• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuw interieur voor Tesla Model S en Model X

Auteur: RubenPriest, gepost 31 juli 2018 om 07:42 – 41 Reacties

Tesla


Kaal is het nieuwe gezellig.

Tesla koos met de Model 3 voor een minimalistisch interieur. Er is één centraal scherm in het midden dat alle informatie brengt. De rest van het dashboard is kaal. Er zijn nog wel wat knopjes aanwezig, zoals bijvoorbeeld op het stuur, maar het meerendeel van de handelingen zal via het display in het midden van de auto verlopen.

Het ziet er retestrak uit, maar is tegelijkertijd ietwat ongezellig. In dat opzicht oogt het interieur van de Model S en Model X een stuk vollediger. De kans bestaat echter dat het interieur van beide modellen op de schop gaat. Via Electrek.co zijn exclusieve schetsen naar buiten gekomen. Deze schetsen illustreren een nieuw interieur voor de Model S en Model X. De inspiratie komt duidelijk van de Model 3. Less is more.

De Model S kwam in 2012 op de markt en de Model X volgde in 2015. Van de Model S kwam in 2016 een facelift, het interieur kreeg echter geen complete make-over. Deze schetsen laten zien dat er een nieuwe facelift op de agenda staat, al duurt het zeker nog een jaar voordat we dit in de praktijk gaan zien.

Tesla

Ook interessant!

  • Video: Tesla Model 3 gaat zwemmen ná crash
  • Video: Tesla Model 3 doet bobslee na
  • Video - Tesla-hater gooit steen naar Model 3
  • Man gebruikt Tesla Model 3 als boot
    Video: man gebruikt Tesla Model 3 als boot

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

interieur, model-s, model-x, Tesla

Vorig bericht: « Nederlands huis met raceauto’s in de garage
Volgend bericht: 3x Audi SQ7 voor 200.000 euro naar Belgische politie »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2wheeler zegt

    31 juli 2018 om 07:46

    Het zal vast allemaal prima werken, maar ik vind het er echt niet uit zien. Ik denk tevens dat Tesla er verstandig aan doet om gewoon een hoogwaardig normaal interieur te leveren om de drempel naar elektrisch rijden zo laag mogelijk te houden. Maar goed, ze hebben er ongetwijfeld een stuk beter over nagedacht dan ik.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      31 juli 2018 om 09:35

      @2wheeler: lekker saai als iedereen hetzelfde doet. Laat de traditionele fabrikanten maar een traditioneel dashboard in hun EV zetten zodat Tesla zich kan onderscheiden.

      @Tesla: Waar is de HUD?! Zonder HUD kunnen ze echt niet tegen de Duitsers op.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        31 juli 2018 om 09:48

        @flutterby: nee, want een HUD is leven…

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          31 juli 2018 om 09:50

          @awesome: het feit dat je een compleet andere aandrijflijn gebruikt zal vast niet meewegen in het besluit ok voor Tesla te gaan.
          ‘Ik had bijna een Tesla gekocht, maar er zat geen head up display in, dus ben ik toch maar voor de M550D gegaan.’

          Login om te reageren
          • wjeurs zegt

            31 juli 2018 om 10:17

            @awesome: hahahahah lekker contrast ook

            Login om te reageren
          • flutterby zegt

            31 juli 2018 om 12:14

            @awesome: ja want Tesla is de enige met een elektrische aandrijflijn…

            Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        31 juli 2018 om 12:35

        @flutterby: saai of niet, maar het hele interieur van een E-klasse ziet er imo een klap beter uit. Maar goed, smaken verschillen.

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      31 juli 2018 om 12:27

      @2wheeler: Kost een stuk minder vermits het al in de “goedkope” 3 staat.

      Login om te reageren
  2. loserboi932 zegt

    31 juli 2018 om 07:51

    Er moeten gewoon klokken of schermen achter het stuur zitten. En nee ik ben niet bang voor verandering.
    Sommige dingen zijn het best in hun huidige vorm. Zoals het wiel of een kruiwagen.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      31 juli 2018 om 07:56

      @loserboi932: maar voor een kruiwagen zijn er ook veel verschillende versies. Steenwagen, bakwagen, dumper.

      Login om te reageren
      • porker zegt

        31 juli 2018 om 08:04

        @jpoers: of gewoon terug in de tijd met ouderwetse sjouwers! Goede vergelijking de kruiwagen. Denken dat dit het ultieme ding is beperkt te veel. Denk niet hoe krijg ik dit stapeltje 10 meter verder maar denk hoe voorkom ik stapeltjes.

        Login om te reageren
        • bischero zegt

          31 juli 2018 om 08:15

          @porker: hahaha

          Login om te reageren
  3. piquet1986 zegt

    31 juli 2018 om 07:55

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. gove zegt

    31 juli 2018 om 08:02

    geeft wel een bult rust zonder al die knoppen

    Login om te reageren
    • dennisn52b30 zegt

      31 juli 2018 om 08:16

      @gove: totdat je tijdens het rijden iets ‘snel’ wil aanpassen. Je temperatuur naar beneden of je vooruit ontwasemen ? even paar menuutjes door nu ipv direct op een knop drukken ?

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        31 juli 2018 om 09:37

        @dennisn52b30: waarom zou je snel de temperatuur willen wijzigen wanneer je climate control hebt?

        Login om te reageren
        • dennisn52b30 zegt

          31 juli 2018 om 10:09

          @flutterby: omdat je je climate control soms paar graden hoger of lager zou willen instellen… duh ?

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            31 juli 2018 om 12:15

            @dennisn52b30: dat moet inderdaad wel snel gebeuren..

            Login om te reageren
        • wimof zegt

          31 juli 2018 om 12:29

          @flutterby: maar misschien mijn achterruitontdooing aanzetten, of gaat dat ook automatisch tegenwoordig.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            31 juli 2018 om 15:22

            @wimof: preconditioning, één van de voordelen van een gigantische batterij.

            Login om te reageren
      • stfu zegt

        31 juli 2018 om 11:28

        @dennisn52b30: Dat kan je gewoon onderin het scherm doen, dat is bij de Model 3 ook. Basisinstellingen heb je zo binnen bereik.

        Login om te reageren
      • gove zegt

        31 juli 2018 om 13:05

        @dennisn52b30: volgen mij (correct me if im wrong) kun je icoontjes verplaatsen net als bij de ipad, zo kun je de voor jouw belangrijke dingen op de voorgrond zetten,

        Login om te reageren
    • rhellema zegt

      31 juli 2018 om 08:38

      @gove: inderdaad, al die mensen die “in de war” zijn, zijn dat geworden door al die knoppen die er op een dashboard zitten.

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      31 juli 2018 om 10:46

      @gove: zo rustig zelfs, dat je in slaap valt

      Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    31 juli 2018 om 09:13

    Wat een sfeerloze bedoeling zeg.

    Login om te reageren
  6. Breinstein zegt

    31 juli 2018 om 10:05

    Weer een facelift voor een auto die gevoelsmatig qua design toch echt op z’n laatste benen loopt. Normaalgesproken komt er na 7 jaar een nieuw model, maar daar zal meneer Musk weer geen geld voor hebben.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      31 juli 2018 om 11:34

      @breinstein: Tesla verbetert constant hun auto’s, voornamelijk op software gebied maar af en toe ook hardware. In dat opzicht veroudert een Tesla dus niet gauw. En het is nog steeds maar een kleine speler he.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        31 juli 2018 om 13:47

        @stfu: dat doen andere fabrikanten ook, niets bijzonders dus.

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          31 juli 2018 om 14:04

          @rhellema: uhm nee. Niet op de manier hoe Tesla dat doet. Een Model S uit 2013 heeft namelijk dezelfde software/navi als de nieuwste.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            31 juli 2018 om 15:23

            @stfu: nee hoor..

            Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        31 juli 2018 om 14:21

        @stfu: Het wordt dan tijd dat ze hun design verbeteren. Techniek prima, maar de looks beginnen toch echt gedateerd te ogen.

        Login om te reageren
  7. evdw zegt

    31 juli 2018 om 10:56

    Ik denk dat het prima werkt zo zonder al die knoppen. Als ik naar mijzelf kijk dan gebruik ik de knoppen in mijn auto maar weinig. 1x juist instellen en daarna zit je er niet meer aan is mijn ervaring. De enige knop die ik wel veel gebruik is de richtingaanwijzer, verder niet.
    Als je echter een vlog maakt van de Tesla en je wil alles proberen dan is het natuurlijk vervelend dat je overal naar toe moet via menuutjes maar in de dagelijkse praktijk zal je hier weinig last van hebben.

    Login om te reageren
  8. autospotterkerkrade zegt

    31 juli 2018 om 11:30

    Het zal nog 5 jaar duren voordat de eerste model x net dit dashboard verschijnt

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      31 juli 2018 om 12:01

      @autospotterkerkrade: Ah meneer heeft inside info?

      Login om te reageren
  9. pumpstick zegt

    31 juli 2018 om 11:56

    En toch… Alles touchscreen vind ik niet ideaal voor tijdens het rijden, doe mij maar I-drive!

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      31 juli 2018 om 13:48

      @pumpstick: te traag met bedienen, dus nog meer afleidend.

      Login om te reageren
  10. BaRa zegt

    31 juli 2018 om 12:14

    Die discussie over dat dashboard doet me een tikkeltje denken aan het ene:
    http://3.bp.blogspot.com/-nicWw40dJMc/UE-DpDlW-SI/AAAAAAAAA7Y/oNST95aXFf4/s1600/25NC+Locomotive+7.jpg
    versus het andere:
    https://i.ytimg.com/vi/ekC9PGhE6iY/maxresdefault.jpg
    Anders gezegd: leef maar lekker verder in ’t verleden, met die klokkenwinkel.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      31 juli 2018 om 12:31

      @bara: Ik zie het al in een vliegtuig,

      Login om te reageren
    • apekool zegt

      31 juli 2018 om 13:08

      @BaRa: functioneel zullen de meters en hun digitale equivalenten hetzelfde doen. Het draait om de vraag hoe je als bestuurder bij voorkeur toegang hebt tot je functionaliteit. In dat opzicht kan tesla niet eens revolutionair zijn. Alsof niet alle andere fabrikanten allang uitgebreide onderzoeken hebben gedaan naar functionaliteit, interface en bedieningsgemak.
      Er blijft voor mij dan ook maar 1 argument overeind, het is vooral erg gimmick en lijkt revolutionair maar functioneel betekent het voor mij althans bijzonder weinig

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        31 juli 2018 om 14:17

        @apekool: Nou… ze hebben vooral onderzoek gedaan naar hoe ze (a) veel kunnen verkopen aan hun (b) conservatief publiek. Als je echt ergonomie zoekt, dan ziet een werkomgeving er eerder zo uit: https://magazin.lufthansa.com/content/uploads/2016/07/A380-800-Blick-ins-Cockpit-360-Panorama-Startbild.jpg Wat autofabrikanten aan ons verkopen als ergonomie, heeft daar bitter weinig mee te maken.

        Login om te reageren
  11. 9000cse zegt

    31 juli 2018 om 19:13

    Iedereen heeft zo z’n voorkeur als ’t om auto’s gaat en dat is maar goed ook! Anders reden we allemaal hetzelfde. Zo heeft de één behoefte aan rust en comfort, de ander wil een uitgesproken en stuiterend brulijzer. Zoals de jongeman, die hier ’s-nachts iedereen uit z’n slaap krijgt met z’n Golf III, die ’n geluid produceert waarbij ’n Lamborghini klinkt als ’n mietje. Ook ’n manier om “vrienden” te maken…… Nou geef ikzelf de voorkeur aan ’n limousine en wel ’n stille en comfortabele. En wat dat betreft vind ik de EV ’n revolutionaire en buitengewoon interessante ontwikkeling. Daarbij zou ik de voorkeur geven aan de Tesla Model S. De Model 3 heb ik nog nooit gezien. Slechts één ding wat ik echt afschuwelijk vind: Het dashboard! Het valt in mijn ogen nauwelijks te overtreffen in saaiheid en kilheid. Goed! Alles evolueert en moet veranderen, omdat “we” telkens iets nieuws en anders willen hebben, maar toch zou ik liever bij het “ouderwetse” klokkenspel willen blijven. En dat kan zelfs digitaal mooi zijn. Wat ik hier op deze foto zie kan mij in ieder geval helemaal niet bekoren en dat zou mijn enige reden zijn, waarom ik toch liever zou gaan voor iets met wat ik nog steeds zie als ’n echt dashboard. Niet elke verandering vind ik ’n verbetering!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North