• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Corvette Z06 rijdt je het snot voor de ogen

Auteur: JordyS, gepost 1 oktober 2014 om 23:07 – 21 Reacties

Afbeelding Nieuwe Corvette Z06 rijdt je het snot voor de ogenAfbeelding Nieuwe Corvette Z06 rijdt je het snot voor de ogenAfbeelding Nieuwe Corvette Z06 rijdt je het snot voor de ogenAfbeelding Nieuwe Corvette Z06 rijdt je het snot voor de ogenAfbeelding Nieuwe Corvette Z06 rijdt je het snot voor de ogenAfbeelding Nieuwe Corvette Z06 rijdt je het snot voor de ogenAfbeelding Nieuwe Corvette Z06 rijdt je het snot voor de ogenAfbeelding Nieuwe Corvette Z06 rijdt je het snot voor de ogen

Corvette Z06
De nieuwe Corvette Z06 staat begin 2015 bij de dealer en dat is maar goed ook, want wij kunnen niet wachten om deze Amerikaanse krachtpatser in 2,95 seconden naar de 96 km/u te trappen.

Ja, je leest het goed, de Corvette Z06 is snel genoeg om je binnen een paar seconden van je rijbewijs af te helpen. Dat doet hij met een 6.2-liter V8-blok, dat liefst 650 pk levert. Hij is leverbaar met 8-traps automaat of handgeschakelde zeven-bak, al is die laatste wel een tikje langzamer. De sprint naar de 96 km/u (60 mp/h) doe je dan in minimaal 3,2 seconden.

Je hoeft er overigens niet bang voor de zijn dat je voor je het weet een bejaarde voor de sokken rijdt, want de Amerikaan staat ook in rap tempo stil. Rijd je 96 km/u, dan heeft de Corvette Z06 slechts 30,3 meter nodig om volledig tot stilstand te komen. Dat is volgens GM beter dan welke andere productie-auto ooit heeft gedaan.

Kun je nog geen genoeg krijgen van de cijfertjes over de Corvette? Dan hebben we goed nieuws, want GM strooit maar wat graag met feiten over het nieuwe model. Zo zou hij een volle seconde sneller over het Milford Road Course-testcircuit razen dan de Corvette ZR1. Niet verkeerd als je nagaat dat een rondje daar slechts 4,6 kilometer lang is en op dit niveau elke tiende van een seconde telt.

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Corvette laat alvast hun betaalbare Ferrari zien

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

automaat, Corvette, V8, z06

Vorig bericht: « ‘Inval bij Brits F1-team: politie neemt auto in beslag’
Volgend bericht: Gemiddelde Bugatti-klant heeft 84 auto’s, 3 jets en 1 jacht »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    1 oktober 2014 om 23:11

    Gotta love American muscle!

    Login om te reageren
  2. damrakker zegt

    1 oktober 2014 om 23:18

    Prachtig! Alleen die 4 pijpen dat ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  3. jzaero zegt

    1 oktober 2014 om 23:19

    Vond de vorige Z06 en ZR1 stuk stijlvoller. Dit lijkt wel zojuist behandeld te zijn door een of andere tuner. Zo op het eerst oog. Misschien dat ie in het echt wel stuk beter oogt. Nu is het wat onsamenhangend

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      2 oktober 2014 om 12:08

      @jzaero: Hoewel ik de prestaties erg goed vind, is stijlvol nou niet een woord wat bij me opkomt als ik naar een Corvette kijk.

      Login om te reageren
  4. gtwillem zegt

    1 oktober 2014 om 23:21

    Serieus gave auto. De amerikanen zijn erg goed bezig de laatste tijd (Challenger SRT Hellcat, Camaro Z/28, New Mustang). Zeker als je in het achterhoofd houdt dat deze Corvette in Amerika net zo veel gaat kosten als een Boxster zonder S met een paar leuke opties.

    Het is dat het in Nederland de omgekeere wereld is (een standaard Camaro is bijna net zo duur als een 911…) terwijl in de VS een Camaro ZL1 net zo veel kost als een goed aangeklede Golf GTI.

    Dat de automaat sneller is, is tegenwoordig normaal. Ik denk dat over een paar jaar een handbak een privilege gaat worden. Dat op heel speciaal verzoek, voor een flink bedrag extra, drie pedalen leveren (zoals met de Vanquish S en M5).

    Login om te reageren
  5. Edge zegt

    1 oktober 2014 om 23:25

    Zet maar voor de deur. Kleur maakt niet uit, cabrio/coupe maakt me ook niet uit. Net wat ze bij GM nog hebben staan.

    Login om te reageren
  6. knipperlichtje zegt

    1 oktober 2014 om 23:26

    Heerlijke auto, echt een prachtig ding met een geweldig soundtrack! Zou alleen liever een spoiler op pootjes willen hebben dan de flaps die nu de achterkant sieren, maar dat is mierenneukerij

    Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    1 oktober 2014 om 23:44

    Geweeldig dik apparaat! Love it!

    Login om te reageren
  8. series2 zegt

    2 oktober 2014 om 00:15

    De Amerikanen zijn goed bezig!

    Login om te reageren
  9. paulaner zegt

    2 oktober 2014 om 00:34

    Serieus dikke bak en specs. Geef mij dat plastic maar!

    Login om te reageren
  10. carmasterr zegt

    2 oktober 2014 om 01:13

    Machtig ding, maar toch is de C6 een stuk mooier en eleganter.
    De C7 is eindelijk de kermisauto geworden waar de toch vrij conservatief gestijlde C6 al jaren voor uitgemaakt werd, en dat is jammer.

    Login om te reageren
  11. jvthof zegt

    2 oktober 2014 om 02:35

    Waarom staat er op de laatste foto Eight speed als ze een 9 of 7 versnellingen hebben??

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      2 oktober 2014 om 07:35

      @jvthof: omdat de automaat een 8-bak is en geen 9-bak zoals in de tekst staat.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        2 oktober 2014 om 09:08

        Heb t aangepast

        Login om te reageren
  12. rd1991 zegt

    2 oktober 2014 om 05:59

    Maakt de leuze “Get your kicks, in a Z06” weer helemaal waar! Al vind ik de Chally Hellcat nog lekkerder, because musclecar.

    Login om te reageren
  13. camber24 zegt

    2 oktober 2014 om 08:06

    Ook deze lijkt teveel op een Camaro; te ordinair dus..

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      2 oktober 2014 om 10:19

      @camber24: Lijkt op een Camaro???? Hoe dan?

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        2 oktober 2014 om 10:55

        @E34M5Touring: Achterkant

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          2 oktober 2014 om 11:13

          @camber24: Ja ik zie het niet, totaal anders, zelfs de achterlichtunits. Maar goed.

          Login om te reageren
  14. Sracerr zegt

    2 oktober 2014 om 11:58

    Mamma Mia wat een auto!.

    Login om te reageren
  15. rufctr01 zegt

    2 oktober 2014 om 12:04

    Dit is serieus snel, ik vraag mij af wat de ZR1 gaat doen. Dan kom je zeker in de richting van 750 pk en nog betere prestaties.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North