• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Porsche GT3 komt maart 2013

Auteur: Alwood, gepost 4 oktober 2012 om 22:01 – 23 Reacties

Porsche 991 GT3 is echt klaar


We wisten hoe hij er uit ging zien, zagen ‘m staan met amper camouflage en nu weten we dat Porsche hem nog een winter binnen houdt. De GT3 die alles gaat veranderen.

Langzaam krijgt het Porsche 991 modellengamma vorm. Niet te veel modellen ineens, dan gaan de mensen sputteren. Wel nieuwe auto’s beloven, daar kijken we graag naar uit. Op dit moment rijden zowel de Porsche 911 Coupé en Cabrio als ‘991 Carrera en Carrera S’ rond. That’s it. Geen Targa, Sport Classic, Turbo of zelfs GTS. De Porsche 991 GT3 is de eerstvolgende ‘release’ en die krijgen we de aankomende show van Geneve te zien.

Vanaf generatie 991 doet Porsche alles anders. Alles behalve het design natuurlijk. Mensen moeten de de Porsche nog als 911 kennen maar van binnen zijn de wijzigingen bijna net zo groot als tijdens de overstap van luchtgekoelde 993 naar water-gekoelde 996.

Grote wijzigingen betekenen in het geval van de GT3: elektrisch, automatisch en computergestuurd. Na Ferrari gaat ook Porsche digitaal. Naast de bekende (991) elektrische stuurbekrachtiging gaat de GT3 (standaard) schakelen met een PDK. Ring- en sprinttijden zullen er wel bij varen maar deze meest speelse Porsche wordt zo wel klinisch.

Zet het vast in de agenda: in maart krijgen we de gewichtsbesparingen, vermogenswinst, schakeltijden en optiepakketten te horen. Net op tijd voor een race-debuut van de 991 GT3 Cup later in het voorjaar. (bron: motortrend.com)

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: nieuwe Porsche 992 GT3 Cup Car gaat los op Zandvoort
    Video: nieuwe Porsche 992 GT3 Cup Car gaat los op Zandvoort
  • Deze Porsche 991 GT3 RS is stiekem geen 991 GT3 RS
  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, geneve-2013, GT3, Porsche

Vorig bericht: « Video: droomgarage met supercars om te gebruiken
Volgend bericht: Vlammen in een Alfa Romeo klassieker van 4 miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. xilver zegt

    4 oktober 2012 om 22:02

    Ik kijk er al naar uit. Deze facelift is echt goed gelukt.

    Login om te reageren
    • mrbones zegt

      4 oktober 2012 om 22:19

      @xilver: Het is een compleet nieuw model

      Login om te reageren
      • necatux zegt

        4 oktober 2012 om 22:26

        @mrbones: compleet nieuw model in de porsche 911 reeks? dat moet van in 1963 geleden zijn

        Login om te reageren
  2. kuzydude zegt

    4 oktober 2012 om 22:02

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      4 oktober 2012 om 22:07

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  3. smoked zegt

    4 oktober 2012 om 22:10

    Achja, negenelfjes zullen altijd duur speelgoed blijven.

    Login om te reageren
  4. kaasboerin zegt

    4 oktober 2012 om 22:13

    Wat ziet die er lekker hardcore uit.
    En met de Carrera 4S met een betere tijd dan de vorige GT3, hell, wat zal deze gaan neerzetten dan?!

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      4 oktober 2012 om 22:15

      @kaasboerin: interessante vraag… zou Porsche (ooit) een punt bereiken waarbij de GT3 een C4S niet bij kan houden?

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        4 oktober 2012 om 22:23

        @Alwood: Dat zullen ze nooit laten gebeuren mag ik aannemen, als je met de ‘comfort’ van een 4S “wint” van een – zo bedoelde – (meer) ‘hardcore’ GT3, zou de GT3 aardig overbodig worden eigenlijk, althans het hele GT3 idee word op die manier verpest.
        Maar als je de nieuwe 4S met oudere GT3 modellen gaat vergelijken.. we kunnen natuurlijk eigenlijk al vrij zeker zijn van het feit dat de volgende 4S (ik weet het, duurt nog wel effe! :)) nóg sneller zal zijn de 7:40 am nordschleife, en dus sneller dan de 996 GT3.
        Ach ja, een M550d vernietigd de M5 ook op bepaalde tussensprints.

        Login om te reageren
        • Alwood zegt

          4 oktober 2012 om 22:41

          @kaasboerin: volgens mij duwt technologie de 2 al heel dicht tegen elkaar. Misschien wel de reden om een PDK in de GT3 te stoppen voor Porsche (anders was de GT3 met handbak op papier langzamer dan een C4S PDK?).

          Als je de bochtsnelheden maar op kan blijven opvoeren met een actief onderstel en 4×4 dan maken de 400 of 450 pk steeds minder uit.

          Downforce valt vooralsnog ook mee op een GT3. Te klein om een verschilt te maken. Tegelijkertijd is ook de C4S tamelijk licht…

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            4 oktober 2012 om 22:53

            @Alwood: Je eerste regel verwoord het perfect!
            Voor de rest; mee eens.
            En een GT3 met alleen recaro’s als verschil ga je niet verkopen tenzij je Steve Jobs bent.
            Je ziet ook steeds vaker dat ’t bijna alleen nog maar op verschil in vermogen aan komt als het om diversiteit in ’t gamma gaat.
            Het verschil viel eigenlijk al mee maar wordt alleen nog maar minder.
            Misschien toch maar ’t assortiment (op tijd) verkleinen en schrappen voordat er (nog meer?) kannibalisme plaats gaat vinden bij de 911’s.

            Login om te reageren
  5. rsvbf1 zegt

    4 oktober 2012 om 22:23

    Wow, de nieuwe 911 met een spoilert

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    4 oktober 2012 om 22:29

    “maar deze meest speelse Porsche wordt zo wel klinisch” ,verwacht je wat anders van VAG dan?

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      4 oktober 2012 om 22:55

      @norge: Nee, voor het rijplezier moet je inderdaad bij Hyundai zijn…

      Login om te reageren
      • speedie zegt

        5 oktober 2012 om 00:38

        @alcantara: Het gaat hier over top sportwagens, niet over grasmachines

        Login om te reageren
        • euro95 zegt

          5 oktober 2012 om 09:20

          @speedie: Huh wtf het gaat hier om auto’s in het algemeen.

          Login om te reageren
    • hollow zegt

      5 oktober 2012 om 08:27

      @norge: doe me een lol gaste… Een GT3 klinisch. In wiens ogen dan? 99,9% van de reaguurders hier kan zo een auto niet eens in de buurt van zijn limiet krijgen. Ik krijg de vliegende schijt van die stoere autojournalistjes die een auto alleen spannend noemen als die bij elke bocht de kont scheef zet.

      Login om te reageren
      • imdoctorbob zegt

        5 oktober 2012 om 14:45

        @hollow: 99.9% is misschien wat overdreven. Ik krijg zon ding bijvoorbeeld echt wel op de limiet op het circuit. Zal vast niet de enige zijn.

        Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      5 oktober 2012 om 14:41

      @norge: Meer electronica =/= meer klinisch. Bijvoorbeeld: Ik heb nog niemand horen klagen over dat de laaste ferrari’s klinisch waren, terwijl die ook bomvol zitten met electronica.

      Login om te reageren
  7. MrRuben zegt

    4 oktober 2012 om 23:01


    One picture say’s more than a few words….

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      4 oktober 2012 om 23:05

      @MrRuben: What ‘say’s’ the picture then?

      Login om te reageren
  8. 964rs zegt

    4 oktober 2012 om 23:48

    Gaafhoor! Ben benieuwd wat de cup gaat doen aan pk etc

    Login om te reageren
  9. lemans96 zegt

    5 oktober 2012 om 01:10

    Wat een juweel van een auto. Ik kan niet wachten op de GT3R, RS of RSR voor deelname aan de grote races!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North