• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Amarok XXL is best enorm

Auteur: CasperH, gepost 13 mei 2013 om 09:35 – 33 Reacties

Afbeelding Volkswagen Amarok XXL is best enormAfbeelding Volkswagen Amarok XXL is best enormAfbeelding Volkswagen Amarok XXL is best enormAfbeelding Volkswagen Amarok XXL is best enormAfbeelding Volkswagen Amarok XXL is best enormAfbeelding Volkswagen Amarok XXL is best enormAfbeelding Volkswagen Amarok XXL is best enorm

Volkswagen Amarok XXL
Ruimte voor vijf man en een 2,21 meter lange laadruimte. Volkswagen vertelt u welk beroep u moet hebben om deze auto te mogen kopen.

Er was al een Volkswagen Amarok pickup met verlengde wielbasis maar deze Amarok XXL heeft ten opzichte van die uitvoering nog eens 34 centimeter extra wielbasis en laadruimte meegekregen. De “Amarok Lange Wielbasis XXL” is 5,90 meter lang en heeft een dubbele cabine. De laadbak heeft een lengte van een whopping 2,21 meter, genoeg om je Billy boekenkast plat liggend in te vervoeren dus.

Volkswagen noemt meteen even een rits beroepen van mensen die deze auto echt moeten kopen: hoveniers, bosbouwers, jachtopzieners, leveranciers van tuinmachines, hoogwerkers, motoren en quads. Ook hulpdiensten en strandwachten zouden baat hebben bij deze auto volgens de marketingafdeling van VW, met name “als de mogelijkheid om mensen liggend te kunnen vervoeren van groot belang is.” Persoonlijk lig ik liever droog op een zacht bedje in plaats van in de open lucht op een metalen vloer maar dat terzijde. Particulieren die karts, crossmotoren, quads (wegmotoren niet toegestaan?) of outdoor-uitrustingen moeten vervoeren kunnen ook niet zonder de Amarok XXL, aldus Volkswagen. Schoorsteenomtrekkers hebben genoeg aan vier gewone Amaroks, blijkbaar.

Uiteraard wordt de Amarok XXL leverbaar met 4MOTION, Volkswagens vierwielaandrijving. U heeft de keuze uit een 140 pk en 180 pk uitvoering van de bekende 2.0 TDI diesel. Met de introductie van de XXL is er keuze uit drie wielbases en drie cabinevarianten (enkel, Plus en dubbel). De versie met dubbele cabine is er ook als bpm-plichtige uitvoering. Voor alle modellen is 4MOTION vierwielaandrijving beschikbaar. De Amarok Enkele Cabine met BlueMotion Technology pakket is er nu vanaf 20.450 euro, de XXL is er vanaf 30.600 euro. Als particulier zal je iets meer moeten aftikken, want voorgaande bedragen zijn exclusief BTW en BPM. En vergeet u niet dat u ook nog een R Style pakketje wil?

Ook interessant!

  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • goedkoopste Amarok
    Dit is de goedkoopste Volkswagen Amarok van Nederland
  • VW Amarok R
    VW Amarok R gaat er écht komen
  • Nieuwe VW Amarok
    Nieuwe VW Amarok lijkt totaal niet op een Ford

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

amarok, pickup, Volkswagen

Vorig bericht: « Nieuwe Coentunnel is open: files blijven
Volgend bericht: Overzicht: vijf dagen Lamborghini Grande Giro madness »

Lees Interacties

Reacties

  1. undifined1 zegt

    13 mei 2013 om 09:43

    Eigenlijk zijn die auto’s niet zo duur, zeker als je het vergelijkt met de Defender.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      13 mei 2013 om 09:59

      @undifined1: Tip: vergelijk hem dan gewoon niet met de Defender ;-)
      HiLux, Navara, L200 en Ranger lijken me meer concurrenten.

      Login om te reageren
    • Wapwap zegt

      13 mei 2013 om 19:04

      @undifined1: Is niet helemaal waar! Eigenlijk mag de vergelijking met een Defender inderdaad niet worden gemaakt, maar de vanaf prijs die hier wordt genoemd is excl. BTW/BPM. De vanaf prijs van een Defender is namelijk 24.500 euro (excl. BTW/BPM). Als je hem bedrijfsmatig kan rijden valt het verschil dus erg mee. De prijs is echter hoger als je hem particulier wilt rijden.

      Login om te reageren
  2. undifined1 zegt

    13 mei 2013 om 09:44

    Komt de xxl er ook met enkele cabine zodat de bak nog groter wordt?

    Login om te reageren
    • upstream zegt

      13 mei 2013 om 09:48

      @undifined1: de XXL komt ook in enkele cabine maar dan met een kortere wielbasis… Dus ook de totale lengte is dan minder… De laadbak blijft even groot…

      Login om te reageren
    • dvt093 zegt

      13 mei 2013 om 11:10

      @undifined1: Wat wil je? Je Smart erin kwijt?

      Login om te reageren
  3. octane zegt

    13 mei 2013 om 09:45

    Ik zou deze jongen best mee willen nemen op jacht. Ik ben alleen bang dat hij wat minder comfortabel over de autobahn richting Polen scheurt dan mijn huidige jachtauto.

    Login om te reageren
  4. Larick zegt

    13 mei 2013 om 09:45

    Er zit uiteindelijk ook iets minder in dan een gewone auto en er moet geconcurreerd kunnen worden met de F150.

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    13 mei 2013 om 09:47

    Vet, nu heeft RWS nóg méér ruimte voor die pionnen!

    Ok even serieus, ik zie nog steeds géén reden om dit of een andere Europese (de Defender hier buitengelaten) pick-up te verkiezen boven een Amerikaanse.

    Login om te reageren
    • upstream zegt

      13 mei 2013 om 09:55

      @toyotafortuner: 2.0 TDI diesel/180 pk…

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        13 mei 2013 om 16:32

        @upstream: Gaat niet echt op tegenover Amerikanen: 5L+ met LPG > 2.0 liter diesel. Bovendien hebben de Amerikanen meer trekvermogen

        Login om te reageren
        • upstream zegt

          20 mei 2013 om 08:18

          @toyotafortuner: Ik wist dat deze reactie ging komen ;-) Echter is in het (Belgische) belastingklimaat onmogelijk om deze wagen als ondernemer in je wagenpark te hebben.

          De “Ecoboost” versie van de F150 bv heeft een CO2 uitstoot van 450 gram!

          Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      13 mei 2013 om 10:02

      @toyotafortuner: ik denk dat deze auto beter rijdt dan een f150, maar heel veel mensen met zon auto zouden ook net zo goed een bus kunnen hebben. En Defenders zijn helaas een beetje prijzig.

      Login om te reageren
    • joejojo2012 zegt

      13 mei 2013 om 11:25

      @toyotafortuner: Er is weinig europees aan deze pick up. Volgens mij wordt ie in Brazilie gebouwd en lag de focus van VW op Noord- en Zuid- Amerika.

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        13 mei 2013 om 13:27

        @joejojo2012: Noord-Amerika lijkt me niet. De Amerikaanse markt is meer in voor ‘mid-size en full-size pick-up.’ (Mid-size: Chevy Colorado, Full: Dodge-Ram) Deze Amarok is ‘compact’ voor Noord-Amerika, en nadat de Amerikaanse Ranger stopte met verkoop door slechte resultaten heb je geen pick-up’s meer Amerika van het formaat Amarok/Ranger.

        Login om te reageren
  6. toroloco zegt

    13 mei 2013 om 09:52

    Amorak XXL zoekt boer/cowboy. Wanneer komt dit op TV?

    Login om te reageren
  7. autogedrocht zegt

    13 mei 2013 om 09:54

    Leveren ze ook standaard met een huif?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      13 mei 2013 om 09:58

      @autogedrocht:
      Denk eens even na, we hebben het hier over een VW.
      Je mag blij zijn dat het stuur er standaard in zit….

      Login om te reageren
      • autogedrocht zegt

        13 mei 2013 om 15:04

        @jrk68: Haha, my bad! Verkeerd geformuleerd.

        @bayernmunchen had het antwoord al!

        Login om te reageren
  8. mout zegt

    13 mei 2013 om 10:02

    VAG heeft z’n persberichten-service beter op orde dan de rest. De introductie van dit soort modellen bij Mitsubishi, Toyota, Ford en Nissan schopt het niet eens tot een artikeltje, terwijl dit het vijfde berichtje is over de Amarok dat van officiële persfoto’s voorzien is.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 mei 2013 om 12:26

      @mout: Dat komt omdat AB very German-minded is. Die andere sturen ook persberichten en foto’s rond, ze worden gewoon meer genegeerd…

      Login om te reageren
  9. bayernmunchen zegt

    13 mei 2013 om 10:12

    @autogedrocht,

    Ja,wordt met huif geleverd,zie de optielijst.(www.amarokxxl/optielijst.com).
    Blijft het paard ook lekker droog.

    Login om te reageren
  10. akataro zegt

    13 mei 2013 om 10:23

    voor lijken te vervoeren?????

    Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    13 mei 2013 om 10:52

    Ik denk dat de Rijkswaterstaat kantine ineens een veel witter plafond heeft…

    Login om te reageren
  12. metalmike zegt

    13 mei 2013 om 11:17

    Hadden ze niet een zijpaneel uit één stuk kunnen maken voor dit model? Die naad is wel erg lelijk en het ziet eruit alsof de auto na aflevering door een ‘verlengboer’ is aangepast.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 mei 2013 om 11:22

      @metalmike: nee joh, dit is dezelfde plaat die ook op de Audi R8 zit, onderdeel hergebruik is VAG heel sterk in.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        13 mei 2013 om 12:08

        @mashell: wel vet als je die plaat ook in een andere kleur kan bestellen. Met R-XXL erop.

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 mei 2013 om 12:28

      @metalmike: Dan moeten ze weer een nieuwe mal maken voor de achterwanden. Nu gebruiken ze de bestaande bak + tussenstuk. Veel goedkoper, zeker als je weet dat de aantallen van dit type nu ook niet enorm zullen zijn…

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        13 mei 2013 om 13:19

        @Esprit_de_Flandre: Dat is maar ten dele waar: voor dat tussenstuk moet ook een mal gemaakt worden. Alleen zal een mal voor het tussenstuk iets goedkoper zijn dan een mal voor een complete lange achterwand. Dan is het nog maar de vraag of de ‘korte’ achterwand zonder aanpassingen gebruikt kan worden omdat zo’n paneel vaak ook nog ‘de bocht om gaat’. Verder is het tussenstuk juist duurder bij de assemblage (extra handelingen).

        Uiteindelijk zal dat tussenstukje inderdaad een compromis uit kostenoverwegingen zijn, maar ik betwijfel of het zo simpel is als jij zegt.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          14 mei 2013 om 12:42

          @potver7: Volgens mij zal de mal voor het kleine stuk véél goedkoper zijn. Extra handeling voor de assemblage blijft beperkt door de beperkte aantallen van dit type…

          Login om te reageren
  13. gerjan zegt

    13 mei 2013 om 12:16

    Ik ben hovenier hier heb je niks aan. Gewoon een bus of een bus met laadbak.

    Login om te reageren
  14. neal zegt

    13 mei 2013 om 14:31

    Ik twijfel er sterk aan dat dit OEM VW is want enkel voor de Nederlandse markt heeft VW toelating gegeven aan een ombouwbedrijf om de bak van de Amarok langer te maken (belastingsgedoe)

    Als verkoper van 4×4 toebehoren kan ik er toch niet met mijn hoofd bij dat je als constructeur toelating geeft om een chassis letterlijk doormidden te laten zagen en minstens 20cm te laten verlengen.

    Kan nooit goed zijn voor de algemene chassissterkte, noch rijgedrag etc…

    Only in the Netherlands….

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 mei 2013 om 18:08

      @neal: verlengde auto’s is toch something very American, so most certainly not only in the Netherlands.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North