfbeelding Lamborghini Huracán LP 580-2 met RWD: niet voor noobsAfbeelding Lamborghini Huracán LP 580-2 met RWD: niet voor noobsAfbeelding Lamborghini Huracán LP 580-2 met RWD: niet voor noobs


Minder aangedreven wielen, (iets) minder vermogen, minder uitstoot en minder euro’s die je bij de dealer moet achterlaten. Minder is meerrrrr!

Het was allerminst een verrassing. Niet alleen kende voorganger Gallardo al een louter achterwielaangedreven variant, ook hingen de hardnekkige geruchten over de komst van de LP 580-2 al een tijdje in de lucht. Net als bij de Gallardo kiest Lamborghini er ook voor deze Huracán met enkel RWD over iets minder vermogen te laten beschikken dan de LP 610-4. Ging het voorheen nog om 10 pk, nu levert het blok in de achterwielaangedreven versie zelfs 30 pk minder. Niet dat het behelpen is met 580 pk op de brede achtersloffen. Meer dan genoeg om je onderbroek in zeven verschillende tinten te doen kleuren.

Lamborghini laat de Huracán LP 580-2 uiterlijk wat meer onderscheiden van de LP 610-4 dan bij zijn voorganger het geval was. Vooral de anders vormgegeven voorbumper geeft de Huracán een heel ander aangezicht. Het neusje oogt wat langer en -helaas- ook iets minder agressief. Ook aan de achterkant wijzigingen, maar deze zijn wat minder bepalend voor het uiterlijk dan de veranderingen aan de voorzijde.

Hoewel de LP 580-2 iets lichter is dan de LP610-4, 33 kilo om precies te zijn, ligt het prestatiepotentieel net iets lager. Dat je voor het sprintje naar de 100 0.2 seconden langer nodig hebt, 3.4 seconden in totaal, is gezien de mindere grip geen verrassing. Van de 5 kilometer per uur langzamere topsnelheid va 320 km/u zul je evenmin wakker liggen. Het goede nieuws is dat de auto minder uitstoot en daardoor ook minder belast zal worden. Voeg dat bij het feit dat Lamborghini deze LP580-2 sowieso al iets goedkoper in de markt gaat zetten en de leukste Huracán is ook gelijk de leukste. Nederlandse prijzen hebben we niet, maar met 178.500 euro is de LP 580-2 in Duitsland liefst 23.205 euro goedkoper dan de onlangs bijgepunte LP610-4.

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

huracan, LA-2015, Lamborghini, lp580-2, rood

Vorig bericht: « Wat gaat Volvo doen met de C40 en C60 typenamen?
Volgend bericht: Hennessey geeft de Cadillac CTS-V doodleuk 1000 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. boomhauwer zegt

    17 november 2015 om 19:38

    Nou en… Ferrari laat wel 963pk los op de achterwielen en hun instappertje heeft er al 560…precies of deze oncontroleerbaar is als je de gaspedaal 0.1mm indrukt…

    Login om te reageren
    • thimochand zegt

      17 november 2015 om 19:53

      @boomhauwer: heb je laatst dat filpmje gezien van die LaF gezien? Ohja die crashte

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        17 november 2015 om 21:57

        @thimochand: gelukkig is er nog nooooooit 1 lambo gecrasht..

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          17 november 2015 om 23:51

          @boomhauwer: Nee die hebben weer last van zelfontbranding.

          Login om te reageren
    • rikus zegt

      17 november 2015 om 20:24

      @boomhauwer: Dat gewoon een andere vorm van pikmeterij. 963 hele stoere pk’s.

      Login om te reageren
    • clarkson zegt

      17 november 2015 om 21:14

      @boomhauwer: Ferrari heeft wel fantastische systemen in de auto waardoor het vermogen gecontrolleerd wordt. Ik denk dat lamborghini daar nog wel iets van kan leren. Maar wie weet komt er nog een lamborghini met zo veel vermogen op de markt. Het zal me niks verbazen als we zo een wagen met de jaren mogen verwelkomen.

      Login om te reageren
  2. rainman zegt

    17 november 2015 om 19:41

    Dat minder maakt hem wel leuker

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      17 november 2015 om 20:20

      @rainman: Dat vinden ze bij Autoblog ook denk ik =>” … En de leukste Huracán is ook gelijk de leukste.”

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    17 november 2015 om 19:43

    Gaaf hoor, heerlijke uitvoering.

    Login om te reageren
  4. unclesem zegt

    17 november 2015 om 19:43

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. scottishcarspotter2000 zegt

    17 november 2015 om 19:50

    Gave wagen, ben alleen benieuwd hoelang het duurt voor de eerste beelden van een eigenaar wiens ego groter was dan zijn talent opduiken

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      17 november 2015 om 20:05

      @scottishcarspotter2000: Speciaal voor jou opgedoken:

      http://www.youtube.com/watch?v=Q2eT_cRNrCI

      Hopelijk heeft de nieuwe eigenaar van Lamborghini meer talent dan ego.

      Login om te reageren
      • scottishcarspotter2000 zegt

        17 november 2015 om 21:07

        @moveyourmind: hahahahaha

        Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    17 november 2015 om 19:50

    Dat ‘verminderd’ prestatiepotentieel is maar om een reden: bij de Volkswagen Groep word 4wd gezien als de ultieme manier van aandrijving.

    Want die motor is exact gelijk aan de 610-4, dus dus die 30 paardjes kun je zo terug halen. Is de topsnelheid ook weer gelijk.

    Acceleratie is langzamer omdat ie het vermogen minder makkelijk kwijt kan, maar eenmaal op de snelweg is dit gewoon de snellere Huracan.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      17 november 2015 om 19:53

      @gtwillem: Wellicht doen ze het net zoals bij Porsche (naar het schijnt). De speciale, iets meer vermogende uitvoeringen, hebben vaak exact dezelfde blokken, van dezelfde productielijn, die door kleine toleranties net wat meer vermogen leveren. Wellicht dat Lamborghini voor deze LP 580-2 net de ‘minste’ exemplaren van de lijn pakt.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        17 november 2015 om 21:20

        @dizono: Ik weet dat Porsche het voor hun ‘speciaaltjes’ doet: de Anniversary modellen krijgen de meest ‘verse’ blokken, maar dit is een andere motorspeciicatie (net als bij de Balboni en de 550 Gallardo).

        De AWD modellen zijn de ’topmodellen’, en het lijkt of deze er perse nét onder moest komen.

        Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      17 november 2015 om 20:21

      @gtwillem: Spijtig is het wel.
      Nuja, op die 30pk verschil zal het ook niet echt komen…
      Vind het vooral jammer van die andere voorbumper :-/

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        17 november 2015 om 20:53

        @dimglor: een vierwielaangedreven auto verliest meer dan 30 pk aan de aandrijving dus deze is gewoon sneller.

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          17 november 2015 om 20:56

          @rolov: Zou wel goed kunnen! Vind het gewoon raar dat ze niet gewoon hetzelfde blok erin gooien… (is natuurlijk hetzelfde blok, maar je begrijpt me wel ;-) )

          Login om te reageren
    • reistje zegt

      17 november 2015 om 20:50

      @gtwillem: Ach als je dingen als differentiëlen en de multi plate clutch van de AWD meerekent kom je waarschijnlijk al op het zelfde aan de wielen uit.

      Login om te reageren
  7. Rob zegt

    17 november 2015 om 19:51

    Het valt me nu pas op, maar wat zit er eigenlijk een afschuwelijk interieur in die Hurucan. Precies alsof ze een Playstation of Xbox als inspiratie gebruikt hebben…..

    Snap eigenlijk niet waarom ze niet gewoon weer een bij elkaar geraapt Audi interieurtje hebben genomen. Dat was onsamenhangend geheel, maar het is tenminste niet een soort kinderkamer…..

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      18 november 2015 om 00:36

      @Rob: het is ook nooit goed ?

      Login om te reageren
  8. henkhupelschoten zegt

    17 november 2015 om 19:52

    Balboni? Even iets anders, kunnen we weer geen topic maken over muziek onderweg. Heb een aantal goede!

    Login om te reageren
  9. mulsanne zegt

    17 november 2015 om 19:55

    Nu nog een handbak

    Login om te reageren
  10. audiworker zegt

    17 november 2015 om 19:57

    Die €23.000,- prijsvoordeel kan je meteen reserveren voor de bandenboer. Ook al zullen je voor sloffen iets minder snel slijten, achter zullen ze 5x harder gaan!

    Maarja, alsof daar een gemiddelde lambo rijder over in zal zitten?

    Login om te reageren
  11. 560pkferrari zegt

    17 november 2015 om 20:04

    Die nieuwe voorbumper vind ik geen verbetering tov de normale Huracan.

    Login om te reageren
    • 560pkferrari zegt

      17 november 2015 om 20:34

      @560pkferrari: aan de andere kant, een standaard voorbumper van de normale Huracan zal wel 1 op 1 te verwisselen zijn met deze. Probleem opgelost

      Login om te reageren
  12. koenigsegggone1 zegt

    17 november 2015 om 20:04

    Ik denk dat ik hem zelfs mooier vind dan de normale huracan

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    17 november 2015 om 20:20

    De onderhuidse veranderingen zijn om van te smullen. Dit is toch de Huracan die je wil hebben? Ietsje langzamer, maar dat merk je alleen op papier. Die lach op je gezicht die je ervoor terug krijgt, is meer waard dan die droge cijfertjes.

    De wijzigen aan het uiterlijk vind ik dan weer iets minder. Waar ik de normale Huracan echt goed vind kloppen (wel wat saai), blijkt deze wat minder goed in proportie te zijn. Vooral de achterkant ziet er raar uit.

    Login om te reageren
  14. SummerSky zegt

    17 november 2015 om 20:21

    Doet nu een heel klein beetje denken aan een kruimeldief. Zometeen als ie ook aan de turbo gaat met bijpassend stofzuigergeluid natuurlijk helemaal lachen

    Login om te reageren
  15. jaapiyo zegt

    17 november 2015 om 20:32

    Ik ben eigenlijk ietsje meer fan van wawi, maar met RWD en atmosferische V10 stijgt deze Lambo wel met stip naar nummer 1 op de wishlist in dit segment voor mij.

    Goede kleur ook trouwens.

    Login om te reageren
    • paulaner zegt

      18 november 2015 om 09:11

      @jaapiyo: Vind de kleur juist wat flets ogen hier. IRL zal dat vast anders zijn maar doe mij maar een oranje of groene.

      Login om te reageren
  16. rolov zegt

    17 november 2015 om 20:55

    Ik was nooit zo kapot van de huracan maar deze komt met stip binnen. En hij is goedkoper . Kan het mooier?

    Login om te reageren
  17. JRmiura zegt

    17 november 2015 om 21:48

    Komt ie ook met een hand bakkie zoals de balboni?

    Login om te reageren
  18. FieRo zegt

    17 november 2015 om 21:49

    Over die onderbroek, kost me 7 dagen een andere kleur eten en een week dezelfde onderbroek. Ik sla deze lambo even over.

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    18 november 2015 om 08:13

    Ziet er toch best goed uit voor een basismodel, deze Huracan Trendline.

    Login om te reageren
  20. microwave303 zegt

    18 november 2015 om 08:34

    Prachtige Lambo, iets minder testosteron, iets meer style.

    Login om te reageren
  21. fit4fun zegt

    18 november 2015 om 11:20

    Ik begrijp dat zo’n soort auto er extreem uit moet zien, maar mooi is anders…misschien oogt ie in het echt minder erg

    Login om te reageren
  22. tvr1974 zegt

    18 november 2015 om 11:32

    nu dus wachten op een GTE/GT3 versie. Tegenhanger van de F488 GTE/GT3 en Porsche GT3.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North