• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe i4 en 7 Serie uitvoeringen, interessant voor NL

Auteur: willeme, gepost 23 mei 2023 om 09:55 – 22 Reacties

i4 en 7 serie

Er zijn nieuwe variaties op het thema i4 en 7 Serie.

We krijgen binnenkort weer de zomerupdates van alle autofabrikanten. in veel gevallen wordt de productie bij veel merken ietsje verlaagd. Dit om al het personeel met hun kinderen op vakantie te kunnen sturen. Behalve bij VDL, want daar zijn ze alvast beginnen met niet werken.

Diverse merken pakken dit moment aan om kleine veranderingen door te brengen op de productielijn en het modelgamma onder de loep te nemen. Dat is bij BMW niet anders.

Nieuwe i4 en 7 Serie updates

We beginnen met de BMW i4. Dat is namelijk in Nederland een heel belangrijke auto voor het merk uit Beieren. Op dit moment zijn er namelijk drie smaakjes: de i4 eDrive35, eDrive40 en M50 xDrive. Die laatste is de enige met vierwielaandrijving.

Daar komt nu verandering in. De ’40’ kun je nu ook met aandrijving op alle wielen krijgen. Normaal gesproken is xDrive een as (plus tussenbak) naar de voorzijde, maar bij een elektrische auto gaat dat net eventjes wat anders.

i4 en 7 serie

De auto is nu voorzien van twee motoren: een op de vooras en eentje op de achteras. Deze leveren gezamenlijk 396 pk en 602 Nm. Van 0-100 km/u sprinten duurt 4,9 seconden.

Het accupakket heeft een capaciteit van 80,7 kWh, waarmee je 494 km moet kunnen halen op een volle lading. Daarvoor moet je wel de speciale 18 inch wielen bestellen. Met grotere wielen daalt de range, namelijk.

Drie nieuwe smaakjes voor de 7

Voor de BMW Serie zijn er ook een hoop wijzigingen. Logisch, er waren maar een paar smaakjes verkrijgbaar: 740d xDrive, M760i en i7 eDrive60. Nu komen de uitvoeringen die voor Nederland interssant zijn. We beginnen met de BMW 740i xDrive.

Deze heeft een zes-in-lijn onder de kap met 340 pk en heeft standaard vierwielaandrijving. Wel grappig, dit is de instapper van 2023 en die heeft meer vermogen dan de 5.4 V12 in de 750i uit 2001 kon mobiliseren. Hoe de tijden veranderen.

i4 en 7 serie
i4 en 7 serie
i4 en 7 serie

Een andere toevoeging is de 750e xDrive. Deze is logischerwijs onder de M760e geplaatst. Het is een plug-in hybride, maar dan iets minder heftig, alhoewel je met 483 pk en 702 Nm weinig tekort zal komen. Met de accu kun je 56 km elektrisch rijden.

Tot slot is daar nog de BMW i7 eDrive50. Deze heeft één motor op de achteras en dus aandrijving waar het hoort. Specificaties van deze specifieke BMW i7 zijn nog eventjes geheim.

Check hier wat Wouter van de BMW i4 vindt:

En hier heeft hij een mening over de BMW 7 Serie:

Meer lezen? Dit zijn 11 twaalfcilinders met handbak!

Ook interessant!

  • BMW i4 goedkoper dankzij nieuwe instapper
  • Zo had de nieuwe BMW M2 eruit moeten zien
  • Nieuw instapmodel voor de BMW i4
    Nieuw instapmodel voor de BMW i4
  • BMW i4 eDrive40 rijtest
    Buiten parkeren BMW i4 en iX verplicht?

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, benzine, BMW, Elektrisch, Hybride, i4, plug-in, Video

Vorig bericht: « Op jacht naar luxe: de beste plekken om dure auto’s te spotten
Volgend bericht: Levensgrote Ferrari Monza SP1 gemaakt van Lego »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    23 mei 2023 om 10:28

    Zal ik eens wat geks zeggen? Het design van de 7-serie begint te wennen. Zo zonder M pakket met veel chrome heeft het wel iets. Natuurlijk zou een iets kleinere grille beter zijn, de achterkant is het nog niet met dat neppe diffuser en de wielen zijn ook om te huilen. Maar de basis gaat toch wennen. Ik vind het inmiddels gewoon jammer dat er geen Alpina variant meer komt.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      23 mei 2023 om 10:37

      Waar ik niet aan kan wennen zijn de opgedeelde koplampen, staat gewoon raar

      Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      23 mei 2023 om 10:41

      Nou het went bij mij niet. De schrik is weg. Meer niet. Alle punten die je opnoemt zijn nog steeds lelijk. Rare gespleten koplampen, dat was bij citroën al niet mooi. Belachelijke grille, debiele niet meegespoten achterbumper voor die toffe carbon fiber diffuser look. Ofzo?
      De achterlichten zijn prima. Tja. En als er in het donker 1 op je afkomt met de grille verlichting kan je echt alleen maar lachen, ik ben er ondertussen 2 tegengekomen die mij tegemoet kwamen. Net peppa pig.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      23 mei 2023 om 11:42

      Nou, dat bedacht ik me ook. De two-tone lak op de 740i is absoluut een verbetering. Het oogt daarmee allemaal net even wat minder plomp en maakt de gespleten koplampen visueel wat acceptabeler.

      Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      23 mei 2023 om 11:42

      Ik heb dus het tegenovergestelde. Hoe meer ik ernaar kijk hoe lelijker het wordt. In dit segment lijkt de keuze tussen de grote 3 een no brainer: S Klasse.

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        23 mei 2023 om 12:47

        Ik denk dat je als 3e keuze een Audi bedoelt, de A8. Alhoewel dat echt een dikke prima auto is, is die beduidend minder dan de andere 2. Maar kost ook veel minder. Dus is dat echt een concurrent?

        Login om te reageren
        • DeWitteCondor zegt

          23 mei 2023 om 19:03

          Eens. Maar die worden vaak in 1 adem genoemd ja. Ik zou nooit voor een audi gaan. Vroeger ook al niet.

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        23 mei 2023 om 17:00

        Je schrijft EQS verkeerd. Naast een EQS oogt de S-klasse als een dinosaurus die naar de hemel kijkt en denkt wat een grote vallende ster…

        Login om te reageren
        • DeWitteCondor zegt

          23 mei 2023 om 19:02

          Niet voor het eerst dat we niet op een lijn liggen. Niet alles met een ICE hoef je een dinosaurus te noemen. Werkt nogal polariserend.

          Login om te reageren
    • tmenges zegt

      23 mei 2023 om 12:11

      Zo heel gek is dat niet eens, ik had dat altijd met het eerste type 1 serie, vond het een vreselijk lelijk ding toen ie net uitkwam maar naarmate de jaren verstrijken droogt ie heel mooi op zelfs.

      Login om te reageren
    • alpina007 zegt

      23 mei 2023 om 16:48

      B7e zou idd top zijn 🤓

      Login om te reageren
  2. dtwo zegt

    23 mei 2023 om 10:33

    Ik zag laatst een nieuwe 7 rijden, helemaal zwart op zwart. Wat is dat lelijk zeg, een grote vormeloze klomp staal en plastic, en het lijkt alsof de grille eraf gevallen is. Mijn advies, mocht je ervoor in de markt zijn: Neem ‘m zoals die grijze boven het artikel, met de verchroomde accenten. Statige, best wel voorname bak. Beter nog een echte kleur, donkerblauw of rood. Maar goed het is een BMW, de ongeschreven regel is natuurlijk dat ie grijs (GRAU) moet zijn,

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      24 mei 2023 om 10:02

      Klopt niet. Mercedes moet grijs zijn. BMW donkerblauw. Audi bestaat niet.

      Login om te reageren
  3. Joost zegt

    23 mei 2023 om 11:18

    Liever de 750i uit 2001 met de V12 en dan minder dan 340 pk dan de nieuwe instapper.
    Het mag trouwens ook gewoon de 730 uit 2001 zijn, of welke andere motor dan ook.

    7-serie of S-klasse? Lang was de keuze makkelijk. Nu ook, maar dan gaat de keuze wel de andere kant op…

    Login om te reageren
  4. Estate_of_mind zegt

    23 mei 2023 om 12:16

    Waarom die sneer naar VDL in de inleiding?

    Login om te reageren
  5. maxidyne zegt

    23 mei 2023 om 12:43

    Blijft net een C4 Cactus met BMW nieren aan de voorzijde… Ze hebben geen enkel model op dit moment die mij aanspreekt.

    Login om te reageren
  6. kaeser zegt

    23 mei 2023 om 13:00

    Blijft een zwaar overtrokken design voor mij. De 5 serie is op dit moment de enige sedan die vanuit alle hoeken goed smoelt.

    Login om te reageren
  7. camber24 zegt

    23 mei 2023 om 16:00

    De toegevoegde waarde van de edrive40 xdrive ontgaat me wat. Ja, iets meer dan 50 pk extra en net ietsje sneller op de honderd. Maar fors minder range. Ik zie niet hoe dat ding toegevoegde waarde heeft tov de standaard 40 en de m50.

    Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      23 mei 2023 om 18:01

      Exact. Ik zou nooit willen inboeten op range

      Login om te reageren
  8. alpina007 zegt

    23 mei 2023 om 16:48

    De 750e was er op hetzelfde moment als de M760e Willeme 😅 verder leuke toevoegingen natuurlijk

    Login om te reageren
  9. AudiRS zegt

    23 mei 2023 om 20:17

    Nu geleverd met gratizz kotz-zak.

    Login om te reageren
  10. mustang750supersnake zegt

    26 mei 2023 om 01:58

    vandaag nog n e38 in alpina uitvoering gezien…..mmmmmjmmm
    wat waren die toch mooi…….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North