• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe elektrische Ferrari gaat echt schofterig duur worden

Auteur: nicolasr, gepost 20 juni 2024 om 14:00 – 20 Reacties

Ferrari kapt gewoon helemaal met navigatiesysteem

En als we zeggen dat de nieuwe elektrische Ferrari schofterig duur gaat worden, bedoelen we ook dat de nieuwe elektrische Ferrari schofterig duur gaat worden. Want dat wordt ‘ie. Echt heel duur…

Ferrari’s zijn nooit echt goedkoop geweest, zeggen we met gevoel voor understatement. Alhoewel, een 250 GTO kostte nieuw zo’n 18.000 dollar. In deze tijd is dat spotgoedkoop, zeker als we in ogenschouw nemen wat je er anno nu voor vangt…

Maar goed, voor een beetje 296 GTB betaal je zo al 310.000 euro en dan moet je hem nog aankleden. Duur inderdaad. Maar nog niet zo schofterig duur als de nieuwe elektrische Ferrari gaat worden. Want daar gaan ze een belachelijke prijs voor vragen…

Nieuwe elektrische Ferrari wordt schofterig duur

Persbureau Reuters heeft van een kuchende man in een regenjas vernomen dat de vanafprijs van de nieuwe elektrische Ferrari minimaal 500.000 euro gaat worden. Je leest het goed. EEN HALF MILJOEN EKKERMANNEN voor een elektrische auto. Schofterig duur inderdaad.

Voor een exemplaar met een dikke V12 is het al veel geld, maar voor een elektrische auto is een half miljoen echt veel en veel te veel geld. Zeker als je nagaat dat het bij die 500K pas begint. Dan moet hij nog worden voorzien van opties en die zijn niet bepaald gratis bij Ferrari…

Voor dat geld kun je bij Porsche exact twee exemplaren van de Taycan Turbo GT halen. Wat al bepaald geen stakker is, zullen we maar zeggen. En kon je bij een benzine-Ferrari nog zeggen dat je om de huil van de V6/V8/V12 graag wat extra betaalde, bij de elektrische gaat dat niet op. Ondanks dat er nog steeds wat herrie uitkomt…

Goed, nu weet je dat de nieuwe elektrische Ferrari schofterig duur gaat worden. Mocht je denken; ik hou van schofterig duur, help me van mijn geld af meneer Kroymans, vanaf eind volgend jaar zou je hem moeten kunnen bestellen.

Maar wij slaan even over…

Ook interessant!

  • Gespot - De nieuwe Ferrari 12Cilindri Spider
  • Video: nieuwe trailer Ferrari (2024), de film
  • Gespot - Ferrari 812 Competizione gaat voor rood-wit-blauw
  • Trailer nieuwe Ferrari-film is veelbelovend!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

elekrisch, Ferrari, geld

Vorig bericht: « Officieel onderzoek naar de terugkeer van knoppen in de auto
Volgend bericht: Chinese fabrikanten eisen importtarieven op Europese auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    20 juni 2024 om 14:09

    Ach zo blijven ze lekker exclusief. Als je moet kiezen tussen een elektrische of een V12 Ferrari voor een half miljoen, welke kleur neem je dan?

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    20 juni 2024 om 14:13

    Beter dit, dan dat de nieuwe elektrische Ferrari schokkend duur zou worden ;)

    Login om te reageren
    • potjak zegt

      20 juni 2024 om 14:41

      :-)

      Login om te reageren
  3. roadster zegt

    20 juni 2024 om 14:34

    Als kind had ik ook een elektrische Ferrari. Voor de kerst gekregen. Toen waren ze nog niet zo duur

    Login om te reageren
  4. William zegt

    20 juni 2024 om 14:38

    Zo gezien is een elektrische G klasse voor 150.000 euro een koopje. Idem voor de komende Range Rover EV.

    Login om te reageren
  5. mennok zegt

    20 juni 2024 om 14:41

    Valt wel mee toch? Rimac is vanaf 2 miljoen? Daar heb je vier (!!?@#!) van die Ferrari ’s voor.

    Login om te reageren
    • Exit Luminar zegt

      20 juni 2024 om 15:16

      Een Rimac is een speciale klasse, dat is de electrische ferrari niet.

      Login om te reageren
  6. heckblende zegt

    20 juni 2024 om 15:06

    is schofterig duur, duurder dan peperduur?

    asking for a schoft

    Login om te reageren
    • rulefollower zegt

      20 juni 2024 om 21:56

      ongeveer 1,7 meter

      Login om te reageren
  7. mashell zegt

    20 juni 2024 om 15:11

    Het is wat de gek er voor geeft. Met de Purosangue heeft Ferrari geleerd dat het eigenlijk niet uitmaakt wat ze vragen, ze verkopen het toch wel.

    Login om te reageren
  8. racerx zegt

    20 juni 2024 om 15:31

    Wellicht verwachten ze een wat beperktere afzetmarkt waardoor de marge per auto nog wat ruimer gepakt wordt? Flinke hap uit het R&D budget zou je zeggen, moet ergens terugverdiend worden

    Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    20 juni 2024 om 15:33

    Ik snap niet waarom Ferrari de moeite neemt. Wordt nauwelijks mee gereden. Dus elektrisch gaan heeft geen enkel voordeel. Heb je een auto in je garage staan met een ton aan accu’s. Die 95% van de tijd niets staan te doen.

    Investeer lekker in synthetische benzine. Wat kost dat spul nu? 4,5 euro per liter? Daar zit een gemiddelde Ferrari eigenaar toch niet mee?

    Login om te reageren
    • Wolflow zegt

      20 juni 2024 om 16:59

      Met het oog op de brandverzekering zal de premie voor een electrisch hok met spontane zelfontbranding in de garage een stuk hoger zijn.

      Login om te reageren
  10. ericc zegt

    20 juni 2024 om 15:45

    Rimac klaagt nu dat hun elektrische supercar niet verkoopt. Slechts 50 van de 150 zijn verkocht. De opvolger krijgt benzine motor. Bron : zie artikel bij Auto Motor und Sport.

    Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      20 juni 2024 om 21:30

      Alsof een benzine Rimac wel zo goed had verkocht… Het ding is lelijk en van een onbekend merk.

      Login om te reageren
  11. ghini zegt

    20 juni 2024 om 16:07

    Ferrari is heel goed in projecten te laten bekostigen door klanten. Dat hele FKXX of hoe het ook heet bekostigd heel veel ontwikkelings werk voor hun hypercars.

    Login om te reageren
  12. Oopelkadet zegt

    20 juni 2024 om 16:36

    Ach, half miljoen, half miljoen. Ik betaal nu ook 9000 euro MRB per maand voor een simpele 6 cylinder BMW diesel.

    Login om te reageren
    • JelmerS zegt

      20 juni 2024 om 17:33

      Even 3 maand op de fiets en het budget is rond voor de snelle rekenaars onder ons

      Login om te reageren
  13. iphonistvongates zegt

    20 juni 2024 om 17:42

    Wat zou een straatlege versie kosten van de LeMans Ferrari Hypercar? Dat apparaat is serieus goed in elkaar gezet. Ferrari Spa. zou alleen de geluidsengineer(s) van Cadillac een vakantiebaantje moeten aanbieden want wat klinkt die Cadillac Hypercar fantastisch!

    Login om te reageren
  14. audirs3 zegt

    20 juni 2024 om 21:30

    Alsof zo’n V12 normaal wel dat soort prijzen rechtvaardigd… Is ook gewoon simpele techniek. Je betaalt voor dat stijgerende paardje, niks meer of minder.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North