• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe ogen voor de Rolls-Royce Phantom

Auteur: robbie, gepost 29 maart 2007 om 14:15 – 66 Reacties

Rolls-Royce Phantom Gaines Wood

De Rolls-Royce Phantom is een geweldig indrukwekkende auto, maar er is nogal wat kritiek op het ontwerp en dan met name de koplampen. Er zijn al een heleboel tuners die zich gewaagd hebben aan het “verfraaien” van de Phantom, maar dat leek in de meeste gevallen echt helemaal nergens op.

Een klant van de Britse Rolls-Royce en Bentley dealer P&A Wood was ook niet te spreken over de neus van de Phantom en wilde er alleen eentje kopen onder de voorwaarde dat de Phantom en waar klassiekere uitstraling zou krijgen. Dus gingen de mensen bij P&A Wood druk aan het ontwerpen en klussen met onderstaande Phantom als resulataat. Het zou bij een eenmalige ombouw blijven maar de eigenaar heeft de auto inmiddels te koop gezet aangezien hij liever een Phantom EWB heeft, natuurlijk voorzien van het klassieke front. Onze vrienden van Winding Road hadden een interview met de bouwer.

WR: What all was involved in the conversion process? – How long did it take, what sort of parts needed to be crafted, and where are the lighting units from?
PW: The alterations were to the front wing to take twin headlamps, headlamp washer system, flasher lamp to resemble previous Rolls-Royce snowpack grills, new full length front bumper incorporating number plate recess and improved lower spoiler. The work took approximately 4 months to complete but this entailed making several ‘mock-up’ versions before the final design was decided. It was very much a joint effort with our customer. The headlamps and mounting brackets are from the Bentley Continental R.

WR: How much did the conversion cost?
PW: The conversion cost was approximately £26,000.

WR: Did you have any reservations about altering the Phantom’s design?
PW: Yes, we did have reservations, but our customer would not have purchased the car if we had not agreed to do the conversion. It does give the car a more traditional and less aggressive look. In my opinion, the Rolls-Royce Phantom reinstates Rolls-Royce as the best car in the world, but Rolls-Royce has always had coachbuilt versions.

Rolls-Royce Phantom Gaines Wood

Rolls-Royce Phantom Gaines Wood

Rolls-Royce Phantom Gaines Wood

Rolls-Royce Phantom Gaines Wood

Rolls-Royce Phantom Gaines Wood

Rolls-Royce Phantom Gaines Wood

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Hermès Phantom is privéjet voor op de straat
  • Zo is de Rolls-Royce Phantom net een sportauto
  • Deze Rolls-Royce Phantom laat je overal sterretjes zien
  • Flink wat goedkoper
    De afschrijving van deze Phantom is astronomisch

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

lampen, phantom, Rolls-Royce

Vorig bericht: « BMW opent nieuwe fabriek in India
Volgend bericht: Invasie van compacte premium SUV’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. breinstein zegt

    29 maart 2007 om 14:20

    dit ziet er ook niet uit.

    Login om te reageren
  2. Chris zegt

    29 maart 2007 om 14:20

    subtiele ogen :o

    Login om te reageren
  3. AlexZjuH zegt

    29 maart 2007 om 14:21

    Vind em gek genoeg een stuk rustiger en idd klassieker ogen zo… doe grote vierkante dingen waren net een tikkeltje te modern :S

    Login om te reageren
  4. Stylez zegt

    29 maart 2007 om 14:23

    Een tijdje geleden had Appeltje hem ook al gepost:
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/30/rolls-royce-phantom-pimped
    (kijk bij de reacties)

    Login om te reageren
  5. Daemon zegt

    29 maart 2007 om 14:31

    Jammer. vind ik toch een stap achteruit….

    Login om te reageren
  6. PieterA zegt

    29 maart 2007 om 14:33

    Hij is klassieker maar of hij ook mooier is dat moet ik in het midden laten.

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    29 maart 2007 om 14:39

    ik had die van appeltje laatst idd ook al gezien… ik vind dit veel! mooier dan origineel in ieder geval :) vooral het schuinvanvoren-aanzicht is heel sterk verbetert. Hij heeft op deze manier een stuk minder vrachtwagen-look en lijkt meer op een sjieke britse wagen.

    ik zou alleen de bumper nog wat minder massief maken door de hoeken wat verder naar achter te zetten… alleen de bumper onder de grille blijft dan een beetje vooruit steken :)

    Login om te reageren
  8. bramwillemse zegt

    29 maart 2007 om 14:46

    als de lampen ietsje verder van de grille waren geplaatst had ik ’t perfect gevonden. Ik denk toch dat door die klassieke lampen hij veel meer die klassieke, stijlvolle Rolls-uitstraling houdt van zijn voorgangers..
    Ik voel een ombouw-hype opkomen :P

    Login om te reageren
  9. roberto zegt

    29 maart 2007 om 14:57

    doe mij de oude koplampen maar.. dat maakt t juist zo’n grote limo:P

    Login om te reageren
  10. Ton zegt

    29 maart 2007 om 15:03

    Ik vind dit erg mooi hoor!
    Heeft wel iets aparts, maar de standaard mag er natuurlijk ook zijn.

    26k pond is mij wat te veel, maar ik vind het wel erg goed gelukt.

    Login om te reageren
  11. audi racer zegt

    29 maart 2007 om 15:05

    doe my die ouwe maar dit lijkt een beetje oud maar k vind dese ook niet lelijk ma die ouwe is iest steorder

    Login om te reageren
  12. CSL zegt

    29 maart 2007 om 15:05

    -edit

    Login om te reageren
  13. vØlvØ frǽk zegt

    29 maart 2007 om 15:10

    doe mij maar de orginele koplampen
    helemaal NIKS mis mee :-D

    Login om te reageren
  14. RRPhantom zegt

    29 maart 2007 om 15:12

    Doe maar gewoon we doen al gek genoeg!
    Dus laat die oude lampen er gewoon op zitten Rolls-Royce moet ook met zijn/haar tijd mee gaan.

    Login om te reageren
  15. Hlk zegt

    29 maart 2007 om 15:20

    Resulataat moet resultaat zijn :w

    Login om te reageren
  16. Antoon zegt

    29 maart 2007 om 15:23

    Veeeeel te groot. De ronde lampen geven dan misschien een klassiekere uitstraling, maar maken de auto nou niet bepaalt mooier. Geef mij de normale koplampen maar, ik hoef niet meer in de 40’er jaren te vertoeven.

    Login om te reageren
  17. El Toro zegt

    29 maart 2007 om 15:23

    Ik vind het een enorme vooruitgang, en het is nu wel meer Roll Royce zoals roll royce hoort te zijn. De auto heeft ook nu meer een uitstraling van een auto met klasse. (hoewel de standaard koplampen wel iets stoers hebben, maar er naar mijn gevoel niet bij pasten)

    Login om te reageren
  18. David USA zegt

    29 maart 2007 om 15:34

    De originele is mooier, maar heeft deze geen xenon?! Zo ziet het er niet uit namelijk…

    Login om te reageren
  19. Nick zegt

    29 maart 2007 om 15:38

    Geef mij maar de originele Phantom.

    Deze koplampen geven de auto het gevoel als of je in een 1980 Bentley rijd.

    Login om te reageren
  20. robbie zegt

    29 maart 2007 om 15:48

    @David USA & Nick, de koplampen zijn dan ook van een Bentley Continental R, Xenon hadden ze toen nog niet ;)

    Login om te reageren
  21. HUMMFREAK zegt

    29 maart 2007 om 15:52

    Wat is hij nu LELIJK, hopelijk is het een Optie en geen blijfend ontwerp!

    Greetz

    Login om te reageren
  22. HUMMFREAK zegt

    29 maart 2007 om 15:55

    -Edit-

    Raar, ik post eerst dan lees ik Huh, ik zie nu pas dat het om een Tuner gaat.
    Maar hji word er echt NIEt mooier op!

    Login om te reageren
  23. RFW1994 zegt

    29 maart 2007 om 15:55

    @breinstein… beter dan du vorigu…

    Login om te reageren
  24. kibambam zegt

    29 maart 2007 om 15:55

    De originele lampen zijn meer bling-bling, deze lampen passen beter bij de mensen die de ware Rolls-Royce weten te waarderen.

    Login om te reageren
  25. phantom zegt

    29 maart 2007 om 15:57

    ze moeten sowieso hemaal geen 2 ronde koplampen erin zetten dat heeft elke auto al

    Login om te reageren
  26. Thijs zegt

    29 maart 2007 om 16:04

    LELIJK!!!!!

    Login om te reageren
  27. Karel zegt

    29 maart 2007 om 16:05

    Het ziet er niet uit net 2x twee van die jampotglazen met matglas, had dan projectorlampen gepakt met helder glas ipv deze antieke lampen.

    Login om te reageren
  28. Thijs zegt

    29 maart 2007 om 16:15

    Het is zo geen Phantom meer!, meer een bentley:P

    Login om te reageren
  29. floryn zegt

    29 maart 2007 om 16:19

    niet slecht maar het ziet er gewoon een beetje ouderwets uit ik vind de originele komplampen toch echt mooier

    Login om te reageren
  30. Markus zegt

    29 maart 2007 om 16:32

    Toch knap hoe je met de koplampen de hele auto kunt verkl*ten.

    Login om te reageren
  31. P@ zegt

    29 maart 2007 om 16:46

    Van rustige sjieke uitstraling naar een teveel geslikt _kijk_ik_uit_mn_ogen_ look :/

    Login om te reageren
  32. m6_Toch! zegt

    29 maart 2007 om 16:58

    Jaa ik vind dit toch meer de klassieke look die bij Rolls royce hoord.. die vierkante koplampen waren ook niet verkeerd, maar dit straalt nog nét iets meer klasse en stijl uit!!

    Login om te reageren
  33. lincoln mark8 zegt

    29 maart 2007 om 17:01

    een rolls…..maar dan heel erg geschrokken.

    Login om te reageren
  34. Farzan zegt

    29 maart 2007 om 17:02

    Niks mis met die oude lampen!!
    En bovendien, als je het toch ombouwt, gebruik dan heldere glazen voor de lampen… :S neit van die jaren 90 dingen

    Login om te reageren
  35. michiel_^$ zegt

    29 maart 2007 om 17:07

    Vind de originele koplampen veel beter , ik dach dat Bentley en Rolls-Royce gescheiden waren .

    Login om te reageren
  36. michiel_^$ zegt

    29 maart 2007 om 17:07

    dacht met een t dan :p

    Login om te reageren
  37. Summer Sky zegt

    29 maart 2007 om 17:07

    Dit staat ECHT niet!! Hele andere Formsprache

    Login om te reageren
  38. Appeltje zegt

    29 maart 2007 om 17:08

    Ah, een stuk fijner om te zien zo, die vorige pasten echt volstrekt niet bij de auto. Te klein, te simpel, te godkoop, te agressief, en gewoon onooglijk. Dit staat al een stuk beter, maar nog niet optimaal.

    Login om te reageren
  39. S AMG zegt

    29 maart 2007 om 17:27

    dit vind ik niks veel te ouderwets

    Login om te reageren
  40. Mercedesgek zegt

    29 maart 2007 om 18:30

    wie deze lampen mooi vindt moet toch nog een keer goed naar het origineel kijken. dat is een stuk mooier en stoerder hij wordt in een klap eem oude lullen wagen. die oude lampen hadden juist iets aparts

    Login om te reageren
  41. sus zegt

    29 maart 2007 om 18:35

    van zo een auto kunt ge beter afblijven …

    Login om te reageren
  42. RA999 zegt

    29 maart 2007 om 18:42

    hierdoor lijken Rolls Royce en Bentley weer zo op elkaar, dat was juist zo mooi weg met de Phantom

    Login om te reageren
  43. binkie zegt

    29 maart 2007 om 19:03

    Hier wordt het een heel voorname, stijlvolle auto van – en zo hoort een Rolls te zijn. De koplampen hadden net een maatje kleiner mogen zijn, maar ik vind het niettemin een heel mooie aanpassing :)

    Login om te reageren
  44. Appeltje zegt

    29 maart 2007 om 19:05

    @ Mercedesgek

    Tsja, dat kan ik ook over elke Mercedes zeggen ;)
    Ik vind de originele lampen nou eenmaal misplaatst, ze passen beter op bijvoorbeeld een Lada of een KIA met de weinig inspirerende vormen. Het is wel stoerder, maar ook lelijker omdat ik het niet vind kloppen bij de auto. De ronde lampen ogen veel rustiger en veel meer “Rolls-Royce”, vind ik. De voorbumper is trouwens ook een stapje vooruit, nu hij helemaal rondom loopt.

    Login om te reageren
  45. schnitzerken zegt

    29 maart 2007 om 19:29

    waarom doen ze dat toch… Ik vind de RR Phantom mooier met zijn originele neusje hoor

    Login om te reageren
  46. DavkeG zegt

    29 maart 2007 om 20:00

    Hoewel de originele koplampen zonder twijfel stoerder zijn, vind ik deze véél stijlvoller.

    Login om te reageren
  47. Witte Sprinter zegt

    29 maart 2007 om 20:08

    Laat ik mild zijn: Het is geen verbetering.

    Login om te reageren
  48. Citrofiel zegt

    29 maart 2007 om 20:57

    De standaardlampen vond ik al niet mooi, maar dit ziet er ook niet goed uit… Bij de Bentley vind ik het wel mooi. Het zal wel de algehele uitstraling van de RR zijn die me niet bevalt, de hoekigheid.

    Login om te reageren
  49. RenesisHP zegt

    29 maart 2007 om 22:03

    Het heeft allebei z’n eigen charme. Met de Bentley lampen lijkt het front kleiner waardoor de gehele massiviteit word onderbroken. Vind het allebei best leuk om te zien. Mijn keuze…………geen van beide. Ik ben toch meer liefhebber van een klein lichtgewicht racemonster.

    Login om te reageren
  50. 500 zegt

    29 maart 2007 om 22:07

    Zo maak je een geweldige auto voor de bejaarden

    Login om te reageren
  51. Hilgert zegt

    29 maart 2007 om 22:43

    bejaarden….laat dat nou precies de markt zijn waar Rolls zich in beweegt….

    Login om te reageren
  52. Friedrich zegt

    30 maart 2007 om 00:15

    Geen mij maar het uber coole bmw ontwerp van het origineel! dit ziet er uit als een bentley … aaargggh

    Login om te reageren
  53. Davidov zegt

    30 maart 2007 om 00:24

    precies, nu lijken ze weer op elkaar :-/

    Login om te reageren
  54. Orichinals® zegt

    30 maart 2007 om 01:40

    Ik had als RR nooit toegegeven aan de klant, hiermee richt schade aan je eigen stijl van auto’s bouwen. De klant, hoe belangrijk hij/zij zichzelf ook vindt, mag nooit bepalen hoe jij de manier van auto’s bouwen bedoeld hebt, dus zo’n klant kun je beter kwijt zijn, ook al wil hij/zij nog zoveel betalen.
    Als het de klant niet zint, moet hij/zij maar wat anders gaan kopen, blijft er weinig over in de klassieke sfeer dan alleen een Bentley, ook mooi, maar waarschijnlijk weer te sportief. Een Maybach oogt ook al te modern, dus zal de klant een lastige laatste keus moeten maken. Door voor het klassiekere, maar sportieve van de Bentley te kiezen, of toch te gaan voor de modernklassieke RR.
    Wat hij/zij er naar die tijd door anderen, dan RR, aan laat veranderen, mag hij/zij zelf weten. Wel oplaten nemen in het koopcontract, dat eventuele veranderingen voor eigen rekening zijn en dat dus door de veranderingen de fabrieksgarantie vervalt. je mag je toch wel een beetje beschermen als RR.

    Login om te reageren
  55. The R6 Tornado zegt

    30 maart 2007 om 09:21

    De originele vierkante blokjes, zijn trouwens niet de koplampen of kruislichten, wel de ronde die eronder staan.

    De bovenste zijn de verstralers en mistlichten. De reden is de homologatie. Koplampen mogen maar op een bepaalde hoogte staan vanaf de grond. Esthetisch trok dit echter op niets en daarom hebben ze de vierkante daar gezet. Zelf vernomen van iemand die bij RR België werkt. Ik vraag me dus af hoe ze dat van die homologatie opgelost hebben met deze hoger geplaatste lichten…

    Login om te reageren
  56. Leon zegt

    30 maart 2007 om 14:12

    De lampen zijn echt Bentley :P

    Login om te reageren
  57. mashell zegt

    30 maart 2007 om 14:32

    “Ik vraag me dus af hoe ze dat van die homologatie opgelost hebben met deze hoger geplaatste lichten…”
    Simpel, dit is een one-off achteraf conversion en dan gelden de homolegatie regels niet en in Engeland mag aanzienlijk meer met verbouwinkjes aan je auto dan hier.

    Login om te reageren
  58. Jellert zegt

    30 maart 2007 om 14:35

    Rolls Royce’s zijn ordinaire vrachtwagens met een dik prijskaartje. maybach is veel mooier.

    Login om te reageren
  59. zapp zegt

    30 maart 2007 om 15:13

    Een super hoekig ontwerp, zeurt er iemand over de voorkant, krijgt de auto ronde lampen dat staat dus echt niet. :S

    Login om te reageren
  60. J. zegt

    30 maart 2007 om 16:12

    Ik vind de gewone Phantom juist zo gaaf door de koplampen.

    Login om te reageren
  61. Zet Viah Roodstar zegt

    30 maart 2007 om 17:21

    Het zou verboden moeten worden!

    Login om te reageren
  62. herman goossens zegt

    30 maart 2007 om 20:31

    uitstekende verbouwing.

    Diegene die dat niet vinden hebben geen smaak. En deze opmerking is onbetwistbaar juist. Rolls Royce heeft zijn ontwerpafdeling laten werken op nieuw geld, hadden ze NOOIT mogen doen.

    Login om te reageren
  63. mercedesfan zegt

    30 maart 2007 om 20:33

    pas er echt niet bij, het maakt de Rolls Royce kitsch

    Login om te reageren
  64. Joachim zegt

    8 april 2007 om 00:33

    Dit ziet er een stuk traditioneler uit. Wel mooi dus.
    Maar , ik dacht dat RR de traditie qua traditionele ronde koplampen had laten varen…

    De Phantom is trouwens wel zo’n beetje de beste auto ter wereld. En niet eens meer de duurste….

    Login om te reageren
  65. 360driver zegt

    1 mei 2007 om 18:40

    Ziet er nie uit!!!!!

    Login om te reageren
  66. Jan zegt

    5 juli 2007 om 13:05

    Dit is een grote verbetering. Wellicht lijkt het nu op een Bentley, maar dat is geenszins een diskwalificatie; integendeel. Tot voor een aantal jaren hadden en Bentley en RR een dergelijk klassiek front. Ik vond de Phantom op zich best een mooie auto, met uitzondering van het front. Dit geeft aan, het beter kan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North