• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuw Citroën-logo officieel bevestigd

Auteur: RubenBaeten, gepost 5 februari 2009 om 20:46 – 32 Reacties

Nieuw Citroën-logo

Citrofiel kan z’n lol op vanavond, want Citroën is jarig en viert dat niet alleen met luxe conceptcars maar ook met een nieuw logo. We wisten al een tijdje dat dit eraan zat te komen, maar hier is dan het officiële plaatje. De dubbele chevrons zijn iets anders gevormd, maar ook het lettertype van de merknaam is veranderd. Jongens, geen half werk hoor.

Laten we hopen dat het nieuwe logo nog steeds op dezelfde manier in de grille van de auto’s verwerkt zal worden als nu, want dat blijft een mooi element van de ontwerpen van Citroën.

Trouwe reaguurder Emile_Benz stelde een ander ontwerp voor, deze is het helaas niet geworden. (NSFW-alert)

CITROËN heeft op 5 februari 2009 tegelijkertijd in 34 landen haar nieuwe merkbeleving gepresenteerd. Met een knipoog naar de historie is dit gedaan op de geboortedag van André Citroën. De autowereld kenmerkt zich door veranderingen van gewoonten en nieuwe benaderingswijzen tussen klanten en automerken. In deze context ‘vindt Citroën zichzelf opnieuw uit’ zo luidt het motto.

Het doel hiervan is om na het succes van de Citroën C4 Picasso, marktleider in het M1 MPV segment, en de in de zakelijke markt succesvolle Citroën C5 het merk Citroën meer waarde te geven en zodoende het gamma te dragen en te ondersteunen.

Vanaf 5 februari legt CITROËN de basis van een nieuw wereldwijd project : een nieuwe visuele identiteit [zowel huisstijl, communicatie-uitingen als uitstraling van dealerbedrijven], en nieuwe productlijnen om daarmee nog beter te voldoen aan verwachtingen van nieuwe en bestaande klanten.

Na ruim 20 jaar wordt er een vernieuwd logo geïntroduceerd. De ontwerpers zijn erin geslaagd met behoud van de visuele herkenbaarheid iets nieuws en moderns te ontwikkelen. Zo hebben de chevrons meer kracht en reliëf gekregen om uit te drukken dat het merk Citroën staat voor beweging en technologische voorsprong. De merknaam Citroën wordt genoteerd onder de chevrons, is voorzien van zijn rode kleur, en legt hiermee een brug tussen geschiedenis en toekomst.

Als bewijs voor de verandering van de merkidentiteit van Citroën is gekozen voor een nieuwe pay-off : Créative Technologie. Kortom : technologie gericht op comfort, rijplezier en veiligheid.

Dat creatieve technologie al langer tot de merkwaarden van Citroën behoort, bewijst het alom bekende hydractieve veersysteem, dat zowel de rijkwaliteiten ten goede komt, maar ook kenmerkend is voor het typische Citroën comfort. Citroën heeft daarnaast ergonomie, comfort en veiligheid op een creatieve wijze gecombineerd in het stuurwiel met vaste kern.

Ook interessant!

  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault
  • Nieuwe Citroen C3
    Nieuwe Citroën C3 is weer compleet, eh, nieuw?
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, logo

Vorig bericht: « Dit is de DS3: luxe Citroën conceptcar
Volgend bericht: EKO66: 0% schadelijke uitstoot en 35% brandstofbesparing voor 400 Euro? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bert zegt

    5 februari 2009 om 20:51

    kudo voor Emile :)

    Mooie restyle hoor, vriendelijke moderne letters.
    En het logo zelf ook een stukje vriendelijker.

    Toch nog herkenbaar genoeg voor de trouwe klanten, knap gedaan.

    Login om te reageren
  2. C70T5 zegt

    5 februari 2009 om 20:56

    ik vin m goed. ik vind de laatste tijd alles goed dat citroen doet. met name de C5….goh daar zou ik wel in gezien willen worden. had nooit gedacht dat ik dat zou kunnen zeggen als bmw/audi/mercedes/volvo liefhebber.

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    5 februari 2009 om 20:58

    mist een beetje “human touch” ..
    die van @Emile Benz is daarom beter ..

    Login om te reageren
  4. C5 tourer zegt

    5 februari 2009 om 21:04

    mooier

    Login om te reageren
  5. Cantago zegt

    5 februari 2009 om 21:10

    Respect to Emile_Benz! Owja, en het logo is ook wel iets mooier geworden;)

    En fris logo vind ik altijd wel een kleine image-boost voor een merk… Wordt het voor BMW ook niet eens tijd om een beetje te verfrissen?

    Login om te reageren
  6. Een betere ontwerper zegt

    5 februari 2009 om 21:14

    Aboriginals rijden voortaan Citroën dus?

    Vind het wel moderner, dat wel.

    Login om te reageren
  7. De Wonderslof zegt

    5 februari 2009 om 21:15

    “Ok mensen, alle ballonnen, gratis pennen en dealer-stropdassen met het oude logo zijn op – versturen dat persbericht!”

    Vond het vorige eigenlijk net iets sterker.

    Mijn versie is misschien wat te regionaal/infantiel geïnspireerd.

    Login om te reageren
  8. 3301 zegt

    5 februari 2009 om 21:24

    dan volgt nu de vraag,
    uit welk land komt het automerk citroen?
    DOWN UNDER!
    nee, echt. het logo ziet er nu heel ingezakt uit!

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    5 februari 2009 om 21:28

    Prachtig. Ik start mijn pc op, open internet, autoblog verschijnt (vanzelfsprekend mijn startpagina), en ik zie overal Citroën-berichten. Inderdaad, ik kan mijn lol op. :)

    Ik ga hier nu mijn eerdere bedenkingen bij dit logo presenteren:
    “De auto’s die het logo in de grille hebben (C4 (Picasso), C5 en C6) voldoen aan een eenduidige scherpe lijnvorming over de hele koets door het huidige, scherpe logo. Een ronde grille zou afbreuk doen aan de rest van de lijnen van de auto.
    Op sommige modellen, zoals de nieuwe C3 Picasso, staat een ronder logo beter, door de rest van de koets. Maar andersom geldt dat ook… Dilemma…”

    (met dank aan vicortje en RoT_)

    Echter, nu is dat ietsje veranderd. Bij de concept DS3, het bericht hiervoor, is hetzelfde ronde logo gebruik, en wel in de grille. Dus mogelijk is het zeker. Nog steeds geldt helaas dat in de andere modellen, zoals de C6, een rond logo vreemd over zou komen bij de scherpe lijnen van de rest van de koets. Mijn conclusie blijft hetzelfde: Dilemma…

    @ lincoln; Het duurde even, maar ik vat ‘m! Hij is leuk.

    @ De Wonderslof; Droog.

    @ Emiles ontwerp; Die vergissing is oud. Het was een tijdje het eerste resultaat bij google images als je ‘Citroën logo’ intypte.

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    5 februari 2009 om 21:29

    Waarom hebben sommigen het hier nu over Aboriginals en Australië? :?

    Login om te reageren
  11. Rayner zegt

    5 februari 2009 om 21:45

    @ Citrofiel…
    Mischien zie je het niet, mischien ben je sarcastisch.
    Maar het lijkt naar mijn mening en die van anderen op 2 boomerangs

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    5 februari 2009 om 22:03

    @ Rayner; Laten we het erop houden dat ik beperkt blind ben. :oops: ;)

    Login om te reageren
  13. Vive la FRANCE! zegt

    5 februari 2009 om 22:20

    @ Citrofiel, ik deel je lol compléét, wat een prachtdag!

    Het logo vind ik een mooi nieuw beeld voor de nieuwe lijn die Citroën aanhoudt, begonnen met de C5. Hoewel je gelijk hebt, Citrofiel, denk ik niet dat dit logo op de neus van de C5 en C6 zou misstaan.

    Login om te reageren
  14. INSIDEMAN zegt

    6 februari 2009 om 00:38

    Citroen dealert van Oord utrecht (nieuwbouw) krijgt als eerste citroen dealer van de wereld het nieuwe logo op het pand:D primeurtje voor Nederland dus….

    Login om te reageren
  15. BmwMPower zegt

    6 februari 2009 om 07:49

    +1 voor Emile :)

    Werd ook wel tijd dat het logo werd verfrist, want het oude deed me nog denken aan die gammele Citroëns van vroeger…

    Login om te reageren
  16. donkeyKONG zegt

    6 februari 2009 om 10:51

    @benz
    hehehehe
    the great wall of vagina
    misschien iets voor een chinees merk

    Login om te reageren
  17. No Logo zegt

    6 februari 2009 om 12:35

    Dit gaat helemaal de verkeerde kant op.

    Login om te reageren
  18. clijde zegt

    6 februari 2009 om 12:47

    Mooi lettertype en logo, alleen vind ik de wagens van de fransen nog steeds nul comma niks…

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    6 februari 2009 om 13:09

    UPDATE: heb het persbericht toegevoegd aan bovenstaand artikel.

    CITROËN heeft op 5 februari 2009 tegelijkertijd in 34 landen haar nieuwe merkbeleving gepresenteerd. Met een knipoog naar de historie is dit gedaan op de geboortedag van André Citroën…

    Login om te reageren
  20. NWO zegt

    6 februari 2009 om 14:10

    spijtig, het logo straalt niets meer uit.

    die strakke hoeken van het vorige logo was veel sterker en heeft meer indentiteit

    Login om te reageren
  21. WieAndersDasAuto zegt

    6 februari 2009 om 14:52

    Deze logo ziet er wat moderner uit. Zelf vind ik hem mooier dan de oude logo. Een leuke facelift dus ;)

    Login om te reageren
  22. j zegt

    6 februari 2009 om 16:45

    logo is beter maar het blijft toch brandhout (en dat is eigenlijk een belediging voor het brandhout)

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    6 februari 2009 om 16:51

    Hé, een vergezochte, nieuwe variant. Dit logo lijkt op boomerangs, boomerangs zijn (vaak) van hout, dus is het brandhout! Haha! Ha… Ha ha. Hm. :|

    Login om te reageren
  24. Mr Hyde zegt

    6 februari 2009 om 18:15

    Beetje impotente chevrons zo ingezakt.
    Verder ook wel erg veel weg van het Down Under symbool.

    Login om te reageren
  25. Tommy zegt

    6 februari 2009 om 19:20

    Waarom dan niet meteen de naam ook even veranderen? “Citroën” bekt nou niet echt lekker en word idd veel geasosieerd met citroen. Vind het zowiezo overbodig om logo’s te vernieuwen, je ziet het verschil amper net als bij het Opel logo en het Mustang logo. Logo’s zoals bij Dacia schept alleen maar verwarring. Hou maar mooi het orginele logo tenzij je serieus opvallende wijzegingen er aan gaat doen.

    Login om te reageren
  26. BRAM zegt

    7 februari 2009 om 15:03

    Uit het geschiedenisboekje: André Citroën was de uitvinder van tandwielen met schuine vertanding. Het oorspronkelijke Citroën-logo verwijst daar naar. Je moet niet denken aan een versnellingsbak met schuine vertanding à la het nieuwe logo.

    Verder: wat was er mis met het oude logo en wat is er beter aan het nieuwe logo? Antwoord in beide gevallen: niets!

    Login om te reageren
  27. Capt. Really Slow zegt

    7 februari 2009 om 16:45

    @Tommy: Dat Citroën en citroen op elkaar lijkt is helemaal niet vergezocht. Een van André Citroën’s voorvaderen heette Limoenman van achteren. Later werd dit Citroen in 1911, en vervolgens kwam er in de studententijd van André Citroën die bekende trema op zijn naam.

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    8 februari 2009 om 17:41

    @ Tommy; Het is zo goed als onmogelijk om een merknaam te verzinnen die in geen enkele taal ergens op lijkt. Toevallig lijkt Citroën in het Nederlands op citroen, maar in andere landen hebben ze daar geen problemen mee.

    Login om te reageren
  29. jodocus zegt

    10 februari 2009 om 00:47

    Citroën een nieuw logo ? – ik vreesde het ergste….
    Citroën heeft sowieso een mega-sterk en krachtig logo verwijzend naar de historiek van het merk, de techniek (tandwielen in V-profiel) en toch ook met een dynamiek en aerodynamica van ‘dat-gaat-hier-vooruit’ !
    Dat kan niet beter, dacht ik…
    En toch…Mooie evolutie van dit logo !

    Positief vindt ik ook het vriendelijker lettertype en vooral het zachtere rood, dat wat meer warmer bordeaux is.
    Eindelijk gedaan met dat afschuwelijke ‘Ferrari’-rood !

    Login om te reageren
  30. Franssoos zegt

    15 februari 2009 om 16:31

    Het logo is ontworpen door het bedrijf Landor en dan de vestiging te Paris

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    15 februari 2009 om 22:09

    @ jodocus; Als jij als mijn leermeester zo positief bent, moet ik dat ook maar zijn. ;) (verwijzend naar jouw ‘lessen’ betreffende de moderne auto’s van Citroën)

    @ Franssoos; Inderdaad. Ik heb de betreffende pagina even opgezocht: http://www.landor.com/index.cfm?do=ourwork.casehistory&cn=6324 .

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    15 februari 2009 om 22:10

    Spamfilter… :evil: Mag die reactie eruit?

    -edit: nounou, poepoe… sorry hoor ;) voor straf moet ‘ie 100x “Citrofiel niet markeren” schrijven-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North