Nieuwe Mercedes G-klasse op bezoek bij Brabus

Auteur: , 26 Reacties

Dit hebben ze ervan gebakken.

Mercedes heeft een knap kunstje gedaan met de nieuwe G-Klasse. Het uiterlijk grotendeels op de voorgangers laten lijken, maar onderhuids het ding van top tot teen aangepakt. De G-klasse is niet langer een bonkerige container, maar een 4×4 met een sterk verbeterd rijgedrag in combinatie met een high-end interieur.

Natuurlijk kan Brabus de auto niet onaangetast laten. De Duitsers hebben de voorlopige instapper, de G500, aangepakt. Mercedes levert de G500 met de bekende twinturbo 4.0 V8, die in deze constructie goed is voor 421 pk en 609 Nm koppel. Brabus heeft de achtcilinder gekieteld naar 500 pk en 710 Nm koppel. Het zijn geen G63-waarden, maar het is meer dan voldoende voor een rit door het bos door de PC.

Dankzij de krachtkuur sprint de Brabus G500 in 5,7 seconden naar de honderd met een topsnelheid van 210 km/u. Qua uiterlijk herken je de gepimpte G aan een carbon motorkap, kermis LED-jes op het dak, nieuwe velgen (20- tot 23-inch mogelijk) en een nieuw uitlaatsysteem. De uitlaten hebben een ‘Ik ben lief voor de buren-modus’, zodat je de omgeving niet tot last zal zijn.

Het interieur blijft tevens niet onaangetast. Tegen een meerprijs brengt Brabus een nieuwe lederen of alcantara trim naar je G500. Om het af te maken zijn er her der de nodige Brabus logo’s te vinden.



26 reacties

Een spoiler!
Wat een lachwekkende toko is Brabus ook.
@Rob: De klant vraagt erom, Brabus levert.

Als er een bedrijf niet lachwekkend is in de automotive business, dan is het brabus wel.
@momo: toch een beetje eng, befehl ist befehl?
@momo:
Of ze nu kwaliteit leveren of niet, tis hilarisch wat ze op die auto’s schroeven.

Ik neem aan dat de verkopers van Brabus het uitgieren van het lachen in de koffiepauze, als ze iemand een spoiler op een G-klasse hebben weten aan te praten…
@Rob: Duitsers maken geen grappen.
Afgeplatte stuurwiel in een G-klasse… Slaat als een tang op een varken.
…I like it!
Die motorkap.. Why?
Hé kijk nou, een grote Suzuki
@lekkerlinksrijden: Ooohhhh jeugdherinneringen!! https://www.youtube.com/watch?v=ITwfjfj31Lc It’s a giant Suzuki! A giant Suzuki??
Die hood en die spoiler! Het is NFSU niet! Voor de rest wel een gaaf ding!
@jaso013: Hood… motorkap noemen we dat hier. Het is Amerika niet!
@dragspert: ik snap je punt maar dat kun je geen motorkap meer noemen imo.
Dikke Jimny!
Hoe maak ik een overbodige auto nóg overbodiger. Maar ja, overbodige auto’s zijn nu eenmaal de kersen op de taart… Alleen heeft deze mij teveel slagroom.
Ja prachtig ding geworden, I like it!
Hoewel de topsnelheid en 0-100 mij wat tegenvallen.
Met 500pk en dik 700Nm moet je toch gewoon de 250 km/h kunnen halen, zelfs met het gewicht van dit monster.
@evdw: dat noemen ze nou begrensd
@kennone: Begrensd op 210 km/h, tuurlijk joh.
@evdw: Het zal ook niet aan het gewicht liggen maar aan de weerstand door het frontale oppervlak van deze auto.
@pordon: waarschijnlijk eerder door Cw dan frontaal oppervlak ;)
Best een gaaf ding, alleen die velgen hadden wel iets origineler mogen zijn.

Lijken iets teveel op een kopie van de BBS CH-R velgen waar een klein dingetje aan veranderd is om niet voor de rechtbank gesleept te worden, maar missen totaal de schoonheid van het origineel.
Dikke Chevy A-Team spoiler alles!!
De spoiler zorgt ervoor dat ie op de grond gedrukt word… is dat niet wat dubbel? Wie krijgt deze luxe zeecontainer van de grond? Mijn yaris heeft bijna dezelfde topsnelheid.
Een G klasse is op zich al een totaal overbodige wagen en Brabus doet daar nog een schepje bovenop…
Best braaf voor een brabus maar die spoiler en de motorkap kunnen echt niet
Al degenen die een g klasse overbodig noemen: deze snelle versies ja. Maar er zijn genoeg gebieden of situaties in de wereld waar een wagen als de g klasse (in basistrim) absoluut nodig zijn.
Saai. Verzin eens wat nieuws, anders dan ELKE Mercedes die uitkomt van spoilers te voorzien en een AMG-blok erin die nog harder gekieteld is. Geef mij maar een G die ook daadwerkelijk klaar is om de Amazone te bestieren. Drie afzonderlijke diffs, naar smaak open of dicht, dik land-anker voorop, schepje, extra tank peut op het stevige imperiaal, oprijplaten, een paar geïmplodeerde zonnen op het dak om bij te lichten en een goeie ruimte achterin of op het dak waar je lekker kunt slapen. Uiteraard moet je het van binnen en buiten gewoon met de hogedrukspuit schoon kunnen maken.

Dit is weer de zoveelste poging om met een oceaanstomer een regatta te winnen, kap daar nou eens mee.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).