• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey geeft de Cadillac CTS-V doodleuk 1000 pk

Auteur: Dizono, gepost 17 november 2015 om 20:33 – 49 Reacties

sletjes aan de Hennessey


De Amerikaanse tuner Hennessey komt met een drietal tuningkitjes voor je 2016 CTS-V. De dikste kit omvat onder andere een enorme supercharger en is goed voor een asfaltverschroeiende 1000 pk!

Eind vorig jaar trok Cadillac het doek van hun 649 pk-sterke supersedan, voorzien van de supercharged 6.4 V8 uit de Corvette Z06. Een flinke upgrade ten opzichte van de voorgaande CTS-V met 564 pk, maar nog altijd niet voldoende om de Muricaanse honger naar meer paarden te stillen.

Daarom komt tuner en autobouwer Hennessey met een drietal pakketjes om meer power uit je CTS-V te peuteren. De HPE750 doet het met andere katalysatoren, aangepaste ECU en een verbeterde luchttoevoer en is goed voor 750 pk. De HPE800 doet daar een schepje bovenop met andere cilinderkoppen, een betere intercooler en een aangepaste nokkenas.

Maar de versie die je écht wilt, is de HPE1000. Deze heeft bovenop de eerder genoemde goodies ook nog een grotere supercharger van liefst 2.9 liter, een aangepaste brandstoftoevoer en andere aanpassingen die er voor moeten zorgen dat de auto niet uit elkaar klapt als je het gaspedaal vloert. Optioneel kun je de toch al niet subtiele Cadillac CTS-V ook nog voorzien van een lekkere bodykit en een setje flinke wielen.

CTS-V

Ook interessant!

  • Kiezen maar: BMW M5 30 Jahre vs. Cadillac CTS-V
  • Hennessey Deep Space
    Hennessey Deep Space zeswieler heeft 2.400 pk
  • Hennessey Mammoth is 1.000 pk gezinsauto
  • Met deze tweedehands powersedan rijd je alle M5's zoek

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, CTS, cts-v, Hennessey, LA-2015, tuning

Vorig bericht: « Lamborghini Huracán LP 580-2 met RWD: niet voor noobs
Volgend bericht: De negen leukste auto’s met minder dan 1000 cc »

Lees Interacties

Reacties

  1. robert110 zegt

    17 november 2015 om 20:36

    Ik ben gen fan van de CTS maar deze ziet er wel lekker uit.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 november 2015 om 20:43

      @robert110:

      Nope .. Hij ziet er verrot uit ..
      Moet ook wel om em op de weg te kunnen houden ..
      Dan zouden enkel die vermeende peekaas er mooi uit kunnen zien ..
      En die kan je dan weer niet zien ..

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        17 november 2015 om 21:08

        @lincoln:

        Login om te reageren
      • trolle zegt

        17 november 2015 om 21:11

        @lincoln: qua kitcar gehalte valt het dik tegen

        Login om te reageren
  2. moondustfocus zegt

    17 november 2015 om 20:39

    Hierin rijd je toch niet bepaald voor lul. Alleen die afwijking in het stuur ter hoogte van het tankstation mogen ze weleens onderhanden nemen.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      18 november 2015 om 04:06

      @moondustfocus: denk niet dan een E63 zo veel zuiniger zal zijn als je hem rijd zoals het hoort.

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    17 november 2015 om 20:39

    Tja .. Texanen ..
    Tis dus niet erg als je er nix van begrijpt ..

    Eerder logisch ..

    Login om te reageren
  4. baap zegt

    17 november 2015 om 20:40

    Wat een lieverd!

    Login om te reageren
  5. 367pk zegt

    17 november 2015 om 20:52

    Vriend van me rijdt in een 800 pk Hennessey: al 3x terug geweest naar Texas voor motorrevisie, VIJF automaten versleten in nog geen 10000 km, heeft nu maar een handgemaakte speciale automaat laten bouwen. Moraal: niet doen, wees tevreden met “slechts” 500 of 600 “standaard” pk’s

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 november 2015 om 20:57

      @367pk:

      Weet je wel zeker dat die “vriend” niet een broodje aap gekocht heeft ipv een hennessy ??

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      17 november 2015 om 21:23

      @367pk: geen 367 dan?

      Login om te reageren
    • clarkson zegt

      17 november 2015 om 21:24

      @367pk: Er wil hier op AB wel eens iemand een klein leugentje vertellen over zijn auto om hem mooier of sneller te maken. Maar dit gaat wel HEEL ver! Haha. Oja. Photo or did not happen.

      Login om te reageren
      • pietertjep85d zegt

        17 november 2015 om 21:43

        @clarkson:

        Login om te reageren
      • 367pk zegt

        17 november 2015 om 23:29

        @clarkson: ik heb geen behoefte aan wedstrijdjes ver plassen, ik bedoel alleen maar: zijn (dus niet mijn) Grand Cherokee had met 6 liter HEMI motor al een pk of 460. Hennessey plakt daar een grotere turbo op, schroeft de turbodruk flink op en misschien een scherpere nokkenas. De rest van de auto “vergeten” ze aan te passen op het hogere vermogen (of het gaat gewoon niet), en dus gaat dat kapot.
        On topic: een caddy met 1000 pk? VW heeft 6 jaar en een paar honderd miljoen nodig gehad om dat in een Bugatti bruikbaar te maken en moest het alsnog met verlies (per auto) verkopen, ondanks een verkoopprijs van ver boven het miljoen.

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          18 november 2015 om 04:01

          @367pk: laat eerder zien hoe inefficiënt VW is.

          Login om te reageren
          • audirs3 zegt

            18 november 2015 om 07:40

            @mopar: als het zo makkelijk was, zou Cadillac hem zelf wel vanuit de fabriek 1000pk meegeven. En zou elke Koreaan of Japanner 1000pk hebben. Maar gelukkig heb jij verstand van autotechniek.

            Login om te reageren
            • mopar zegt

              18 november 2015 om 08:16

              @audirs3: gelukkig voor jouw heb ik idd verstand van autotechniek en kan ik je ook nog wat bijbrengen knul.

              Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      17 november 2015 om 22:13

      @367pk: ⏰

      Login om te reageren
    • baap zegt

      18 november 2015 om 10:10

      @367pk: bla bla bla

      Login om te reageren
  6. cpp1 zegt

    17 november 2015 om 20:55

    Wat is dit voor een debiel lage auto…

    Login om te reageren
  7. rikus zegt

    17 november 2015 om 21:05

    Erg praktische rijhoogte.

    Login om te reageren
  8. sanki zegt

    17 november 2015 om 21:05

    En toch vertrouw ik een americaan met zoveel pk niet. Veel liever een europeaan. Gpower of Brabus

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      18 november 2015 om 04:03

      @sanki: ja want die gaan natuurlijk veel langer mee met hun zwaarder belaste, kleinere motoren. Als er een type motor wel heel blijft dan zijn het de Amerikaanse wel.

      Login om te reageren
  9. thomasthomas zegt

    17 november 2015 om 21:22

    Wat is het verbruik?

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      18 november 2015 om 04:05

      @thomasthomas: 6,5 op 1

      Login om te reageren
      • baap zegt

        18 november 2015 om 10:16

        @mopar: Zeg dan niks..

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          18 november 2015 om 11:12

          @baap: niets

          Login om te reageren
          • baap zegt

            18 november 2015 om 11:29

            @mopar: Beter lezen mopje!

            Login om te reageren
            • mopar zegt

              18 november 2015 om 11:49

              @baap: ok schat ;)

              Login om te reageren
  10. FieRo zegt

    17 november 2015 om 21:40

    “Cilinderkop en nokkenassen”..? Is het niet “cilinderkoppen en nokkenas”? Dat is wat ik mij herinner van de V8-en die ik gehad heb en deze stamper heeft nog steeds hetzelfde principe hoewel beter en moderner…

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      17 november 2015 om 22:02

      @FieRo: Juist, fijn dat er nog iemand scherp is op dit tijdstip !

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      17 november 2015 om 22:04

      @fiero: ik kon het me bijna niet voorstellen maar inderdaad. Die krengen hebben gewoon nog een onderliggende nokkenas met stoterstangen. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ze een enkele bovenliggende nokkenas hadden. Netjes gedaan van die yanks. Het ultieme bewijs dat een goede, zuinige èn krachtige motor geen moeilijke moderne techniek hoeft te hebben.

      Login om te reageren
    • Dizono zegt

      17 november 2015 om 22:10

      @FieRo: Scherrp, ik pas het even aan! Of zal ik GM even vragen om het aan te passen, want een enkele onderliggende nokkenas is zo 1934…

      Login om te reageren
      • FieRo zegt

        17 november 2015 om 22:50

        @dizono: ja ergens wel maar het principe lijkt nog steeds te werken, simpele en geen topzware motoren, ook de originele 2.8 V6 van mijn project en de 3.8 V6 supercharged vervanger die ik aan het bouwen en flink aan het tunen ben werken met een enkele nokkenas en stoterstangen. GM is afgelopen jaren wel meer overgegaan op DOHC V6 motoren.

        Login om te reageren
      • baasbas zegt

        17 november 2015 om 23:24

        @dizono: Je impliceert daarmee dat OHV oud en achterhaald is en OHC nieuw en modern?
        Check dit!
        OHC was eerder. Die oh zo waardeloze onderliggende nokkenas is gewoon modernere techniek!
        ;-)

        Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    17 november 2015 om 22:12

    Badass!

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    17 november 2015 om 22:38

    Das wel heeeel veel. Ik ben benieuwd hoeveel sneller dit nou daadwerkelijk zal zijn in de praktijk.

    Login om te reageren
  13. paulloper zegt

    17 november 2015 om 23:03

    Deze kan alleen maar rechtuit.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      18 november 2015 om 04:04

      @paulloper: naast de bocht om wel ja. Volgens mij kan die zelfs achteruit!

      Login om te reageren
      • paulloper zegt

        18 november 2015 om 16:42

        @mopar: Knap als je het voor elkaar krijgt.

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          18 november 2015 om 21:15

          @paulloper: is ook een wagen voor mensen met vaardigheden. Niet zo’n Duitse allemansvriend.

          Login om te reageren
          • paulloper zegt

            18 november 2015 om 22:05

            @mopar: Geef gewoon toe dat de Amerikanen geen hoogvliegers zijn op het gebied van handeling, en dan zeg ik niks over de algehele afwerking en gebruikte materialen….

            Login om te reageren
            • mopar zegt

              19 november 2015 om 04:55

              @paulloper: vandaar dat een Viper het ronderecord had op de nurburgring. Houd eens op uit je achterste je praten man, je komt zo wel heel dom over.

              Login om te reageren
  14. polak zegt

    17 november 2015 om 23:14

    Nou ben ik geen motoren kenner maar ik zie het probleem niet met een onderliggende nokkenas. De massa die je in beweging moet brengen is wel veel groter als een bvenliggende nokkenas denk ik zo (want stoterstangen) maar zo hoogtoerig zijn die Amerikaanse motoren niet. Tot zo’n 5000 toeren moet dit prima werken. En ja, oude techniek misschien, maar op zich is daar natuurlijk niets mis mee.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      17 november 2015 om 23:28

      @polak: Eh nee, OHC is ouder dan OHV. Imho is het niet zo slim om neerbuigend te doen over OHV. Het is simpelweg een andere techniek dan OHC. Beide technieken hebben hun eigen voor- en nadelen. Er zijn alleen zoveel vooroordelen, dan krijg je veel ‘meepraters’.

      Dit is mooi leesvoer. Goed voor de nuance.
      http://www.superchevy.com/how-to/vemp-1203-de-stroked-ls7-short-stroke-of-genius/

      Login om te reageren
  15. philipf zegt

    17 november 2015 om 23:39

    Ik hoef hem niet, dankjewel

    Login om te reageren
  16. stino zegt

    18 november 2015 om 00:41

    2.9 liter supercharger en 1000pk. Kan je 100 km rijden en de tank id leeg. Iemand idee wat het verbruik is?

    Login om te reageren
  17. gtwillem zegt

    18 november 2015 om 01:11

    Ik zou wel een standaard CTS-V willen, wat een beest is dat zeg. 1000pk is riducuul, je moet zoveel aanpassen om dat prettig rijdend te krijgen.

    Maar de gewone CTS-V heeft al 650pk, klinkt fantastisch, gaat als de brandweer en zoet er indrukwekkend uit.

    Login om te reageren
  18. pinut187 zegt

    20 november 2015 om 11:19

    Dik ding en mooie hoekige lijnen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North