• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe afbeeldingen Skoda Octavia RS diesel

Auteur: autoblogger, gepost 18 augustus 2006 om 11:20 – 33 Reacties

Skoda Octavia RS diesel wit


Dat er een Octavia RS diesel zou komen is geen nieuws meer. Diesel is hot, wit ook, Skoda echter niet… leuk geprobeerd dus.

De twee-liter TDI met 170pk en 350 Nm koppel heeft aardige prestaties en zal daarom een populaire lease-kandidaat worden, heb ik me door Dennis laten vertellen (via motorpasion.com).

Skoda Octavia RS diesel wit

Skoda Octavia RS diesel wit

Skoda Octavia RS diesel wit

Ook interessant!

  • Skoda Octavia Sportline
    Skoda Octavia Sportline is RS-Light met 190 pk
  • Deze Skoda Octavia kan 365 km/u
  • Skoda Fabia krijgt het interieur van een Octavia
  • Skoda Octavia Pro
    Skoda Octavia Pro moet naar Nederland komen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, octavia, Skoda, wit

Vorig bericht: « Tesla supercar is uitverkocht
Volgend bericht: Retro: to do or not to do? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Remco zegt

    18 augustus 2006 om 11:26

    Sportief en beschaafd, dat mag ik wel. Het valt zeker niet op in het verkeer, behalve de achterkant met z’n spoiler.

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    18 augustus 2006 om 11:31

    wel spijtig slechts 170pk, 230 zou leuker geweest zijn :-D

    Login om te reageren
  3. lada-freek zegt

    18 augustus 2006 om 11:37

    ziet er goed uit lekker strak en subtiel. Wit is ook echt de kleur nu, 2 weekjes terug nog met een oom van me een e60 5er gekocht in Alpine weiss.

    offtopic: weet iemand hoe we alleen de DSC kunnen uitschakelen zonder dat ten kosten gaat van de Anti spin? BVD

    Login om te reageren
    • reventonlove zegt

      9 juni 2011 om 22:00

      @lada-freek: lada is echt een kutmerk. waarom heet je lada freek????? :shock:

      Login om te reageren
  4. JW zegt

    18 augustus 2006 om 11:52

    230 pk was zeker leuker geweest maar je gaat natuurlijk geen 3 liter tdi in een skoda lepelen ;)

    Login om te reageren
  5. Djivy zegt

    18 augustus 2006 om 12:05

    Op leven en dood gedwongen tot een TDI/leasingwagen, dan deze Octavia RS.
    Zonder spoiler maar mèt chip.

    Login om te reageren
  6. Mr. R zegt

    18 augustus 2006 om 12:23

    Dat is toch geen gekke deal? Voor opvallend weinig geld lekker hard in een best nette bak. De tuning is immers héél erg netjes gedaan. Geen hyundai, kia, deawvrolet die dat na doet!

    Vind ‘m zelfs mooier dan gerespecteerde middenklassers als een Mondeo, Vectra Sedan of een 6. Jammer dat ie niet af-fabriek komt met dikke chip: 170pk is wat te weinig.

    Login om te reageren
  7. Maassen zegt

    18 augustus 2006 om 12:39

    Misschien is het leasing-systeem in nederland anders dan in belgië, maar bij ons in belgië is de skoda zowat de minst interessante wagen om te leasen, omdat je een duurdere bmw, mercedes of audi goedkoper kunt leasen omdat deze een hogere wederverkoopwaarde heeft. Waarom zou jan modaal dan een skoda kiezen als hij een bmw 5-reeks kan kiezen?

    Login om te reageren
  8. ddrik zegt

    18 augustus 2006 om 12:48

    mottig

    Login om te reageren
  9. Erikje zegt

    18 augustus 2006 om 13:03

    Ik lease nu een full options O2 2.0 tdi met DSG en zo. Prive zou ik ‘m nooit kopen maar als leaser is er m.i. geen betere prijs/kwaliteit/uitrusting mogelijk. Tenminste, ik heb ‘m niet kunnen vinden. Als ik nu als leaser weer zou mogen kiezen werd het zeker een RS-diesel. Chip erin en gaan.

    Login om te reageren
  10. JeffreyG zegt

    18 augustus 2006 om 13:08

    een goede leaser? dat vraag ik me af
    wat ik wel weet is dat het een rappe diesel is wat de naam RS een eer doet
    ik heb het nooit zo op diesels gehad
    het heeft ook nogsteeds zijn nadelen
    maar voor mij is het tijdperk anti-diesel vanaf nu afgelopen
    dat de Audi R10 TDI de Le Mans won, was slechts een wonder
    de reden van mijn overstag; de diesels worden steeds beter met acceptabele cijfers, ookal werkt de turbo vaak pas bij hoge toeren :)

    Login om te reageren
  11. Erikje zegt

    18 augustus 2006 om 13:17

    ik klokte vandaag mijn O2 2.0tdi van 0-100 rond de 8,5 seconden, best rap voor een skodaatje.

    Login om te reageren
  12. Matthi zegt

    18 augustus 2006 om 13:46

    Niet slecht!

    Login om te reageren
  13. larz zegt

    18 augustus 2006 om 13:52

    cker niet slecht! ziet er mooi en sportief uit!

    Login om te reageren
  14. silasse zegt

    18 augustus 2006 om 14:36

    Dit is RS niet waard!

    Login om te reageren
  15. Benny zegt

    18 augustus 2006 om 14:38

    ” Diesel is hot, wit ook, Skoda echter niet… leuk geprobeerd dus.” haha lol geweldig! Zulke berichten moeten nou ook bij andere auto site’s komen, kan je je het voorstellen ;)?

    Login om te reageren
  16. DonDiedCorleone zegt

    18 augustus 2006 om 14:39

    Ik vind m netjes en ook als niet lease bak zal ie het niet verkeerd doen denk ik.
    Je zal deze RS krijgen voor de prijs van een 100pk golfje ofzo en feitelijk rij je dan in een soort passaait achtig ding voor veel minder…

    Login om te reageren
  17. audi_fan zegt

    18 augustus 2006 om 14:39

    ja skoda timmert flink aan de weg en wat ze ze gegroeid zeg sjonge,en de modellen worden steeds mooier aplaus voor skoda heel netjes.

    Login om te reageren
  18. Dink zegt

    18 augustus 2006 om 15:33

    Wat is dat toch met wit . . . Deze Skoda is weer super. Werkelijk geen idee waarom ik een VW zou moeten kopen. Seat is ook lekker . . .

    Login om te reageren
  19. Sjonnie zegt

    18 augustus 2006 om 18:11

    @ Silasse ; en waarom niet ? Bij volkswagen noemen ze zoiets toch ook GT ?

    De benzineversie is met zijn GTI-blok wel iets sterker, maar dit is toch de topper uit de Golf tdi-range, ik zou niet weten waarom de eisen voor een skoda hoger zouden moeten zijn dan voor een golf. Hij kost stukken minder dan een gelijkaarige golf, is ruimer ook en als het vermogen toch te weinig is naar je smaak, is dat bij die golf ook zo. Met het verschil dat je bij de skoda nog wat geld over hebt voor een chipje, dan ga je die andere zo voorbij en hou je nog een mooie som over ! Fantastisch dus ;)

    Login om te reageren
  20. Safrane BiTurbo zegt

    18 augustus 2006 om 18:56

    He de diesel heeft rode remklauwen en de benzine versie RS groene

    Login om te reageren
  21. Mandelbaum zegt

    18 augustus 2006 om 19:06

    ik weet niet of dit verstandig is om hier te zeggen, auto’s blijven tenslotte iets van een status symbool, zelfs je mening over auto’s zegt al heel veel over een man… ik bedoel persoon.

    Maar wat is dat toch met Skoda de laatste tijd… je ziet bijvoorbeeld een van die nieuwe modellen rijden en je hele lichaam rilt en elke zenuw in je lichaam schreeuwt “NEEEEEEEEE” maar toch he … neem bijvoorbeeld een Skoda-blauwe Octavia Combi … tis eigenlijk helemaal geen lelijke auto, tuurlijk er zijn mooiere, maar toch. En nu deze … dan ga je toch nadenken … zou het mogelijk zijn dat we over een aantal decenia’s trots met onze nieuwe Opel langs onze vrienden gaan …

    Login om te reageren
  22. Ejay zegt

    18 augustus 2006 om 23:06

    De naam RS heb ik het nodige over gezegd en dat ga ik ook niet doen. Het is inderdaad een rappe auto voor dat geld, maar de spoiler moet eraf en een iets schappelijkere kleur mag ook wel. Toch vraag ik me af welk publiek Skoda wil bereiken en dat geld niet alleen voor deze Octavia. Ik heb het idee dat Seat voor de hippe jeugd is, Audi voor de zakenman, VW voor het gezin en Skoda, meer de low-budget VW ofzo en dat is best zonde, want dat zie je terug in het ontwerp. Het oogt als een auto van 10 jaar of zelfs meer en dat is gewoon jammer, echt waar. Innovativiteit bij Skoda heeft het marketingteam van VAG volledig kapot gemaakt lijkt het wel. De achterkant lijkt van concurent Opel gejat en doet denken aan een Vectra. De rest van de auto lijkt op het vorige model Passat qua voorkant en daklijn etc. Low-budget hoeft niet meteen hopeloos ouderwets te zijn. Maargoed, als je lowbudget onaantrekkelijk maakt hoopt men dat de mensen een duurdere auto kopen en concurentie tussen twee of zelfs meer bedrijven die van jezelf zijn zou natuurlijk dom zijn.

    Login om te reageren
  23. Mack zegt

    19 augustus 2006 om 00:30

    Waneer kwam audi kwam Audi met haar eerste RS model ? (ik weet het echt niet) Maar Škoda gebruit de naam ale best lang … sinds 1974: de Skoda 200 RS en een jaar later de 130 RS http://www.partaj.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=75 – http://www.partaj.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=76

    Login om te reageren
  24. Erikje zegt

    19 augustus 2006 om 07:42

    Ejay: een auto is meer dan de buitenkant: de rest van de moderne SKoda’s zijn echt net zo modern, innovatief en kwalitatief als VW en Audi. De buitenkant is bewust “omlaag” gedesigned lijkt me om kannibalisme te verkomen.

    Login om te reageren
  25. Ejay zegt

    19 augustus 2006 om 16:27

    @ Erikje:

    “net zo modern, innovatief en kwalitatief als VW en Audi” Oftewel ‘gewoon slecht’ bedoel je? Ik had het ook louter over de buitenkant eigenlijk en zoals ik zei om concurenntie binnen eigen gelederen te voorkomen.

    Login om te reageren
  26. Safrane BiTurbo zegt

    19 augustus 2006 om 21:06

    ejay wat rij je ?

    Login om te reageren
  27. Ejay zegt

    20 augustus 2006 om 12:50

    @ Safrana BiTurbo: Een Volvo P121 ‘Amazon’ uit 1967, hoezo?

    Login om te reageren
  28. Gee zegt

    30 augustus 2006 om 22:15

    Ik rijd een (mica) zwarte HB 2.0 TDI. Met 17 inch wielen en de auto ziet er gewoon goed uit. Ben niet de enige, want dit is mijn 30e auto (of zoiets) en iedereen vindt het een prachtauto. Die nieuwe Jetta is geen potje, de Passat staat op veel te kleine wielen en lijkt van binnen meer op een schiettent of bordeel. Dus ‘down’ designen lijkt mij niet echt aan de orde. En dat gel&%$# over vermogen. Mijn collega met een 530D (E39) houdt mij gewoon niet bij. Deze auto is vooral in de tussenacceleratie retesnel. Chip of niet. Onder de motorkap wemelt het overigens van de gestanste VW logo’s en VAG bordjes. Maar ja, aan de buitenkant zit-ie niet. En dat kost je dan minimaal 5k.

    Login om te reageren
  29. marillion zegt

    30 november 2006 om 00:42

    Hallo allemaal,

    Ik wil van Erikje weten waarom hij nu voor een RS (combi) zou kiezen?

    Bevalt DSG niet?
    Je auto loopt al in 8.5 sec naar de 100

    gr

    Marillion

    Login om te reageren
  30. GTJ zegt

    30 december 2007 om 23:23

    Ik rij sinds een jaar in een Octavia Combi Rs tdi en kan me voor dat geld geen betere een leukere auto wensen! Vooral als je de tussenacceleratie ziet! Geweldig!!!

    Login om te reageren
  31. kim zegt

    20 september 2008 om 20:02

    hey ik vind persoonlijk dat skoda niet meer onder vw valt dit is nog apart en seat ja dat is waar is voor kindjes met een plastic autooke ik rij nu ok met een skoda octavia geen rs maar een 1.9 tdi rijd vlot en iedereen vind het een mooie auto en meer moet dat niet zijn maar de volgende word wel de rs type.

    Login om te reageren
  32. Erikje zegt

    19 juni 2011 om 16:41

    Na bijna 4,5 jaar weer bij deze thread: de O2TDI/DSG van mij hierboven is in 2008 ingeleverd, sindsdien een A6 2.0 TFSI, die zi bijna aan z’n km’s. Ik overweeg nu serieus de RS-benzine met chip (240pk). A6 is mooi hoor, loopt als een trein, maar de nieuwe is qua bijtelling niet meer leuk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North