• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Nieuwe Merc-AMG E63 krijgt GEEN achterwielaandrijving’

Auteur: RubenPriest, gepost 4 oktober 2016 om 18:01 – 48 Reacties

E63


De hooligan tijden zijn voorbij. Deels.

De pk-wedloop onder de supersedans begint een beetje uit de hand te lopen. Wij hebben geen problemen met al die extra peekaas, maar het rubber wel. De nieuwe E63 zal in Detroit worden onthuld en naar verluidt krijgt de Duitser om en nabij de 600 pk. De huidige M5 Competition Edition heeft 600 pk en de Audi RS6 Avant Performance heeft zelfs 605 pk. Mercedes kan natuurlijk niet achterblijven.

Om al dat geweld goed op het asfalt te krijgen sterft achterwielaandrijving een stille dood. Autocar sprak met AMG-baas Tobias Moers hierover in Parijs. Moers bevestigde dat de nieuwe E63 standaard vierwielaandrijving krijgt. Daarnaast zal Mercedes-AMG een driftmodus introduceren. Een driftmodus op een bijna vijf meter lange sloep. Jawohl. Dit wordt gedaan om het verlies van achterwielaandrijving enigszins te compenseren.

De AMG zal hierdoor overigens geen saaie bak worden. De aandrijflijn kan nog steeds 100 procent van het vermogen naar de achterwielen gooien. We kunnen een reguliere E63 en een E63 S verwachten. Moers sluit uit dat er een E63 R komt. “Deze benaming is exclusief voor de AMG GT“, aldus de 50-jarige baas.

De nieuwe E63 krijgt de nieuwe 4.0 biturbo V8 onder de kap. In de C63 S (rijtest) is dit blok goed voor 510 pk en in de AMG GT R levert de motor 585 pk. Volgens Moers zal de E63 een rondje ‘Ring in minder dan 7:50 doen op normale straatbanden. Is de E63 te gortig, dan heb je tegenwoordig ook de E43. Deze instapper heeft een 3.0 biturbo V6 onder de kap met 401 pk.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Nieuwe SL betekent NIET het einde van de AMG GT
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, driften, e-klasse, e63, Mercedes, tobias-moers

Vorig bericht: « Liever een klassieker dan een moderne sloep als trouwauto
Volgend bericht: Dit betaal je voor de enige 918 Spyder in Viper Green »

Lees Interacties

Reacties

  1. hassani zegt

    4 oktober 2016 om 18:12

    Driftmodus, aight! Dat zou op alle auto’s verplicht moeten haha

    Login om te reageren
    • uselessguy zegt

      4 oktober 2016 om 19:16

      @hassani: ik weet niet of dat nou zo praktisch is op de picanto van mijn moeder..

      Login om te reageren
      • hassani zegt

        4 oktober 2016 om 19:21

        @uselessguy: tuurlijk! Dwars met dat ding! Het kon ook prima in Need for Speed Underground 2 met een Corsa, dus een picanto lijkt me ook geen probleem;)

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          4 oktober 2016 om 20:01

          @hassani: Need For Speed Underground 2, mooie herinneringen. E39 M5, Ferrari F50, al die parcours door die Amkerikaanse bossen en langs de zee

          Login om te reageren
          • hassani zegt

            4 oktober 2016 om 20:06

            @granlusso: ik heb dat spel helemaal kapot gespeeld maar kan me die auto’s die jij noemt nou niet herinneren. Heb je geen andere NFSU in gedachten?

            Login om te reageren
            • hassani zegt

              4 oktober 2016 om 20:13

              @hassani: moet er wel bij zeggen dat ik de xbox versie heb. Misschien dat het op de pc/playstation een andere autolijst heeft maar in mijn versie zeker weten geen F50 te vinden

              Login om te reageren
              • r32turbo zegt

                4 oktober 2016 om 20:46

                @hassani: kan zijn met mods, want op geen enkel console waren die auto’s te vinden met NFS U2

              • hassani zegt

                4 oktober 2016 om 20:51

                @r32turbo: Nou mooi taai als dat wel kan want met die wagens wil ik hem nog wel een keer uit spelen. Dan haal ik mijn oude xbox uit het vet. Weet je toevallig ook hoe ik dat voor elkaar krijg met die mods, lijkt me wel gruwelijk

              • nicktexel zegt

                4 oktober 2016 om 22:18

                @hassani: mods kunnen alleen met de pc versie volgens mij

            • granlusso zegt

              4 oktober 2016 om 21:02

              @hassani: Shit Need for Speed Underground Hot Pursuit 2 was het!

              Login om te reageren
              • hassani zegt

                4 oktober 2016 om 21:09

                @granlusso: aight! Er zijn ook veel te veel racegames tegenwoordig. Je ziet door de auto’s het bos niet meer

    • denniss00 zegt

      4 oktober 2016 om 19:22

      @hassani: Ja! In mijn moeder haar Citroën C1!!

      Login om te reageren
      • hassani zegt

        4 oktober 2016 om 19:25

        @denniss00: en dan “per ongeluk” vergeten uit te zetten nadat je hem even hebt geleend. Moeders dwars naar de appie om boodschappen te doen haha

        Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    4 oktober 2016 om 18:14

    En hoeveel PK krijgt hij dan?

    Login om te reageren
    • misterdrogba zegt

      4 oktober 2016 om 18:18

      @misterdrogba: my bad! “Om en bij de 600 PK” it is!

      Login om te reageren
  3. 406_v6 zegt

    4 oktober 2016 om 18:16

    Doe mij maar gewoon een E400, de AMG spullen mag een ander hebben

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      4 oktober 2016 om 19:27

      @406_v6: dat is echt lief van je.

      Login om te reageren
    • granlusso zegt

      4 oktober 2016 om 19:53

      @406_v6: Voor mij ook! Het liefst een Exclusive exterieur met een Avantgarde interieur.
      Graag met 4matic, maar dat is standaard op de 4matic geloof ik.

      Overigens moet ik zeggen dat de huidige/vorige AMG E63s zeker niet ordinair was, mits je een andere kleur dan wit hebt besteld.

      Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    4 oktober 2016 om 18:17

    Hij krijgt voorwiel- én achterwiel aandrijving, nog beterder dus!

    Login om te reageren
  5. reistje zegt

    4 oktober 2016 om 18:22

    Bij de vorige generatie Mercedessen kon het niet gek genoeg en nu lijkt het wel helemaal tegenovergesteld. Jammer wat mij betreft.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      4 oktober 2016 om 20:07

      @reistje: Wat bedoel je? Waar gaan de auto’s op achteruit dan?

      Login om te reageren
  6. cpp1 zegt

    4 oktober 2016 om 18:24

    Watjes

    Login om te reageren
  7. crackdavid zegt

    4 oktober 2016 om 18:27

    De meeste mensen zouden dat ding toch om een boom vouwen bij de eerste driftpoging.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      5 oktober 2016 om 08:26

      @crackdavid: precies dit…

      Login om te reageren
  8. lambo4all zegt

    4 oktober 2016 om 18:32

    Jammer! Ik vond de rwd en awd S versie wel een goede best-of-both-worlds oplossing

    Login om te reageren
  9. fijnkonijn zegt

    4 oktober 2016 om 18:34

    LOL
    Jarenlang werd Audi door BMW en Mercedes (en hun napratende fangirls) verguisd om quattro. Het was niet nodig und bladibla en wat doen de grootmuilen, sneaken er steeds vaker AWD in want tsja, eigenlijk was dat idee toch niet zo slecht.

    Zo, kom maar op. Tijd voor een stevig potje cognitieve dissonantie…

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      4 oktober 2016 om 18:51

      @fijnkonijn: zo zou je het ook op kunnen vatten…

      Login om te reageren
    • tazmania zegt

      4 oktober 2016 om 18:52

      @fijnkonijn: Quattro GmbH heeft anders jarenlang zwaar ondersturende auto’s gebouwd, ik denk dat die kritiek daarover ging.

      Login om te reageren
    • brabusrocket zegt

      4 oktober 2016 om 18:56

      @fijnkonijn: maar wel awd in een nieuw jasje dus van Mercedes. Totaal niet te vergelijken met het Quattro systeem. Alhoewel Audi niet zal achterblijven en binnenkort vast ook wel weer met een soortgelijke driftmodus komt..

      Login om te reageren
    • Senne zegt

      4 oktober 2016 om 19:01

      @fijnkonijn: Toen moesten de achterwielen ook geen 600+ pk verwerken…

      Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      4 oktober 2016 om 19:25

      @fijnkonijn: alleen kan een Audi nooit 100% van de aandrijving naar achteren gooien, in tegenstelling tot Mercedes. En daar zit het verschil tussen premium en niet.

      Login om te reageren
      • autoriteit zegt

        4 oktober 2016 om 22:07

        @monsieurleloure: de nieuwe Audi R8 heeft een Quattro systeem waar al het vermogen 100% variabel op zowel de voorwielen als de achterwielen kan worden verdeeld. Jouw bewering gaat dus helaas niet op.

        Login om te reageren
    • Michiel1 zegt

      4 oktober 2016 om 19:33

      @fijnkonijn: AWD blijft ook minder leuk, alleen is het eenvoudiger voor de gewone mens om een auto met 600+ pk en AWD te besturen.

      Al is die driftmodus misschien wel een goede compromis

      Login om te reageren
    • super zegt

      4 oktober 2016 om 20:01

      @fijnkonijn:
      grootste probleem met audi is de positie van de motor ver voor de vooras.

      Login om te reageren
  10. mzonneveld zegt

    4 oktober 2016 om 18:35

    Met de vorige E63 AMG (met 4Matic) kon Wouter volgensmij prima zijn handtekening achterlaten! Dus ik denk dat we ons geen zorgen hoeven te maken.

    Login om te reageren
  11. huracan zegt

    4 oktober 2016 om 18:37

    Rip 5.5 blok

    Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      4 oktober 2016 om 23:38

      @huracan: Dat had ik juist bij de 55 kompressor en de 6,2. De 5,5 biturbo vind ik lang niet zo indrukwekkend als zn voorgangers.

      Login om te reageren
  12. ghost zegt

    4 oktober 2016 om 18:43

    Driftmodus is het nieuwe snufje in auto. Over 10 jaar weet de nieuwe generatie niet eens meer wat driften met achterwielaandrijving is. Althans zo krijg ik het idee.

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    4 oktober 2016 om 18:43

    Ongeveer 600pk. Dat kan toch niet in de lineup. Dan is de mogelijkheid er dat de gezinsauto sneller op 100 zit dan een amg gts..

    Login om te reageren
  14. pomoek zegt

    4 oktober 2016 om 18:46

    Ik ben in de war. Ik begreep altijd dat achterwiel aandrijving voor betere tractie zorgde. Geen slippende voorbandjes. Hier wordt het tegenover gesteld?

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      4 oktober 2016 om 18:54

      @pomoek: achter plus voor werkt natuurlijk nog beter…

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        4 oktober 2016 om 19:19

        @frederik: ah, ik had beter moeten lezen, ik heb niks gezegd!

        Login om te reageren
  15. lekbak zegt

    4 oktober 2016 om 18:46

    Die aandrijving was te verwachten. Wel vind ik het jammer dat ze naar die kleine motor gaan. Het heeft toch altijd wel wat, zo’n grote inhoud.

    Login om te reageren
  16. de63amg zegt

    4 oktober 2016 om 20:25

    Jammer van de 5.5

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      4 oktober 2016 om 21:03

      @de63amg: de 6.2 was nog vetter. Een lekker onbenullig hooligan blok in je mercedes prachtig.

      Login om te reageren
      • Homer55 zegt

        4 oktober 2016 om 23:44

        @dirkiii: de mooiste 63 amg vind ik altijd nog de W211 E63. Zuivere geluid zonder al dat geklapper.

        Login om te reageren
  17. jbowe zegt

    4 oktober 2016 om 20:46

    Jawohl!! Driftmodus goed bezig Mercedes !!

    Login om te reageren
  18. cossiekiller zegt

    5 oktober 2016 om 09:39

    Ik dacht eerst al dat ze 600pk op de voorwielen gingen loslaten. Ricer-alert :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North