• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Coentunnel is open: files blijven

Auteur: CasperH, gepost 13 mei 2013 om 08:32 – 23 Reacties

Pagani in nieuwe Coentunnel?


Maar liefst twintig kilometer file op de A7 en A8 voor de vandaag geopende nieuwe Coentunnel, zo meldt de ANWB. Die tweede Coentunnel was er toch om het fileleed te verminderen?

Hoewel de nieuwe tunnel vandaag is opengesteld voor verkeer zijn de files voorlopig nog niet opgelost. De reden is eigenlijk heel simpel: met het openstellen van de nieuwe Coentunnel is de oude Coentunnel gesloten om gerenoveerd te worden.

Vanochtend rond 5.00 uur werd de Tweede Coentunnel samen met de nieuwe Westrandweg voor het verkeer opengesteld. Er is 3,5 jaar aan deze projecten gewerkt. De files bij het noordwesten van Amsterdam zullen echter niet direct opgelost zijn en tot in 2014 nog gewoon blijven bestaan. Als de oude tunnel weer opengaat zal de filedruk wel flink afnemen, zo is de verwachting. Laten we het hopen, want er ging een investering van 2,02 miljard euro mee gemoeid.

Hoe dan ook: tegen die tijd kunnen we ook vergelijken of de oude of nieuwe Coentunnel beter klinkt. Want dat tunnels onder 020 lekker klinken, dat weten we.

Ook interessant!

  • Video: Opletten is een kunst
  • mobiliteitsalliantie
    Mobiliteitsalliantie: Geef geld voor bredere en nieuwe wegen
  • 'Files in de spits voorgoed verleden tijd'
  • Drukste spits ooit
    Drukste spits ooit sinds corona, files en ongelukken

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

files, tunnel

Vorig bericht: « Nieuwe Peugeot 308 is helemaal klaar [updated]
Volgend bericht: Volkswagen Amarok XXL is best enorm »

Lees Interacties

Reacties

  1. KEV9 zegt

    13 mei 2013 om 08:51

    allemaal van die !$%$!@$^$%^$!@%$%$5$ die foto’s willen maken van de nieuwe tunnel @!5$@!$%$!@@^$$% rij door stelletje eikels.

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      13 mei 2013 om 08:58

      Tunnelsyndroom

      Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      13 mei 2013 om 08:58

      @Soulmaster: Wow, iemand die webdings spreekt!

      Login om te reageren
  2. RiKe zegt

    13 mei 2013 om 09:02

    Het zal even wennen worden voor veel mensen denk ik, spits verkeer is niet bepaald 1 van de meest gemakkelijke stromen om aan te passen.

    Lekker representatief trouwens, een Zonda op het eerste plaatje van de tunnel (ook al is het een rendering).

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    13 mei 2013 om 10:17

    160 miljoen de Km. Ruim 3x zoveel dan we gemiddeld rekenen voor een kilometertje asfalt. Hopen dat het allemaal geen verspilde moeite is.

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      13 mei 2013 om 11:03

      @E34M5Touring: vermoed van niet, als over ruim een jaar de oude coen ook wee open gaat heb je inplaats van 1 stroming 2 stromingen voor de automobilist, de nieuwe coen gaat dan richting haarlem/schiphol de oude richting amsterdam/utrecht.

      Dit zal een behoorlijke verlichting worden kwa verkeersdruk voor amsterdam

      Login om te reageren
    • matthisl zegt

      13 mei 2013 om 11:53

      @E34M5Touring: Het gemiddelde kilometertje asfalt gaat dan ook niet onder een kanaal door ;)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        13 mei 2013 om 11:56

        @matthisl: De overheid rekent tussen de 10 en 50miljoen voor 1km asfalt. Dit geintje kost 160miljoen de km. Duur kanaaltje dan.

        Login om te reageren
  4. akataro zegt

    13 mei 2013 om 10:24

    lol die pagani

    Login om te reageren
  5. dafmaf zegt

    13 mei 2013 om 11:16

    Vier banen de ene kant op en twee de andere. Waarom?

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      13 mei 2013 om 11:28

      @dafmaf: er gaat meer verkeer richting het zuiden dan naar het noorden.

      Login om te reageren
      • SJ zegt

        13 mei 2013 om 11:37

        @Soulmaster: Dus de helft van de mensen die naar het zuiden gaan blijft daar permanent?

        Login om te reageren
        • KEV9 zegt

          13 mei 2013 om 12:01

          @SJ: vrachtverkeer … rijden in 9 van de 10 gevallen andere route terug vanwege retour vracht. En dit is dus de tunnel die straks de stad Amsterdam bediend he niet het achterland van amsterdam. daar is de oude tunnel voor .

          Login om te reageren
      • marchantje zegt

        14 mei 2013 om 02:38

        @Soulmaster: Nee, klopt niet. Dit is tijdelijk zo, 6 maanden. Als de renovatie van de 1e Coentunnel klaar is gaan er zowel 4 banen richting zuid als noord. Heeft niks met drukte te maken of de route van het vrachtverkeer.

        Login om te reageren
        • dafmaf zegt

          14 mei 2013 om 09:15

          @marchantje: Dus dan heeft de oude Coentunnel ook een 4+2 indeling?

          Login om te reageren
          • marchantje zegt

            14 mei 2013 om 11:18

            @dafmaf: nee 2+2.. Beide tunnelbuizen gaan van noord richting zuid. Nieuwe tunnel is 2+4.. De kleine tunnelbuis is een wisselbaan die sochtends richting zuid gaat en na de middag richting noord. Nu is de kleine tunnelbuis permanent richting zuid omdat de oude tunnel afgesloten is.

            Login om te reageren
            • dafmaf zegt

              14 mei 2013 om 11:33

              @marchantje: OK. Ziet er verwarrend uit. Die linkerbuis op de afbeelding lijkt vierbaans, in plaats van twee banen heen en twee banen terug.

              Login om te reageren
              • marchantje zegt

                14 mei 2013 om 12:06

                @dafmaf: Het plaatje wat je ziet is een animatie foto genomen vanaf noord. Je ziet het verkeer in de linker grote buis richting noord rijden. Daarnaast zie je een kleine tunnelbuis, dat is de wisselbaan. Op dit plaatje is de oude tunnel niet zichtbaar, je ziet alleen de nieuwe coentunnel. De oude tunnel ligt aan de rechterkant, gezien vanaf dit plaatje.

                Zie hieronder in het geel gemarkeerd de nieuwe wegen van de 2e coentunnel. Links ervan ligt de oude tunnel.

                https://www.google.nl/search?q=situatie+coentunnel&rlz=1C5CHFA_enNL516NL516&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=kQuSUd2HCMPBPJGXgbAB&biw=1438&bih=738&sei=cAySUdK3CoTZ0QWX7YCYBQ#imgrc=ynGd_MKVT1TbTM%3A%3BLzgtZnUOuYnP2M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.cobouw.nl%252Fbinaries%252Fcontent%252Fgallery%252Fbeeld%252Fnieuwsbeeld%252F2013%252F05%252F07%252Fpersbericht-16b.-tijdelijke-situatie-coentunnel-noordzijde.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.cobouw.nl%252Fnieuws%252Falgemeen%252F2013%252F05%252F07%252Fvier-dagen-bikkelen-voor-coentunnel%3B745%3B922

              • dafmaf zegt

                14 mei 2013 om 12:10

                @marchantje: O, nu valt mijn kwartje.

    • marchantje zegt

      14 mei 2013 om 02:40

      @dafmaf: Als de renovatie van de 1e Coentunnel klaar is gaan er zowel 4 banen richting zuid als noord.

      Login om te reageren
  6. razzie zegt

    13 mei 2013 om 11:51

    Plaatje doet me aan Road Rash op de oude Sega denken…

    Login om te reageren
  7. w0ut zegt

    13 mei 2013 om 20:03

    Nogmaals proficiat voor Nederland!
    Structurele aanpassingen aan de infrastructuur doen ze hier in Belgie al 30 jaar niet meer. :(

    Login om te reageren
    • dafmaf zegt

      14 mei 2013 om 09:17

      @w0ut: Ik kan me de tijd nog herinneren dat België ontzag afdwong met het snelwegennet, voorzien van verlichting. Nu is het inderdaad wat minder, zacht gezegd.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North