
Niets is zo belangrijk als een dikke vette brulpijp onder je bolide. Bij een BMW M5 F10 krijg je nu eenmaal niet het geluid waar je voor betaalt maar Akrapovic biedt opnieuw uitkomst.
De ruwe cijfers: 10 pk, 17Nm en 12kg gewichtsbesparing. Daar doe je het natuurlijk niet voor, evenmin als voor de gasrespons. Met moderne elektronica en techniek is dat allemaal dik in orde en slechts beperkt aan te passen. Je doet het voor een herhaaldelijke FUCKYEAH na iedere poging je gaspedaal door het schutbord te duwen. Dat lijkt mij sowieso de enige echte reden om een M5 in plaats van 550i te kopen. Met de huidige mate van demping en comfort die BMW in de auto’s stopt is de beleving niet altijd even intens.
Akrapovic geeft je lekker rechte pijpen, een X-stuk in het midden en titanium of carbon tipjes achteraan. Na montage kan BMW’s Active Sound je gestolen worden. Het is bovendien verantwoord aangezien BMW de uitlaten gewoon zelf onder haar safetycars schroeft. Beeld en geluid op autojunk.nl.
Lijkt me best fijn, maar neem in Godsnaam wel de titanium eindstukjes…
Fuck koffie, hiermee wordt je pas wakker en je buren ook!
Ik vind dat carbon ook wel mooi. Zeker als je meer carbonnen details hebt.
Voor mezelf altijd een feestje om m’n moter ns flink te laten horen, jammer dat alle buren daarna ook weten dat k een lawaaimongool ben…
@wheelzzz: wat is een moter?
@civicfk3: :D scherp op vrijdagmiddag
Mua, vind dit ook wel lekker;
http://www.youtube.com/watch?v=SQTVHCOfNNo
@kaasboerin:
Wow dan heb je wel lef ik zie namelijk geen safety kabels
@kaasboerin: dat sound
@kaasboerin: logisch toch…een geweldig mooie V10…
@kaasboerin: weeejooo van dat geluid krijgt zelfs een Ferrari de hik!!!!
VEEEl beter dan het origineel! maar het klinkt nog zo… digitaal!? :O Door die automaat lijkt het ff net iets te steriel is.. Dit vind ik ook zo’n nadeel aan de F458 italia.
Een stuk beter dan standaard! Maar het is nog steeds niet wat het zou moeten zijn vind ik.
Liever een E63 AMG
http://www.youtube.com/watch?v=wtPLJC79Ek0&feature=related
@house: Ik(!) heb liever een Pagani, lekker puh!1
@kaasboerin: Dat is ook goed, tenslotte zit er in een Pagani ook een AMG motor >:)
@house: Aha! Nu heb ik je tuk, AMG fanboy dus! Thx ;D
@kaasboerin: Hah! Ik hou van Mercedes(AMG/Brabus), Bugatti, Koenigsegg, Maserati, Rolls Royce, Aston Martin en als laatste maar zeker niet minste Ferrari.
Ben vast een aantal vergeten, maar dus niet fanboy van een merk of tuner:p
@kaasboerin: naam zegt het al… Das House ;)
@house: beetje minder toch..tikkie ‘doods’ geluid, te zwaar, te weinig gejank (zoals de Porsche Carrera GT of de M5 V10).
@Megakix: Hah! je hebt me betrapt, Das House :) had ik nog niet aan gedacht.
Maar ieder zijn/haar ding, het is niet dat ik iets tegen BMW heb maar het geluid vind ik niet zo lekker als die van AMG.
Audi vind ik nog minder qua geluid, voor mij is het dus AMG>M>RS
@house: ben op zich meest fan van BMW…maar als het op ‘de top’ aankomt, is het Merc (CL65 amg of de S65). BMW dus alleen voor de series 3,5 en Z. De X’jes zijn ongeveer gelijkwaardig aan de Mercs GL etc.
Prima pijpie als je het mij vraagt
het is toch belachelijk dat je tegenwoordig met een M model naar de uitlaatboer moet om er een beetje muziek uit te krijgen
@bmwpowerm5:
Nee hoor, de lokale BMW-dealer schroeft er dat al voor je onder, indien gewenst.
@pietjepuk: heeeeee….mijn jeugdvoorleesboekjes !!! Pietje Puk !!! FTW !!!1
@pietjepuk: dat geloof ik best dan kan ie nog een keer het vel over je neus trekken
@bmwpowerm5:
Voor € 5.750,- (excl btw) heb je een mooi Akrapovic Titanium Evolution setje onder je M5 (F10) liggen.
Waarom? Omdat het kan.
Zag net een F10 M5 hier in Banff, Canada, alleen hoorde ik ‘m niet eens…
AMG klinkt toch het bruutst. die mercedes van hierboven is bizar!
Ik heb het filmpje nog niet gezien of gehoord maar weet zeker akrapovic kennende zal het wel helemaal top zijn!
Ineens vind ik die nieuwe M5 een heel pak interessanter! (: Akrapovic delivers again, maar vanbinnen in die 7-serie is het waarschijnlijk wel nog steeds een awkward stilte..