• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Jaguar XJ zit dichter bij Bentley dan bij BMW

Auteur: robbie, gepost 28 september 2008 om 11:04 – 34 Reacties

Jaguar XJR Portfolio

We moeten nog 12 tot 18 maanden wachten voordat de nieuwe XJ op de markt komt, maar de baas van Jaguar Australie heeft alvast een klein tipje van de sluier opgelicht. We wisten natuurlijk al dat het design een stuk spannender zou worden. Want de nieuwe XJ wordt volgens mensen die het design al gezien hebben een soort Aston Martin Rapide met een Jaguar XF jasje. En dat klinkt natuurlijk niet verkeerd. Maar er is nog meer.

Want volgens diezelfde baas van Jaguar Australie zal de nieuwe XJ gepositioneerd worden boven de gevestigde Duitse premium modellen als de Audi A8, BMW 7 Serie en Mercedes S-Klasse. De nieuwe XJ zal daarentegen veel meer richting Bentley kruipen. Of dat betrekking heeft op de kwaliteit, prijs, afmetingen of alles is nog niet bekend. Maar de verwachtingen worden op deze manier wel hoog gespannen natuurlijk. Grappig is trouwens dat de nieuwe Jaguar XJ nu meer een Bentley concurrent gaat worden en we hoorden eerder al dat Daimler meer met Rolls-Royce wil gaan concurreren.

Het eerste voorproefje op de nieuwe XJ zullen we zien als Jaguar een conceptcar zal presenteren met de naam C-XJ. (via: goauto.com.au)

Ook interessant!

  • Een Jaguar XJ restomod: maken of kraken?
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Help deze man van zijn nieuwe Jaguar XF (€97K) af!
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Jaguar, xj

Vorig bericht: « Gelekt! MINI cabrio
Volgend bericht: Dit is de getunede BMW waar je doodsbang van wordt »

Lees Interacties

Reacties

  1. M Freak zegt

    28 september 2008 om 11:06

    Heerlijk, Jaguar is back! :D

    Login om te reageren
  2. Breinstein zegt

    28 september 2008 om 11:10

    eers zien, dan geloven.

    Login om te reageren
  3. wapz zegt

    28 september 2008 om 11:13

    Zoals dat hoort. Als het niet zo is, heeft het merk eigenlijk ook geen bestaansrecht.

    Login om te reageren
  4. Apache zegt

    28 september 2008 om 11:15

    Ik hoop dat Tata weet wat hij doet. Een merk zijn oude eer en glorie teruggeven is één iets, er zo meer geld uit halen dan erin te steken is iets anders. Een positief argument is wel dat ze Jaguar weer concurrentieel maken tegenover de huidige marktführers.

    Login om te reageren
  5. RX-7/6UK Owner zegt

    28 september 2008 om 11:18

    @ Breinstein

    mee eens

    Login om te reageren
  6. robert zegt

    28 september 2008 om 11:20

    goed bezig!

    Login om te reageren
  7. vla zegt

    28 september 2008 om 11:23

    Ik koop alleen auto’s met Turbo-gen.

    Login om te reageren
  8. Edman zegt

    28 september 2008 om 11:32

    Ach, de XF is ook qua prijs al boven de A6 en de 5-er gaan zitten, dus waarom zou de XJ niet boven de A8 en de 7-serie kruipen?

    Login om te reageren
  9. dekster zegt

    28 september 2008 om 11:49

    @Edman
    De XF is goedkoper dan een A6 of 5 ;)

    Login om te reageren
  10. Citrofiel evil twin zegt

    28 september 2008 om 11:50

    Ik vind het huidige model nochtans niet mis.

    Login om te reageren
  11. vla zegt

    28 september 2008 om 11:57

    @ dekster
    Dan kon jij dus rondrijden in een door Ian Callum gemaakte auto?! Mss zelfs de versie met compressor! Hoewel de huidige benzineprijzen dat nog steeds niet toelaten…

    Login om te reageren
  12. Apache zegt

    28 september 2008 om 12:17

    @ Dekster

    Toch niet. In die “klasse” is enkel de Mercedes Benz E-klasse duurder standaard.

    Login om te reageren
  13. GS_ultrAslan zegt

    28 september 2008 om 12:35

    Een auto als een A8 is toch van een ander kaliber gewoon wereldklasse waar bijna niks op te merken valt.

    Jaguar mag dan een merk zijn en jaren bekend op de markt. Met een klassiek interieur waar misschien alleen een van de weinige merken die houtbewerking mooi toepast in zijn dashboard. Op het gebied van waarde in der loop van de jaren, veel kosten die je zal hebben en niet zo betrouwbaar zijn als de Duitsers. In elke test die ik lees eindigt Jaguar meestal niet op een al te hoge plaats. Over design heb ik weinig te melden.

    Sommige Jaguars waren net “luxere Fords” en heel raar is dat niet als het merk aan een ander merk verkocht wordt en nu weer in de handen is van een andere eigenaar. Velen kunnen totaal weg zijn van Jaguar, omdat het onderscheidend is en sympathie hebben voor het merk en ik kan dat wel begrijpen, maar zelf heb ik er niets mee.

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    28 september 2008 om 12:47

    @Apache
    Ja standaard, maar een XF is standaard rijkelijker uitgerust en als je dezelfde uitrusting wil op A6 of 5 dan zit je al snel over de prijs van een XF…

    @Vlaeminck
    De XF kan je pas sinds 2007 bestellen.

    Login om te reageren
  15. vla zegt

    28 september 2008 om 12:51

    @ dekster
    Dus je bent geïnteresseerd? ;) Waarom eigenlijk Audi?

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    28 september 2008 om 13:12

    @vlaeminck
    Persoonlijk niet nee…
    Pff, waarom Audi? Het is één van de beste auto’s zo simpel is het. ;)

    Login om te reageren
  17. Apache zegt

    28 september 2008 om 13:15

    @ Dekster

    Laat je nakijken.

    Login om te reageren
  18. Timmie zegt

    28 september 2008 om 13:19

    Boven A8, 7 en S? Dat lijkt me niet zo’n goed idee…

    Login om te reageren
  19. R8 zegt

    28 september 2008 om 13:34

    Als Jaguar de nieuwe XJ boven het Duitse trio wil positioneren dan is er nog veel werk aan de winkel. De huidige XJ staat nou niet bepaald boven de S, 7 en A8.
    Dan mogen ze trouwens eerst wel even hun imago oppoetsen. Een op de mondeo gebaseerde X-type estate diesel is wat mij betreft niet een echte Jaguar.

    Login om te reageren
  20. vla zegt

    28 september 2008 om 13:36

    @ dekster
    :o Jij die zoveel afweet van auto’s weet toch dat de meest kwalitatieve niet altijd de leukste zijn?

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    28 september 2008 om 14:00

    @vlaeminck
    Rijden jullie niet een VW-golf? Case closed :D

    Login om te reageren
  22. vla zegt

    28 september 2008 om 14:06

    @ dekster
    En binnenkort in een Hillman Minx Mk. V uit 1952. :twisted: Take thàt! :P Btw ja, maar hij rijdt wel lekker! :D Verlaagd en bredere velgjes, zo hebben we hem gekocht en zo moet hij blijven! Gelukkig vallen de velgen nog mee, ze zijn van Volkswagen zelf.

    Vette shit, ouwe! :lol: Moest je eens weten wat ik allemaal herlakt heb aan die Golf! Dat voorste deeltje onder de grille, en alle spatbordranden met uitzondering van die linksachter! :P

    Ps hij doet het wel goed genoeg om een 575 Maranello nog net bij te houden, 0-100 in 14.5 seconden baby!

    Login om te reageren
  23. Majinstar zegt

    28 september 2008 om 15:04

    Meer een concurrentje voor de CL. Bentley blijft aan de macht en top.

    Login om te reageren
  24. Fout zegt

    28 september 2008 om 15:58

    @De Vlaeminck
    Is het niet de bedoeling dat je je schaamt met zo’n auto?

    Login om te reageren
  25. vla zegt

    28 september 2008 om 16:07

    @ Fout
    Nee, ik schaam me nergens voor. En die Golf in nagenoeg full option. En wie schaamt zich trouwens voor een Hillman Minx Mk. V? Wat rijden jouw ouders?

    Login om te reageren
  26. Juri zegt

    28 september 2008 om 16:55

    Mensen, kop op

    Jaguar kan dat helemaal niet, daar is geen markt voor…. Dan kan Jaguar het financieel helemaal vergeten…

    En qualitatief kunnen ze zich ook absoluut niet meten met de gevestigde Duitse orde.

    Login om te reageren
  27. Alfa Corse zegt

    28 september 2008 om 16:56

    Niet meer als logisch…

    Een edelmerk als Jaguar, mag niet worden vergeleken met een massamerk als BMW.

    Login om te reageren
  28. vla zegt

    28 september 2008 om 18:59

    LOL @ Apache
    Ik zie het nu pas. ;)

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    28 september 2008 om 19:12

    Jaguar gaat meer Bentley beconcurreren, Daimler gaat Rolls Royce beconcurreren, en Bentley en Rolls Royce zijn concurrenten, dus gaan Jaguar en Daimler elkaar beconcurreren, terwijl ze bij elkaar horen! Of zie ik dat nou verkeerd…

    Login om te reageren
  30. dekster zegt

    28 september 2008 om 23:48

    @Citrofiel
    De continental bentley’s zitten in een andere klasse dan de Arnages en Phantoms.

    Login om te reageren
  31. CSL zegt

    29 september 2008 om 17:29

    “gepositioneerd worden boven de gevestigde Duitse premium modellen als de Audi A8, BMW 7 Serie en Mercedes S-Klasse.”

    Ze kunnen tegen de Duitsers nauwelijks concurrentie bieden. En toch willen ze het hoger positioneren. Typisch Jaguar.
    En dan wordt het merk over twee jaar weer door een of andere autofabrikant overgenomen.

    Login om te reageren
  32. CSL zegt

    29 september 2008 om 17:31

    @Alfa Corse
    Het is gewoon een Ford met een badge hoor.
    Mochten ze willen dat ze het konden bijhouden met de Duitse.

    Login om te reageren
  33. phantom zegt

    29 september 2008 om 21:11

    ik denk dat dit een van de mooiste sedans ooit gaat worden, en dat ligt niet aan mij

    Login om te reageren
  34. alexander megas zegt

    30 september 2008 om 21:58

    Een Jaguar (de oudere type xj) blıjven klasse!
    kortom een Jaguar is Elegant.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North