• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Porsche 991 GT3 RSR is bijna gereed

Auteur: robbie, gepost 22 februari 2013 om 08:30 – 28 Reacties

Afbeelding Nieuwe Porsche 991 GT3 RSR is bijna gereedAfbeelding Nieuwe Porsche 991 GT3 RSR is bijna gereedAfbeelding Nieuwe Porsche 991 GT3 RSR is bijna gereed

Porsche 991 GT3 RSR
Yeah baby! Het lijkt erop dat Porsche bijna klaar is met het ontwikkelen van de nieuwe 911 GT3 RSR. Deze auto moet komende zomer op Le Mans gehakt gaan maken van de Ferrari 458 Italia GTE.

De foto’s die we hier zien zijn gemaakt tijdens een testsessie op Sebring, waarbij coureurs Richard Lietz en Patrick Pilet achter het stuur kropen. Dit jaar zal alleen Porsche AG Team Manthey twee stuks van de nieuwe Porsche 911 GT3 RSR gebruiken. Dat zullen ze toen tijdens de 24 uur van Le Mans en in het World Endurance Championship (WEC).

Op 14 april tijdens de opening van het WEC seizoen op Silverstone zal de GT3 RSR debuteren. Is deze auto ook nog van belang voor straatgebruik? Niet direct natuurlijk, maar het geeft wel een hint naar de Porsche 991 GT3 die later dit jaar onthuld zal worden.

Ook interessant!

  • Deze Porsche 991 GT3 RS is stiekem geen 991 GT3 RS
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Goedkoopste 991 GT3 van Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Porsche 991 GT3 van Marktplaats
  • Video: nieuwe Porsche 992 GT3 Cup Car gaat los op Zandvoort
    Video: nieuwe Porsche 992 GT3 Cup Car gaat los op Zandvoort

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, GT3, manthey, Porsche, Racing, rsr

Vorig bericht: « Citroën C3 gefacelift: Zoek de verschillen
Volgend bericht: Techart doet de Porsche 911 Carrera 4S »

Lees Interacties

Reacties

  1. toroloco zegt

    22 februari 2013 om 08:37

    I like! Behalve dat vliegenraam onderaan de voorbumper, ziet er wel heel goedkoop uit!

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      22 februari 2013 om 09:05

      @toroloco: Ja maar een ‘marble’ in je radiator wil je ook niet…

      Login om te reageren
      • toroloco zegt

        22 februari 2013 om 10:00

        @911GT2: binnenin de voorbumper zoet er beter uit.

        Login om te reageren
        • toroloco zegt

          22 februari 2013 om 10:01

          @toroloco: edit: binnenin de voorbumper ziet er beter uit.

          Login om te reageren
  2. MARS zegt

    22 februari 2013 om 08:42

    Dat gaan weer vele races mee gewonnen worden!

    Login om te reageren
  3. sebasjuhh zegt

    22 februari 2013 om 08:44

    Heel nice! Ze mogen overigens wat mij betreft ook wel eens vaart zetten achter de onthullingen van de nieuwe modellen!

    Login om te reageren
  4. mrB zegt

    22 februari 2013 om 08:51

    Ben benieuwd naar wat die gaat presteren. Maar waarom zie je de turbo gaten in de flank zitten?

    Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      22 februari 2013 om 09:23

      @mrB: Goed gezien: Koeling? Ze lijken wel dichtgeplakt hier, dus misschien ook niet. Kan ook zijn dat ze een basis leggen waar ze later nog wat aan kunnen doorontwikkelen, met misschien wel een turbo model. Wie weet.

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        22 februari 2013 om 12:35

        @imdoctorbob: Ga er maar van uit dat dat fijnmazig gaas is over een grote koellucht opening.

        Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    22 februari 2013 om 08:59

    Le Mans heeft Porsche groot gemaakt.
    Porsche heeft Le Mans groot gemaakt.

    Die twee zijn aan elkaar veroordeeld.

    Toen Enzo nog leefde, moest er een keuze worden gemaakt voor Ferrari :
    Of de F1, of de Endurance.
    Enzo heeft wijselijk de F1 gekozen.
    Wijselijk.
    Maar emotioneel had’ie veel meer met de endurance-kanonnen, omdat de kwaliteit van je produkt daar veel beter tot zijn recht kwam.

    Zo is Porsche een endurance merk, heben gewoon nix te zoeken in de F1.
    Schoenmakers en leesten.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      22 februari 2013 om 11:16

      @desjonnies: Met ee Ferrari maa

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      22 februari 2013 om 11:17

      @desjonnies: Met een Ferrari maak je toch geen kilometers?
      Met een porsche wel, toch meer dan een Ferrari.
      In dat opzicht is het wel goed dat Ferrari in de F1 zit en Porsche meer endurance doet.

      Login om te reageren
  6. 911GT2 zegt

    22 februari 2013 om 09:04

    Zucht wat een dikke bak… Goed bezig daar bij Porsche :)
    [/fanboymodus]

    Login om te reageren
  7. mrci zegt

    22 februari 2013 om 09:15

    Bah bah

    Login om te reageren
  8. pjotr zegt

    22 februari 2013 om 09:44

    Hopelijk zit er een beetje de vaart in, met de laatste 911 begon Porsche toch wel een beetje de aansluiting te missen.

    Login om te reageren
  9. Vincegail zegt

    22 februari 2013 om 11:47

    Beetje jammer dat ze nog altijd de oude, dorstige Mezger motor zonder Direct Fuel Injection gebruiken in dit nieuwe model. Dus prestatiegewijs zullen ze misschien wel meekomen, maar op vlak van gebruik zullen ze het afleggen tegen Ferrari, Aston Martin en Corvette.

    Login om te reageren
    • eduardovich zegt

      22 februari 2013 om 13:24

      @Vincegail: alsof het gebruik van deze auto’s de kopers niet aan hun reet zal oxideren..

      Login om te reageren
      • Vincegail zegt

        22 februari 2013 om 13:27

        @eduardovich:
        Dat zal de eigenaren van straatauto’s waarschijnlijk geen fluit uitmaken inderdaad. Maar als Porsche tijdens de 24 uur van Le Mans veel vaker gaat moeten tanken in vergelijking met Ferrari, is hun kans om te winnen heel klein! En dat zal hen wel aan hun anus oxideren!

        Login om te reageren
        • Vincegail zegt

          22 februari 2013 om 14:25

          @Vincegail:
          En het stomme is, de straatauto’s van de 991 serie hebben wel een nieuwe motor!

          Login om te reageren
    • StijnB zegt

      22 februari 2013 om 14:08

      @Vincegail:
      Maar betrouwbaarheid voor endurance…

      Login om te reageren
  10. Vincegail zegt

    22 februari 2013 om 14:14

    To finish first, first you have to finish. Dat klopt inderdaad. Maar Ferrari combineert snelheid, betrouwbaarheid en zuinigheid. Met alleen snelheid en betrouwbaarheid kom je er tegenwoordig niet meer.
    Don’t get me wrong, trouwens, ik zou liever Porsche zien winnen, maar ik vrees dat het niet gaat gebeuren.

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      22 februari 2013 om 14:23

      @Vincegail: Ho ho Vince, we hebben het hier wel over Porsche AG hè. Niet over een privéteam die wat fabrieksondersteuning krijgen. Ik denk juist dat Porsche het zat was om te verliezen van Corvette en Ferrari en dus nu het heft in eigen handen heeft genomen.
      Let op, deze heren zijn in staat om zeer ingenieuze konijnen uit hun ontwerphoeden te toveren… ;-)

      Login om te reageren
      • Vincegail zegt

        22 februari 2013 om 14:28

        @lemans96: Manthey is ook niet echt een beginnersteampje dus ik help het je hopen!

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          22 februari 2013 om 15:02

          @Vincegail: Precies. Mij benieuwen of Manthey’s livery nog invloed gaat hebben op hoe ze er uiteindelijk in Le Mans uit gaan zien.

          Login om te reageren
  11. Vincegail zegt

    22 februari 2013 om 15:03

    Haribo is cool!

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      22 februari 2013 om 15:52

      @Vincegail: Mwoah… Somehow zijn snoepjes en dikke racebakken voor mij niet de twee dingen die ik met elkaar asociëer…
      Er reed destijds op Le Mans zo’n Courage mee met bloemetjes over z’n hele bodywork, dat vond ik ook maar niks. Maar goed, smaken verschillen. ;-)

      Login om te reageren
      • bungabungastig zegt

        22 februari 2013 om 17:00

        @lemans96: Haribo macht Kinder froh, en daar lopen er hier heel van van rond.

        Login om te reageren
        • Vincegail zegt

          22 februari 2013 om 17:21

          @bungabungastig:
          Een beetje ‘out off the box’ denken doet soms wonderen voor je naamsbekendheid. Toen men er in de NASCAR achter kwam dat er heel veel huisvrouwen naar keken, kwamen er ineens een hoop sponsors opdraven die je normaal ook niet met dikke racebakken asociëert.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North