• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Mercedes-AMG G63 is een feit!

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 13 februari 2018 om 11:48 – 36 Reacties

Afbeelding Nieuwe Mercedes-AMG G63 is een feit!Afbeelding Nieuwe Mercedes-AMG G63 is een feit!Afbeelding Nieuwe Mercedes-AMG G63 is een feit!Afbeelding Nieuwe Mercedes-AMG G63 is een feit!Afbeelding Nieuwe Mercedes-AMG G63 is een feit!Afbeelding Nieuwe Mercedes-AMG G63 is een feit!Afbeelding Nieuwe Mercedes-AMG G63 is een feit!Afbeelding Nieuwe Mercedes-AMG G63 is een feit!

Nieuwe Mercedes-AMG G63 is een feit!
Sneller dan we hadden verwacht, maar dat weerhoudt ons er niet van hem lief te hebben.

Stuttgart en Affalterbach hebben gezamenlijk maling aan het ongeluksgetal. Vandaag, de 13e, is namelijk de dag dat ze zowel de opgefriste Mercedes-Maybach S-Klasse als de geheel nieuwe G63 AMG introduceren. En, nieuwsflits, laatstgenoemde is een dijk van een SUV.

Laten we beginnen met waar jullie hoogstwaarschijnlijk voor hebben geklikt: de motor. Mercedes-AMG trok de reusachtige 5,5-liter V8 uit het vooronder, om deze te vervangen voor de 4-liter twin-turbo V8. Gelegen in de G63 AMG produceert deze 585 pk, 14 hele pk’s meer dan zijn voorganger. Koppel heeft hij in overvloed; het nieuwe model produceert een maximum van 850 Nm.

Op het asfalt vertaalt dit zich naar krankzinnige cijfers. Het 2.560 kg wegende gevaarte sprint naar de 100 km/u in slechts 4,5 seconden, ruim een seconde sneller is dan zijn voorganger. De G63 heeft een topsnelheid van 220 km/u, tenzij je het AMG Driver’s Package aanschaft. In dat geval gaat hij maximaal 240 km/u. De sprinttijd verbetert mede dankzij een flink dieet: de huidige G63 is bijna 175 kg lichter dan het vorige model. Om weer tot stilstand te komen krijgt de G63 AMG sterkere remmen.

Daarbij geniet hij ook van het nieuwste AMG Performance 4MATIC-systeem, die het vermogen over de vier wielen verdeelt en op aanvraag 60 procent daarvan naar de achterwielen stuurt. De G63 krijgt tevens de negentraps AMG SPEEDSHIFT TCT-automaat, waarbij de bestuurder m.b.v. flippers aan het stuur eventueel zelf kan schakelen.

Qua design wijkt de G63 uiteraard enigszins af van de normale G-Klasse. Aan de voorzijde zien we een nieuwe grille, die enigszins doet denken aan de Panamericana grille van de nieuwe AMG-modellen. Daarnaast zijn zaken als luchtlinlaten allemaal net ietsje groter, en heeft hij wederom dikke knalpijpen aan de zijkant.

De auto wordt officieel onthuld op het Autosalon van Genève (vanaf 6 maart). Bij de onthulling komt er zoals gebruikelijk ook een zogenaamde ‘Edition 1‘. Dit exclusieve model komt er in een reeks speciale kleuren, zoals obsidian black en designo platinum magno, en krijgt verschillende rode accenten om zich van de ‘normale’ G63 AMG te onderscheiden.

De G63 AMG verschijnt in juni op de markt. De verkoopstart vindt plaats op 18 maart 2018.

Oh, je wilt hem óók nog in beweging zien? Heb jij even geluk, dat kan. Klik HIER!

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g63, geneve-2018, Mercedes, mercedes-amg

Vorig bericht: « De Mercedes Maybach S-Klasse is opgefrist
Volgend bericht: Rolls-Royce bevestigt Cullinan, de ultieme luxe-SUV »

Lees Interacties

Reacties

  1. pilot1988 zegt

    13 februari 2018 om 12:00

    Behoorlijke upgrade. Al is van het stoere uiterlijk weinig overgebleven.

    Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      13 februari 2018 om 12:06

      @pilot1988: ik vind hem er ook vrouwelijker op geworden. Desalniettemin nog steeds een imposante verschijning.

      Login om te reageren
      • oranje123456789 zegt

        13 februari 2018 om 16:07

        @dromedaris: inderdaad, precies of ie nog wenkbrauwen mist

        Login om te reageren
  2. Gulli zegt

    13 februari 2018 om 12:00

    Ik vind hem een beetje verbaasd ‘kijken’

    Login om te reageren
  3. misterdrogba zegt

    13 februari 2018 om 12:01

    Niet echt fan van de verticale strepen in de grille. Verder natuurlijk een mooi speeltje voor de UAE.

    Login om te reageren
  4. str8six zegt

    13 februari 2018 om 12:02

    Die koplampen zien eruit alsof ie een strakke nacht achter de rug heeft O_O

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    13 februari 2018 om 12:03

    Uitstekend uitgevoerd voor de markt van de Verenigde Arabische Emiraten. Wanstaltig.

    Login om te reageren
    • Dickie zegt

      13 februari 2018 om 14:16

      @viezefreddyw: en niet te vergeten Rusland maar dan in het zwart plus geblindeerde ramen.

      Login om te reageren
      • slickrick zegt

        13 februari 2018 om 16:07

        @Dickie: niet te vergeten Rodeo Drive USA……daar is deze ook erg populair als boodschappen wagentje. Fantastisch hoe Mercedes een icoon heeft neergezet en al decennia aan het uitmelken is. Ik vind deze weer heel erg dik, zou wel voor een andere kleur gaan

        Login om te reageren
  6. robert110 zegt

    13 februari 2018 om 12:07

    Wat is dat ding lelijk in wit zeg.

    Login om te reageren
  7. matje140 zegt

    13 februari 2018 om 12:09

    Geen wonder dat de -63 AMG versie van de G zo snel geïntroduceerd wordt. Het is volgens mij de best verkopende versie van de kleine vrachtwagen…

    Login om te reageren
  8. 2wheeler zegt

    13 februari 2018 om 12:10

    Nou ik graaf ‘m wel! Gave bak zo.

    Login om te reageren
  9. Breinstein zegt

    13 februari 2018 om 12:12

    Ik zeg, deze variant, maar met de originele grille. Wat ziet die er niet uit zeg!

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    13 februari 2018 om 12:15

    Meet the new boss, same as the old boss. Won’t get fooled again!

    Login om te reageren
  11. jorden zegt

    13 februari 2018 om 12:16

    Wit tapijt is dus zelfs op de persfoto al vies… Een mooi metalic lakje er op zal hem goed doen! Verder erg toffe bak!

    Login om te reageren
  12. ihrte zegt

    13 februari 2018 om 12:16

    Zoveel geld en er dan een tapijtje van de Leen Bakker in leggen… (foto 7)

    Login om te reageren
  13. maroksahbe zegt

    13 februari 2018 om 12:20

    Graag in het mosgroen met beige bekleding zonder privi glas.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    13 februari 2018 om 12:21

    standaard met kamelenvanger?

    Login om te reageren
  15. spylegion zegt

    13 februari 2018 om 12:27

    Een G-klasse op Performance banden..
    En het wordt verkocht!

    Login om te reageren
  16. m-tfsi zegt

    13 februari 2018 om 12:37

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  17. E34M5Touring zegt

    13 februari 2018 om 12:41

    De 4.0l V8 en 585pk. Nou, wat een verassing zeg! Wie had die zien aankomen…. Maar goed, KardashiAss heeft er vast al 15 besteld.

    Login om te reageren
  18. josxkrs zegt

    13 februari 2018 om 12:43

    Die nieuwe Gril van MB is toch wel te afgrijnzelijk voor woorden.

    Login om te reageren
  19. berlinetta zegt

    13 februari 2018 om 12:49

    Ik vind een normale G-klasse een heerlijke auto en die 4×4 kan ik ook heel erg waarderen, maar de AMG-versies vind ik nergens op slaan. Een terreinwagen die is omgebouwd tot “sportwagen”.

    Login om te reageren
  20. c63bs zegt

    13 februari 2018 om 12:49

    Hmm, nog steeds het zelfde design, maar toch is die wel anders. Vorige model straalde toch wel wat meer agressie uit, en ik zie liever dat metalen bullbar voor de koplampen inplaats van de voorbumper. Interieur is wel heel erg gaaf. Al met al is die best wel gaaf.

    Login om te reageren
  21. ptothem zegt

    13 februari 2018 om 12:51

    De grote vraag; past ie op het oude onderstel.

    Login om te reageren
    • 1lunatic zegt

      13 februari 2018 om 14:55

      @ptothem: Nope.

      Login om te reageren
  22. toyotafortuner zegt

    13 februari 2018 om 13:03

    Nog altijd een heerlijk dik apparaat Maar de nieuwe Benz-grille is echt verschrikkelijk geworden

    Login om te reageren
  23. 991gt3rs zegt

    13 februari 2018 om 13:33

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  24. Hubert zegt

    13 februari 2018 om 13:59

    Zoals hij hier op de foto’s is te zien, is het gewoon een karikatuur van de originele G-klasse geworden.
    Maar goed, er zal wel een markt voor zijn.

    Login om te reageren
  25. allesmetturbo zegt

    13 februari 2018 om 14:02

    Het front lijkt een stuk ‘softer’ dan voorheen. Interieur is wel flink opgeknapt

    Login om te reageren
  26. Edge zegt

    13 februari 2018 om 14:34

    Wel fijn dat die nieuwe bullbar de voorbumper ook beschermt. Nu kun je zonder zorgen anderen van de linkerbaan drukken.

    Login om te reageren
  27. lolikbenbol zegt

    13 februari 2018 om 15:43

    Perfecte shoot ook: tussen de palmbomen, glimmend goud en wit warmer. Duitse wansmaak at its finest. Nog een paar booskijkers op de vriendelijke ronde lampjes en gummen maar!

    Login om te reageren
  28. welkom101 zegt

    13 februari 2018 om 16:53

    Wat een teleurstelling, de normale was oké maar dit is duidelijk geen vooruitgang voor mij

    Login om te reageren
  29. basr32 zegt

    13 februari 2018 om 17:59

    Totaal mislukt als het aan mij ligt. Aan de voorkant is hij de typische ‘G-klasse hoeken’ kwijt, de gril past ook totaal niet. Ook ziet hij er over het algemeen een heel stuk minder ruig uit, wat hij eerst wel was. Het interieur moet ik nog even tot me laten bezinken, maar wat ik al zeker niet mooi vindt: het digitale scherm. Past totaal niet in een auto zoals deze. Een G-klasse moet gewoon een analoge tellers hebben.

    Login om te reageren
    • basr32 zegt

      13 februari 2018 om 18:01

      @basr32: grille* Sorry!

      Login om te reageren
  30. rikus zegt

    14 februari 2018 om 07:56

    Aan de achterkant zou je wat kunnen sleutelen, dat zou niemand opvallen. Maar dat ze juist het karakteristieke front hebben veranderd is wel een dikke misser.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North