• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Audi Q7 debuteert in januari 2015 [Detroit]

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 oktober 2014 om 14:22 – 26 Reacties

Audi Q7 2nd gen


De opvolger de huidige Q7 laat niet lang meer op zich wachten: over 3 maandjes beleeft de SUV in de VS zijn wereldpremière, op de Detroit Auto Show.

Bovenstaande bevestigde Audi’s ontwikkelingschef Ulrich Hackenberg in Parijs tegenover de collega’s van Indians Auto Blog. Hierbij is het de vraag of we direct het productiemodel te zien krijgen, of dat er eerst nog een concept van wordt geboetseerd.

De tweede generatie Q7 wordt stukken lichter, krijgt hybride-toepassingen, maar zal nog steeds fors zijn qua omvang, omdat het een full-size SUV blijft. De Belgische balletjestrapper Thomas Vermaelen zal je dit bevestigen. Het zou echter kunnen dat de Q7 een beetje krimpt, opdat er mogelijk nog een grotere Q9 boven geplaatst wordt. Maar dat laatste is speculatie.

Foto: Q7 spyshot, via autojunk.nl

Ook interessant!

  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi dealerschap onder water
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, detroit-2015, Q7, SUV, ulrich-hackenberg

Vorig bericht: « Lezersvraag: is jouw kentekenplaat wel eens gejat?
Volgend bericht: Jaguar XJ van Forgiato gaat te fur »

Lees Interacties

Reacties

  1. Breinstein zegt

    8 oktober 2014 om 14:31

    Wie tekent hem al in. Achterlichten a la A6 avant, grille en koplampen a la TT en hopla ‘nieuwe’ Q7.

    Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    8 oktober 2014 om 14:37

    Voor een Q9 heb je dan een vrachtwagenrijbewijs nodig?

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    8 oktober 2014 om 14:43

    Kom maar op met de nieuwe Q7. Vond de vorige ook erg geslaagd voor een compacte SUV.

    Login om te reageren
    • rodger zegt

      8 oktober 2014 om 15:11

      @moveyourmind: compact?

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        8 oktober 2014 om 18:11

        @rodger: Inderdaad, compact. Zo groot is dat ding ook weer niet. Slechts een fractie langer dan bijvoorbeeld een Passat.

        Login om te reageren
        • Homer55 zegt

          8 oktober 2014 om 18:36

          @moveyourmind: Een Q3 of misschien nog de Q5 zijn compact. De Q7 is een lomp groot ding van 5 meter… Maar dat maakt niet uit, ze zijn allemaal lelijk.

          Login om te reageren
          • moveyourmind zegt

            8 oktober 2014 om 20:31

            @Homer55: Eerlijk? De Q5 is nog wel enigzins in proportie, maar de Q3 is maar een klein wagentje dat net even teveel zijn best doet om bij de grote jongens te horen door zich een brede houding aan te meten.

            Login om te reageren
    • dick1980 zegt

      8 oktober 2014 om 15:12

      @moveyourmind: en als full-size SUV wat minder? ;-)

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        8 oktober 2014 om 20:33

        @dick1980: Helaas, twee centimeter te kort om in de klasse van fullsize SUV’s te vallen ;)

        Login om te reageren
  4. mrniesoe zegt

    8 oktober 2014 om 14:48

    Eerst de nieuwe XC90,en nu de nieuwe Q7…

    Login om te reageren
    • iijayvee zegt

      8 oktober 2014 om 22:14

      @mrniesoe: wanneer komt die X5?? XD

      Login om te reageren
  5. sportstand zegt

    8 oktober 2014 om 15:35

    En misschien een SQ7 met de aandrijflijn uit de RS5 TDI Concept!

    Login om te reageren
  6. endofline zegt

    8 oktober 2014 om 15:36

    Voor mij mag hij alvast een stuk groeien. Dit soort wagens heeft in europa misschien niet echt een plaats maar in de US mag hij gerust een maatje meer. Zelf was ik 2 weken terug nog in de US en op de parking van de supermarkt zag de huidige Q7 er maar klein uit tss al die silverado’s, Yukon XL’s en andere full size amerikaanse suv’s.

    Login om te reageren
  7. thierryvth zegt

    8 oktober 2014 om 15:46

    Range Rover voor paupers of groot geworden petjes

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      8 oktober 2014 om 18:16

      @thierryvth: audi niet??? In mijn ogen ook een petjesmerk. Gewoon een luxe Skoda.

      Login om te reageren
  8. mashell zegt

    8 oktober 2014 om 15:51

    Ik zet in op 200 tot 300 kilo lichter en de 3e zitrij is verdwenen (die gaat naar de Q9) verder same old, same old.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 oktober 2014 om 16:03

      @mashell: 200 tot 300 kg als je de oude V12 TDI zeker vergelijkt met het nieuwe instapmodel?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        8 oktober 2014 om 17:45

        @berlinetta: nee, met dezelfde 3.0TDI motor die toch iedereen kiest.

        Login om te reageren
  9. peke zegt

    8 oktober 2014 om 15:55

    Nu een q5 met een meter blik er tussen, hoop dat ze iets meer vorm eraan meegeven.

    Login om te reageren
  10. sydney zegt

    8 oktober 2014 om 16:59

    Als de auto er al optisch er 300kg lichter uit gaat zien,is het al een verbetering.Maar nog steeds niet mijn ding.Wat me de laatste tijd wel opvalt,zowel bij de Q7 en de nieuwe A4(die toch echt wel aanstaande is nu) dat Audi(moeders uit Wolfsburg dus)flink z’n best heeft gedaan om maar geen echte spyshots in de wereld te laten slingeren.Dus zonder al te veel camo.Geen foto’s van commercialopnames,geen gelekte brochureopnames.Dat gebeurt niet zo heel vaak meer.

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      8 oktober 2014 om 17:12

      @sydney: dat is niet nodig omdat alle coupes, sedans en suvs er exact het zelfde uitzien

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        8 oktober 2014 om 17:18

        @thierryvth: Die opmerking had ik zelf ook wel kunnen plaatsten.Het wordt alleen een beetje grijs gedraaide plaat niet?

        Login om te reageren
  11. wokpan zegt

    8 oktober 2014 om 17:11

    Wordt dus samen met de Bentley ontwikkeld…. Boring!!!

    Login om te reageren
  12. tvr1974 zegt

    8 oktober 2014 om 22:10

    Persoonlijk begrijp ik t nut van de SUV nog steeds niet zo.. Voor in t terrein kun je beter een landrover, een g-serie of Toyota landcruiser nemen. Als t om een ultieme autobahn cruiser gaat die ook nog is als pakezel gebruikt kan worden bouw dan een s/a8/7-serie in station uitvoering al dan wel niet met 4wd.. Die hoogte hebben ze niet nodig want ze komen nooit in t terrein.. Misschien nieuwe markt ?? Anyone explain me het nut van de SUV ??

    Login om te reageren
    • norge zegt

      8 oktober 2014 om 23:42

      @tvr1974: Hier hebben we veel grindwegen waar de grotere bodemvrijheid Perfect is.
      In de Winter hoge sneeuwkanten waar je met een normale auto je bumpers op verrot kan rijden. Verder heb je door de hoge zit beter zicht op de smalle bergewegen.
      Verder is het wel makkelijk met die hoge instap.Het rijdt niet echt beter, behalve als je een caravan erachter heb hangen.

      Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    9 oktober 2014 om 00:10

    Als er een model als de V12 zal komen, zou ik het nog interssant kunnen vinden. Voorlopig zeg ik louter hmm… Want man, wat is zo’n Q7 V12 lekker dik zeg!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North